Achizitie publica - Reabilitare si modernizare strazi in orasul Lipova
Detaliu pentru invitatia numarul 354247
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 354247/27.09.2013
Denumire contract: Reabilitare si modernizare strazi in orasul Lipova
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialOrasul LipovaCod fiscal: 3519224, Adresa: str.N BALCESCU, nr.26, Lipova, Telefon: +40 257561133, Fax: +40 257561133
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: str.N BALCESCU, nr.26, Lipova, Romania, cod postal: 315400, telefon: +40 257561133, fax: +40 257561133, persoana de contact: DRILA ANCA
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Orasul Lipova, str.N BALCESCU, nr.26, Romania, cod postal: 315400, telefon: +40 257561133, fax: +40 257561133, persoana de contact: DRILA ANCA
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Reabilitare si modernizare strazi in orasul Lipova
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: In baza contractului de lucrari ce se doreste a fi atribuit se va asigura reabilitarea si modernizarea a 14 strazi din Orasul Lipova. Actiunile de reabilitare/modernizare vizeaza infrastructura rutiera, sistemele de canalizare menajera si pluviala, parcajele autoturismelor, spatiile verzi, accesul la proprietatile particulare, masuri de siguranta a traficului, cu respectarea cerintelor cuprinse in prezenta documentatie de atribuire si a proiectului tehnic anexa la aceasta.Valoarea estimata totala este de 21.400.908 lei fara TVA. Din aceasta suma 1.849.598 ron reprezinta cheltuieli diverse si neprevazute in cuantul de 9.46%.
II.1.6) CPV: 45233142-6 - Lucrari de reparare a drumurilor (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 21, 400, 908.4 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Valoarea garantiei de participare este de 388.000 lei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi de 90 de zile de la data limita de depunere a ofertei. In caz de prelungire a duratei de valabilitate a ofertei, durata garantiei de participare va fi prelungita in mod corespunzator.Modalitatea de depunere a garantiei de participare ? conform art. 86 al. 1 din HG nr. 925/2006: a) instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara-scrisoare de garantie bancara ? Formularul nr. 24; b) printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari, c) virament bancar, prinordin de plata vizat de banca, in contul RO82 TREZ 0255 006X XX00 0039, ORASUL LIPOVA, COD FISCAL 3519224 TREZORERIA LIPOVA.Garantia de participare se prezinta in original, indiferent de forma ei de constituire.Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana.Oferta neinsotita de garantia de participare in cuantumul, forma si avand perioada de valabilitate solicitata va fi respinsa, in conditiile art. 33 al.3 lit b din HG nr. 925/2006.Garantia de participare poate fi retinuta de autoritatea contractanta in conditiile art. 87 din HG nr. 925/2006 precum si ale art. 2781 din O.U.G. nr. 34/2006.Garantia de participare va fi restituita in conformitate cu prevederile art. 88 din HG nr. 925/2006.Pentru IMM garantia de participare se reduce cu 50%, conform art. 16 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii. In vederea beneficierii de reducerea pentru garantia de participare ofertantul va depune si declaratia privind incadrarea in categoria I.M.M. ? formularul C.Pentru garantia constituita in alta moneda se va avea in vedere cursul BNR la data publicarii invitatiei de participare.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie: 10 % din valoarea contractului, fara TVA. Modul de constituire a garantiei de buna executie: a) instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara-scrisoare de garantie bancara ? Formularul nr. 25; b) printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari; c) virament bancar, prin ordin de plata vizat de banca, in contul RO82 TREZ 0255 006X XX00 0039, ORASUL LIPOVA, COD FISCAL 3519224 TREZORERIA LIPOVA; d) retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, conform art. 90 al 3 din HG nr. 925/2006, asa cum a fost modificat prin HG nr. 1045/2011.Pentru IMM garantia de buna executie se reduce cu 50%, conform art. 16 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute in art. 180din OUG nr. 36/2006- completare Formular 1.Declaratia va fi depusa si de tertul sustinator, daca este cazul. In cazul unei oferte comune toti asociatii au obligatia depunerii acestei declaratii.2. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute in art. 181din OUG nr. 36/2006 ? completareFormular 2;Documentul solicitat pentruneincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c)1 si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006 va fi depus si de tertul sustinator, daca este cazul. In cazul unei oferte comune toti asociatii au obligatia depunerii acestei declaratii.3. Declaratie de participare la procedura cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui ANRMAP nr. 314/2010 privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independenta ? completare Formular 3. In cazul unei oferte comune toti asociatii au obligatia depunerii acestui certificat.4. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 691 din OUG nr. 34/2006 ? completare Formular 4. Persoane cu functii de decizie in cadrul acestei proceduri: IOSIF MIRCEA JICHICI, VASILE DODON, GABRIELA PAULISAN, DOREL TORSIN, ANCA ANDREEA DRILA, IOAN LUCIAN LUPU, OVIDIU PAVILIUC, IOSIF BALINT, ARDELEAN MIRCEA DUMITRU, HERRLING MARTIN IOAN, MIHAESCU EVALD EMIL, DORUBET DUMITRU, ZEPA COSTIN, VIOREL SUCIU, GHEORGHE IONEL MIHAI, IOAN BOGOS, DUMITRU BULZAN, RAMONA PIRNEOVAN, RADU SCOROBETE, CONSTANTIN MILOSIn cazul unei oferte comune toti asociatii au obligatia depunerii acestei declaratii. Eventualii subcontractanti sau sustinatori au obligatia depunerii acestui certificat.5. Declaratie privind calitatea de participant la procedura ? completare Formular 5 - In cazul unei oferte comune toti asociatii au obligatia depunerii acestei declaratii.6. Certificat de atestare fiscal (datorii la bugetul general consolidat) eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia isi are sediul social operatorul economic, din care sa reiasa ca nu exista datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. In cazul unei oferte comune toti asociatii au obligatia depunerii acestui certificat. Eventualii subcontractanti sau sustinatori nu au obligatia depunerii acestui certificat. Pentru persoanele fizice/juridice straine se vor depune orice documente care sa ateste ca ofertantul si-a achitat obligatiile fata de bugetul de stat din tara sa.7.Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale emis de autoritatile locale unde ofertantul are sediul social, care sa ateste indeplinirea obligatiilor scadente fata de bugetul local in luna anterioara celei in care se depun ofertele. In cazul unei oferte comune toti asociatii au obligatia depunerii acestui certificat. Eventualii subcontractanti sau sustinatori nu au obligatia depunerii acestui certificat. Pentru persoanele fizice/juridice straine se vor depune orice documente care sa ateste ca ofertantul si-a achitat obligatiile fata de bugetul local din tara sa.Toate documentele mentionate la aceasta sectiune se vor prezenta in orginal / copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, pe adresa: AC, pana la data limita de depunere a ofertelor. Ofertantul isi asuma riscul transmiterii documentelor, pana la data limita de depunere a ofertelor. Certificat constatator emis de ONRC din care sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC, conform Ordinului 509/2011.In cazul unei oferte comune toti asociatii (si subcontractantii declarati) au obligatia depunerii acestui certificat. Eventualii subcontractanti sau sustinatori nu au obligatia depunerii acestui certificat.Ofertantul clasat pe primul loc, inainte de comunicarea rezultatului procedurii, are obligatia de a prezenta autoritatii contractante certificatul constatator in original sau copie legalizata, pentru verificarea conformitatii cu cel depus in oferta (daca acesta din urma a fost depus in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul.)Pentru persoanele juridice/fizice straine se vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional la organisme legal constituite, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, insotite de o traducere autorizata in limba romana.Documentul mentionat la aceasta sectiune se va prezenta in orginal / copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, pe adresa: AC, pana la data limita de depunere a ofertelor. Ofertantul isi asuma riscul transmiterii documentelor, pana la data limita de depunere a ofertelor.Prezentarea Atestatului de tip C2A conform Ordin ANRE nr. 24/2007sau 23/2013
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cifra medie de afaceri in domeniul constructii pe ultimii 3 ani incheiati (2010, 2011, 2012) trebuie sa fie de cel putin 38.500.000 lei.Pentru conversia valorilor prezentate in alte monede decat RON, se va utiliza cursul mediu anual RON/valuta comunicat de BNR.Cerinta solicitata in baza art. 184 din OUG nr. 34/2006., Asigurarea unui cash-flow de executie a lucrarii lucrarii pentru o perioada de 3 luni in valoare de 4.850.000 lei, fara TVA. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de executie a lucrarii pentru o perioada de 3 luni in valoare de 4.850.000 lei, fara TVA.Pentru conversia valorilor prezentate in alte monede decat RON, se va utiliza cursulRON/valuta comunicat de BNR la data publicarii invitatiei de participare.Autoritatea contractanta, inainte de semnarea contractului, va solicita ofertantului sa prezinte dovezi emise de institutii bancare sau orice alte mijloace financiare prin care se certifica faptul ca respectivele resurse financiare sunt disponibile, negrevate de datorii precum si ca accesul Ofertantului la aceste resurse este imediat, conditionat doar de semnarea contractului si resursele sunt destinate exclusiv pentru aceasta lucrare.Cerinta solicitata in baza art. 184 din OUG nr. 34/2006.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Experienta similara: Ofertantii vor face dovada executarii de lucrari similare in ultimii 5 ani (raportati la data limita de depunere aofertelor), lucrari executate in baza a cel putin unui contract sau a maxim 2 (doua) contracte ? lucrari a caror valoare cumulata sa fie de minim 19.400.000 lei (fara TVA). Prin lucrari similare se intelege lucrari care au obiect similar cu cele care constituie obiectul prezentuluicontract (lucrari de constructie /reparare drumuri si lucrari edilitare). In cazul in care contractele similare au fost semnate inainte de perioada solicitata respectiv 5 ani, autoritatea contractanta va lua in considerare lucrarile executate si duse la bun sfarsit in perioada de 5 raportata.In cazul unei oferte individuale insotita de sustinere, conditia va fi indeplinita ori de ofertant ori de sustinator.In cazul unei oferte comune, daca dovada experientei similare se face prin depunerea unui singur contract similar, cerinta va fi indeplinita in totalitate de catre unul din membrii asocierii, conform Ordinului ANRMAP 509/2011In cazul unei oferte comune, daca dovada experientei similare se face prin depunerea a maxim 2 contracte similare, cerinta va fi indeplinita prin cumularea experientei membrilor asocierii, conform Ordinului ANRMAP 509/2011.Va fi completata Declaratia pe proprie raspundere privind lucrarile similare executate in ultimii 5 ani (raportati la data limita de depunere a ofertelor).Formularul 10 va fi insotit de o copie cu mentiunea ?conform cu originalul? dupa certificari de buna executie/ documente/ pv receptie/contract/ recomandari/ etc. emise sau contrasemnate de beneficiari din care sa rezulte cel putin urmatoarele: obiectul si valoarea contractului, modul de indeplinire a obligatiilor, eventualele neconformitati inregistrate pe parcursul executiei, receptii amanate sau respinse din cauza nerespectarii parametrilor de calitate.Pentru conversia valorilor prezentate in alte monede decat RON, se va utiliza cursul mediu anual RON/valuta comunicat de BNR., Declaratie de angajament privind resursele umane. Ofertantii / asociatii si tertii sustinatori au obligatia sa depuna aceasta declaratie., Ofertantul trebuie sa dispuna de personalul necesar pentru indeplinirea contractului, respectiv: A. PERSONAL CHEIE: 1.Minim 1 (un) manager de proiect. Cerinte: pregatire universitara absolvita cu diploma de licenta si absolvire curs avand ca obiect managementul de proiect, dovedita prin certificat/diploma/etc.2. Minim 1 (un) sef santier; cerinte: pregatire universitara in domeniul CCFDP.3.Minim 1 (un) responsabil cu controlul calitatii (RCQ): cerinte: decizie interna de numire4.1 (un) responsabil tehnic cu executia in domeniul II Constructii rutiere, drumuri, piste de aviatie, poduri, tunele: cerinte: atestat conform Ordinului nr. 777/20035.1 (un) responsabil tehnic cu executia in domeniul IX Constructii edilitare si de gospodarire comunala: cerinte: atestat conform Ordinului nr. 777/20036. 1 (un) responsabil tehnic cu executia (RTE) in domeniul instalatiilor elecrice: cerinte: atestat conform Ordinului nr. 11/20137.2 (doi) ingineri cu specializarea CCFDP care sa fi partcipat la cel putin o lucrare similara8.Inginer utilitati ? absolvent de studii superioare in Instalatii pentru constructii care sa fi partcipat la cel putin o lucrare similara9.Electrician atestat ANRE gradul II B; cerinte: legitimatie ANRE valabila conform Ord. 90/2009 sau 11/201310.Coordonator SSM conform HG300/2006B. PERSONAL: - 5 fierar betonist- 5 dulgher- 5 sofer- 5 mecanic utilaje- 5 asfaltator pavator- 5 instalatori retele edilitare (apa-canal)Se vor prezenta acte de studii pentru specializarea solicitata fiecarui personal, precum si orice alte documente doveditoare (autorizatii/certificate de atestare profesionala).Pentru expertii RTE si expertul ANRE, se solicita doar atestatul si contract munca/colaborare/angajament participareSe vor prezenta: 1. Documente incheiate conform prevederilor legale, din care sa rezulte modul de colaborare a ofertantului cu persoanele implicate in contract (contracte de munca / contracte de colaborare / angajament participare) sau extras din Registrul de Evidenta a Salariatilor.Persoanele propuse a fi implicate in indeplinirea contractului pot fi angajati proprii sau colaboratori. Ofertantul poate sa prezinte si angajamentele acestora de participare la executarea contractului.Ofertantii / asociatii si tertii sustinatori au obligatia sa depuna aceste documente., O declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari:
- Autobasculante ? 4buc.
- Autocisterna cu dispozitiv de stropire, maturat, aspirat ? 1buc.
- Autogreder ? 1buc.
- Autogrudonator ? 1buc
- Automacara ? min 20Tf ? 1buc.
- Excavator pe senile ? 2buc.
- Buldozer pe senile ? 1buc
- Compactor ? vibrator ? terasamente ? 1buc.
- Repartizator mixturi asfaltice ? 1buc.
- Instalatie mixturi asfaltice ? 1buc.
- Statie de betoane ? 1buc.
- Laborator autorizat de gr. II ? 1buc.Ofertantii / asociatii si tertii sustinatori au obligatia sa depuna aceasta declaratie.Cerinta este solicitata in conformitate cu art 188, al. 2 si 3 din OUG 34/2006.
Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul
economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari ? completare formular 15
Se vor depune documentele care atesta dispozitia (dotarea proprie/inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie) a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice si laboratoarele implicate in realizarea contractului., Informatii privind partea din contract pe care operatorul are, eventual, intentia sa o subcontracteze ? daca este cazulSolicitat in baza art. 188 din OUG. 34/2006 care permite asocierea ofertantilor pentru a depune oferta comuna.
1. Declaratie cu privire la intentia de a subcontracta ? completare formular 16
2. Formularul nr. 17 ? Declaratie privind partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora.
Inainte de semnarea contractului, ofertantul castigator va prezenta Acordul de subcontractare.
Formularul 17 se depune doar daca este cazul., Informatii privind asocierea ? daca este cazulSolicitat in baza art. 188 al. 2 lit. h si al. 3 lit.g din OUG. 34/2006.Daca un grup de operatori economici depune oferta comuna, atunci capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Acord de asociere in vederea participarii la procedura de atribuire a contractului de achizitie publica, daca este cazul - Formularul nr. 18Anexat la acordul de asociere, daca este cazul, se vor prezenta:
-Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de asociati si specializarea acestora- Formularul nr.19
-Declaratie privind legalizarea acordului - Formularul nr. 20
Formularele 18, 19 si 20 se depun doar daca este cazul., Informatii privind sustinerea financiara / tehnica si/sau profesionala a unui tert ? daca este cazulCapacitatea tehnica si/sau profesionala a operatorului economic sau a grupului de operatori economici, poate fi sustinuta si de un tert, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva.Formular 21 (angajament privind sustinerea financiara a ofertantului/grupului de operatori economici) sau Formular 22 (Angajament privind sustinerea tehnica si profesionala a ofertantului/grupului de operatori economici, acesta fiind un instrument juridic, prin care confirma faptul ca va pune la dispozitia operatorului economic resursele invocate, mentionate in Formularul 22.1 sau Formularul 22.2, dupa caz.
Formularele precizate la aceasta sectiune se depun doar daca este cazulSolicitat in baza prevederilor art.186 si 190 din OUG nr. 34/2006 Documente care atesta implementarea standardelor de management al calitatii pentru activitatea de executie de lucrari de constructii in domeniul contructiilor in conformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 9001ATENTIE!- Se accepta numai certificate valabile la data limita de depunere a ofertelor pentru activitatile descrise prin obiectul contractului, Documente care atesta implementarea standardelor sistemelor de management de mediu pentru activitatea de executie lucrari in domeniul constructii in conformitate cu cerintele specificatiei SR EN ISO 14001.ATENTIE!- Se accepta numai certificate valabile la data limita de depunere a ofertelor pentru activitatile descrise prin obiectul contractuluiPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 15.10.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 15.10.2013 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 27.09.2013 14:30