Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Servicii de proiectare a Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic pentru investitia ?CENTRU DE AFACERI TRANSILVANIA SI DATA CENTER? in Tirgu Mures, str. Calarasilor nr. 107


Detaliu pentru invitatia numarul 342717
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: SC "LOCATIV"SA
Numar invitatie: 342717/13.02.2013
Denumire contract: Servicii de proiectare a Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic pentru investitia ?CENTRU DE AFACERI TRANSILVANIA SI DATA CENTER? in Tirgu Mures, str. Calarasilor nr. 107
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialSC "LOCATIV"SACod fiscal: RO 10755066, Adresa: str. Bartok Bela nr.2/A, Targu Mures, Telefon: +40 0265260375/+40 0265236315/+40 0365424508, Fax: +40 0265236315
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: str. Bartok Bela nr.2/A, Targu Mures, Romania, cod postal: 540035, telefon: +40 0265260375/+40 0265236315/+40 0365424508, fax: +40 0265236315, persoana de contact: Daniela Mare
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: SC LOCATIV SA, Targu Mures, str. Bartok Bela nr.2/A, camera 7
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Altele (Administrare fond locativ de stat)
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Servicii de proiectare a Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic pentru investitia ?CENTRU DE AFACERI TRANSILVANIA SI DATA CENTER? in Tirgu Mures, str. Calarasilor nr. 107
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Achizitia publica a serviciilor de proiectare a Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic pentru investitia ?CENTRU DE AFACERI TRANSILVANIA SI DATA CENTER? in Tirgu Mures, str. Calarasilor nr. 107
II.1.6) CPV: 71240000-2 - Servicii de arhitectura, de inginerie si de planificare (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 500, 000 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Garantia de participare in cuantum de 10.000 lei (2% din valoarea estimata)Modul de constituire a garantiei de participare ? prin virament bancar in contul nr.RO76 BTRL 0270 1202 1047 49XX deschis la Banca Transilvania Tg. Mures sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire.Garantie de participare poate fi depusa si in euro, caz in care se va utiliza cursul stabilit de BNR cu 5 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.Garantia trebuie sa fie irevocabila.Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata garantiei se va executa conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat sau neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate.Perioada de valabilitate a garantiei de participare -60 de zile de la data limita de depunere a oferteiDovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie prezentata cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.In cazul in care ofertantul dovedeste ca este IMM va beneficia de o reducere de 50% din valoarea garantiei de participare conform Legii nr. 346/2004. In cazul in care oferta este depusa de catre o asociere, fiecare membru al asocierii trebuie sa faca dovada incadrarii in categoria IMM-urilor.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie a contractului de servicii: 10 % din valoarea contractului fara TVA.Modul de constituire a garantiei de buna executie a contractului de servicii: - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari sau prin retineri succesive din plata facturilor partiale. Retinerile succesive se vor efectua intr-un cont deschis conform prevederilor H.G. 1045/2011. Garantia trebuie sa fie irevocabila .Garantia de buna executie va respecta prevederile art. 86, al.(2), (3) din HGR 925/2006. Garantia de buna executie se va restitui conform prevederilor art. 92, al. (2) din HGR 925/2006. In cazul in care ofertantul dovedeste ca este IMM va beneficia de o reducere de 50% din valoarea garantiei de buna executie conform Legii nr. 346/2004. In cazul in care oferta este depusa de catre o asociere, fiecare membru al asocierii trebuie sa faca dovada incadrarii in categoria IMM-urilor.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: - Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare intocmita conform Formularului 8 din Sectiunea III Formulare. Personele care asigura sustinerea economico-financiara si tehnico-profesionala, a candidatului/ofertantului, trebuie sa faca dovada neincadrarii in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006. In cazul unei oferte comune, aceasta declaratie trebuie depusa de fiecare dintre asociati in parte.-Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare conform Formularului 17 din Sectiunea III Formulare. Personele care asigura sustinerea economico-financiara si tehnico-profesionala, a candidatului/ofertantului, trebuie sa faca dovada neincadrarii in prevederile art. 181, lit. a, c^1 si d, din OUG nr. 34/2006, conform Formularului F17.1. din Sectiunea Formulare. In cazul unei oferte comune, aceasta declaratie, conform Formularului F17, trebuie depusa de fiecare dintre asociati in parte.-Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006 conform Formularului 18din Sectiunea III Formulare. Neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG nr. 34/2006 trebuie demonstrata conform art 13 din Legea 279/2011 de catre ofertantul/ candidatul /ofertantul asociat/ subcontractantul sau tertul sustinator.In cazul unei oferte comune, aceasta declaratie trebuie depusa de fiecare dintre asociati in parte. Precizam ca persoanele care detin functii de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea cepriveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, sunt: Director General ? Moldovan Ovidiu, Director Tehnic ? Farcasan Mircea, Contabil Sef ? Francean Ramona, AGA SC LOCATIV SA - Membrii Consiliului Local ai Municipiului Targu-Mures : Benedek Istvan, Gombos Geza Csaba, Peti Andrei, Jozsa Tibor , Karacsony Erdei Etel, Bakos Levente Attila, Torzsok Sandor Laszlo, Kikeli Pal Istvan, Soos Zoltan, Haller Bela, Maior Sergiu Claudiu, Roman Ioana Dana, Matei Dumitru, Puiac Ion Claudiu, Farcas Ioan, Gujan Herman Cosmin Lucian, Briscaru Gheorghita Ionel, Ciotlaus Ionela Claudia, Pui Sebastian Alexandru, Sabau Pop Aurelian Olimpiu, Loghin Lucian Mircea, Sampalean Dan Stefan, Membrii comisiei de licitatie: Talinga Tudorel Nicu, Mare Mariana Daniela, Francean Ramona Elena, Mihet Florina Daniela, Orban Jeno Lorand.NOTA: In cazul in care in tara de origine in care este stabilit ofertantul nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, se accepta o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.- Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta ? Formularul 19 din Sectiunea III Formulare. Sa indeplineasca conditiile prevazute in ordinul 314/12.10.2010 privind regulile de concurenta. In cazul unei oferte comune, acest certificat trebuie depus de fiecare dintre asociati.- Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata datorate catre Bugetul consolidat de Stat, si catre Bugetul Local de la sediul ofertantului, care sa reflecte indeplinirea obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei care se depun ofertele. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea?conform cu originalul?. Persoanele juridice straine vor prezenta documente edificatoare, pentru dovedirea eligibilitatii, eliberate de autoritati ale tarii de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente) prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiile catre bugetul de stat si bugetul local, in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, la care se va alatura traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana. Persoanele juridice straine pot prezenta documente edificatoare si din partea firmelor din grupul de firme pe care il controleaza in conformitate cu practica internationala. In cazul unei oferte comune, aceste certificate constatatoare trebuie depuse de fiecare dintre asociati in parte. Pentru persoanele juridice romane : - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima obligativitatea prezentarii Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Camera de Comert si Industrie de la sediul ofertantului, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Datele din certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.Pentru persoanele juridice straine - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima obligativitatea prezentarii a oricaror documente care dovedesc o forma de inregistrare /atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident.Documentele vor fi prezentate sub forma unei traduceri legalizate. Datele din documentele prezentate trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.In cazul unei oferte comune, acest certificat trebuie depus de catre fiecare dintre asociati in parte.Ofertantul clasat pe primul loc (declarat castigator), va prezenta la cererea autoritatii contractante si inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, certificatul constatator (pentru persoanele juridice straine - documentele care dovedesc o forma de inregistrare /atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident) in original sau in copie legalizata.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Informatii privind cifra de afaceri - conform art. 185, al. (1), lit.c) din OUG nr. 34/2006 cu completarile ulterioare.Autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima realizarea unei cifre medii de afaceri globale anuale, aferente ultimilor trei ani ( 2010, 2011, 2012) cu o valoare cel putin egala cu 1.000.000lei.Se solicita dovada situatiei economice si financiareconform Formularului5 din Sectiunea III FormulareCifra de afaceri globala se va calcula la cursul Euro mediu anual BNRastfel: - 4, 2099 lei pentru anul 2010, - 4, 2379 lei pentru anul 2011.- 4, 4560 lei pentru anul 2012, In cazul unei oferte comune cerinta privind cifra de afaceri, poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati. La evaluarea situatiei economico-financiare nu se iau in considerare datele subcontractantilor.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: - Lista principalelor contracte de prestari serviciidin ultimii3ani.Se solicita declaratia pe propria raspundere a operatorului economic conform Formularului 9din Sectiunea III FormulareIn cazul unei oferte comune, capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii., Experienta similara - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima prezentarea a minim 1 contract in baza caruia sa se fi prestat servicii de proiectare similare celor pentru constructii civile, in valoare de minim 400.000 lei si servicii de proiectare similare celor pentru un data center, in valoare de minim 100.000 lei SAU, a maxim doua contracte de servicii de proiectare, unul in valoare de minim 400.000 lei avand ca obiect servicii de proiectare similare celor de proiectare constructii civile si unul in valoare de minim 100.000 lei avand ca obiect servicii de proiectare similare celor de proiectare pt. un data center.Se accepta si un singur contract care sa includa cele doua tipuri de proiectari, avand valoarea egala cu valoarea estimata a contractului, din care pentru proiectare constructii civile maxim 400.000lei iar data centermaxim 100.000 lei, ContinuarePentru sustinerea experientei similare se vor prezenta anexat Formularului B4 din Sectiunea Formulare urmatoarele documente: -copie dupa certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar- documente doveditoare din care sa reiasa valoarea serviciilor prestate, valoarea finala in leisi principalele tipuri de servicii( daca este cazul)Nivelul experientei similare se va raporta la cursul euro de schimb pentru anul prestatiilor care se va calcula la cursul euro mediu anual BNRastfel: 4, 2099 pentru anul 2010, 4, 2379 pentru anul 2011, 4, 4560lei pentru anul 2012., ContinuareValoarea mentionata trebuie sa reprezinte contributia proprie a ofertantului in prestarea serviciilor prezentate ca experienta similara.In cazul unei oferte comune, capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii., ContinuareLista privind personalul propus pentru indeplinirea contractului ? autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima caofertantul sa faca dovada ca dispune de cel putin 9 experti in domeniul proiectarii de constructii civile si centre de date, care sa aiba urmatoarele calificari :1.Sef de proiectpentru coordonarea activitatii de proiectare, arhitect cu drept de semnatura, studii superioare de specialitate absolvite cu diploma de licenta2.Arhitect ? elaborator al proiectului de arhitectura, arhitect cu drept de semnatura, studii superioare de specialitate absolvite cu diploma de licenta3.Inginer proiectant constructii civile ? elaborator al proiectului de structura, studii superioare de specialitate absolvite cu diploma de licenta4.Inginer proiectant instalatii electrice, termice, sanitare, gaz, climatizare? elaborator al proiectelor de instalatii electrice, termice, sanitare, gaz, climatizare, studii superioare de specialitate absolvite cu diploma de licenta, Continuare(Nota: pentru partea de proiectare instalatii poate fi un singur specialist atestat pentru toate tipurile de instalatii sau mai multi, pentru fiecare tip de instalatii in parte)5.Expert in proiectare si implementarea centrelor de date ? coordonator al lucrarilor de proiectare si realizare a centrului de date si a instalatiilor adiacente, studii superioare in domeniul tehnic sau TIC absolvite cu diploma de licenta6.Inginer de sistem - Specialist in securitatea informatica ? studii superioare in domeniul tehnic sau TIC absolvite cu diploma de licenta7.Inginer de sistem - Specialist in sisteme de calcul de inalta performanta ? studii superioare in domeniul tehnic sau TIC absolvite cu diploma de licenta8.Auditor energetic ? specialist atestat conform legii9.Economist ? elaborator al analizei economico- financiare, licentiat in studii superioare economice, ContinuareSpecialistii propusi pentru pozitiile cheie de mai sus vor face dovada ca indeplinesc urmatoarele conditii cuprivire la experienta profesionala: 1.Sef de proiect -experienta minim 5 ani in activitatii de proiectare2.Arhitect ? experienta minim 3 ani in activitati de proiectare arhitectura3.Inginer proiectant constructii civile ? experienta minim 3 ani in activitati de proiectare structura4.Inginer proiectant instalatii electrice, termice, sanitare, gaz, climatizare - experienta minim 3 ani in activitati de proiectare instalatii5.Expert in proiectare si implementarea centrelor de date ? certificate competente de nivel avansat privind proiectarea si implementarea centrelor de date, emise de organisme ?abilitate de lege? / ?acreditate in condi?iile legii?, Continuare6.Inginer de sistem - Specialist in securitatea informatica ?certificarea competentelor de nivel avansat privind managementul securitatii sistemelor informatice, dovedita prin certificare Certified Information Security Manager (CISM) sau Certified Information Systems Security Professional (CISSP) sau echivalent, Certificare ITIL Foundation sau echivalent, Competente privind auditul sistemelorinformatice, dovedite prin certificare profesionala emisa de un organism cu recunoastere nationala sau internationala, ,Continuare7.Inginer de sistem - Specialist in sisteme de calcul de inalta performanta ?certificarea competentelor de nivel avansat privind sistemele de operare pentru sisteme de calcul de inalta performanta sau echivalent, Competente privind instalarea si configurarea sistemelor de calcul de inalta performanta, Dovada participarii la cel putin un curs de implementare de sisteme de calcul de inalta perfomanta.8. Auditor energetic ? minim 1 an de experienta in activitati de auditare energetica pentru cladiri9. Economist ? minim 3 ani experienta ca economist., Experienta va fi dovedita prin CV-uri, contracte de colaborare sau angajamente de participare obtinute de ofertant de la specialisti, certificare de calificare sau decizii sau alte documente de numire a membrilor echipei de proiect, etc.1. Curriculum vitae (CV) in format EUROPASS, respectand modelul din Formularul nr. 20;2. Copii ale diplomelor de studii si ale certificatelor profesionale obtinute si mentionate in CV, relevante pentru proiectul in cauza, atasate CV-ului in copie conforma cu originalul;3. Operatorului economic clasat pe primul loc i se vor solicita prezentarea de documente care sa ateste experienta prezentata in CV.Note: Calificarile vor fi dovedite cu diplome acreditate/recunocute de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului sau de organisme similare acreditate, din tara sau din strainatate., Prin domeniul tehnic sau TIC se accepta orice diploma de studii superioare cu pregatire tehnica (exemplu: constructii, inginerie, mecanica, informatica, automatica si calculatoare, electronica, electrotehnica, etc). Competentele de nivel avansat solicitate pentru respectivii specialisti in domeniile in cauza sunt garantate de certificatele/atestatele emise de catre organisme abilitate de lege/acreditate in conditiile legii. Aceste organisme elibereaza respectivele certificate pentru absolventi cu pregatire tehnica sau TIC (Tehnologia Informatiei si a Comunicatiilor) care se specializeaza in respectivele domenii.Calificarile de ?nivel avansat? se vor dovedi prin certificate/atestate emise de catre organisme abilitate de lege/acreditate in conditiile legii care sa precizeze ?proiectant certificat? sau ?nivel avansat? (?advanced technical training?) sau echivalent in domeniile: -proiectarea si implementarea centrelor de date, continuare-managementul securitatii sistemelor informatice si auditul sistemelor informatice-sistemele de operare pentru sisteme de calul de inalta performanta si instalarea si configurarea sistemelor de inalta performanta.Documentele acceptate in sustinerea competentelor de ?nivel avansat? sunt certificate de tip: -pentru proiectarea si implementarea centrelor de date: Certified Data Centre Design Professional(CDCDP) sau BICSI Data Center Design Consultant(DCDC) sau echivalent-pentru managementul securitatii sistemelor informatice: Certified Information Security Manager(CISM) sau Certified Information Systems Security Professional(CISSP) sau echivalent, Certified ITIL Foundation sau echivalent-pentru auditul sistemelor informatice: Certified Information Systems Auditor (CISA) sau echivalent, continuare-pentru sistemele de operare pentru sisteme de calul de inalta performanta si instalarea si configurarea sistemelor de inalta performanta: Certificare in High-Performance Computing(HPC) sau echivalent si Certificare in instalarea si configurarea High-Performance Computing (HPC) sau echivalent, continuare-Certificarea CISM, CISSP sau similar - demonstreaza capacitatea de expertiza a managementului de securitate informational.-Certificarea ITIL sau similar?este o metoda Best Practice din punct de vedere al IT Service Management-ului. ISO 9001 sau echivalent privind standardele de asigurare a calitatiiin domeniul managementului proiectelor (prezentarea certificatului in copie)In cazul unei oferte comune, standardele de asigurare a calitatii vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii.In ceea ce priveste certificarile ISO solicitate, autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima ca aceste proceduri sa fie implementate la data limita de depunere ofertelor . In acest sens nu se accepta dovada faptului ca procedurile sunt in curs de implementare cu exceptia situatiei in care a avut loc auditul final.Certificatul ISO 9001 a fost solicitat pentru recunoasterea Sistemului de Management al Calitatii pentru domeniul de activitate proiectare in constructii in scopul obtinerii Studiului de fezabilitate si a Proiectului tehnic.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 27.02.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 27.02.2013 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 28.04.2013
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice - POS CCE
Data expedierii prezentei invitatii: 13.02.2013 14:26
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer