Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Achizitie publica - Servicii inspector de santier pentru lucrari de executie scara exterioara suplimentara, in cadrul proiectului ? ?Reabilitarea, modernizarea si echiparea Spitalului Judetean de Urgenta Vaslui?


Detaliu pentru invitatia numarul 354581
Detaliu invitatie
Tip legislatie: OUG nr.34/2006
Autoritate contractanta: JUDETUL VASLUI
Numar invitatie: 354581/10.10.2013
Denumire contract: Servicii inspector de santier pentru lucrari de executie scara exterioara suplimentara, in cadrul proiectului ? ?Reabilitarea, modernizarea si echiparea Spitalului Judetean de Urgenta Vaslui?
Stare procedura: In Desfasurare
SECTIUNEA 1: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) DESCRIERE
I.1.1) Sediul socialJUDETUL VASLUICod fiscal: 3394171, Adresa: Stefan cel Mare nr 79, Vaslui, Telefon: +40 235361088, Fax: +40 235361090
I.1.2) Adresa la care se transmit ofertele: Stefan cel Mare nr 79, Vaslui, Romania, cod postal: 730168, telefon: +40 235361095, fax: +40 235361091, persoana de contact: Popica Nelu
I.1.3) Adresa (locul) de deschidere a ofertelor: Sediul Consiliului Judetean Vaslui, str. Stefan cel Mare nr. 79, mun. Vaslui, jud. Vaslui
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala
I.2.1) Tip Autoritate Sectorial: Nu
I.2.2) Tip Activitate: Servicii generale ale administratiilor publice
SECTIUNEA II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) DESCRIERE
II.1.1) Denumire contract: Servicii inspector de santier pentru lucrari de executie scara exterioara suplimentara, in cadrul proiectului ? ?Reabilitarea, modernizarea si echiparea Spitalului Judetean de Urgenta Vaslui?
II.1.2) Tip contract: Servicii
II.1.3) Modalitatea de atribuire: Un contract de achizitii publice
II.1.5) Obiectul contractului: Supravegherea prin diriginti de santier a lucrarilor de constructii si instalatii pentru executie scara exterioara suplimentara, in cadrul proiectului ?Reabilitarea, modernizarea si echiparea Spitalului Judetean de Urgenta Vaslui?.Valoarea estimata (fara TVA) este de 37.000 lei, din care cheltuieli diverse si neprevazute 0 lei.
II.1.6) CPV: 71521000-6 - Servicii de supraveghere a santierului (Rev.2)
II.1.7) Impartire pe loturi: Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului / acordului cadru
II.2.1) Valoare estimata: 37, 000 RON
SECTIUNEA III: CRITERII DE CALIFICARE / ALTE CONDITII
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Conditii suplimentare, garantie de participare
Conditii suplimentare
Denumire
Descriere
Garantie de participare
Cuantumul garantiei de participare este de: 740 lei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare: 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.Mod de constituire: in conformitate cu prevederile art. 86, alin. (1) din HGR nr. 925/2006. Instrumentul de garantare emiso societate bancara ori o societate de asigurari, infavoarea Autoritatii Contractante -JUDETUL VASLUI, trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute la art. 86 din HG nr. 925/2006. Documentul de garantare va avea prevazut in mod explicit faptul ca autoritatea contractanta are dreptul de a retine garantia pentru participare in conformitate cu prevederile art. 87 din HG nr. 925/2006. Garantia de participare se poate constitui siprin ordin de plata in contul de garantie alAutoritateaContractanta - Judetul Vaslui, cont RO90TREZ6565006XXX000252 deschis la TrezoreriaVaslui, cod fiscal 3394171, confirmat (certificat) de catre banca emitenta pana la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor. In cazul constituirii garantiei de aprticipare in euro/alta valuta, pentru conversia leu/valuta se va utiliza cursul de schimb BNR din data publicarii invitatiei de poarticipare in SEAP.
Garantie de buna executie
Cuantumul garantiei de buna executie a contractului: 5% din valoraea contractului fara TVA.Durata garantiei de buna executie: 60 luniMod de constituire: in oricare din formele prevazute la art. 90 din HG nr. 925/2006. Daca se opteaza pentru constituirea garantiei de buna executie prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, atunci se vor respecta prevederile HG nr. 1045/2011.Modalitatea de constituire a garantiei de buna executie va fi comunicata de catre Executant inainte de semnarea contractului.
III.2) CONDITII DE PARTICIPARE
III.2.1) Criterii de calificare
Criterii de calificare
Denumire
Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Descriere: Cerinta nr. 1-Neincadrarea in situatiile prevazute la art. 180din OUG nr. 34/2006Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul trebuie sa completeze si sa prezinte Declaratia privind eligibilitatea ? Formular01.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceasta declaratie. Aceasta declaratie se prezinta si de tertul sustinator, daca este cazul.Cerinta nr. 2-Neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatae in cadrul procedurii: Ofertantul trebuie sa completeze si sa prezinte Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006 ? Formular 02.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceasta declaratie. Aceasta declaratie se prezinta si de tertul sustinator, daca este cazul, numai pentru prevederile art. 181, lit. a), lit. c^1), lit. d) din OUG nr. 34/2006 .Persoanele juridice romane vor prezenta: a)Cerificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele catre stat, precum si contributiile pentru asigurarile sociale de stat(formularele tip eliberate de autoritatile competente), din care sa rezulte faptul ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioara celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor, in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.b)Certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale (formulare tip eliberate de autoritatile competente), din care sa rezulte faptul ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioara celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor, in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe propria raspundere potrivit art. 11, alin. (4) din HGR nr. 925/2006.Persoanele juridice straine vor prezenta: Documente edificatoare pentru dovedirea indeplinirii obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si catre bugetul local si catre bugetul asigurarilor sociale, eliberate de autoritatile dintara de origine, din care sa rezulte faptul ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioara celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor (certificate, caziere fiscale, alte documente echivalente), in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, la care se va adauga traducerea autorizata a acestora in limba romana.In masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe propria raspundere potrivit art. 11, alin. (4) din HGR nr. 925/2006.Documentele depuse de ofertanti trebuie sa cuprinda informatii actuale/reale la data limita de depunere a ofertelor.In cazul in care in tara de origine sau tara in care ofertantul este stabilit, nu se emit asemenea documente, ofertantul va prezenta in acest sens o declaratie pe propria raspundere sau, daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, o declaratie autentica in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau juridice care au competente in cest sens.NOTA: In cazul in care ofertantul a incheiat o conventie de esalonare a platilor obligatiilor exigibile de plata a taxelor si impozitelor la bugetul de stat, se vor prezenta toate ordinele de plata doveditoare la zi a acestor esalonari, in original, in copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul unei asocieri fiecare sociat este obligat sa ptezinte aceste documente.Cerinta nr. 3Ofertantul nu are dreptul ca in cadrul acestei proceduri: a)sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;b)sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractor in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.c) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinatorin cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul trebuie sa completeze si sa prezinte Declaratia privind calitatea de participant la procedura ? Formular 03.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceasta declaratie.Cerinta nr. 4-neincadrarea in situatiile prevazute prevazute la art. 691 din OUG nr. 34/2006.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691 din OUG nr. 34/2006 ? Formular 25. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceasta declaratie. De asemenea aceasta declaratie se va prezenta de catre fiecare subcontractant declarat in oferta, precum si de catre tertul sustinator , daca este cazul.Nota: Persoanele cu functii de decizie in cadrul autoritatii contractante sunt: Dumitru Buzatu, Vasile Mihalachi, Corneliu Bichinet, Stoica Gheorghe, Caragata Valeriu, Huides Manuela Adriana, Zurba Dorina, Vieriu Vasile, Nistor Marin, Anton Aurel, Chircu Mihaela, Safir Ecaterina, Manolachi Petrica, Popica Nelu, Iacob Iulia, Besliu Marian, Aftimescu Cezar, State Paul, Angheluta Eduard, Baragan Marius Andrei, Bentu Dumitru, Bobarnat Radu, Branici Gigi, Craescu Tiberiu Cezar, Croitoru Gheorghe, Curelaru Alexandru Lucian, Dima Anca, Dorin Emil, Filip Liviu, Ghetau Ionut Cristian, Gavrilescu Florian, Istrate Viorel, Maftei Nelu Vasilica, Mariciuc Vasile, Plesu Constantin Corneliu, Podosu Nuta, Poiana Constantin, Puf Vasile, Rebegea Ionel, Rogozea Aurelian, Sbirlea Catalin, Steimberg Eugenia, Stefanescu Constantin, Talmaciu Constantin, Timofte Ana Gabriela, Tiron Cristina Mihaela, Trifan Ciprian Ionut, Tiru Ilie.Cerinta nr. 5-respectarea regulilor de concurenta.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta CERTIFICAT de participare la licitatie cu oferta independenta ? Formular21, prin care sa certifice faptul ca partiuciparea la aceasta procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta.In cazul unei asocieri, fiecare sociat este obligat sa prezinte aceast document. Cerinta nr. 1-ofertantul trebuie sa aiba obiect de activitate corespunzator exercitarii activitatii profesionale pentru indeplinirea contractului respectiv.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii : -operatorul economic va prezenta Fisa entitatii legale ? Formular 04, in original.a)Persoane juridice /fizice romane-Operatorul economic (lider, asociat) trebuie sa prezinte Certificat constatator eliberat de Ministerul Justitiei ? Oficiul Registrului Comertului sau echivalent din care sa rezlte obiectul de activitate, numele complet, sediul, persoanele autorizate/administratorii, in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea « conform cu originalul ».b)Persoane juridice/fizice straine.-Operatorul economic (lider, asociat) trebuie sa prezinte documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori aparteneta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, in copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea « conform cu originalul »Documentele depuse de ofertanti trebuie sa cuprinda informatii actuale/reale la data limita de depunere a ofertelor si trebuie sa ateste faptul ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului contractului. In cazul operatorilor economici straini documentele vor fi valabile la data limita de depunere a ofertelor.In cazul unei asocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.NOTA : Ofertantul clasat pe primul loc, are obligatia de a prezenta pentru conformitate, la cererea comisiei de evaluare a ofertelor, inainte de transmiterea comunicarilor privind rezultaul procedurii, Certificatul constatator emis de ORC in original sau copie legalizata, daca nu a fost depus in aceasta forma in cadrul oferei.In cazul in care oferta este depusa de o asociere, cerinta privind obiectul de activitate trebuie sa fie indeplinita de fiecare asociat pentru partea de contract pe care o realizeaza.
Capacitatea economica si financiara
Descriere: Cerinta nr. 1 Media cifrei de afaceri globale a ofertantului (operator economic sau membrii asocierii impreuna) care vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012), trebuie sa fie egala sau mai mare decat valoarea de :74.000 lei.Informatii necesare : Informatii generale ? Formular 05 ; Documente care sa faca dovada indeplinirii cerintei de calificare : orice documente disponibile care probeaza indeplinirea cerinte (Bilanturi contabile sau extrase de bilant sau balante, etc.), in copii lizibile cu mentiunea « conform cu originalul »; Declaratie/declaratii privind incadrarea in categoria IMM (daca este cazul) ? Formular 06. In cazul unei asocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente. In cazul ofertantilor (persoane fizice sau juridice) de alta nationalitate decat cea romana, documentele mentionate se vor transmite in limba de origine insotite de traducerea autorizata in limba romana. Conversia leu ? valuta se face prin raportare la cursul mediu BNR aferent fiecarui an in parte., Cerinta 2 : Tert sustinator (daca este cazul)-Ofertantul isi poate demonstra situatia economica si financiara prin prezentarea unui angajament ferm de sustinere din partea unui tert. Sustinerea din partea unui tert se poate asigura cu respectarea art. 186 din OUG nr. 34/2006, precum si a art. 11 indice 1 din HG nr. 925/2006. Informatii necesare pentru evaluarea respectarii cerntelor mentionate : Angajament ferm privind sustinerea; Declaratia privind eligibilitatea ? Formular 01, a peroanei sustinatoare, privind neincadrarea in prevedrile art. 180 din OUG nr. 34/2006 ; Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 alit a), lit. c^1), lit. d) din OUG nr. 34/2006 a persoanei sustinatoare ; Declaratiaprivind neincadrarea in prevederile art. 691 din OUG nr. 34/2006 ? Formular 25, a peroanei sustinatoarePentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
Capacitatea tehnica si/sau profesionala
Descriere: Cerinta 1: -Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii impreuna) a prestat in ultimii 3 ani impliniti la data termenului limita pentru depunerea ofertei, in cadrul unuia sau maxim 3 contracte, servicii de diriginte de santier, cu o valoare cumulata de cel putin 37.000 lei fara TVA.Informatii necesare : -Declaratie privind lista principalelor servicii prestate in ultimii 3 ani ? Formular08.-Fisa de informatii privind experienta in prestarea de serviciii ? Formular 09-Documente cre sustin informatiiledin "Fisa privind experienta in prestarea serviciilor care pot fi: copii lizibile cu metiunea « conform cu originalul » dupa contracte sau dupa informatii relevante din contractele prezentate ca similare, recomandari din partea beneficiarilor sau documente constatatoare privind indeplinirea obligatiilor contractuale, sau orice alte documente din care sa rezulte indeplinirea cerintei.Pentru echivalenta se va tine cont de cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR, pentru anul in care au fost prestate serviciile sau anul finalizarii contractului de servicii., Cerinta nr. 2: -Ofertantul trebuie sa dispuna de personal tehnic responsabil cu indeplinirea contractului.Informatii necesare: -Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere, pe ultimii trei ani, precum si personalul tehnic responsabil cu andeplinirea contractului ? Formular 07.Personalul tehnic responsabil cu indeplinirea contractului poate fi atat angajat cu contract de munca al operatorului economic care i-a propuscat si persoane fizice angajate de acestaprin contract/precontract de munca sau de colaborare sau de prestari servicii sauangajament de participare pentru acest contract de servicii . Doar daca este declarat castigator , operatorul economic va incheia contract/precontract de munca sau de prestari servicii pentru acest contract de servicii cu personalul tehnic responsabil cu indeplinirea contractului, inainte de semnarea contractului de servicii.Nota : O persoana poate fi nominalizata pentru una sau mai multe din functiile solicitate cu conditia detinerii autorizatiei pentru domeniul solicitat., Cerinta 3 : -Ofertantul trebuie sa dispuna de un Diriginte de santier coordonator, autorizat pentru domeniul 2.3 ? Costructii civile, industriale si agricole ?categoria de importanta BInformatii necesare : -Copii dupa autorizatia de Diriginte de santier, valabila la data limita de depunere a ofertelor.-Declaratie de disponibilitate, semnata in original.Documentele se vor prezenta in original sau in copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea « conform cu originalul »., dupa caz., Cerinta 4 :
Ofertantul trebuie sa dispuna de un Diriginte de santier autorizat pentru domeniul 2.3 ? Costructii civile, industriale si agricole ? Categoria de importanta B.
Informatii necesare :
-Copii dupa autorizatia de Diriginte de santier valabila la data limita pentru depunerea ofertelor
-Declaratie de disponibilitate, semnata in original.
Documentele se vor prezenta in original sau in copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea « conform cu originalul », dupa caz., Cerinta 5 :
Ofertantul trebuie sa dispuna de un Diriginte de santier autorizat pentru domeniul 8.1 ? Instalatii electrice. Informatii necesare :
-Copii dupa autorizatia de diriginte de santier valabila la data limita pentru depunerea ofertelor ;
-Declaratia de disponibilitate, semnata in original.
Documentele se vor prezenta in original sau in copie legalizata/autentificata sau copie lizibilacu mentiunea « conform cu originalul », dupa caz., Cerinta 6 :
Ofertantul trebuie sa dispuna de un Diriginte de santier autorizat pentru domeniul 8.2 ? Instalatii sanitare, termoventilatii
Informatii necesare :
-Copii dupa autorizatia de diriginte de santier valabila la termenul limita pentru depunerea ofertelor ;
-Declaratie de disponibilitate, semnata in orginal.
Documentele se vor prezenta in original sau in copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea « conform cu originalul », dupa caz., Cerinta nr. 7 : Informatii privind subcontractarea.Daca este cazul ofertantul are obligatia de apreciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze, procentul din valoarea contractului care va fi indeplinit de subcontractanti si datele de recunoastere a subcontractantilor propusi. Informatii necesare : Declaratia privind intentia de a subcontrcta, Formular 10. Daca nu se intentioneaza subcontractarea se mentioneaza « Nu este cazul », ;Lista cuprinzand subcontractantii declarati, Formular 11 , insotite de copii ale acordurilor de subcontractare, copii lizibile cu mentiunea « conform cu originalul »; Declaratii ale subcontractantilor privind neincadrarea in prevederile art. 691 din OUG nr. 34/2006 cu mod. si compl. ulterioare; Declaratia subcontractantului privind calitatea de participant la procedura, Formular 03., Cernta 8: Tert sustinator (daca este cazul). Ofertantul isi poate demonstra capacitatea tehnica si/sau profesionala prin prezentarea unui angajament ferm de sustinere din partea unui tert. Sustinerea din partea unui tert se poate asigura cu respectarea art. 190 din OUG nr. 34/2006, precum si a art. 11 indice 1 din HG nr. 925/2006. Informatii necesare: Angajament ferm de sustinere; Declaratia privind eligibilitatea ? Formular 01 a personei sustinatoare privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006; Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006 ? Formular 02 (numai prevederile art. 181 lit. a), lit. c^1), lit d) din OUG nr. 34/2006 a persoanei sustinatoare; Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 din OUG nr. 34/2006 ? Formular 25 a persoanei sustinatoare, Cerinta 9: Informatii privind asocierea (daca este cazul)In cazul in care oferta este depusa de un grup de operatori, aceasta va cuprinde si acordul de asociere in care va fi nominalizat liderul asocierii, proportia din contract care revine fiecarui asociat in parte precum si faptul ca liderul asociatiei este resposabil cu executia contractului inclusive platile. Informatii necesare: Acordul de asociere ? Formular 28. In cazul ofertei declarate castigatoare, la incheierea contractului de achizitie publica, autoritatea contractanta va solicita viitorului contractant legalizarea acordului de asociere.Pentru informatii suplimentare privind modalitatea de indeplinire a nivelul(urilor) minim(e) necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate consultati fisa de date
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Procedura
IV.1.1) Tipul proceduriiCerere de oferta
IV.1.2) Modalitate de desfasurare: Procedura offline
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criteriu de atribuire: Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza licitatie electronica: Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Modul de obtinere a documentatiei de atribuire: S.E.A.P.
IV.3.2) Limba de redactare a ofertei: Romana
IV.3.3) Moneda in care se transmite oferta de pret: -
IV.3.4) Data limita de depunere a ofertelor: 31.10.2013 10:00
IV.3.5) Data si ora deschiderii ofertelor: 31.10.2013 11:00
IV.3.6) Data limita de valabilitate a ofertei: 120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Mod de finantare
VI.1.1) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare: Da
VI.1.2) Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Regional - POR
Data expedierii prezentei invitatii: 09.10.2013 10:03
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer