Achizitie publica - ?Reabilitarea cladirii si dotarea laboratoarelor si cabinetelor situate in str. Nicolae Balcescu nr. 2A, ce apartin Gr. Scolar Agricol Rm Sarat?
Detaliu pentru invitatia numarul 350196
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 350196/09.07.2013
Denumire contract: ?Reabilitarea cladirii si dotarea laboratoarelor si cabinetelor situate in str. Nicolae Balcescu nr. 2A, ce apartin Gr. Scolar Agricol Rm Sarat?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialPRIMARIA MUNICIPIULUI RAMNICU SARATCod fiscal: 2406871, Adresa: Ramnicu Sarat, strada Nicolae Balcescu nr.1, judetul Buzau, Ramnicu Sarat, Telefon: 0238561946, Fax: 0238561947
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Ramnicu Sarat, strada Nicolae Balcescu nr.1, judetul Buzau, Ramnicu Sarat, Romania, cod postal: 125300, telefon: +40 238561946, fax: +40 238561947, persoana de contact: ALIN STAN
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Sediul Primaria Ramnicu Sarat, Municipiul Ramnicu Sarat, Strada Nicolae Balcescu Nr.1, judetul Buzau
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: ?Reabilitarea cladirii si dotarea laboratoarelor si cabinetelor situate in str. Nicolae Balcescu nr. 2A, ce apartin Gr. Scolar Agricol Rm Sarat?
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: ?Lucrari de constructie aferente investitiei de baza si echipamente aferente investitiei de baza precum si dotari specifice?, Linie de buget 1.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.3 in cadrul proiectului nr. SE/25/3/3.4/219/08.09.2009, intitulat ?Reabilitarea cladirii si dotarea laboratoarelor si cabinetelor situate in str. Nicolae Balcescu nr. 2A, ce apartin Gr. Scolar Agricol Rm Sarat? conform Proiectului Tehnic si al Caietelor de Sarcini atasate. Valoarea estimata ce contine diverse si neprevazute este de 9.056.937, 54 lei fara TVA. Suma aferenta procentului cheltuieli diverse si neprevazute fara tva este de 668.036, 00 lei( 7, 83% din valoarea estimata de executie) .
II.1.6) CPV: 45214320-9 - Lucrari de constructii de colegii tehnice (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 9, 056, 937.54 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare este de 150.000, 00 Lei. Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 4 zile. Conform art.2781 din OUG 34/2006 in cazul in care ofertantului caruia CNSC respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine din garantia de participare suma de 8.398, 89 lei. Garantia de participare se va depune in original si se va constitui printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de catre o societate bancara, ori de catre o societate de asigurari (Formular PO/VI/OI/2/SGBP) sau prin virament bancar in contul: RO35TREZ1675006XXX001005 al Autoritatii contractante, deschis la TREZORERIA Ramnicu Sarat conform art.86 alin.1 din H.G 925/2006 actualizata. Ofertantii care se incadreaza in categoria de IMM, stabilita conform Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, garantia de participare se va constitui in procent de 50% din suma precizata, ofertantul prezentand, obligatoriu pentru aceasta, documente care dovedesc incadrarea ofertantului in categoria IMM (Formular B10). In cazul in care ofertantul este o asociere, aceasta va beneficia de reducerea de 50% a cerintei privind cuantumul garantiei de participare numai daca asocierea este formata in exclusivitate din IMM.Perioada de valabilitate a garantiei de participare: 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor;
Garantie de buna executie
10% din valoarea contractata (fara TVA). Garantia de buna executie se va constitui printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de catre o societate bancara, ori de catre o societate de asigurari (Formular PO/VI/OI/2/SGBBE) conform art.90 alin (1)-(3) din HG 925/2006. In cazul ofertantilor care se incadreaza in categoria de IMM, stabilita conform Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, garantia de buna executie se va constitui in procent de 50% din suma precizata, ofertantul prezentand, obligatoriu pentru aceasta, documente care dovedesc incadrarea ofertantului in categoria IMM (Formular B10). In cazul in care ofertantul este o asociere, aceasta va beneficia de reducerea de 50% a cerintei privind cuantumul garantiei de participare numai daca asocierea este formata in exclusivitate din IMM.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180 din OUG 34/2006. Daca este cazul aceasta declaratie va fi prezentata si de catre tertul sustinator.Conditie de calificare: Ofertantul nu trebuie sa fi fost condamnat in ultimii 5 ani, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale. Document de confirmare: Completarea declaratiei privind eligibilitatea (Formular PO/VI/OI/2/DE).2. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006; Pentru tertul sustinator se solicita neincadrarea in pct a, c^1, d din Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 din OUG 34/2006;Conditie de calificare: Autoritatea contractanta nu va califica ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Documente de confirmare: Completarea declaratiei (Formular PO/VI/OI/2/DA181).Certificat de atestare fiscala (privind plata contributiilor la Bugetul consolidat general) eliberat de ANAF sau echivalent, din care sa reiasa indeplinirea obligatiilor exigibile in luna anterioara depunerii ofertelor.Certificat de atestare fiscala privind plata impozitelor si taxelor locale, eliberat de administratia locala din zona administrativ-teritoriala in care operatorul / operatorii economici isi are / au sediul sau echivalent, din care sa reiasa indeplinirea obligatiilor exigibile in luna anterioara depunerii ofertelor.Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul, iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata.3. Declaratie ?Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta?Operatorul economic va completa Formularul PO/VI/OI/2/DCPP.4. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art.69 (1) din OUG 34/2006 (Formular 4); Daca este cazul, aceasta declaratie va fi prezentata atat de catre subcontractant, cat si de catre tertul sustinator;Documente de confirnare: Completare Formular 4Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii Mun. Ramnicu Sarat: Holban Viorel - Primar, Cirjan Sorin - Viceprimar, Consilieri locali: Beldie Nina, Dicianu Doru Nelu, Florian Nicolae, Grama Mariana, Grigoras Nelu, Horjea Viorel, Ionescu Stefan, Iuga Costica, Lastun Marian Madalin, Manzala Alexandru, Neata Marian, Popescu Stanciu, Puscasu Cornelia, Stolojanu Mihai, Toader Gica, Trufasu Voicu Gheorghe, Vasile Felicia.5. Certificat privind calitatea de participant la proceduraOfertantul nu are dreptul: - sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;
- sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat;
- sa depuna oferta individuala/comnuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat;Modalitate de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul (operatorul economic, lider, asociat) trebuie sa completeze Formularul PO/VI/OI/2/DCPP.Neindeplinirea unuia din criteriile de mai sus vor conduce automat la excluderea Ofertantului si respingerea ofertei.Nota: In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit Ofertantul, nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci va fi acceptata o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare, sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui Ofertant, autoritatea contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente. Documentele care dovedesc indeplinirea cerintelor vor fi prezentate de operatorul economic individual si pentru fiecare dintre operatorii economici, in cazul unei asocieri/unui grup de operatori economici.Orice document solicitat emis de catre terta parte (certificatele) pot fi prezentate in oricare din formele original / copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? cu semnatura si stampila. In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, in conformitate cu legislatia tarii, nu se utilizeaza stampila, se va accepta o declaratie pe propria raspundere din partea operatorului economic in acest sens.Documentele emise in alta limba decat romana trebuie sa fie insotite de traducere autorizata si legalizata in limba romana.In cazul in care persoana care semneaza declaratiile/formularele solicitate nu este reprezentantul legal al operatorului economic, se va atasa o imputernicire pentru aceasta.Cerinta 1Persoane juridice/fizice romane : Sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica, iar obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiCertificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului din care sa rezulte: nume complet, sediul, starea societatii, persoane imputernicite, administrator, obiectul de activitate. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN autorizat din certificatul constatator emis de ONRC, prezentat de ofertant (operator economic unic) sau de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o realizeaza.Nota: In cazul in care documentul solicitat a fost prezentat in copie conforma cu originalul, ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, i se va solicita sa prezinte, pentru conformitate, documentul in original/ copie legalizata.In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, fiecare membru din grup trebuie sa dovedeasca ca pentru partea din contract pe care o realizeaza are corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC .Cerinta 2Autorizatie ANRE tip B pentru efectuarea de lucrari de instalatii electrice.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiOfertantul va face dovada detinerii Autorizatiei ANRE tip B sau echivalent pentru efectuarea de lucrari de instalatii electrice. (conform Regulament pentru atestarea operatorilor economici care proiecteaza, executa, verifica si exploateaza instalatii electrice din sistemul electroenergetic aprobat prin ordinul ANRE 24/2007) .Persoane juridice/fizice straine : Sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit si faptul ca obiectul de activitate corespunde cu obiectul contractuluiDocument care dovedeste forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, din care sa reiasa informatii privind sediu, stare societate, persoane imputernicite, administrator, obiectul de activitate. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in certificatul constatator prezentat de ofertant (operator economic unic) sau de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o realizeaza.Document care atesta obiectele de activitate ale operatorului economic.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta: Sa fi inregistrat in ultimii 3 ani o cifra medie globala de afaceri cel putin egala cu 16.000.000, 00 lei.Se vor prezenta bilanturi contabile la 31.12.2010; 31.12.2011; 31.12.2012 cu confirmarea de depunere la ANAF/ORC competent.Ofertantii care trebuie sa efectueze conversia altor monede decat LEI vor utiliza cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani, continand valori, perioade de executie, beneficiari, idiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.Ofertantul va prezenta un contract de lucrari similare , a carui valoare sa fie de cel putin 7.500.000, 00 lei fara TVA.Pentru lucrarea prezentata drept experienta similara, ofertantul va prezenta certificari de buna executie/documente (certificate constatatoare/ recomandari/procese verbale de receptie) prin care sa se precizeze cel putin urmatoarele aspecte: denumirea beneficiarului, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor, mentiunea daca acestea au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit pentru cele mai importante lucrari., Cerinta: In conformitate cu prevederile art. 188 alin (3) litera f) se va prezenta o lista a utilajelor/echipamentelor utilizate pentru realizarea contractului.Declaratie privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari (lista acestora) potrivit modelului din (fisierul Formulare). Se va face dovada disponibilitatii acestora. Se vor prezenta acte de proprietate sau contracte/precontracte de inchiriere, etc. Se admite prezentarea unui angajament in acest sens., Informatii referitoare la resursele umane propuse pentru a fi implicate in proiect.a)Declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani ? PO/VI/OI/2/DPACCb)Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor - Formularul 12 JPersonalul minim propus sa aiba experienta dupa cum urmeaza: A. Personal responsabil de indeplinirea contractului: 1. Manager general de proiect / coordonator general de proiect - cu studii superioare , cu experienta dovedita prin participarea in cel putin un proiect / contract la nivelul caruia sa fi desfasurat activitati similare ;2. Sef santier/ sef punct de lucru cu studii superioare in domeniul constructiilor civile si experienta profesionala in domeniul constructiilor civile , dovedita prin participarea la cel putin un proiect similar;3. Responsabil tehnic cu executia (RTE), atestat pentru domeniul I- HG 925/1995 ;4. 1 inginer / subinginer avand specialitatea in domeniul energetic autorizat ANREgradul IIOrdin 651/20075. 1 inginer / subinginer avand specialitatea in domeniul instalatiilor in constructii6.Responsabil cu asigurarea si controlul tehnic de calitate (C.Q.) desemnat prin decizie interna;7. Coordonator in materie de securitate si sanatate in munca atestat in conformitate cu HG 300/2006.Se vor depune: 1. CV-urile personalului de specialitate, datate si semnate in original - Formular 12K2. Declaratie de disponibilitate in care se prezinta acordul scris al fiecarei persoane pentru participarea in contract.3. Copii dupa diplomele de studii ale persoanelor responsabile implicate in contract.- Pentru Seful de punct de lucru ? diploma de inginer in domeniul constructii civile , industriale si agricolei;
- Pentru Responsabil cu controlul calitatii lucru ? diploma de inginer in domeniul constructii civile , industriale si agricolei;
- Pentru celelalte persoane ?diploma dupa ultima forma de invatamant absolvita;4. Documente incheiate conform prevederilor legale, din care rezulta modul de colaborare cu persoanele implicate in contract(contracte de munca, colaborare, servicii, etc)5. Pentru dovedirea experientei profesionale pentru anager general de proiect / coordonator general de proiect si pentru sef santier/ sef punct de lucru , documente care sa ateste participarea la cel putin un proiect similar6. Decizie de numire pentru Responsabilul cu controlul calitatii, valabila la data limita pentru depunerea ofertelor;7. Atestat/Autorizatie in conformitate cu prevederile legale pentru Responsabilul Tehnic cu Executia, in domeniul lucrarilor de constructii civile, valabila la data limita pentru depunerea ofertelor;8. Atestat/Autorizatie in conformitate cu prevederile legale pentru Coordonatorul in materie de sanatate si securitate in munca, valabila la data limita pentru depunerea ofertelor;Documentele de la pozitiile 3-7 se vor prezenta in copie conforma cu originalul.Pentru Responsabil tehnic cu executia (RTE) se solicita doar prezentarea atestatului si / sau legitimatia valabila la data limita pentru depunerea ofertelor.Pentru a fi considerat calificat, ofertantul trebuie sa asigure minim personalul de specialitate solicitat la aceasta cerinta., Informatii despre dotarile specifice:
Operatorii economici trebuie sa faca dovada ca au in dotarea lor sau dispun (dotarea proprie/inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie), de urmatoarele urmatoarele utilaje si echipamente tehnice minime solicitate conform lista consumurilor de ore de functionare a utilajelor de constructii ? Formularul C8 (din Proiectul tehnic):
? Betoniera cu cadere libera actionata electric? pompa turnare beton? vibrator de beton? cilindru compactor? placa compactoare? automacara? buldoexcavator? grup electrogen? schela de fatada? bob elevator? laborator gradul II autorizat I.S.C. sau contract cu un laboratorgradul II, autorizat ISC Autorizatiile laboratoarelor trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor, in conformitate cu prevederile Ordinului 153/2010 Inspectoratul de Stat in Constructii ISC publicat in Monitorul Oficial 187 din 24 martie 2010.
Se solicita laborator gradul II autorizat I.S.C.in vederea respectarii prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea in constructii in corelatie cu respectarea cerintelor de securitate, sanatate, mediu ( cerintele Directivelor 89/106/CE, 42/2006/CE, 14/2000/CE), Informatii privind subcontractantii / asociatiiSe va prezenta lista cuprinzand subcontractantii si acordurile de subcontractare ? cu partea subcontractata in exprimare valorica- formularul PO/VI/OI/2/DS.
Ofertantul a carui oferta a fost declarata castigatoare are obligatia de a prezenta contractele incheiate cu subcontractantii nominalizati in oferta, inaintea semnarii contractului de achizitie publica.
In cazul unei asocieri se va prezenta un Acord de asociere(formularul PO/VI/OI/2/DCPP + Acord de asociere), care va trebui legalizat de asocierea castigatoare inainte de semnarea contractului, in care sa se mentioneze ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni in numele tuturor asociatilor si este raspunzator in nume propriu si in numele Asocierii pentru indeplinirea contractului.In cazul asocierii mai multor executanti cerintele privind eligibilitatea siinregistrarea, trebuie sa fie indeplinite de fiecare asociat, iar celelalte cerinte privind capacitatea tehnica si capacitatea economico-financiara trebuie sa fie indeplinite prin cumul de grupul de asociati.
Liderul partenerului va desemna Seful punctului de lucru, care va fi selectat din randul personalului sau. Cerinta nr. 1Informatii privind standardelede asigurare a calitatiiOperatorul economic trebuie sa dovedeasca faptul ca este certificat in conformitate cu Standardul de Asigurare a Calitatii ? ISO 9001 sau echivalent (standarde transpuse in legislatia tarii de origine a ofertantului), de catre un organism independent, acreditat in domeniu, conform cu legislatia comunitara sau cu standardele europene sau internationale privind certificarea.Se solicita prezentarea Certificatului SR EN ISO 9001 sauechivalent pentru domeniile de activitate al contractului? cu domeniile de activitate solicitate pentru aceasta investitie precizate in cadrul certificatului, in copie semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului cu mentiunea ?conform cu originalul?, valabil la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.In cazul unui grup de operatori economici/unei asocieri, cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului de operatori economici/ asocierii., Cerinta nr. 2Standarde de protectie a mediuluiOperatorul economic trebuie sa dovedeasca implementarea si mentinerea unui sistem de management al mediului in conformitate cu cerintele ISO 14001 sau echivalent.Se solicita prezentarea Certificatului SR EN ISO 14001 sau echivalent ? cu domeniile de activitate solicitate pentru aceasta investitieprecizate in cadrul certificatului, in copie semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului cu mentiunea ?conform cu originalul?, valabil la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.In cazul unui grup de operatori economici/unei asocieri, cerinta trebuie indeplinita de fiecare membru al grupului de operatori economici/ asocierii.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
75
Descriere: Componenta financiara
Duratade garantie acordata lucrarii
25
Descriere: Componenta tehnica
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 22.07.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 22.07.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 18.10.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 09.07.2013 09:04