Achizitie publica - Servicii de audit proiect "Retehnologizarea sistemului de termoficare din Municipiul Bacau in vederea conformarii la normele de protectia mediului privind emisiile poluante in aer si pentru cresterea eficientei in alimentarea cu caldura urbana" cod SMIS 1
Detaliu pentru invitatia numarul 349701
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Numar invitatie: 349701/01.07.2013
Denumire contract: Servicii de audit proiect "Retehnologizarea sistemului de termoficare din Municipiul Bacau in vederea conformarii la normele de protectia mediului privind emisiile poluante in aer si pentru cresterea eficientei in alimentarea cu caldura urbana" cod SMIS 16948
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialMUNICIPIUL BACAUCod fiscal: R4278337, Adresa: STR. MARASESTI NR.6, Bacau, Telefon: +40 234581849, Fax: +40 234588757
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: SEAP, www.e-licitatie.ro
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: In SEAP
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Servicii de audit proiect "Retehnologizarea sistemului de termoficare din Municipiul Bacau in vederea conformarii la normele de protectia mediului privind emisiile poluante in aer si pentru cresterea eficientei in alimentarea cu caldura urbana" cod SMIS 16948
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Scopul contractului este de achizitionare a serviciilor de audit financiar in vederea verificarii implementarii proiectului prin proceduri specifice prin intocmirea de rapoarte privind Constatarile Factuale de catre un auditor extern.
II.1.6) CPV: 79212100-4 - Servicii de auditare financiara (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 402, 809 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantum: 8000 lei.Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in alta moneda decat in lei se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 10 zile, fara a lua in considerare ziua depunerii ofertelor.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare este cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei ( = 120 zile de la termenul limita de depunere a ofertelor).GP se constituie in conformitate cu prevederile art. 86 din HG 925/2006. In cazul constituirii sub forma de scrisoare de garantie, se va utiliza modelul din sectiunea FORMULARE, in cazul constituirii prin ordin de plata, banii se vor vira in contul Trezoreriei Bacau: RO28 TREZ 0615 006X XX00 0234 (CIF RO 4278337).Dovada constituirii GP va fi postata in SEAP cu semnatura electronica si va fi prezentata in original la sediu Primariei municipiului Bacau, str. Marasesti nr.6, cam.2(Registratura) pana la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii garantiei pentru participare in favoarea Autoritatii contractante: MUNICIPIUL BACAU, astfel cum s-a solicitat in fisa de date a achizitiei, vor fi respinse ca inacceptabile.-Intreprinderile mici si mijlocii, au dreptul la o reducere de 50%, a garantiei de participare, daca prezinta declaratia pe proprie raspundere privind incadrarea firmei in categoria IMM-uri, conform Legii nr.346/2004.In masura in care CNSC respinge pe fond o contestatie a ofertantului sau ofertantul isi retrage contestatia, desi autoritatea contractanta nu a adoptat masuri de remediere a aspectelor contestate, i se va retine oferantului in cauza suma de 4.028, 09 lei calculata in conformitate cu art. 278^1, alin.1). din OUG.34/2006, actualizata.- Restituirea garantiei de participare se va face conform art. 88, sectiunea I, capitolul VII, din HG 925/2006 actualizata
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a contractului.Garantia de buna executie se va constitui: - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract, conf. art.90 alin(1) sau-prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale conf. art.90 alin.(3) din HG 925/2006, actualizata si cu respectarea prevederilor HG 1045/2011.Intreprinderile mici si mijlocii, au dreptul la o reducere de 50%, a garantiei de buna executie, daca prezinta declaratia pe proprie raspundere privind incadrarea firmei in categoria IMM-uri, conform Legii nr.346/2004.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerintele solicitate a fi indeplinite vor avea la baza prevederile art. 180, 181, 182 si 69ยน din OUG 34/2006, actualizata si Ordinul presedintelui ANRMAP, nr. 314/2010 privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independenta.Cerinta 1Eligibilitate: - neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG 34/2006, actualizata.Modalitatea de indeplinireDeclaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG 34/2006 - completare formular 1, sau certificat echivalent.Cerinta 2Neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006, actualizata.Modalitatea de indeplinireDeclaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006 - completarea formularului 2 cu anexe: -certificat fiscal privind indeplinirea obligatiilor exigibile la plata a impozitelor si taxelor catre stat si a contributiei pentru asigurarile sociale de stat , - certificat fiscal privind indeplinirea obligatiilor exigibile la plata a impozitelor si taxelor locale.Certificatele fiscale vor prezenta situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Se vor prezenta, dupa caz, toate actele doveditoare obtinute pentru inlesniri, esalonari, etc._la plata si toate ordinele de plata cu care s-au efectuat platile pentru inlesnirile sau esalonarile la plata pentru bugetul de stat, comisia avand dreptul de a solicita originalele pentru confirmare ;Cerinta 3Calitatea de participant la proceduraModalitatea de indeplinireCompletare - Declaratie privind calitatea de participant la procedura ? Formular 3Cerinta 4Neincadrarea in prevederile art. 69^1(evitarea conflictului de interese) din OUG 34/2006, actualizata.Persoanele cu functie de decizie in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, respectiv toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire, inclusiv bugetul aferent autoritatii contractante, necesar finantarii contractelor de achizitie publica sunt: 1.Romeo Stavarache ? Primar2.Mihai Sustac ? Viceprimar3.Vasile Tescaru - Viceprimar4.Ilie Birzu ? Consilier Local5.Daniel-Dragos Stefan ? Consilier Local6.Corneliu-Dan Jitariu ? Consilier Local7.Neculai Nechita ? Consilier Local8.George Bogatu ? Consilier Local9.Cristinel Manolache ? Consilier Local10.Vasile Dragusanu ? Consilier Local11.Costel Bujor ? Consilier Local12.Stefan Bogdan Stanciu ? Consilier Local13.Irina Daniela Florea ? Consilier Local14.Elena Cosma ? Consilier Local15.Radu Ababei ? Consilier Local16.Maria Enasel ? Consilier Local17.Iulian Stoican ? Consilier Local18.Maria Raluca Nastase - Consilier Local19.Ghiorghe Huluta - Consilier Local20.Isabela Elena Adam ? Consilier Local21.Laurentiu Novac Diaconu ? Consilier Local22.Viorel Cojocaru - Consilier Local23.Paul Valerian Timofte - Consilier Local24.Clementina Vinerica - Director Economic25.Cristina Gabriela Buzdugan - Director Directia Tehnica26.Leonard Stelian Padureanu- Administrator Public - presedinte comisie evaluare27.Matei Ioana - Sef Serviciul Achizitii ? membru comisie evaluare28.Iulian Bulimar - Consiler Serviciul Implementare Proiecte - membru comisie de evauare29.Roxana Georgiana Martuneac -Consilier Serviciu Juridic -membru comisie de evauare30.Grosuleac Violeta - Consilier Serviciul Achizitii - membru comisie de evaluareModalitatea de indeplinireCompletare - Declaratie privind evitarea conflictului de interese prin neincadrarea in prevederile art.69^1 din OUG 34/2006 actualizata ? Formular 4Cerinta 5Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta.Modalitatea de indeplinireCompletarea certificatului de participare la procedura cu oferta independenta ? Formular 5Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii ? eliberat de autoritati din tara de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele autoritatii contractante.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul / candidatul nu se emit documente de natura celor prevazute la alin. (1) sau respectivele documente nu vizeaza toate situatiile prevazute la art. 180 si 181 din OUG 34/2006 actualizata, atunci ofertantul/candidatul poate prezenta o declaratie pe propria raspundere sau, daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.In cazul in care exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.Documentele vor fi prezentate scanate dupa original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? la care se va atasa traducerea autorizata a acestora in limba romana.Formularele de mai sus se vor prezenta de toti ofertantii, ofertantii asociati.Tertii sustinatori ce vor fi implicati in realizarea obiectului contractului vor prezenta Formularul 1, Formularul 2 pct.a, c^1 si d si Formularul 4 (daca este cazul).Subcontractantii ce vor fi implicati in realizarea obiectului contractului vor prezenta Formularul 4 (daca este cazul).Toate documentele solicitate se vor depune in SEAP scanate dupa originale, copii legalizate sau copii lizibile conform cu originalul(dupa caz). Cerintele solicitate a fi indeplinite vor avea la baza prevederile art. 183 din OUG 34/2006, actualizata privind forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica si obiectul de activitate, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul/candidatul este stabilit.Cerinta 1Forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica si obiectul de activitate si, dupa caz, de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul/ candidatul este stabilit.Modalitatea de indeplinire-Certificat Constatator emis de Oficiul Registrului ComertuluiAcest document trebuie prezentat de toti ofertantii si ofertantii asociati care vor fi implicati in realizarea obiectului contractului. In cazul ofertantului ce urmeaza a fi declarat castigator autoritatea contractanta va solicita prezentarea acestui document la sediu in original sau copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Informatii privind cifra de afaceri globala si cifra de afaceri globala medie anuala pe ultimii 3 ani.Valoarea medie a cifrei de afaceri globale a operatorului economic (individual sauasociere de operatori economici), pentru ultimii trei ani sa fie de cel putin 800.000 lei.Valorile vor fi exprimate in lei. Convertirea valorii cifrei de afaceri globale respectiv a cifrei medie de afaceri globale exprimate in alte monede se va face la cursul mediu comunicat de catre Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarui an.Liderul asociatiei, singur sau impreuna cu asociatii trebuie sa asigure aceasta cifra medie de afaceri. Intreprinderile mici si mijlocii (IMM), au dreptul la o reducere de 50%, a cifrei de afaceri, daca prezinta declaratia pe proprie raspundere privind incadrarea firmei in categoria IMM-uri, conform Legii nr.346/2004, actualizata.In cazul in care ofertantul este o asociere, incadrarea in categoria IMM-urilor se va analiza cu privire la asociere in ansamblu, astfel, daca toti asociatii se incadreaza, in mod individual, in categoria IMM, atunci ofertantul beneficiaza de reducerea cu 50% a cuantumului cifrei de afaceri.Capacitatea economica si financiara a operatorului economic poate fi sustinuta si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre operatorul economic si persoana respectiva. Operatorului economic care beneficiaza de sustinerea capacitatii economice si financiare din partea unui tert, trebuie sa dovedeasca aceasta prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei care sustine, incheiat in forma autentica.Angajamentul ferm de sustinere financiara, trebuie sa reprezinte un instrument juridic care sa asigure dreptul autoritatii contractante de a solicita, in mod legitim, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare. In cazul in care sustinerea tertului se refera la asigurarea unor resurse care pot fi puse efectiv la dispozitia ofertantului - fonduri financiare -angajamentul ferm prezentat de ofertant trebuie sa prevada care sunt resursele respective si sa evidentieze faptul ca disponibilizarea acestora se va realiza neconditionat, in functie de necesitatile care apar pe parcursul indeplinirii contractului in cauza.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta 1Declaratie privind Lista principalelor servicii prestate in ultimii 3 ani continand valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. Prestarile de servicii se confirma prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar. In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari / confirmari din partea acestuia, demonstrarea prestarilor de servicii se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic., Cerinta 2.Declaratie privind experienta similara ca prestator.Cerinta minima obligatorie: Se solicita ca ofertantul sa fi dus la bun sfarsit, in ultimii 3 ani impliniti pana la data termenului limita pentru depunerea ofertei, unul sau mai multe contracte de servicii similare obiectului contractului, avand o valoare cumulata de minim 400.000 lei.Valorile vor fi exprimate in lei. Convertirea valorii contractelor exprimate in alte monede se va face la cursul mediu comunicat de catre BNR, aferent anului in care a fost incheiat respectivul contract de achizitie.Pentru demonstrarea experientei similare se vor prezenta: copii cf.cu originalul dupa certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate/clientul privat beneficiar, procese verbale de receptie a serviciilor partiale/la sfarsitul prestarii serviciilor.Nota: prin formula ?servicii duse la bun sfarsit? se intelege: -servicii receptionate partial;
-servicii receptionate la sfarsitul prestarii, Cerinta 3Declaratie cu privire la efectivele medii anuale ale personalului angajat si ale cadrelor de conducere in ultimii 3 ani, Cerinta 4Informatii referitoare la personalul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut, si care va fi implicat in derularea proiectului cu precizarea specializarilor acestora. Se solicita prezentarea unei echipe de minim 3 experti cheie astfel: 1) Expert cheie 1 - LIDER DE ECHIPA - Auditor financiar, membru CAFRCalificare: - Studii superioare universitare absolvite cu diploma de licenta sau superior acesteia.2) Expert cheie 2 si 3 - Auditor financiar, membru CAFRCalificare: - Studii superioare universitare absolvite cu diploma de licenta sau superior acesteia.Se solicita prezentarea: - copie carnet de membru al CAFR vizat cu mentiunea ?Activ? valabil la data limita de depunere a ofertelor- CV - Experienta profesionala a personalului cheie (Formular 11)- copii ale diplomelor de studii si ale certificatelor profesionale obtinute si mentionate in CV;
- Declaratie de disponibilitate (Formularul 12) semnata in original de fiecare expert cheie propus in oferta, pentru perioada specificata in Graficul de implementare conform Caietului de Sarcini.- Dovada ca persoanele responsabile de prestarea serviciilor sunt angajate cu contract de munca de catre ofertant sau au contract / angajament de colaborare cu acesta., Cerinta 5Lista cuprinzand subcontractantii si specializarea acestora, insotita si deacordurile de subcontractare cu specificarea din punct de vedere fizic si valoric a serviciilor subcontractate.In cazul in care exista subcontractanti se va prezenta acordul de subcontractare ? Formular 15. Certificat ISO 9001 sau echivalent pentru sistemul de management al calitatii, sau in cazul in care nu se detine acest certificat, se vor prezenta orice alte probe sau dovezi care sa confirme asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii, avizate de organismele acreditate. In cazul depunerii unei oferte comune/asociatii cerintele privind standardul de management al calitatii trebuie sa fie indeplinite de fiecaremembru al asociatiei pentru partea de contract care o realizeaza.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura online
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 12.07.2013 15:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: -
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 09.11.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial de Mediu - POS Mediu
Data expedierii prezentei invitatii: 01.07.2013 09:42