Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Servicii de proiectare tehnica si executie lucrari pentru obiectivul de investitii: ?Refacere si modernizare drum comunal DC 5, DN 24C (Ghireni) ? Cotu Miculinti, km 0+000 ? 4+350, comuna Cotusca, judetul Botosani "


Detaliu pentru invitatia numarul 337506
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: COMUNA COTUSCA
Numar invitatie: 337506/16.10.2012
Denumire contract: Servicii de proiectare tehnica si executie lucrari pentru obiectivul de investitii: ?Refacere si modernizare drum comunal DC 5, DN 24C (Ghireni) ? Cotu Miculinti, km 0+000 ? 4+350, comuna Cotusca, judetul Botosani "
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMUNA COTUSCACod fiscal: 3372157, Adresa: Primaria Cotusca, comuna Cotusca, jud.Botosani, Cotusca, Telefon: 0231561936, Fax: 0231561936
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Primaria Cotusca, comuna Cotusca, jud.Botosani, Cotusca, Romania, cod postal: 717090, telefon: +40 231561936, fax: +40 231561936, persoana de contact: VEZETEU DAN
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Primaria Cotusca, comuna Cotusca, jud.Botosani, Birou Primar
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Servicii de proiectare tehnica si executie lucrari pentru obiectivul de investitii: ?Refacere si modernizare drum comunal DC 5, DN 24C (Ghireni) ? Cotu Miculinti, km 0+000 ? 4+350, comuna Cotusca, judetul Botosani "
II.1.2) Tip contract: Lucrari
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Contractului implica: prestarea SERVICIILOR DE PROIECTARE (elaborare proiect tehnic, detalii de executie, documentatii pentru avize, acorduri, autorizatii, asistenta din partea proiectantului pe perioada de executie) si EXECUTAREA LUCRARILOR pentru obiectivul de investitii: ?Refacere si modernizare drum comunal DC 5, DN 24C (Ghireni) ? Cotu Miculinti, km 0+000 ? 4+350, comuna Cotusca, judetul Botosani?
II.1.6) CPV: 45233120-6 - Lucrari de constructii de drumuri (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 4, 427, 941 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Ofertantul va constitui o garantie pentru participare in numele ofertantului in cuantum de 40.000 lei .Garantia de participare se constituie in conformitate cu prevederile art. 86 din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioar, prin virament bancar in contul RO25TREZ1192145020401XXX Deschis la Trezoreria Saveni de Comuna Cotusca, CIF 3372157, sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 90 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria intreprinderilor mici si mijlocii conform Legii nr. 346/2004 (facand dovada in acest sens) garantia de participare se constituie in procent de 50% din solicitat..Atentie! In cazul in care un ofertant depune Contestatie, iar Consiliul National de Sutionare a Cotestatiilor respinge contestatia ca fiind nefondata, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare o suma dupa cum este prevazut in art. 278ยน, lit.c din OUG nr. 34/2006.Restituirea garantieise va face in conformitate cu prevederile art.88 din HG 925/2006
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie este de 5% din valoarea fara TVA a contractului si se constituie conf. art. 90 din HG 925/2006 printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract.Daca partile convin, garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschidela Trezoreria Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia AC. Suma care se depune de catre contractant in contul de disponibil nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului.In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria IMM conform L nr. 346/2004 (facand dovada) garantia de buna executie se cons. in proc. de 50% din cuantumul precizat in D.A.Restituirea garantiei de buna executie se va face in conf. cu art.92^4 din HG 925/2006.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Se vor prezenta urmatoarele documente: 1.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispoz art.180 din OUG 34/2006 - prezentare Formular nr. 3 ? in orig. In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna(asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte documentul. Documentul va fi prezentat si de tertul sustinator, daca este cazul. Vor fi exclusi ofertantii care se incadreaza in prev art. 180 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.2.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispoz art. 181 din OUG 34/2006 ? Prezentare Formular nr. 4 ? in original. In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte documentul. Tertul sustinator trebuie sa dovedeasca neincadrarea in lit. a), c1) si d) ale art. 181 din OUG 34/2006. Vor fi exclusi ofertantii care se incadreaza in prevederile art. 181 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare3.Certificat de atestare fiscala pentru persoana juridica eliberat de Ministerul Economiei si Finantelor ? Agentia Nationala de Administrare Fiscala (Directia Generala a Finantelor Publice a judetului) privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul de stat, din care sa rezulte situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Persoanele juridice straine trebuie sa prezinte documente echivalente din tara de origine. Documentele vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana. In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte certificatele de atestare fiscala. Documentele se vor prezenta in oricare dintre formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Ofertantii din a caror certificate rezulta ca nu si-au indeplinit obligatiile de plata catre bugetul local si bugetul general conolidat, vor fi exclusi din procedura de achizitie.4.Certificat de atestare fiscala pentru persoana juridica, privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul local si alte venituri ale bugetului local ? eliberat de Primaria locala (Directia de Buget, Contabilitate si Fiscalitate) din care sa rezulte situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depune oferta. Persoanele juridice straine trebuie sa prezinte document echivalente din tara de origine.Documentele vor fi insotite de traducerea autorizata in limba romana.In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte certificatele de atestare fiscala. Documentele se vor prezenta in oricare dintre formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Ofertantii din a caror certificate rezulta ca nu si-au indeplinit obligatiile de plata catre bugetul local si bugetul general conolidat, vor fi exclusi din procedura de achizitie5.Declaratie privind calitatea de participant la procedura de achizitie publica - Prezentare Formular nr. 5, in original.Declaratia privind calitatea de participant la procedura se va prezenta de toti ofertantii, ofertantii asociati si subcontractantii ce vor fi implicati in realizarea obiectului contractului.6.Certificat de participare la procedura cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 314/2010 privind punerea in aplicare a certificatului de participare la licitatii cu oferta independent ? Prezentare Formular nr. 6 ? in original. In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte documentul.7.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 (evitarea conflictului de interese) din OUG 34/2006 - Prezentare Formular nr. 7 ? in original. In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte documentul. Ofetantul care se afla in situatiile prevazute de art. 691 vor fi exclusi din procedura.Documentul va fi prezentat si de tertul sustinator, subcontractantii, daca este cazul.Persoanele cu functie de decizie in cadrul Autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire (respectiv toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura sau pentru procedura de atribuire): Reprezentant legal ? primar ? Vezeteu Dan, Viceprimar? Cirimpei Andronic, Secretar ?Chihaia Constantin, Compartiment Contabilitate- Chihaia Didina, Taxe si Impozite Locale? Miculaiciuc Mirela, membru? Gavril Gheorghe, membru ? Dutca Marius Consilieri locali: Cirimpei Andronic, Vezeteu Maricel, Simirad Gheorghe, Sandu Marinica, Zaharia Georgel, Miculaiciuc Ioan, Gisca Gioni, Mihalache Gheorghe, Holoc Viorel, Hreniciuc Daniela, Gavril Elena, Ursache Doru, Luchian Ioan. PERSOANE JURIDICE/FIZICE ROMANE1. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului, emis cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertei, din care sa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic.Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ORC. Documentele se vor prezenta in oricare dintre formele: original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?In situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte documentul.PERSOANE JURIDICE/FIZICE STRAINE2. Documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, in oricare din formele original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea?conform cu originalul?, insotite de traducerea autorizata in limba romana si legalizataIn situatia in care un grup de operatori economici depune o oferta comuna (asociere), fiecare membru al grupului de operatori economici care depune oferta comuna trebuie sa prezinte aceste documente.Documentele emise de autoritatile competente vor fi valabile la data deschiderii ofertelor. In cazul in care nu este prevazuta o perioada de valabilitate stabilita de lege, probarea inregistrarii trebuie sa fie cu cel mult 60 zile anterior datei depunerii ofertei.Nota!!! Ofertantul clasat pe primul loc (declarat castigator), va prezenta la cererea autoritatii contractante si inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, certificatul constatator (pentru persoanele juridice straine - documentele care dovedesc o forma de inregistrare /atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident) in original sau in copie legalizata ( in situatia in care acesta a prezentat in cadrul ofertei certificatul constatator in copie).
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Informatii privind cifra de afaceri globala medie pe ultimii 3 ani care trebuie sa fie de minim 8.000.000lei.Se vor prezenta documente relevante: bilantul contabil sau extrase de bilant inregistrat la organele competente, raport de audit, dupa caz sau orice alte documente echivalente, pentru anul 2009, 2010 si 2011- in copie lizibila conform cu orig.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Informatii privind principalele lucrari executate in ultimii 5 ani, respective servicii prestate in ultimii 3 ani.In cazul unei oferte comune, capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii, Informatii privind experienta similaraLucrari: AC stabileste ca cerinta minima executarea, in ultimi 5 an, a cel putin unui contract avand ca obiect constructie/modernizare drumuri in valoare de celputin 4.312.656 lei fara TVA .Servicii: AC stabileste ca cerinta minima prestarea in ultimii 3 ani a cel putin unui contract avand ca si obiect proiectare constructie/modernizare drumuri invaloare de cel putin 115.285 lei fara TVA.Pentru sustinerea experientei similare se vor prezenta anexat urmatoarele dccumente: -fisa privind experienta similara ? Formularul 10- pt componenta servicii ?certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre cientul privat beneficiar, continuare - pt componenta de lucrari- certificari din partea beneficiarilor pt cele mai importante lucrari- procese verbale partiale/la sf prestarii-pt contactulde servicii-procese verbale partiale/la terminarea lucrarilor/finale-pt contractul de lucrari- recomandare din partea beneficiaruluiNota: Experienta similara poate fi indeplinita si prin prezentarea in cadrul aceluiasi contract a lucrarilor si serviciilor similare cu obiectul contractului.In cazul unei oferte comune, capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executia respectivei activitati.Nota!!! Numarul de ani solicitati in vederea demonstrarii experientei similar se va calcula prin raportare la data limita de depunere a ofertelor., Informatii privind efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere in ultimii 3 ani precum si personalul tehnic de specialitate responsabil cu indeplinirea contractuluiOfertantul trebuie sa aiba in componenta personalul necesar pentru indeplinirea contractului (angajati proprii sau colaboratori), respectiv: Personal cheie pt proiectare: sef proiect ? min. 1 inginer proiectant absolvent CFDP; 1 inginer/subinginer topometristPersonal cheie pt. executie: - sef de santier :1 inginer/subinginer cu specializarea CFDP (cai feratedrumuri si poduri)- 1 inginer/ subinginer topometrist- 1 responsabil tehnic cu executia (RTE) specializat in lucrari de drumuri sipoduri, atestat MDRT- 1 responsabil cu controlul calitatii, CQ, Continuare?.Se vor prezenta anexat actele doveditoare specialitatii fiecarui specialist, respectiv: * CV-ul* diploma de studii in copie cf. cu originalul pentru fiecare persoana propusa*documente in copie conform cu originalul pentru tot personalul propus din care sa rezulte angajamentul de participare impreuna cu ofertantul la indeplinirea contractului - conform art.188 alin.(3) lit. b), alin (2) lit c) din OUG 34/2006, *pt RTE: certificat de atestare tehnico-profesionala valabil la data deschiderii ofertelor, pentru domeniul ? drumuri ;* pt CQ: se admite si decizie interna de numire a responsabilului cu controlul de calitate.In cazul unei oferte comune, capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii inexecutarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executia respectivei activitati., Informatii privind echipamentele tehnice, utilajele, instalatiile necesare pentru indeplinirea contractului.AC stabileste ca cerinta minima dispunerea (sub orice forma, in propr. sau inchiriere, contr. de colaborare/prest.serv, etc) cel putin a urm. utilaje: Pt. proiectare echipamentele IT si programele informatice: -Calculator- imprimanta/ copiator A3 / plotter- soft de desen tip CAD- soft devize- licenta proiectare drum- statie totala.Pentru echipamentele IT si programele informatice se vor depune copii ale documentelor privind dispunerea, respective contracte de vanzare-cumparare/facturi pentru cele aflate in proprietate sau contracte de inchiriere cu mentiunea ?conform cuoriginalul, Continuare....Pt. lucrari: - Statie/statii autorizata de preparat mixturi asfaltice complet automatizata cu o productie de 50to/h- Laborator autorizat ISC , minim gradul II (xerocopie autorizatii)- Repartizor mixturi asfaltice pentru carosabil cu palpator cu deschidere de 2, 55-5 m- Compresor de aer- Cilindru vibrocompactor cu rulouri netede de 8-14 to.- Cilindru compactor cu pneuri de min.10 to.- Autobasculante 24 to.- Autogreder.- Buldoexcavator (dotat cu cupa de excavare si lama frontala)- Excavator cu cupa de 0, 8 mc- Mai mecanic-Raspanditor emulsie cu capacitatea minima de 3.500- Perie mecanica, Continuare?..Pentru toate utilajele se vor depune copii ale documentelor privind dispunerea, respectiv contracte de vanzare cumparare/facturi pentru cele aflate in proprietate sau contracte de inchiriere, decolaborare/prestari servicii, etc, cu mentiunea ?conform cu originalulinsotite de raportul de inspectie tehnicapentru utilajele/echipamentele pentru care se emite un astfel de raport.Pentru statia/statiile de preparat mixturi asfaltice, se vor depune copii ale documentelor privind dispunerea, respectiv contracte de vanzare cumparare/ facturi pentru cele aflate in proprietate sau contracte de inchiriere, de colaborare/prestari servicii, etc, cu mentiunea ?conform cu originalul, insotite de raportul de inspectie tehnica pentru utilajele/echipamentele pentru care se emite un astfel de raport., Continuare?.Pentru utilajele inchiriate si pentru cele pentru care dispunerea se demonstreaza prin contract de colaborare/prestari servicii, la ofertare se poate prezenta un precontract (acord) de inchiriere/colaborare/prestari servicii, urmand ca, pana la data semnarii contractului de lucrari, sa se prezinte contractele ferme de inchiriere/colaborare/prestari servicii a utilajelor, insotite de raportul de inspectie tehnica pentru utilajele/echipamentele pentru care se emite un astfel de raport.Pentru mijl. de transport(autobasculante) se vorprezenta: -dovada privind dispunerea, respectiv contracte de vanzarecumparare/ facturi pentru cele aflate in propr. sau contracte de inchiriere, de colaborare/prestari servicii, etc, cu mentiunea?conform cu originalul? insotite de licente de transport., Continuare?In cazul unei oferte comune, capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii inexecutarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre dintre asociati, care, cf acordului de asociere a fost nominalizat pentru executia respectivei act.., Informatii privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestoraIn cazul in care parti din contract urmeaza sa fie indeplinite de unul sau mai multi subcontractori, ofertantul ce va fi desemnat castigator, va prezenta laincheierea contractului de achizitie publica, contractele incheiate intre acesta si subcontractantii nominalizati in oferta. Aceste contracte vor fi in concordanta cu oferta si vor constitui anexe la contractul de achizitiepublica, Informatii privind asociatiiAtentie!.!! In cazul in care o oferta comuna, depusa de o asociere de operatori economici, este declarata castigatoare, acordul de asociere incheiat in vederea executarii contractului, va fi autentificat si prezentatbeneficiarului inainte de semnarea contractului. Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001, Implementarea Standardului de Managemet de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
Factori de evaluare
Denumire
Punctaj maxim
Pretul ofertei
60
Descriere: Punctajul pentru factorul de evaluare pret se calculeaza astfel: a) pentru cel mai scazut pret dintre oferte se acorda 60 de puncte;b) pentru alt pret decat cel prevazut la lit. a) punctajul se acorda astfel: P(P) = (Pretul minim/Pretul Oferteix) X60 Preturile care se compara in vederea acordarii punct sunt preturile in lei din prop.fin.(form 18 din sect III Form) fara TVA
Termenul de executie al lucrarilor
40
Descriere: Descriere : Min. 5 luni, max. 10 luni. Pt T. min. de 5 luni se va obtine pctj max de 40 puncte. Pt alt termen de executie, pctj se va calcula astfel: Tmin / Toferta(n) x 40, unde Tmin repr. termenul min de exec. ofertat, iar Toferta(n) repr. termenul ofertat de respectivul op. econ. Pt termenul de exec. ofertat, se va intocmi un grafic pe categorii de lucrari care sa cuprinda resursele alocate pe fiecare categ. Pt justificarea termenului de executie ofertat, se vor prezenta, pt resursele indicate in grafic, doc. prin care ofertantul sa demonstreze ca detine sau are acces nelimitat la acestea: contracte de leasing si/sau facturi, contracte de inchiriere pt utilaje si mijloace de transport, contracte de munca pt personalul propus, etc, corelate cu prevederile legale in vigoare (prescriptii tehnice, norme, regulamente, etc.).In cazul in care ofertantul nu va putea justifica termenul de executie ofertat, oferta sa va fideclarata neconforma.
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: SEAP
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 31.10.2012 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 31.10.2012 12:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul National de Dezvoltare Rurala
Data expedierii prezentei invitatii: 15.10.2012 14:11
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer