Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - RK SI MODERNIZARE SECTIA CLINICA DE ORTOPEDIE A SPITALULUI CLINIC DE RECUPERARE IASI (ET.2-CORP A,B,D,E)-contract multianual


Detaliu pentru invitatia numarul 349073
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: SPITALUL CLINIC DE RECUPERARE IASI
Numar invitatie: 349073/25.06.2013
Denumire contract: RK SI MODERNIZARE SECTIA CLINICA DE ORTOPEDIE A SPITALULUI CLINIC DE RECUPERARE IASI (ET.2-CORP A, B, D, E)-contract multianual
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialSPITALUL CLINIC DE RECUPERARE IASICod fiscal: 4541092, Adresa: str. Pantelimon Halipa nr.14, iasi, Iasi, Telefon: 0332410774, Fax: 0332410774
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: str. Pantelimon Halipa nr.14, iasi, Iasi, Romania, cod postal: 700661, telefon: +40 0332410774, fax: +40 0332410774, persoana de contact: COMPARTIMENT ACHIZITII
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: str. Pantelimon Halipa nr.14, iasi, Iasi, Romania, cod postal: 700661, telefon: +40 0332410774, fax: +40 0332410774, persoana de contact: COMPARTIMENT ACHIZITII
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Sanatate
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: RK SI MODERNIZARE SECTIA CLINICA DE ORTOPEDIE A SPITALULUI CLINIC DE RECUPERARE IASI (ET.2-CORP A, B, D, E)-contract multianual
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: RK SI MODERNIZARE SECTIA CLINICA DE ORTOPEDIE A SPITALULUI CLINIC DE RECUPERARE IASI (ET.2-CORP A, B, D, E)-contract multianual, conform caietului de sarcini. Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a achizitiona noi lucrari similare, prin procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in conformitate cu prevederile art. 122, lit. j din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In conditiile in care autoritatea contractanta aplica art. 122, lit.j din OUG 34/2006, valoarea totala estimata a contractului poate ajunge pana la 4408517.00 lei fara TVA. Valoare estimata contract (C+M)= 3391130.00 lei fara TVA, care va fi si valoarea minima estimata a intervalului. Valoare estimata reprezentand cheltuieli diverse si neprevazute, conform proiect = 339161.00 lei fara TVA. Valoare estimata contract+diverse si neprevazute+suplimentarea conform art. 122, lit. j din OUG 34/20006=4408517.00 lei fara TVA, care va fi si valoarea maxima estimata a intervalului.Optiuni: Autorit. contr. ar putea achizitiona noi lucrari similare conform art. 122, lit. j din OUG 34/2006
II.1.6) CPV: 45453000-7 - Lucrari de reparatii generale si de renovare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 3, 391, 130 - 4, 408, 517 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Se va prezenta dovada constituirii garantiei de participare. Cuantumul garantiei de participare este in suma fixa de 67800.00 lei. Perioada de valabilitate a garantiei de participare minim 90 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertei. Modul de constituire a garantiei pentru participare este: scrisoare de garantie bancara, instrumente de garantare emise de societati de Asigurari, conform Formularului eliberat, recomandabil, de o banca din Romania, sau de societati de Asigurari, OP in contul spitalului sau chitanta de depunere numerar la casieria spitalului, in conformitate cu art. 86 din HG. 925/2006 cu completarile si modificarile ulterioare. Contul autoritatii contractante: RO04TREZ4065041XXX000709. In cazul IMM-urilor, aceasta va putea fi constituita in cuantum de 50% din suma solicitata. Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in euro se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile. Lipsa garantiei de participare va conduce la eliminarea ofertantului, respectiv la descalificarea sa. Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare trebuie sa fie egala cu perioada de valabilitate a ofertei (90 zile) ? Formularul nr.12 In cazul respingerii unei contestatii depuse la CNSC sau contestatorul renunta la contestatie, in conformitate cu dispozitiile art. 278 ^1 lit. ) din OUG 34/2006, cu modificarile ulterioare , se va retine din garantia de participare suma de 7171.12 lei.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10 % din valoarea fara TVA a contractului. In cazul IMM-urilor, aceasta va putea fi constituita in cuantum de 5% din valoarea fara TVA. Modul de constituire a garantiei de buna executie: scrisoare de garantie bancara, instrumente de garantare emise de societati de Asigurari, conform Formularului eliberat de o banca, recomandabil, din Romania sau de societati de Asigurari , OP in contul Autoritatii Contractante , chitanta de depunere numerar la casieria acesteia sau prin retineri succesive din suma datorata din factura emisa, in conformitate cu art. 90, alin. 1, 2, 3 din HG 925/2006 cu modificarile ulterioare si cu prevederile HG nr. 1045/2011.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Declaratie privind calitatea de participant la procedura- Cerinta obligatorie pentru ofertant/ofertanti, asociati/tert sustinator -Formularul 2d;Declaratii privind eligibilitatea (art. 180 din OUG 34/2006) Cerinta obligatorie pentru ofertant/ofertanti, asociati/tert sustinator; Formularul 2a;Declaratie privind regulile de evitare a conflictului de interese fata de persoanele care detin functii de conducere in cadrul autoritatii contractante, si anume: Ec. Carmen Marinela Cumpat ?manager Dr. Baltag Doru-director medical Ec. Violetta Canila-director financiar contabil Ec. Daniela Hutu-sef serviciu administrativ Av. Adriana Munteanu- juridic MOCANU TUTA, in calitate de responsabil achizitie, presedinte in comisia de evaluare la procedura, inlocuitor ROTARU ALEXANDRA, VLAD BRADEANU, in calitate responsabil tehnic, membru in comisia de evaluare, inlocuitor, CRACANA VASILE BOTEZ PAUL sef Sectie Ortopedie, in calitate de membru in comisia de evaluare la procedura, inlocuitor, NEAGU NITESCU ADRIANA MACARI VLADIMIR, in calitate de membru in comisia de evaluare la procedura, inlocuitor, BENCHEA GABRIEL LUCA LUMINITA in calitate de membru in comisia de evaluare la procedura, inlocuitor, GHERCA CATALINA Cerinta obligatorie pentru ofertant/ofertanti, asociati/subcontractanti/tert sustinator-Formularul 2c;Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG34/2006- Cerinta obligatorie pentru ofertant/ofertanti, asociati/tert sustinator- Formularul 2b;Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale de pe raza careia societatea isi are sediul social privind plata obligatiilor la bugetul de stat sau echivalent de unde sa rezulte obligatiile scadente in luna anterioara celei in care se prezinta oferta si Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale, de unde sa rezulte obligatiile scadente in luna anterioara celei in care se prezinta oferta. Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii - eliberat de autoritati ale tarii de origine (certificate, caziere fiscale, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta. Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in copie lizibila ?conform cu originalul? / copie legalizata sau in original;Declaratie pe proprie raspundere conform Ordinului 314/2010 ANRMAP, Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta-Cerinta obligatorie pentru ofertant/ofertanti, asociati -Formularul 2e. Pentru persoane juridice/fizice romane Certificat constatator emis de ONRC-Cerinta obligatorie pentru ofertant/ofertanti, asociati: Certificat constatator emis de ONRC din care sa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC. Persoanele juridice/fizice straine vor prezenta orice documente edificatoare pentru dovedirea eligibilitatii- eliberate de autoritati ale tarii de origine (certificate, cazier fiscal, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca o forma de inregistrare/atestare, ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit, insotite de traducerea autorizata in limba romana. Documentele vor fi prezentate in original sau copie ?conform cu originalul?, insotite de traducerea in limba romana. NOTA: Ofertantului clasat pe primul loc i se va solicita, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte, pentru conformitate, documentul in original/copie legalizata. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Se solicita prezentarea unei cifre de afaceri globale pe ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012) financiari de minim 6782260.00 lei, reprezentand o valoare dublata a contractului de achizitii de lucrari- Formular 3.Capacitatea economica si financiara a ofertantului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea unui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva care va prezenta un angajament ferm incheiat in forma autentica al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate. Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180 si art. 181 lit. a), c1) si d) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, Declaratia pe proprie raspundere privind incadrarea in categoria IMM In cazul in care ofertantul se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, astfel cum acestea sunt definite prin Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, acesta beneficiaza de reducerea cu 50% a cerintei privind cifra minima de afaceri, garantia de participare si garantia de buna executie, Ofertantul trebuie sa demonstreze posibilitatea fluxului de numerar pe 2 luni echivalent a 188396.10 lei, conform ordinului 509/2011 dupa formula: (valoarea estimata contract/perioada derulare contract) x perioada solicitata de autoritatea contractanta, prin prezentarea unei Declaratii pe proprie raspundere insotita de documente care sa justifice datele din declaratie si sa reflecte o imagine fidela a situatiei economice si financiare. Durata contractului de la Sectiunea II.3 (36 luni)nu include perioada de notificare defecte/perioada de garantie. Pentru echivalenta se va avea in vedere cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la/are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci, ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow-ul de executie a lucrarii pentru perioada precizata. Documente justificative (copie bilant contabil vizat si inregistrat de organele competente/raport de audit/raportul cenzorilor sau echivalent).Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Declaratie cu anexa privind lista principalelor lucrari/contracte similare executate in ultimii 5 ani- Formularul 5 In cazul in care oferta este depusa de o asociere, iar doi sau mai multi asociati au participat in comun si la realizarea contractului adus ca referinta, cota de participare se va calcula in ansamblu, indicandu-se si cotele de participare individuale. Toate documentele vor fi transmise in limba de origine, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana., Experienta similara Ofertantul trebuie se demonstreze experienta lui similara prin maxim 3 lucrari similare, in valoare cumulata de min. 3391130.00 lei executate in ultimii 5 ani, nivelul minim solicitat putand fi demonstrat prin cumularea a maxim 3 contracte similare -Formularul 6 Daca este cazul subcontractarii, ofertantii vor prezenta lista cuprizand subcontractorii declarati, in original, insotita si de fotocopii ale acordurilor de subcontractare. Pentru fiecare lucrare similara in parte, in conformitate cu art. 188 alin 3 lit a) din OUG34/2006 cu actualizarile si modificarile ulterioare, pentru dovedirea experientei similare, ofertantul va prezenta copii ale documentelor "conform cu originalul". In cazul in care contractul prezentat ca experienta similara a fost executat in asociere, valoarea ce se va lua in considerare pentru indeplinirea cerintei minime se va calcula cu procentul/valoarea prevazuta in contractul de asociere si documentele doveditoare din care sa rezulte executarea acelor servicii prezentate ca experienta similara Atunci cand un grup de operatori economici depun documentatie de calificare comuna, capacitatea tehnica se va demonstra prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, Declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani.Formular 7 si 8 Personalul minim solicitat pentru indeplinirea contractului: -1 sef santier executie, absolvent al Facultatii de Constructii, sectia Constructii Civile Industriale si Agricole, cu experienta in executia unei lucrari similare, dovedita prin documente specifice de participare la executia unei lucrari similare; Se vor prezenta documente care sa dovedeasca disponibilitatea persoanei pentru indeplinirea sarcinilor postului solicitat pe toata perioada derularii contractului - 1 sef punct lucru, absolvent al Facultatii de Constructii, sectia Constructii Civile Industriale si Agricole cu experienta specifica care va respecta Programul de lucru mentionat in caietul de sarcini. Se vor prezenta documente care sa dovedeasca disponibilitatea persoanei pentru indeplinirea sarcinilor postului solicitat pe toata perioada derularii contractului. - 1 inginer absolvent al Facultatii de Constructii, sectia Instalatii in constructii cu experienta specifica. Se vor prezenta documente care sa dovedeasca disponibilitatea persoanei pentru indeplinirea sarcinilor postului solicitat pe toata perioada derularii contractului. -1 RTE, autorizat pentru domeniul I-Constructii Civile (se vor prezenta copii lizibile atestate si /sau, legitimatii valabile la data limita de depunere a ofertelor); - 1 RTE autorizat ANRE pentru instalatii electrice (joasa tensiune)-(se vor prezenta copii lizibile atestate si /sau, legitimatii valabile la data limita de depunere a ofertelor); - 1 RTE autorizat ANRE pentru instalatii gaz (utilizare)-(se vor prezenta copii lizibile atestate si /sau, legitimatii valabile la data limita de depunere a ofertelor); - 1 RTE autorizat CNCIR pentru executie instalatii sub presiune sanitare- termice (se vor prezenta copii lizibile atestate si /sau, legitimatii valabile la data limita de depunere a ofertelor). -1 responsabil AQ (se vor prezenta copii lizibile certificate pentru conformitate cu originalul ale diplomelor valabile la data limita de depunere a ofertelor); se accepta prezentarea deciziei interne de numire in functie; -1 responsabil CQ (se vor prezenta copii lizibile certificate pentru conformitate cu originalul ale diplomelor valabile la data limita de depunere a ofertelor); se accepta prezentarea deciziei interne de numire in functie; -1 responsabil de mediu (se vor prezenta copii lizibile certificate pentru conformitate cu originalul ale diplomelor valabile la data limita de depunere a ofertelor); se accepta prezentarea deciziei interne de numire in functie; -1 responsabil Protectia muncii, atestat conform legislatiei in vigoare (se vor prezenta copii lizibile certificate pentru conformitate cu originalul ale atestatelor, legitimatiilor valabile la data depunerii ofertelor). Pentru toate persoanele responsabile cu indeplinirea contractului se vor atasa CV-uri in format Europass si copii lizibile certificate pentru conformitate cu originalul ale diplomelor/adeverintelor care sa probeze informatiile indicate in CV-uri, precum si declaratii de disponibilitate-Formular 13. - Angajament din partea ofertantului ca in cazul in care se va impune schimbarea vreunei persoane cu functie de decizie in derularea prezentului contract, acest aspect va fi adus la cunostinta achizitorului, acesta din urma avand dreptul sa ridice obiectii cu privire la noua persoana desemnata( obiectiile vor avea in vedere indeplinirea conditiilor solicitate initial in procedura si insusite ulterior de catre ofertant); - Declaratie de disponibilitate semnata de fiecare membru al echipei in parte ? in original. Observatii: - ofertantul va trebui sa prezinte un angajament de diponibilitate pe toata perioada contractului din partea fiecarui specialist nominalizat - in original., Declaratie si/sau angajament de punere la dispozitie pentru utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari pe toata perioada de derulare- Formularul 9, Informatii privind subcontractantii Declaratie privind partea/partile care sunt indeplinite de subcontractanti. Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua in considerare daca se vor prezenta documente relevante pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit. In cazul in care, parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, atunci auutoritatea contractanta va solicita, la incheierea contractului de achizitie publica respectiv, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantiii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale- Formularul 4 - unde este cazul sa se mentioneze 'FARA SUBCONTRACTANTI Informatii despre asociati. Prezentare Acord de asociere in vederea participarii la procedura de atribuire a contractului. In cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare se solicita legalizarea asocierii. Formularele privind subcontractarea si/sau asocierea se vor introduce in documentatia de calificare chiar daca ofertantul nu are nevoie de asociati si/sau subcontractanti pentru executarea lucrarilor. In acest caz se va preciza ?Nu este cazul?., Informatii privind subcontractantiiDeclaratie privind partea/partile care sunt indeplinite de subcontractanti. Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua in considerare daca se vor prezenta documente relevante pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit.In cazul in care, parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, atunci auutoritatea contractanta va solicita, la incheierea contractului de achizitie publica respectiv, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantiii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire a acestora nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau financiare initiale- Formularul 4 - unde este cazul sa se mentioneze 'FARA SUBCONTRACTANTI, Informatii despre asociatiPrezentare Acord de asociere in vederea participarii la procedura de atribuire a contractului. In cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare se solicita legalizarea asocierii.Formularele privind subcontractarea si/sau asocierea se vor introduce in documentatia de calificare chiar daca ofertantul nu are nevoie de asociati si/sau subcontractanti pentru executarea lucrarilor. In acest caz se va preciza ?Nu este cazul?. Standarde de asigurare a calitatii Certificat care atesta implementarea unui sistem de management al calitatii in conformitate cu cerintele standardului ISO 9001/2008 sau echivalent pentru activitati similare obiectului procedurii emis de organisme abilitate in alte state ale Uniunii Europene cu valabilitate la data limita de depunere a ofertei. Se va accepta si ofertantul care dovedeste ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea., Standarde de protectia mediului Certificat care atesta implementarea unui sistem de management al calitatii in conformitate cu cerintele standardului ISO 14001/2008 sau echivalent pentru activitati similare obiectului procedurii emis de organisme abilitate in alte state ale Uniunii Europene cu valabilitate la data limita de depunere a ofertei. Se va accepta si ofertantul care dovedeste ca raportul de audit a fost finalizat si din el reiese ca ofertantul va primi certificarea.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 10.07.2013 15:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 12.07.2013 09:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 09.10.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Alte fonduri
Data expedierii prezentei invitatii: 21.06.2013 09:21
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer