Licitatie Publica - « Reparatii curente la electromecanisme de macaz tip EM5/EM5R »
Anunt de participare (utilitati) numarul 144618/27.06.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA
Adresa postala: str. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Punct(e) de contact: Directia Comerciala-SAPSPBS, et.5, cam.75, Tel. +40 213192433, In atentia: Lorena Hropaciov, Email: [email protected], Fax: +40 213192433, Adresa internet (URL): www.cfr.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii feroviare
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
« Reparatii curente la electromecanisme de macaz tip EM5/EM5R »
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
1 - Servicii de intretinere si reparare
Locul principal de prestare: Locurile de predare/primire ale electromec de macaz tip EM5/EM5Rdefecte/reparate, sunt la sediul Sucursalelor CREIR CF, in conditiile de livrare si ambalare mentionate in caietul de sarcini.
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Reparatiile curente se executa la electromecanismele de macaz EM5, EM5R cu motor de c.c.denumite in continuare electromecanisme de macaz, care sunt folosite in instalatiile de centralizare electrodinamica pentru schimbarea si controlul permanent al pozitiilor acelor macazurilor
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
50220000-3 - Servicii de reparare si de intretinere si servicii conexe pentru transportul feroviar si pentru alte echipamente (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Reparatii curente la electromecanisme de macaz tip EM5/EM5R
Valoarea estimata fara TVA: 1, 160, 521.17RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
165 zile incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Ofertantul va constitui o garantie pentru participare eliberata in numele ofertantului in cuantum de 11.610 lei. Garantia de participare se constituie in conformitate cu prevederile art. 86 din HG nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 90 zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor (perioada aleasa va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei). In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici. Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata si legalizata in limba romana. (Formular nr.2). Garantia de participare poate fi eliberata in numele ofertantului si in Euro in cuantum de 2.629, 43 eurola cursul mediu BNR, aferent perioadei 01.03.2013-31.03.2013 , de 1 euro = 4, 4154 lei.Cont garantie de participare: Beneficiar: CNCF CFR SA, CUI: RO11054529Cont IBAN : RO76 BITR BU5R ON03 6603 CC02, Banca Italo-Romena Ag. Mihalache.Intreprinderile Mici si Mijlocii beneficiaza de reducerea cu 50% a acestui cuantum, conform prevederilor legii 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, drept pentru care acestea vor prezenta garantia de participare insotita de declaratia privind statutul de IMM. 5% din valoarea contractului , fara TVA .Intreprinderile Mici si Mijlocii beneficiaza de reducerea cu 50% a acestui cuantum, conform prevederilor legii 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.Garantia de buna executie a contractului se va constitui prinscrisoare de garantie bancara, retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale aplicandu-seprevederile HG 1045/2011 ; sau orice alt instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, in termen de 3(trei) zile lucratoare de la data semnarii contractului de ambele parti.Garantia de buna executie se va restitui la solicitarea scrisa a ofertantului in care se va mentiona modalitatea de restituire. In cazul contractului de prestari servicii , autoritatea contractanta are obligatia de a elibera/restitui garantia de buna executie in cel mult 14 zile de la data indeplinirii de catre contractant a obligatiilor asumate prin contract daca nu a ridicat pana la acea data pretentii asupra ei.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Buget de stat
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
Eligibilitatea
Autoritatea contractanta va exclude din procedura candidatul care se afla in una sau mai multe din situatiile prevazute la art. 18o din OUG nr. 34/2006. In acest sens, candidatul va depune o declaratie pe propria raspundere privind eligibilitatea.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Declaratie pe propria raspundere privind eligibilitatea in conformitate cu Formularul A .
Declaratia se depune in original, dupa caz, de catre fiecare candidat / candidat asociat/ tert sustinator.Cerinta nr. 2
Neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 din OUG nr. 34/2006
Autoritatea contractanta va exclude din procedura candidatul care se afla in una din situatiile prevazute la art.181 din OUG nr. 34/2006 (cu exceptia punctului c). In acest sens, candidatul va depune o declaratie pe proprie raspundere.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Formularul B1-Declaratia se depune in original dupa caz, de catre fiecare candidat / candidat asociat/ tert sustinator (tertul doar literele a, c indice 1 si d ale art.181 din OUG nr.34/2006)Cerinta nr. 3
Neincadrarea la art.69 indice 1 din OUG nr. 34/2006
Autoritatea contractanta va exclude din procedura de atribuire candidatul care se afla in situatia prevazuta la art.69 indice 1 din OUG nr. 34/2006 .Nota: persoanele cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: George MICU -Dir.General; Dimtrios Sophocleous-Dir.Gen pana in data de 15.04.2013; Corneliu Cretu - Dir.Gen.Adj.Ec.;; Moldovan Macarie Alexandru- Dir.Gen. Adj.Teh.; Viorel Scurtu - Dir.Gen.Adj.Exp; Ovidiu Mihaescu-Dir. Instalatii; Florin Iuliu Tomescu -Dir.Asistenta Juridica si Resurse Umane; Daniela Manuela Dumitrescu ? Dir.Comercial;Director Financiar - Daniela Cristea;Iulian Mantescu-Director Contabilitate; Florina Mirica- Sef SACPE; Craciun Dorina Mihaela ? Sef Serv.APSBBS; Baicu Sorina - Sef STCD; Liviu Lambru-Serviciu TE; Eugen Mandrea-Serviciul CT;Dumitru Stefan-Serviciu TE ; Bogdan Branzan Fedeles ? Sef pr.STCD; Mitroi Marilena- Ec.;Valentin Mitroi ? sef birou STCD; Constantinescu Simona-Ec; Popescu Constantin Cornel- Ec .; Daniela Manea ? Sef birou AL; HropaciovPetruta Lorena-Ec;.; Raluca Munteanu-ing., Staicu Iulia-ing; Tudor Gherghina-ing; Preda Georgiana-cons.jur; Buholt Mariana-cons.jur.; Laudat Mirela Gabriela-cons.jur; Melinte Ionut-Sef pr.; Papa Traian-cons. Jur
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiFormularul B2 ? se depune in original dupa caz, de catre fiecare candidat / candidat asociat/ tert sustinator/subcontractantCerinta nr. 4
Participarea la licitatie cu oferta independenta
Autoritatea contractanta va exclude din procedura de atribuire candidatul care nu depune certificatul de participare la licitatie cu oferta independenta (Formularul B3?in original), sau il depune, insa nu este conform Ordinului 314 din 12 octombrie 2010 emis de ANRMAP.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Formularul B3?in originalDeclaratia se depune in original dupa caz, de catre fiecare candidatInformatii privind calitatea de IMM
Dovezile privind calitatea de I.M.M. sunt necesare in vederea reducerii cu 50% a valorilor pentru criteriile legate de garantia pentru participare, de cifra de afaceri si de garantia de buna executie.Documente care se depun pentru dovedirea calitatii de IMM a candidatului:
in cazul intreprinderilor autonome ? se va depune:
? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii? (Anexa 1)-in cazul intreprinderilor partenere ? se vor depune: ? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii? (Anexa 1);? ?Calculul pentru intreprinderile partenere sau legate? (Anexa 2);
? ?Fisa de parteneriat?;
? ?Intreprinderi partenere?
- in cazul intreprinderilor legate - se vor depune: -? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii? (Anexa 1);
? ?Calculul pentru intreprinderile partenere sau legate? (Anexa 2);
? ?Intreprinderi legate?;
? ?Fisa privind legatura dintre intreprinderi?Incadrarea in una dintre cele 3 categorii mentionate mai sus se face conform prevederilor art. 41, 42, 43, 44 si 45 din Legea nr. 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare.Candidatii vor depune documentele in original. Cerinta nr. 1
Obiectul de activitate
Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Municipiului Bucuresti/ teritorial, din care sa rezulte obiectul de activitate al candidatului si care trebuie sa cuprinda activitati de tipul celor supuse procedurii de achizitie. Informatiile cuprinse in Certificatul constatator trebuie sa fie valabile/reale la data limita de depunere a candidaturilor.Pentru persoanele fizice / juridice straine: documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica/fizica sau de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care candidatul / ofertantul este rezident;In cazul candidaturii comune (asocierii): Toti semnatarii acordului de asociere vor depune documentele de mai sus.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul proceduriiCertificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Municipiului Bucuresti/ teritorial- se depune in original/copie legalizata/ copie lizibila conform cu originalul.Informatiile cuprinse in Certificatul constatator trebuie sa fie valabile/reale la data limita de depunere a candidaturilor.Se depune de catre fiecare candidat/candidat asociat
Cerinta nr. 2
Cerinta minima obligatorie referitoare la atestate AFERConform OMT 290/2000, Candidatul trebuie sa detina : Autorizatie de furnizor feroviar siagrement AFERpentru serviciile licitateAutorizatiile, agrementele solicitate mai sus trebuie sa fie in termen de valabilitate.1) In cazul in care, candidatul este declarat castigator, iar valabilitatea Autorizatiei AFER si/sau a Agrementului tehnic prezentate in oferta nu este/sunt pe toata durata de derulare a contractului, candidatul va depune un angajament prin care se angajeaza ca in cazul in care va fi declarat castigator, va prelungi valabilitatea acestora, pe toata durata de derulare a contractului si va instiinta autoritatea contractanta.2) In cazul in care un operator economic nu detine autorizatiile, agrementele, solicitate mai sus sau acestea nu sunt in termen de valabilitate la data deschiderii candidaturii, se va prezenta, dupa caz: a) dovada finalizarii demersurilor pentru obtinerea acestora sau prelungirea lor, si un angajament scris deprezentare a lor pana la semnarea contractului.
Saub) autorizatii/agremente echivalente emise de organisme (similare AFER-ului) din statele in care candidatul este stabilit si recunoscute de AFER siun angajament scris ca in cazul in care va fi declarat castigator va prezenta pana la semnarea contractului autorizatiile/agrementele tehnice AFER, conform prevederilor OMT 290/2000
In conformitate cu art. 2, alin. 5) din OMT 290/2000, serviciile feroviare critice, provenite din import sau de la furnizori unici, pot fi procurate de la agenti economici care nu detin autorizatie de furnizor feroviar, daca acestia fac dovada ca detin agrement tehnic feroviar pentru fiecare serviciu furnizat.Semnarea contractului este conditionata de prezentarea autorizatiilor si agrementelor AFER de catre ofertantul desemnat castigator.Documentele se depun in copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
Modalitatea de indeplinireAutorizatie de furnizor feroviar siagrement AFERpentru serviciile licitateDocumentele se depun in copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1Cifra de afaceriFisa de informatii generale (Formularul G, se depune in original) din care sa rezulte cifra medie anuala globala de afaceri pe ultimii 3 ani a candidatului in valoarea egala sau mai mare decat 1.000.000 lei (fara TVA). Conversia valorilor se va face la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR : pentru anul 2012 1euro=4, 4560lei .pentru anul 2011 1euro=4, 2379 lei ;pentru anul 2010 1euro=4, 2099 lei ;Candidatii care trebuie sa efectueze conversia altor monede decat Euro sau Lei vor utiliza ratele de schimb medii anuale stabilite de catre Banca Nationala a tarii respective, in care s-a facut inregistrarea si vor specifica ratele utilizate in oferta depusa.
In cazul in care candidatul invoca sustinerea privind situatia financiaraa unui tert, se va prezenta in original, un angajament de sustinere financiara incheiat in forma autentica din partea tertului, intocmit conform art. 11 indice 1 din HG 925/2006.Demonstrarea cifrei de afaceri se face fie de candidat, fie de un singur sustinator fara cumularea acestora.
Modalitatea de indeplinire
Fisa de informatii generale (Formular G) - formularul se depune in original.Angajament de sustinere incheiat in forma autentica din partea tertului, intocmit conform art. 11 indice 1 din HG 925/2006, daca este cazul ?in original.Se depune de catre fiecare candidat/candidat asociat
Cerinta nr.2
Bilanturile contabile, din anii2010 , 2011, 2012 (la 31 decembrie).
Modalitatea de indeplinire
Bilanturile contabile, din anii2010 , 2011, 2012 vizate si inregistrate de organele competente ? se vor depune in copie conform cu originalul.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1Experienta similaraExperienta similara se va dovedi prin depunerea listei cu serviciile prestate in ultimii 3 ani, care va contine valori, cantitati, modul de indeplinire a obligatiilor si beneficiarii (Formular E ? in original).Candidatul trebuie sa faca dovada ca in ultimii 3 ani a prestat servicii de repara?ii sau a fabricat produse similare celor la care se vor executarepara?iile in valoare egala sau mai mare decat400.000 lei, fara TVA (se prezinta cel putin un document/contract/proces verbal receptie sau a unui numar maxim de 3 ( trei), care sa confirme prestarea serviciilor mentionate in lista.Conversia valorilor se va face la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza:
Anul 2012:1 euro = 4, 4560 leiAnul 2011:1 euro = 4.2379 lei.Anul 2010:1 euro = 4, 2099 lei
In cazul in care candidatul invoca sustinerea privind experienta similara a unui tert, se va prezenta in original, un angajament de sustinere din partea tertului, in forma autentica, intocmit conform art. 11^1 din HG 925/2006.Tertul nu trebuie sa se afle in situatii care determina exc ludereaconform art. 180 si 181 lit. a, c1 si d.Demonstrarea experientei similare se face fie de candidat, fie de un singur sustinator fara cumularea acestora
Modalitatea de indeplinire
- Lista cu serviciile prestate in ultimii 3 ani, in original, care va contine valori, cantitate, modul de indeplinire a obligatiilor si beneficiarii (Formular E? in original).- cel putin un document/contract/proces verbal receptie sau a unui numar maxim de 3 ( trei), care sa confirme prestarea de servicii mentionate in lista inoriginal/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
-Angajament de sustinere din partea tertului, incheiat in forma autentica, intocmit conform art. 11^1 din HG 925/2006, dupa caz ?in original
Informatii privind subcontractarea.Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are
intentia sa o subcontracteze.Declaratie privind subcontractantii, partile din contract care urmeaza sa le indeplineasca si acordul acestora.
Modalitatea de indeplinire
Candidatul completa Formularul D ?in original.
Informatii privind asocierea.In cazul asocieriicandidatul reprezentat printr-un grup de operatori economici va depune odata cu candidaturasi documentele care o insotesc, acordul de asociere (operatorii economici asociati vor specifica in acordul de asociere partea de contract pe care urmeaza sa o execute fiecare).In cazul declararii ofertantuluica si castigator, acordurile de asociere vor fi prezentate in forma autentica pana la semnarea contractului
Modalitatea de indeplinire
-Acord de asociere -in original
In cazul declararii candidatuluica si castigator, acordurile de asociere vor fi prezentate in forma autentica pana la semnarea contractului
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Negociere
Au fost deja selectati candidati
Nu
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
9/3/1863/07.06.2013
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 15.07.2013 09:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
15.07.2013 10:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 15.07.2013 10:30
Locul: CNCF ?CFR? SA, Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, et.5, cam.79, aripa Grivita
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii imputerniciti ai operatorilor economici.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
1.Corespondenta va fi in limba romana, sub forma de acte oficiale, transmise catre punctul de contact din anunt, intre orele 9-14.2.Toate documentele depuse de operatorii economici vor fi in limba romana, sau insotite de traducere autorizata in limba romana.3. Documentatia de atribuire se posteaza integral in cadrul anuntului de participare publicat pe site ?ul www.e-licitatie.ro.4. Raspunsurile la solicitarile de clarificari se vor posta in termen legal la rubrica de "Documentatii si clarificari" a anuntului de participare publicat pe site ?ul www.e-licitatie.ro.5. In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, autoritatea contractanta va solicita reofertarea in plic inchis, doar pentru ofertantii aflati in aceasta situatie, in vederea departajarii ofertelor.6. Candidaturile/ofertele se vor depune la sediul autoritatii contractante Compania Nationala de Cai Ferate ?CFR? SA, B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, Bucuresti, sector 1, (Palatul CFR), acces pe la Poarta A, etaj 5 , camera 75, Aripa Grivita.DATE REFERITOARE LA CLAUZE CONTRACTUALE: Clauzelecontractualeobligatoriisunt: obiectul si pretul contractului, documentele contractului, obligatiile prestatorului si ale beneficiarului, penalitati si daune interese, garantia de buna executie a contractului.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenul de depunere a contestatiei este de 5 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta despre un act al autoritatii contractante considerat nelegal.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
CNCF ?CFR? SA - Directia Asistenta Juridica
Adresa postala: Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Tel. +40 213192526, Fax: +40 213192526, Adresa internet (URL): http: www.cfr.ro/CFR_new/infrastructura
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
26.06.2013 12:03