Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Reabilitatre baza sportiva


Detaliu pentru invitatia numarul 338803
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: Universitatea din Petrosani
Numar invitatie: 338803/05.11.2012
Denumire contract: Reabilitatre baza sportiva
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialUniversitatea din PetrosaniCod fiscal: 4374849, Adresa: Universitatii 20, Petrosani, Telefon: 0254542580 int.110, Fax: 0254541937
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Universitatii 20, Petrosani, Romania, cod postal: 332006, telefon: +40 0254549597, fax: +40 2545459597, persoana de contact: Universitatea din Petrosani - Registratura Universitatii
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Universitatii 20, Petrosani, Romania, cod postal: 332006, telefon: +40 0254549597, fax: +40 2545459597, persoana de contact: Universitatea din Petrosani - Sala Senatului
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Educatie
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Reabilitatre baza sportiva
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: a. Lucrarile solicitate de autoritatea contractanta sunt descrise in caietul de sarcini (Sectiunea 2 din Documentatia de atribuire);b. Operatorul economic desemnat castigator si care nu are capacitatea de a raspunde acestei solicitari din propria culpa, va suferi consecintele prevazute in OUG nr. 34/2006, actualizata, pentru neindeplinirea obligatiilor in sarcina sa;c. Durata contractului: 60 de zile lucratoare de la data semnarii contractului de executie lucrari.d. Estimarea valorii care face obiectul contractului de executie lucrari s-a efectuat tinand cont de Documentatia pregatitoare licitatie ?Reabilitare Baza Sportiva? ? Proiect nr. P31/2012, documentatie care cuprinde calcule de fundamentare economica pe baza preturilor practicate pe piata concurentiala.
II.1.6) CPV: 45453100-8 - Lucrari de renovare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 479, 406 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Se solicita garantie de participare in cuantum de8.917 Lei, cu valabilitatea de 90 zilePerioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei. Garantia de participare trebuie sa fie irevocabila. Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana.Contul autoritatii contractante este: RO91TREZ368504601X000062 deschis la Trezoreria Petrosani.Pentru modalitatea de depunere prin scrisoare de garantie de participare se va prezenta Formularul nr. 2 , in cuantumul, forma si avand perioada de valabilitate solicitata in Documentatia de atribuire - in original.In cazul in care ofertantul este reprezentat de o Asociere de operatori economici, este obligatorie completarea in continutul garantiei de participare la sectiunea ?ofertant ? denumire/numele? a numelui Asocierii cu nominalizarea tuturor membrilor Asocierii in conformitate cu Acordul de Asociere.Observatie: Ofertele care nu sunt insotite de documentele de constituire a garantiei de participare, astfel cum a fost aceasta solicitata, vor fi respinse ca inacceptabile.ATENTIE Ofertantii care se prezinta la procedura de achizitie in calitate de IMM vor prezenta alaturat garantiei de participare, documentele care dovedesc ca se incadreaza in categoria IMM ? anexa 1 dupa caz, din O.G. nr. 27/2006, completata, semnata si stampilata in original, se va completa Formularul nr.3.Imputernicirea si garantia pentru participare, in original, inclusiv actele care fac dovada calitatii IMM se prezinta in plic sigilat exterior atasat de pachetul ce contine oferta. Sunt considerati ofertanti tip IMM, pentru a beneficia de reducerea de 50%, acei ofertanti pentru care toti membrii asocierii detin calitatea de IMM.
Garantie de buna executie
Ofertantul declarat castigator va pune la dispozitia autoritatii contractante o garantie de buna executie a contractului in cuantum de 6% din valoarea de contract acceptata fara TVA. Garantia de buna executie se va prezenta autoritatii contractante in termen de 3 zile lucratoare de la semnarea contractului si poate fi constituita, in conformitate cu prevederile art. 89 alin. (2) din H.G. nr. 925/2006, in oricare dintre formele de la art. 90 alin. (1)-(3) din H.G. nr. 925/2006. Totodata, se vor avea in vedere prevederile H.G. nr. 1045/2011.Este recomandabil sau este de preferat sa fie emisa de catre o banca care are corespondent in Romania.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Decl. privind neincd. in prev. art. 180 din OUG nr. 34/2006.Ofert. va prezenta F. 6 semnat de catre reprezentantul sau legal.Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.Nota 2: In cazul in care, pentru indeplinirea contractului, capacit. econom. si financ. sau capacit. teh./profes. a ofertantului este sustinuta si de o alta persoana (tertul sustinator) este obligatoriu a se prezenta F 6, semnat de catre reprezentantul legal al tertului sustinator.Decl. privind neincd. in prev. art. 181 din OUG nr. 34/2006 si Certificate constatatoare privind indepl. obligatiilor exigibile de plata.Ofert. va prezenta urmatoarele: 1. F 7, semnat de catre reprezentantul sau legal2. Certificate/docum. edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintei de calificare si anume: A. Persoanele juridice romane trebuie sa prezinte: - certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si alte venituri ale bugetului local;
- certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul general consolidat.B. Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare eliberate de institutiile autorizate ale tarii de origine (certificate de atestare fiscala, caziere judiciare, alte documente echivalente, etc) prin care sa dovedeasca faptul ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local.Nota 1: Persoanele juridice romane vor prezenta Certificatele /documentele edificatoare in original / copie legalizata /copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele /documentele edificatoare in original / copie legalizata /copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2: Certificatele /documentele edificatoare in original/ copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, vor prezenta situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.Nota 3: Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din O.U.G. nr. 34/2006 aprobata prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Nota 4: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii.Nota 5: In cazul in care, pentru indeplinirea contractului, capacitatea economica si financiara sau capacitatea tehnica/profesionala a ofertantului este sustinuta si de o alta persoana (tertul sustinator) este obligatoriu a se prezenta F 7 semnat de catre reprezentantul legal al tertului sustinator cuprinzand numai punctele a), c¹), d).ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autor. Contrac. poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Oper. econ. care prin certificatele/documentele edificatoare depuse in oferta sau ulterior prezentate nu fac dovada achitarii obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, vor fi exclusi din prezenta procedura de achizitie publica.c. Cerintele referitoare la obligatiile de plata sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care ofertantul (dupa caz, toti membrii asocierii) prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor/compensarilor aprobate de catre organele competente in domeniu (institutiile autorizate ale tarii de origine) in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora.Pentru certificarea faptului ca participarea ofertantului/Ofertantului la procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta, ofertantul are obligatia de a prezenta F 9 pentru fiecare membru al asocierii, F 10Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura orice ofertant care se afla in urmatoarea situatie: ? Ofertantul/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante este exclus din procedura de atribuire (se va completa F 8)? Persoane responsabile cu atribuirea contractului din partea Autoritatii Contractante sunt: Rector prof.univ.dr.ing. Aron Poanta, Prorector ing.Marcu Marius, Director ing.Ciodaru Dacian, Contabil sef ec. Macris Adrian, Consilier juridic jr.Negru Mariana, Sef Serviciu Tehnic si Investitii ing. Praporgescu Victorita, Sef Patrimoniu, ing.ec. Marius Cucaila, ing.ec. Radu Octavian Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are capacitate de exercitare a activitatii profesionaleModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului. de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate (obiectul Contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din Certificatul constatator), in original sau in copie legalizata sau in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Certificatul constatator nu trebuie sa fie eliberat mai devreme de 30 zile fata de data depunerii ofertelor.In cazul in care ofertantul plasat pe primul loc a prezentat Certificatul Constatator in copie conforma cu originalul, autoritatea contractanta va solicita inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate Certificatul Constatator in original/copie legalizata.Nota 1: Pentru persoanele juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii.ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator)
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1-Bilantul contabil sau extrase de bilant in cazul in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul valabil la 30.12.2011, vizat si inregistrat de organele competente, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, Prezentarea Bilantului contabil/extras de bilant- declaratii bancare corespunzatoare sau, dupa caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional aferent contractului ce urmeaza a fi atribuit, numai in situatia in care exista acte normative ce reglementeaza o astfel de situatie. Se solicita pentru a demonstra ca, la momentul semnarii contractului, ofertantul va avea acces sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente in valoare de minim 159.802 lei, pe o perioada de 1 luna de la inceperea lucrarilor, destinate cash-flow de executie a contractului., Cerinta nr.2 - Cifra medie de afaceri globala in ultimii 3 ani trebuie sa fie cel putin egala cu 958.000 lei.Prezentare documente justificative care sa ateste indeplinirea cerintei de calificare privind cifra de afaceriFormularului nr. 1 - in original.Daca operatorul. economic nu are 3 ani de la infiintare, media cifrei de afaceri globala va fi raportata la data infiintarii sau data la care operatorul economic si-a inceput activitatea comerciala (art.185 al.(1) lit. c din OUG 34/2006 actualizata)., continuare cerinta 2: In cazul in care, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate de autoritatea contractanta, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente pe care autoritateacontractanta le poate considera edificatoare, in masura in care acestea reflecta o imagine fidela a situatiei economice si financiare a ofertantului (conform art.185 al.(2)din OUG 34/2006 actualizata), la fel pentru persoanele juridice straine insotite de traducerea legalizata a acestora in limba romana.Pentru persoane juridice straine: Prezentarea bilantului contabil valabil la 30.12.2011. In cazul in care publicarea acestor bilanturi este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul (individual sau in asociere, caz in care fiecare asociat va prezenta aceste documente), vizate si inregistrate de organele competente (in copie, la care se va alatura, continuare cerinta 2: traducerea legalizata a acestora in limba romana).In cazul in care oferta este depusa de o asociere de operatori economici, se va prezenta o fisa centralizatoare pentru asociere per ansamblu, semnata de catre reprezentantul legal al asociatului desemnat ca lider, precum si fise centralizatoare individuale pentru fiecare asociat in parte, semnate de reprezentantii legali ai fiecarui asociat, inclusiv liderulCap.ec.si fin. a ofert. poate fi sustinuta si de o alta persoana (alta decat asociat/asociati sau subcontractant/subcontractanti).In acest caz, ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui Angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca pune la disp ofert resursele ec.si fin. invocate, Form.nr. 30 - in orig.Persoana care asigura sustinerea economica si financiara (tertul sustinator) trebuie sa prezinte urmatoarele: Form.nr. 6, Form.nr. 7, Form.8 in orig.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta nr. 1Lista a lucrarilor executate in ultimii 5 ani, insotita de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari. Respectivele certificari sa indice valori, perioada, locul executiei lucrarilor, beneficiarii si sa precizeze daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit. Aceasta lista mai poate fi insotita de contract /contracte, care au avut ca obiect executare unor lucrari similare cu lucrarile mentionate care fac obiectul prezentei proceduri de achizitie, a caror valoare cumulata va fi de minim 106.016, 37 euro (exclusiv T.V.A.) sau 479.406 lei (exclusiv T.V.A.).(calculat la un curs practicat de BNR valabil pentru data de 02.10.2012, de 1 Euro =4, 5220 lei), proces/procese verbale de receptie prin care sa confirme executarea lucrarilor.Prezentarea Formularului nr.12 si anexa laForm. nr.12 - in orig.si certificari de buna exec., Cerinta 2-Experienta similara ? cel putin unul sau maxim trei contracte de executie de lucrari similare celor ofertate care sa confirme executarea de lucrari executate si duse la bun sfarsit, cu o valoare cel putin egala cu valoarea estimata, din care sa rezulte urmatoarele: nr. contract, parti, obiectul, durata, valoarea, semnaturile partilor.Prezentarea de certificari de buna executie pentru cele mai importante lucrari. Prezentare Formularul nr. 13 - in original, acest formular se prezinta distinct pentru fiecare contract reprezentand experienta similara, inclusiv procesele verbale de receptie calitativa aferente contractelor reprezentand experienta similara..In cazul contractelor, reprezentand experienta similara, aflate in derulare la data depunerii ofertelor, se vor prezenta Procese verbale de receptie in care se va mentiona (in mod obligatoriu) valoarea lucrarilor executate pentru care s-a efectuat receptia partiala., Cerinta nr.3 Cel putin o rec. din partea benef., in orig./copie legalizata, copie lizibila cu mentiunea ?conf. cu orig. semnata si stampilata si trebuie sa prec. urmatoarele aspecte: ?modul de indeplinire a obligatiilor contractuale pe parcursul derularii contractului;?daca au fost inregistrate neconformitati care au dus la refaceri partiale/totale ale prestatiilor;Recomandarile vor fi prezentate, pentru contractele reprezentand experienta similara, Formularul nr. 14 Cap. Teh. si / prof. a ofertantului poate fi sustinuta si de o alta persoana (alta decat asociat/asociati sau subcontractant/subcontractanti)In acest caz, ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui Ang. ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si/sau prof. invoc..Prez.F. 31, F 32 si F 33 Pers care asig sustinerea teh. si/sau prof.(tert sus) trebuie sa prez F 6, 7, 8, Cerinta nr. 4Informatii privind obligatiile contractuale in desfasurare care va contine cel putin urmatoarele date referitoare la: numarul si data contractului, durata si valoarea contractului, obiectul contractului, beneficiarul, Formularul nr. 15 - in original., Cerinta nr. 5O declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani, Formularul nr. 16 - in original., Cerinta nr. 6- informatii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre candidat/ofertant, in special pentru asigurarea controlului calitatii; responsabil cu controlul calitatii sau dovezi care sa ateste absolvirea cursului de management in domeniul calitatii; Anexa la Formularul nr. 17- in original.- informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor- declaratie cu privire la personalul de specialitate cu anumite certificari, dupa caz, in masura in care exista acte normative, ce se vor mentiona.- declaratie cu privire la personalul de specialitate cu anumite certificari, dupa caz, in masura in care exista acte normative, ce se vor mentiona.Se vor prezenta formularele: Formularul nr. 17, Formularul nr. 18 si Formularul nr. 19 ? in original., Cerinta nr. 7O declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari; de exemplu: documentul care atesta detinerea (dotarea proprie/inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie) a utilajelor, instalatiilor, echipamentelor tehnice si laboratoarelor implicate in realizarea contractului, Formularul nr. 20 si Anexa la Formularul nr. 20 - in original., Cerinta nr. 8Informatii privind subcontractantiiDeclaratie privind subcontractantul/subcontractantii, partile din contract pe care acesta /acestia urmeaza sa le indeplineasca, datele de recunoastere ale acestuia/acestora si, dupa caz, acordul acestuia/acestora si specializarea lor, Formularul nr. 21, Formularul nr. 22 si Formularul nr. 23 - in original.Subcontractantii vor prezenta: Formularul nr. 8 -, Cerinta nr. 9Informatii privind asociatiiSe vor prezenta: - documente solicitate la cap. III.2. CONDITII DE PARTICIPARE, care vor fi prezentate de liderul de asociere cu mentiunea ca cerintele privind capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul de grupul de asociati.Totodata, se va prezenta acordul de asociere, din care sa rezulte cine este liderul asocierii precum si detalierea obligatiilor fiecarui membru al asocierii si procentul care revine fiecaruia, Formularul nr. 24, Formularul nr. 25, Formularul nr. 26 si Formularul nr. 27 ? in original Cerinta nr.1Informatii privind asigurarea calitatii.Ofertantul va prezenta: Certificate emise de organisme independente care atesta respectarea standardelor de asigurare a calitatii, respectiv ISO 9001 sau echivalente, indomeniul de activitate supus procedurii, respectiv pentru executia lucrarilor ce fac obiectul prezentei proceduri si in termen de valabilitate mentionat deemitent, in copii conforme cu originalul.In cazul in care operatorul economic nu detine un certificat de calitate asa cum este solicitat, acesta poate prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii, Cerinta nr.2Informatii privind protectia mediului si asigurarea privind riscurileOfertantul va prezenta Certificate emise de organismeindependente care atesta respectarea standardelor de protectie a mediului, respectiv ISO 14001 sau echivalente, in domeniul de activitate supus procedurii, respectiv pentru executia lucrarilor ce fac obiectul prezenteiproceduri si in termen de valabilitate mentionat de emitent, in copii conforme cu originalul.In cazul in care operatorul economic nu detine un certificate privind respectarea standardelor de mediu, asa cum este solicitat, acesta poateprezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al respectarii standardelor de mediu, Formularul nr. 29? in original
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Se poate descarca de pe SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 20.11.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 21.11.2012 10:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri bugetare
Data expedierii prezentei invitatii: 02.11.2012 13:43
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer