Achizitie publica - ?Restaurare si consolidare vestigii arheologice descoperite in zona istorica si culturala Curtea Domneasca ? Muzeul Curtii Domnesti II?, in cadrul proiectului Restaurarea si punerea in valoare a zonei istorice si culturale Curtea Domneasca din Municipiul
Detaliu pentru invitatia numarul 354894
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 354894/18.10.2013
Denumire contract: ?Restaurare si consolidare vestigii arheologice descoperite in zona istorica si culturala Curtea Domneasca ? Muzeul Curtii Domnesti II?, in cadrul proiectului Restaurarea si punerea in valoare a zonei istorice si culturale Curtea Domneasca din Municipiul Piatra Neamt ? prin amenajari urbanistice, amenajari ale circulatiilor pietonale si carosabile - pasaj auto subteran, parcaje subterane?cod SMIS 11177
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialMunicipiul Piatra NeamtCod fiscal: 2612790, Adresa: Str. Stefan cel Mare, nr. 8, Piatra Neamt, jud.. Neamt, Piatra-Neamt, Telefon: 0233218991, Fax: 0233215374
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Str. Stefan cel Mare, nr. 8, Piatra Neamt, jud.. Neamt, Piatra-Neamt, Romania, cod postal: RO-610101, telefon: +040 233218991, fax: +040 233215374, persoana de contact: Compartiment Achizitii Publice - Carmen Buliga
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Mun. Piatra Neamt, Str. Stefan cel Mare, nr. 6 - 8, corp nou, parter, sala de consiliu
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (servicii publice locale)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: ?Restaurare si consolidare vestigii arheologice descoperite in zona istorica si culturala Curtea Domneasca ? Muzeul Curtii Domnesti II?, in cadrul proiectului Restaurarea si punerea in valoare a zonei istorice si culturale Curtea Domneasca din Municipiul Piatra Neamt ? prin amenajari urbanistice, amenajari ale circulatiilor pietonale si carosabile - pasaj auto subteran, parcaje subterane?cod SMIS 11177
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Executie lucrari pentru ?Restaurare si consolidare vestigii arheologice descoperite in zona istorica si culturala Curtea Domneasca ? Muzeul Curtii Domnesti II?; constructia are dimensiunile de aproximativ 18m latime x 24m lungime, iesind la iveala5 siruri de arcade, in 3 siruri de ziduri. Intre acestea se vad nasterile boltilor, una dintre bolti fiind pastrata intacta. In zona primului sir de arcade se observa si urmele unui cuptor, precum si fundatia unei scari din piatra, probabil accesul principal. In zona zidurilor dinspre Liceul Petru Rares, se observa o iesire de la nivelul pastrat , cel al subsolului. Conform cerintelor si listelor de cantitati din caietului de sarcini si proiectul tehnic se prevad o serie de lucrari de conservare, restaurare, consolidare.Componenta valorii estimate exprimate in lei fara TVA :1 Constructii si instalatii ? 588.420 lei , din care :1.1 lucrari de constructii ? 578.750 lei;1.2 instalatii electrice- 9.670 lei .2Utilaje semnalizare incendiu ? 11.590 lei ;3Dotari PSI- 3.000 lei ;4Alte cheltuieli ? 3.300 lei, din care :4.1. Organizare de santier pentru lucrari de constructii ? 300 lei;4.2. cheltuieli conexe organizarii de santier ? 3.000 lei ;5Diverse si neprevazute ? 0 lei.
II.1.6) CPV: 45000000-7 - Lucrari de constructii (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 606, 310 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare este de6.063 lei.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare - 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Echivalenta pentru o GP depusa in alta valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor, cu 5 zile.Modul de constituire a garantiei pentru participarea conform prevederilor art. 86 alin.(1) din H.G. nr.925/2006.: Scrisoare de garantie bancara pentru participare la licitatie/ Instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari, sau virament bancar (ex. -ordin de plata vizat de banca) in contul RO82TREZ4915006XXX000150 ? deschis la Trezoreria Piatra Neamt;Se va completa formularul nr 1 .Cuantumul garantiei de participare pentru IMM este de 50% din cuantumul solicitat , cu declaratie pe proprie raspundere conform Legii nr.346/2004Conform prevederilor art. 278^1 din O.UG. nr. 34/2006, in masura in care Consiliul respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului urmatoarele sume: b) ) intre 420.001 lei si 4.200.000 lei inclusiv - 4.200 lei + 0, 1% din ceea ce depaseste 420.001 lei
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie a contractului - 10 % din pretul contractului, fara TVA, pentru perioada de minim 5 ani. Antreprenorul are obligatia de a constitui garantia de buna executie a contractului printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari si care se va constitui in termen de maxim 15 zile calendaristice de la data incheierii contractului ?sau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz contractantul are obligatia deschiderii unui cont la dispozitia autoritatii contractante, suma initiala depusa fiind de 0, 5% din pretul contractului, conform prevederilor HGR nr. 1045/2011
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1. Declaratie privind calitatea de participant la procedura; Formularul nr 6 va fi completat de catre ofertant / ofertanti asociati;2. Art.180- Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare ? formular nr. 7 .Nota: Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art.180 din O.U.G. nr.34/2006 vor fi solicitate obligatoriu si vor trebui prezentate si de tertul sustinator, daca este cazul.3.Art.181 ; Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare .- ? formular nr. 8.3.1 Certificatul fiscal eliberat de Compartimentul Impozite si Taxe Locale care sa ateste ca societatea ofertenta nu se inregistreaza cu debite la bugetul local3.2 Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale de pe raza caruia societatea are sediul social privind plata obligatiilor la bugetul general consolidat.Din certificatele solicitate la punctele 3.1. si 3.2, sa reiasa ca ofertantul/candidatul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor / candidaturilor .Pentru persoane juridice straine : Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii ? eliberate de autoritati din tara de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva)prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local inconformitate cu cerintele autoritatii contractante (in luna anterioara celei in care se depun ofertele). Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? la care se va atasa traducerea autorizata a acestora in limba romana.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevazute mai sus sau respectivele documente nu vizeaza toate situatiile prevazute la art. 181, autoritatea contractanta va accepta o declaratie pe propria raspundere sau, daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta are dreptul de a exclude ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat, precum si la cel local, indiferent de cuantumul acestora, in luna anterioara termenului limita de depunere a ofertei.Note : a) in masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11 alin.(4) din HG nr.925/2006. Intr-o astfel de situatie devin aplicabile prevederile art.9 alin.(3) din Ordinul nr.509/2011.b) Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art.181 lit.a), lit. c)1si lit. d) din O.U.G. nr.34/2006 vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul.c) Se permite depunerea documentelor solicitate in cadrul acestei sectiuni in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.d) Este suficient prezentarea certificatelor fiscale doar pentru punctul/punctele de lucru implicate in derularea contractului.4. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69 indice 1 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Formularul va fi completat de catre ofertant / ofertanti asociati / subcontractant / tert ; formular nr. 9Persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, conform prevederilorOrdinului ANRMAP nr. 170/2012, sunt urmatoarele: Primar -Gheorghe Stefan, Viceprimari: Adrian Grigoras si Aurelia Simionica, Administrator Public: Bogdan Valentin Puscasu, Secretar Municipiu ? Florin Fecic, Director Economic - Dorina Staicu. Consilieri locali: Andrita Valeriu, Anton Monica Elena, Baidan Silvia, Balan Gheorghe, Cazacu Ion, Chitic Dragos ? Victor, Deaconu Gheorghe, Dumitreasa Gheorghe, Grigoras Adrian, Iliesi Ecaterina, Ilisei Petrica ? Viorel, Ionita Ana, Marghidan Victor-Adrian, Misaila Ioan Catalin, Monda Ana, Ouatu Vasile, Popescu Vasile, Simionica Aurelia, Strungariu Viorel, Teodorescu Constantin, Timaru Neculai, Tonco Ghiocel, Varlan Georgeta Luminita.Responsabil achizitii publice: Buliga Carmen Irina, Directia Dezvoltare si implementare Programe : Lucica Poparda, Florin Balusescu, Alina Claudia Diaconu, Vasiliu Irina, Liliana Gherasim, Directia Urbanism : Bonciu Traian.5. Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta- formular nr. 10 (cf. Ordin ANRMAP Nr. 314/2010). Formularul va fi completat de catre ofertant / ofertanti asociati Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente acestora. Informatiile cuprinse in acest document vor fi reale /actuale la data limitade depunere a ofertelor.In situatia in care din documentele solicitate in acest sens nu reiese ca ofertantul este autorizat pentru desfasurarea de activitati ce fac obiectul achizitiei conditia referitoare la Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare) va fi considerata neindeplinita iar oferta inacceptabila in baza art 36 alin 1 lit b din HG 925/2006.Note: 1) Se va permite depunerea/prezentarea documentelor solicitate in cadrul acestei sectiuni in oricare din formele: original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.2) Autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Experienta profesionala : Lista principalelor lucraridin ultimii 5 ani ? formularul nr. 12.1Ofertantul trebuie sa prezinte sintetic principalele lucrari de constructii similare derulate in ultima perioada (5 ani) pentru a evidentia domeniile principale in care acesta activeaza.In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si /sau profesionala, in conformitate cu prevederile art. 190 din OUG nr.34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective- formularul nr. 14.3, Experienta similara pentru executia lucrariiDin prezentarea acestei liste de lucrari trebuie sa rezulte ca au fost executate in conformitate cu normele profesionale in domeniu si duse la bun sfarsit (conf. Art.14/Ordinul Presedintelui ANRMAP nr.509/2011) lucrari similare -se va prezenta cel putin unul , maxim 4 contracte care sa contina lucrari similare ( constructii civile si industriale, lucrari de conservare, restaurare, consolidare)in valoare cumulata de cel putin 600.000 lei fara T.V.A.Pentru experienta (e )similara (e)) nominalizata (e)) se vor prezentacertificate/documente care sa confirme executia lucrarilor respective . Respectivele certificate indica beneficiarii , indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati , valoarea , perioada si locul executiei lucrarilor si precizeaza daca au fost executate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfirsit, , conform cu art 188, alin. 3, lit. a) din OUG nr. 34/2006 - Formularul nr.12.3.Prin formulele "lucrari executate si duse la bun sfarsit" si "contract de lucrari finalizat" se intelege: - lucrari receptionate partial care sunt insotite de proces-verbal de receptie partiala; sau- lucrari receptionate insotite de proces-verbal la terminarea lucrarilor; sau lucrari receptionate insotite de proces-verbal de receptie finala.(2). In conditiile in care autoritatea contractanta utilizeaza in mod exclusiv formula "prezentarea unui contract de lucrari finalizat", respectiv "lucrare executata si dusa la bun sfarsit", va avea obligatia de a accepta si de a considera cerinta indeplinita daca operatorul economic prezinta ca experienta similara oricare din variantele prevazute la alin. (1).?Se vor lua in considerare contractele semnate in ultimii 5 ani calculati pana la data stabilita ca termen limita de depunere a ofertelor. In situatia in care contractele au fost semnate inainte de perioada de 5 ani, autoritatea contractanta va lua in considerare lucrarile executate si duse la bun sfarsit in perioada solicitata si va avea in vedere doar lucrarile executate in aceasta perioada. Experienta similara pe cerintele de mai sus poate fi dovedita de un singur operator economic, de un grup de asociati prin cumul de contracte sau de un tert sustinator.Experienta similara trebuie sustinuta prin prezentarea de documente suport, care trebuie prezentate in copie conforma cu originalul.Documentele prezentate in alta limba decat limba romana vor fi prezentate in copie "conform cu originalul" si vor fi, insotite de o traducere autorizata in limba romana., Personalul de specialitate propus pentru indeplinirea contractului - Declaratie care contine informatii privind numarul mediu, in ultimii 3 ani ? formular nr. 13.1, listapersonalului responsabilin derularea contractului ? formularul nr. 13.2.Se va prezenta echipa de personalsi pentru fiecare dintre membrii echipei nominalizati mai sus se vor prezenta: declaratie de disponibilitate in original.Autorizatii/certificate/atestate, legitimatii vizate la zi care sa certifice perfectionarea / specializarea si legitimatiile aflate in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor, in copie cu mentiunea ?conform cu originalul?. Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de cel putin urmatorul personal de specialitate necesar pentru indeplinirea contractului :1.Expert : Reprezentantul Antreprenorului ( manager de proiect) ? conform precizarilor din caietul de sarcini, cap. 5 ? Personal, pct. 5.1.Calificari si abilitati: - implicarea in cel putin un proiectavand ca obiect executia de lucrari de constructii similare, fisa de post, contractul de munca sau orice alte documente similare justificative contrasemnate de beneficiarul contractului/proiectului in derularea caruia a fost implicat expertul sau, acestea pot fi eliberate inclusiv de executantul respectivei lucrari. Din documente vor reiesi atributiile avute, declaratie de disponibilitate in original.2.Expert: Responsabil tehnic cu executia (RTE) cu certificare recunoscuta la nivel national sau international (una sau mai multe persoane). ? conform precizarilor din caietul de sarcini, cap. 5 ? Personal, pct. 5.2.Autorizarea va acoperi urmatoarele : constructii civile si industriale (conservare, restaurare, consolidare), instalatii interioare, exterioare (canal, electrice)- Certificat de Atestare RTE cu certificare recunoscuta la nivel national sau international si Legitimatie vizate la zi.- declaratie de disponibilitate-in original.3. Expert - Responsabil cu asigurarea calitatii AQ/CQ; se va prezenta decizia de numire si declaratia de disponibilitate-in original.4. Arheolog expert (minim 1), atestat de Ministerul Culturii.Se va depune copie dupa foaie din Registrul Arheologilor al Ministerului Culturii, cu numele expertului folosit, declaratie de disponibilitate-in originalResursele prezentate de subcontractanti se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contract.In cazul unei asocieri, formularele 13.1 si 13.2vor fi completate de liderul asocierii si va cuprinde personalul propus de catre fiecare membru al asocierii in cadrul echipei care va duce la indeplinirea acestui contract, precizandu-se pozitiapentru care este propus., Declaratie referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune (in dotare proprie sau prin inchiriere/alte forme de detinere) operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.Se va prezenta Declaratia referitoare la utilaje, instalatii, echipamente tehnice de care dispune ofertantul pentru indeplinirea contractului de lucrari, conform formularului atasat in sectiunea Formulare, impreuna cu anexa la acesta si cu orice documente relevante din care sa rezulte dotarea tehnica necesara indeplinirii contractului. In cazul asocierilor, formularul trebuie completat de catre liderul asocierii si va cuprinde echipamentelede la toti partenerii asocierii.Resursele prezentate de subcontractanti se iau in considerare pentru partea lor de implicare in contract., Informatii privind asociatiiMai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de adepune oferta comuna fara a fi obligati sa-si legalizeze asocierea decat daca oferta comuna este declarata castigatoare. Oferta comuna trebuie sa contina toate informatiile solicitate pentru fiecare partener din cadrul societatii mixte / consortiu / asociere precum si categoriile de activitati prestate de acestia.In cazul asocierii mai multor operatori economici cerinteleprivind eligibilitatea si inregistrarea trebuie sa fie indeplinite de fiecare asociat, iar celelalte cerinte privind capacitatea tehnica sieconomicofinanciara, trebuie sa fie indeplinite prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilorgrupului.In cazul in care acordurile de asociere sunt incheiate in alta limba decat limba romana, se va prezenta si traducere autorizata in limba romana dupa acesta., Informatii privind subcontractatii .Ofertantii sunt obligati sa precizeze: - partea/partile din contract pe care urmeaza sa o/lesubcontracteze si- datele de recunoastere a subcontractantilor propusi.Subcontractarea este permisa cu respectarea urmatoarelor conditii.- fara a i se diminua raspunderea in ceea ce priveste modul de indeplinire a viitorului contract, ofertantul are dreptul de a include in propunerea tehnica posibilitatea de a subcontracta o parte din contractul respectiv- ofertantii trebuie sa indice in ofertele lor -datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi, -specializarea acestora precum si -informatii privind proportia in care contractulurmeaza sa fie indeplinit de catre subcontractanti mentionandu-se valoarea si tipul operatiunilor ce vor fi executate de catre subcontractant- ofertantii trebuie sa prezinte lista cuprinzand subcontractantii.In cazul in care parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplinesca de unul sau mai multisubcontractanti, autoritatea contractanta va solicita, laincheierea contractului de achizitie publica, prezentareacontractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta; Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iareventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale.Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale. Informatii privind standarde de asigurarea calitatiiOperatorul economic/ofertantul sa aiba implementat standardul SR EN ISO 9001:2001 sau echivalente, valabil la data limita de depunere a ofertei, Informatii privind masurile de protectie a mediuluiOperatorul economic/ofertantul sa aiba implementat standardul demanagement de mediu ISO 14001:2001 sau echivalentul lui, valabil la data limita de depunere a oferteiPentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 04.11.2013 14:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 05.11.2013 09:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 18.10.2013 10:39