Achizitie publica - Restaurarea Bisericii de lemn Buzesti, Maramures, in vederea introducerii in circuitul turistic
Detaliu pentru invitatia numarul 338039
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 338039/24.10.2012
Denumire contract: Restaurarea Bisericii de lemn Buzesti, Maramures, in vederea introducerii in circuitul turistic
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA FARCASACod fiscal: 3694632, Adresa: STRADA INDEPENDENTEI NUMARUL 59, Farcasa, Telefon: 0262.266001, Fax: 0262.266001
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: STRADA INDEPENDENTEI NUMARUL 59, Farcasa, judetul Maramures, Romania, cod postal: 437155, telefon: +40 262266001, fax: +40 262266001, persoana de contact: IOAN STEGERAN, Rodica GIURGIU, e-mail: [email protected]
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Farcasa, judetul Maramures, str. Independentei, nr.59
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Restaurarea Bisericii de lemn Buzesti, Maramures, in vederea introducerii in circuitul turistic
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Se vor realiza lucrari de restaurare a bisericii de lemn, monument istoric de importanta nationala, incluisv a picturii murale interioare. De asemenea, se va construi o poarta de acces, altar de vara si clopotnita. Se va amenaja imprejmuirea, drumul de acces la biserica, parcari, alei pietonale interioare.Totodata se impune dotarea bisericii cu mobilier specific, confectionat, precum strane, analog, tetrapod, iconostas, pangar, dar si a punctului de informare cu canapele, masa, vitrine, scaun.
II.1.6) CPV: 45454100-5 - Lucrari de restaurare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Da
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 2, 440, 195 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare este in cuantum de 48.380 lei pentru lotuil I si 420 de lei pentru lotul II si trebuie sa aiba valabilitate 90 de zile de la termenul limita de depunere a ofertelor (in cazul IMM-urilor cuantumul se reduce la jumatate). Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, in original. Garantia de participare poate fi constituita si prin ordin de plata in contul nr. RO33TREZ4365006XXX009486 deschis la Trezoreria Baia Mare, cu condtitia confirmarii acestora de banca emitenta, pana la data deschiderii ofertelor.Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii garantiei de participare, vor fi respinse si returnate nedesfacute.
Garantie de buna executie
Garantia de buna executie va fi in cuantum de 10% din valoarea contractului, fara TVA. Garantia de buna executie va fi constituita fie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract, fie prin retinrei succesive din sumele datorate pentru facturi partiale in conformitate cu prev art.90 alin.3 din HG 925/2006, caz in care ofertantul castigator are obligatia de a deschide la Trezoreria statului un cont de disponibil distinct, la dispozitia autoritatii contractante in conformitate cu HG. 1045/2011 si de a vira o suma echivalenta cu 0, 5% din valoarea contractului fara TVA.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: 1.Decl priv elig?Formular H, in original;2.Decl priv neincadrarea in sit prev la art. 181 ?Formular G, in original;3.Certif de atestare fiscala privind achitarea obligatiilor exigibile catre bugetul de stat si catre bugetele asigurarilor sociale de stat (sanatate, pensii, somaj), eliberat de DGFP, care sa prezinte situatia datoriilor exigibile din luna anterioara celei in care se prezinta ofertele conform Ordin Nr.509/2011 ? in original, copie legalizata sau copie conform cu originalul;4.Certif priv achitarea obligatiilor exigibile catre bugetul local , care sa prezinte situatia datoriilor exigibile din luna anterioara celei in care se prezinta ofertele conform Ordinului Presedintelui ANRMAP Nr.509/2011? in original, copie legalizata sau copie conform cu originalul;5.Certif de particip la procedura cu oferta indep - conform Ordin 314/2010 -Formular A, in original6.Decl priv calit de partiucipant la procedura?Formular E, in original;7.Decl neincadrare in prev art.69ยน din O.U.G. nr. 34/2006-Formular I, in original ; Documnetele prev la 1--7 se solicita pt ambele loturi.Persoanele cu functie de decizie din cadrul Autoritatii Contractante, privind organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire: Ioan STEGERAN?primar, Floare MURESAN--viceprimar, Rodica GIURGIU--secretar, Adeluta BUSECAN?contabil, Adela UNGURUSAN?consilier integrare, Armas Ioan Viorel?consilier local, Barta Stefan?consilier local, Busecan Ioan Ilie?consilier local, Dunca Fanica Vasile?consilier local, Dunca Nicu?consilier local, Indre Ioan ?consilier local, Lauran Florin Vasile?consilier local, Mereut Ioan Gheorghe?consilier localNicoara Alina Amalia?consilier local, Nistor Dinu Mihaita?consilier local, Onea Gheorghe Grigore?consilier local, Opris Ludovica?consilier localPentru persoane juridice straine: Prezentarea a oricarui doc considerat edificator in tara de origine sau in tara in care ofertantul/candidatul este stabilit, prin care demonstreaza faptul ca nu se incadreaza in nici una dintre situatiile prevazute la art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006, cum ar fi Certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente emise de autoritati competente din tara respectiva.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul/candidatul nu se emit documente de natura celor mentionate mai sus sau respectivele documente nu vizeaza toate situatiile prevazute la art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006, autoritatea contractanta va accepta declaratia pe propria raspundere sau, daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.Documentele solicitate mai sus vor fi valabile la data deschiderii ofertelor .OBSERVATII: ? Impozitele si taxele pentru care s-au acordat inlesniri la plata (amanari, esalonari, rambursari de TVA etc.) de catre organele competente nu se considera obligatii exigibile de plata, in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea inlesnirilor si se prezinta documente justificative.? Certif vor fi depuse obligatoriu in original, copie legalizata sau copie conform cu originalul si vor prezenta situatia datoriilor exigibile din luna anterioara celei in care se prezinta ofertele conform Ordinului Presedintelui ANRMAP Nr.509/2011. Pentru ambele loturi: Pentru persoane juridice romane: - Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului sau echivalentul acestuia din care sa rezulte nume complet, sediul/sediile, punctele de lucru, persoanele autorizate/imputernicite (administrator/administratori) precum si faptul ca are in obiectele de activitate corespondentul pentrulucrarile solicitate in prezentul contract, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertelor, de catre Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul teritorial- ? in original, copie legalizata sau copie certificata conform cu originalul.Pentru persoane fizice/juridice straine: - docum edificatoare care sa doved o forma de inreg ca pers jur sau de inregistrare/atestare ori apartenenta profesionala, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident (docum se va prezenta in orig, copie legaliz sau copie conforma cu orig, anexandu-se si traducerea autorizata si legalizata in limba romana).Atentie ! In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat va prezenta docum mentionate(exceptia este cea privind cerinta , , Certificat de participare la procedura cu oferta independenta - conform Ordin 314/2010, deoarece acest certificat se completeaza de catre operatorul economic(asocierea) si nu de catre fiecare asociat in parte).Neindeplinirea cerintei de catre oricare dintre asociati, atrage excluderea ofertantului din procedura de atribuire a contractului de achizitie publica.Doar pt lotul I--ofertantul tr sa faca dovada ca detine: -atestat tip B pentru ?proiectare si executare de instalatii electrice interioare pentru constructii civile si industriale, bransamente aeriene si subterane, la tensiune nominala de 0, 4kv?, conform Ordinului ANRE nr.24/2007, cu modific si complet ulter.-autorizatie pentru instalare, montare, intretinere si verificare tehnica in utilizare la aparate consumatoare de combustibil avand P max=400 kw, eliberata de Inspectia de stat pentru controlul cazanelor, recipientelor sub presiune si instalatiilor de ridicat, conform Legii nr.64/2008, cu modific si complet ulter.Conform Ordinului ANRMAP nr.509/2011, in cazul unui grup de operatori care depun oferta comuna, cerinta esteconsiderata indeplinita daca unul dintre asociati ?respectiv subcontractantul, daca este cazul, detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea. Tertul nu poate sustine, prin prezentarea unei astfel de autorizatii, un operator economic ofertant, din considerentul ca acest gen de autorizare se poate utiliza numai in nume propriu, nefiind o resursa transferabila.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: declaratie privind cifra medie de afaceri.Pentru lot I cifra globala anuala de afaceri pe ult 3 ani (2009, 2010, 2011) tr sa fie egala sau mai mare decat 4.838.390 lei .Pt lot II c.a. tr sa fie egala sau mai mare decat 42000 lei.Valorile vor fi exprimate in lei si in euro, cursul mediu anual raportat la BNR :2009 ? 1 euro=4, 2373lei; 2010 1euro=4, 1285lei ; 2011 ? 1 euro=4, 2379lei., bilantul contabil pe ultimii 3 ani, respectiv la 31.12.2009, 31.12.2010, 31.12.2011--doar pt lotul I
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Lot I--pentru lucr in lemn, ofertantul tr sa faca dov ca disp de urmat personal: -specialist atestat MCCPN, restaurare lemn, domeniul 8, cu o vechime de minim 3 ani-specialist atestat MCCPN , conservarea bunurilor din patrimoniul cultural national-investigatii fizico-chimice, -2 specialisti atestati MCCPN , conservare-restaurare tempera panou si sticla-specialist atestat MCCPN , conservarea-restaurare pictura ulei-specialist atestat MCCPN, conservarea, restaurare pictura lemn-persoana autorizata de Patriarhia Romana, Comisia de pictura bisericeasca pentru restaurare pictura lemn., Lot I--ofertantul tr sa faca dov ca disp de personal de`executie intr-un nr suficient pentru exec in bune conditii si la termen, a lucr ce face ob prezentei proceduri, informatii privind asociatii, pentru lot I-lista a principalelor lucrari similare executate in ultimii 5 ani? prezentarea a cel mult 3 contracteal caror obiect a fost exec de lucrari de constr la biserici de lemn, monument istoric clasa A sau superior (UNESCO) , a caror val cumulata sa fie cel putin egala cu 1.549.198 lei.Prin ?lucrari similare? se va intelege realiz de restaur la biserici monument istoric de aceeasi categ sau de categ super, respectiv incadrate in clasa A sau UNESCO, conf Listelor cuprinzandmonumentele istorice, pe judete, aprobate prin Ordin al ministrului culturii si cultelor.Pt contr ce doved exper similara se vor prezenta lista de lucr insotite de certificari de buna exec pt cele mai imp lucr.Pt lotul II-lista princ livrari de prod similare din ult 3 ani, Doar pt lotul I--decl pe propria rasp ref la studiile, preg profes si calific person de conduc, precum si ale persoanelor responsabile pentru exec lucrarOfertantul tr sa faca dov ca dispde urmat personal cheie :1 ing constr civ, absolv studii super1 sef de santier, vechime min 3 ani, subing sau ing constr civ atestat MCCPN, in dom restaur arhitectura/inginerie consolidari si/sau restaur structuri, dom 1, 41 responsabil control tehnic calitate, cu o vech de min 3 ani, atestat MCCPN restaur arh/inginerie consolidari si/sau restaur struct1 RTE, cu o vech de minim 3 ani, specialitate ing/subing constr civ, atestat MCCPN, restaur arh/inginerie consolidari si/sau restaur struct1 responsabil SSM1 electrician electrice absolv studii super teh, autorizat ANRE IIBSe vor nominaliza pers diferite pentru fiecare din aceste functii., declaratie pe propria raspundere referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani--pt lotul I, Pt ambele loturi--declaratie pe propria raspundere referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contr.Pt lotul I, ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune minim de : -pt lucr din lemn: - uscator pentru lemn, centru de imbinare, instalatii de fasonare si prelucrare a lemnului, masina de prelucrat 4 fete, circular, masina frezat, masina imbinat, masina rindeluit-pt lucr de drumuri: - autobetoniera, buldozer, excavator, rulou vibrator, placa vibratoare, vibrocompactor, autocamionPentru dotarile nominalizate mai sus se vor depune: copii contracte inchiriere sau leasing-parti relevante/ copii facturi de achizitie , cartea de identitate (doar pentru autovehicule) ., Informatii privind, subcontractantiiDeclaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti specializarea acestoraAcord de subcontractare si informatii privind proportia (fizica si valorica) care urmeaza sa fie indeplinita de catre subcontractanti si specializarea acestora (daca este cazul). Doar oentru lotul I--certificat de conformitate "controlul productiei in fabrica" pentru lemn uscat de constructii, esenta rasinoase si foioase, Standarde de asigurare a calitatii.Certificat ISO 9001 sau echivalent, Standarde de protectie a mediului.Certificat ISO 14001 sau echivalent
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
b. Perioada de garantie acordata lucrarilor
10
Descriere: Punctajul pentru factorul de evaluare perioada de garantie se acorda astfel: Pentru oferta cu perioada de garantie cea mai mare ( Gmax) se acorda punctajul maxim 10 puncte. pentru celelalte oferte, punctajul se acorda proportional astfel: P= ( Gn/Gmax) x 10 puncte . Nu se admit ofertele care consemneaza o perioada de garantie a lucrarilor mai mica de 12 luni. Perioada de garantie se exprima in luni. Durata maxima de garantie este de 60 de luni, Ofertele care prezinta durata de garantie peste maximul stabilit nu vor fi punctate suplimentar.
Pretul ofertei
80
Descriere: Componenta financiara
Durata de executie a lucrarilor ce fac obiectul contractului
10
Descriere: se calculeaza astfel PDurata(n) = [durata minima/durata(n)] x 10. Pentru cea mai scazuta dintre duratele de executie ofertate pentru executia tuturor lucrarilor ce fac obiectul contractului se acorda 10 puncte. Pentru celelalte oferte punctajul se acorda proportional astfel: PDurata(n) = [durata minima/durata(n)] x 10. Perioada de executie ofertata se completeaza in luni. Nu nse admite durata mai mica de 15 luni.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: din SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 06.11.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 06.11.2012 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Regionale
Data expedierii prezentei invitatii: 23.10.2012 08:33