Achizitie publica - Servicii de supervizare pentru contractele de executie lucrari 6R1 Reabilitare DN79 Arad-Oradea, km 4+250 ? km 107+725 si 6R2 Reabilitare DN19 Oradea-limita jud. Bihor, km 5+853 ? km 75+896
Detaliu pentru invitatia numarul 326576
Tip legislatie: OG 34
Numar invitatie: 326576/11.05.2012
Denumire contract: Servicii de supervizare pentru contractele de executie lucrari 6R1 Reabilitare DN79 Arad-Oradea, km 4+250 ? km 107+725 si 6R2 Reabilitare DN19 Oradea-limita jud. Bihor, km 5+853 ? km 75+896
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialCOMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE SACod fiscal: 16054368, Adresa: STRADA BULEVARDUL DINICU GOLESCU NR 38, SECTOR 1, Bucuresti, Telefon: 021.315.01.26, Fax: 021.315.01.26
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, registratura poarta A, Bucuresti, Romania, cod postal: 010873, telefon: +40 212643292, fax: +40 213186662, persoana de contact: Directia Achizitii cu Finantare Externa, Serviciul Licitatii FEDR/IFI
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: CNADNR SA, Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucuresti, Romania, cod postal: 010873, telefon: +40 212643292, fax: +40 213186662, persoana de contact: Serviciul Licitatii FEDR/IFI
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Constructii si amenajari teritoriale
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Servicii de supervizare pentru contractele de executie lucrari 6R1 Reabilitare DN79 Arad-Oradea, km 4+250 ? km 107+725 si 6R2 Reabilitare DN19 Oradea-limita jud. Bihor, km 5+853 ? km 75+896
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Prestarea de servicii de supervizare pentru contractele de executie lucrari 6R1 Reabilitare DN79 Arad-Oradea, km 4+250 ? km 107+725 si 6R2 Reabilitare DN19 Oradea-limita jud. Bihor, km 5+853 ? km 75+896
II.1.6) CPV: 71520000-9 - Servicii de supraveghere a lucrarilor (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 528, 127.6 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
I.Autoritatea Contractanta solicita Garantie de participare eliberata in numele ofertantului in conformitate cu prevederile art. 86, alin (1) din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare care va fi emisa de catre o societate bancara/societate asigurari, in cuantum de: 10.560 LeiGarantia de participare poate fi eliberata in numele ofertantului si in Euro, in cuantum de: 2.426 Euro;II. calculat la un curs mediu afisat de BNR, calculat la un curs mediu afisat de BNR, aferent perioadei 01.01.2012- 31.03.2012, de 1 Euro = 4, 3529 LeiIII.II. Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei, si anume cel putin 45 de zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.III. Garantia de participare trebuie sa fie irevocabila.IV. Garantia de participare trebuie sa prevada explicit daca plata garantiei se va executa: a) conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat; sau b) neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate.Se va completa dupa caz Formularul nr. 23A/23B
Garantie de buna executie
Ofertantul declarat castigator va trebui sa puna la dispozitia Autoritatii Contractante o garantie de buna executie a contractului in cuantum de 10% din valoarea de contract acceptata, fara TVA, emisa de catre o banca / societate de asigurari si completata conform Formularului nr. 25A/Formularului nr. 25B din Sectiunea 2 ?Formulare? - Volumul 1 al Documentatiei de Atribuire. Garantia de buna executie se va prezenta Autoritatii Contractante in termen de 15 zile de la semnarea contractului
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Pentru demonstrarea indeplinirii criteriilor de calificare: 1. Situatia personala a ofertantului2. Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale3. Capacitatea economica si financiara4. Capacitatea tehnica5. Capacitatea profesionala6. Standarde privind Asigurarea CalitatiiDeclaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006.Ofertantul va prezenta Formularul nr. 1 din Sectiunea 2 ?Formulare? a Documentatiei de Atribuire, semnat de catre reprezentantul sau legal.Nota 1: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documentele mai sus mentionate pentru fiecare dintre membrii asocierii.Nota 2: In cazul in care, pentru indeplinirea contractului, capacitatea economica si financiara sau capacitatea tehnica/profesionala a ofertantului este sustinuta si de o alta persoana (tertul sustinator) este obligatoriu a se prezenta Formularul nr. 1 din Sectiunea 2 ?Formulare? ? a Documentatiei de Atribuire semnat de catre reprezentantul legal al tertului sustinator.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG nr. 34/2006 si Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plataOfertantul va prezenta urmatoarele: 1. Formularul nr. 2 din Sectiunea 2 ?Formulare? ? a Documentatiei de Atribuire, semnat de catre reprezentantul sau legal.2. Certificate/documente edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintei de calificare si anume: A. Persoanele juridice romane trebuie sa prezinte: - certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor si taxelor locale si alte venituri ale bugetului local ;
- certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale la bugetul general consolidat (Agentia Nationala de Administrare Fiscala ? Directia Generala a Finantelor Publice).B. Persoanele juridice straine vor prezenta orice documente edificatoare eliberate de institutiile autorizate ale tarii de origine (certificate de atestare fiscala, caziere judiciare, alte documente echivalente, etc) prin care sa dovedeasca faptul ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local.Nota 1: Persoanele juridice romane vor prezenta Certificatele /documentele edificatoare in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. Persoanele juridice straine vor prezenta certificatele /documentele edificatoare in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2: Certificatele /documentele edificatoare vor prezenta situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun oferteleNota 3: Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din O.U.G. nr. 34/2006 aprobata prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Nota 4: Se vor aplica prevederile Ordinul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nr. 261/06.04.2011 privind verificarea informatiilor privind insolventa/falimentul operatorilor economici ofertanti din statele membre ale Uniunii Europene prin accesarea adresei de web https: //e-justice.europa.eu, sectiunea registrele de insolventa in statele membre. Autoritatea Contractanta are dreptul de a exclude un ofertant din procedura de achizitie publica in situatia in care a fost pronuntat falimentul acestuia de catre o instanta judecatoreasca.Nota 5: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii.Nota 6: In cazul in care, pentru indeplinirea contractului, capacitatea economica si financiara sau capacitatea tehnica/profesionala a ofertantului este sustinuta si de o alta persoana (tertul sustinator) este obligatoriu a se prezenta Formularul nr. 2 din Sectiunea 2 ?Formulare? ? a Documentatiei de Atribuire semnat de catre reprezentantul legal al tertului sustinator cuprinzand numai punctele a), c), d)ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Operatorii economici care prin certificatele/documentele edificatoare depuse in oferta sau ulterior prezentate nu fac dovada achitarii obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele, vor fi exclusi din prezenta procedura de achizitie publicac. Cerintele referitoare la obligatiile de plata sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care ofertantul (dupa caz, toti membrii asocierii) prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor/compensarilor aprobate de catre organele competente in domeniu (institutiile autorizate ale tarii de origine) in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora.Pentru certificarea faptului ca participarea ofertantului la procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta, ofertantul are obligatia de a prezenta Formularul B, din Sectiunea 2 Formulare - a Documentatiei de Atribuire - Declaratia: ?Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta" pentru fiecare membru al asocierii.Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude din procedura orice ofertant care se afla in urmatoarea situatie: ? Ofertantul/Ofertantul asociat/Subcontractantul/Tertul sustinator are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a) din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante este exclus din procedura de atribuire (se va completa Formularul A din Sectiunea 2 Formulare - a Documentatiei de Atribuire).? Persoane responsabile cu atribuirea contractului din partea Autoritatii Contractante sunt dna. Director General Daniela Draghia, dl. Director Achizitii cu Finantare Externa Horia Nicolae, dl. Marius Curculescu, Sef Serviciu Licitatii Coeziune/IFI, dna. Nicoleta Margarit, Sef Serviciu Licitatii FEDR/IFI, dna. Anca Bobalca - Sef Serviciu Contractare Fonduri Externe, dl. Andrei Filipescu - Director Directia Legislatie, Contencios si Contracte, dl. Emil Rusoiu - Serviciul CFP si Avizare contracte, dl. Ionut Masala - Director General Adjunct Economic, dl. Marius Pistea - Director Proiecte Autostrazi Fonduri Externe, dna. Daniela Vovec - Director Proiecte DN Fonduri Externe Nerambursabile, dna. Nicoleta Davidescu - Director Directia Investitii, dl. Mircea Epure - Director Proiecte DN Fonduri Externe Rambursabile? Persoanele fizice sau juridice care participa direct in procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi, ofertant, ofertant asociat sau subcontractant, sub sanctiunea excluderii din procedura de atribuire. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are capacitate de exercitare a activitatii profesionaleModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate (Obiectul Contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN principal sau secundar din Certificatul Constatator), in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? .Nota 1: Pentru persoanele juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata.Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii. In cazul in care obiectul contractului include mai multe tipuri de activitati complementare (executie lucrari si proiectare sau supervizare si proiectare sau categorii specializate de lucrari, sau alte asemenea), iar un membru/membrii participa doar la realizarea anumitor parti din contract, pentru indeplinirea cerintei este suficient ca obiectul de activitate (principal sau secundar) al acestuia/acestora sa fie in concordanta doar cu partea din contract pe care o va/vor realiza.Nota 3: Autoritatea Contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/ copie legalizata.ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1 Media cifrei de afaceri globale a ofertantului pe ultimii (3) trei ani (2009, 2010, 2011) trebuie sa fie in valoare de minim: 1.000.000 LeiNote: Ofertantul va prezenta: Bilanturile contabile pe ultimii 3 ani(2009, 2010, 2011) inregistrate la organele competente, in conf cu prevederile legale in vigoare si insotite de Raportul de Audit aferent fiecarui an.Daca din motive obiective, justificate corespunzator, op ec nu are posib de a prezenta documentele in forma solicitata, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia ec si financiara si prin prezentarea altor doc care sa reflecte o imagine fidela a sit ec si financiare, si pe care autoritatea contractanta le poate considera edificatoare.
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: INFORMATII PRIVIND SUBCONTRACTANTIIIn cazul in care ofertantul va subcontracta o parte din contractul respectiv, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze, procentul pe care-l realizeaza precum si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.ATENTIE!a) Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, pentru incheierea contractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica.b) Raspunderea contractantului in ceea ce priveste modul de indeplinire a contractului de achizitie publica nu este diminuata in cazul in care o parte/parti din contract sunt indeplinite de subcontractanti., INFORMATII PRIVIND ASOCIEREAMai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea., CAP TH: Of trebuie sa faca dovada ca a prestat in ultimii 5 ani* 1 contract de supervizare**** lucrari de constructie noua si/sau reabilitare si/sau modernizare si/sau largire de DN si / sau drum expres si/ sau autostrada, in care participarea ofertantului la contract a fost de minim 520.000 Lei fara TVA, iar pt contractul de executie a lucrarilor pt care s-a asigurat supervizarea au fost aplicate conditiile de contract FIDIC Cartea Rosie/Galbena/ conditii similare FIDIC**.Note: 1. Pt transfin Lei din Eur se va utiliza cursul mediu (2007?1 Eur=3, 337 Lei; 2008-1 Eur=3, 682 Lei; 2009?1 Eur =4, 237 Lei, 2010-1 Eur=4, 209 Lei, 2011 ? 1 Eur = 4, 2379 Lei). Ptproiectele/contractele finaliz in 2012, curs mediu anual se va calc ca medie a lunilor publ pewww.bnr.ro. Pt alte monede se transf mai intai in Euro, utiliz cursurile medii pt anii respectivi, de pe http: //ec.europa.eu/budget/ inforeuro.2.Pt contr realiz in asoc se va lua in calcul doar val care reprez particip of la ctr respectiv, Capacit profes -Cerinta nr. 1Of tb sa dem ca dispune de urm expert cheie : I. Ing constr de drumuri - sef echipa.Studii: -Licentiat al unei Fac Constructii- detine Diploma de Ing. -Bune cunostinte de lb rom si/sau engl*.Exp generala: -Minim 5 ani exp in drumuri (autostr/ DN/dr expres/DJ/strazi in localit urbane)in activ de lucrari de constr si/sau superviz lucrari de constr si/sau manag de proiect/contract si /sau proiectare.Exp specifica: -Minim 3 ani exp prof in superviz**** lucrarilor de constr noua si/sau reab si/sau moderniz si/sau largire de DN si/sau dr expres si/ sau autostr care s-au executat conf cond de contr FIDIC Cartea Rosie/Galbena/cond similare FIDIC**.Exp tb sa prez decl pe propria rasp priv exp, Lista pers cheie (Form 6), Decl. dispon.(Form 7 si 8), CV (Form 9) si doc justif relevante pt. indepl. crit./recom emise de Beneficiar/Angajatorcare dem indepl specializ si exp prof prez in CV, copii acte ident, atestate si autoriz mentionate in CV, Capacit prof- Cerinta nr. 2Of tb sa dem ca dispune de urm expert cheie: II. Ing Responsabil calitate.Studii: -Licentiat al unei Fac Constructii- detine Diploma de Ing -Bune cunostinte de lb rom si/sau engl*Exp gen: -Minim 5 ani exp prof in drumuri (autostr/ DN/ dr expres/DJ/ strazi in localit urbane) in activit de lucrari de constr si /sau supervi lucrari de constr si/sau manag de proiect/contract si /sau proiectare.Exp specif: exp cheie tb sa fi participat intr-un contract/proiect aferent dom infrastr de transport rutier*** intr-o pozitie de Respons control calitate/Respons tehnic cu calitatea/Sef lab/Respons cu asig calitatii/Ing calitate .Exp tb sa prez decl pe propria rasp priv exp, Lista pers cheie (Form 6), Decl. dispon.(Form 7 si 8), CV (Form 9) si doc justif relevante pt. indepl. crit./recom emise de Beneficiar/Angajatorcare dem indepl specializ si exp prof prez in CV, copii acte ident, atestate si autoriz mentionate in CV, Cap prof - Cerinta nr. 3.Of tb sa dem ca dispune de urm exp cheie: III. Ing constructor ? expert contracteStudii: -Licentiat al unei Fac Constructii- detine Diploma de Ing -Bune cunostinte de lb rom si/sau engl*Exp gen: Min 5 ani exp prof in drumuri (autostr/DN/dr expres/DJ/ strazi in loc urbane) in activit de lucr de constr si/sau superviz lucr de constr si/sau manag de proiect/contract si/sau proiectare.Exp specif: Minim 3 ani exp prof in manag de contract, manag revendicarilor sisuperviz**** lucr, constr noua si/sau reab si/sau moderniz si/sau largire DN si/sau dr expres si/sau autostr care s-au executat conf cond de contr FIDIC Cartea Rosie/Galbena sau cond similare acestora**Exp tb sa prez decl pe propria rasp priv exp, Lista pers cheie (Form 6), Decl. dispon.(Form 7 si 8), CV (Form 9) si doc justif relevante pt. indepl crit/recom emise de Beneficiar/Angajatorcare dem indepl specializ si exp prof prez in CV, copii acte ident, atestate si autoriz mentionate in CV Standarde privind Asigurarea CalitatiiOfertantul va demonstra ca respecta standardele de asigurare a calitatii, respectiv detine certificare ISO 9001 sau echivalent.
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: Documentatia de atribuire este disponibila la urmatoarele adrese: www.e-licitatie.ro; www.cnadnr.ro
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 23.05.2012 11:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 23.05.2012 13:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: -
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Nu
VI.1.2) Tip de finantare: Cofinantare
Data expedierii prezentei invitatii: 11.05.2012 15:12