Licitatie Publica - Achizitia de servicii de management financiar si control
Anunt de participare numarul 133610/02.03.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Adresa postala: CALEA VICTORIEI NR.152, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010096, Romania, Punct(e) de contact: FLORENTINA CONSTANTINESCU, Tel. +40 212025227, Email: [email protected], Fax: +40 212025294, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Achizitia de servicii de management financiar si control
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
11 - Servicii de consultanta in management si servicii conexe
Locul principal de prestare: Romania
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial ?Cresterea Competitivitatii Economice? (AM POS CCE) va achizitiona servicii de management financiar si control pentru indeplinirea corespunzatoare a atributiilor care ii revin in calitate de autoritate de management, respectiv pentru sustinerea activitatii de verificare administrativa siverificare si control la fata locului a proiectelor finantate prin Programul Operational Sectorial ?Cresterea Competitivitatii Economice ? (POS CCE).Rezultatele concrete care trebuie atinse de catre Operatorul economic sunt urmatoarele :
- un numar de 100 de misiuni de verificare la fata locului la nivelulbeneficiarilor/organismelor intermediare- un numar de 750 de cereri de rambursare verificate administrativ- un numar de60 de rapoarte de expertiza /puncte de vedere, in functie de nevoile curente ale CVC
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
79412000-5 - Servicii de consultanta in gestiune financiara (Rev.2)
71700000-5-Servicii de monitorizare si de control (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Servicii de specialitate pentru sustinerea activitatii de verificare administrativa siverificare si control la fata locului a proiectelor finantate prin Programul Operational Sectorial ?Cresterea Competitivitatii Economice ? (POS CCE )
Valoarea estimata fara TVA: 4, 996, 980RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
24 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare este de: 49969, 8 RON. Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi de 90 de zile inclusiv, de la data limita de depunere a ofertelor. Garantia pentru participare se va constitui prin orice instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari sau prin virament bancar in contul RO05TREZ7005005XXX002305 deschis la Trezoreria Municipiului Bucuresti in favoarea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire. Autoritatea Contractanta isi rezerva dreptul de a respinge Instrumentul de Garantare daca acesta este emis fara respectarea prevederilor legale. In cazul unei asocieri, instrumentul de garantie bancara/OP va fi emis in numele si pentru Liderul Asocierii. Se accepta o singura scrisoare de garantie de participare care sa acopere integral suma mentionata mai sus. Autoritatea Contractanta poate solicita extinderea perioadei de valabilitate a ofertei. In cazul in care ofertantul isi extinde perioada de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garantiei pentru participare va fi prelungita in mod corespunzator. In situatia in care ofertantul refuza extinderea valabilitatii, acesta va fi exclus din procedura. Atentie! Ofertantul care solicita reducerea cerintei privind garantia de participare la 50% va prezenta o declaratie pe proprie raspundere, conform Anexei 1 din Legea 346 / 2004 din care sa rezulte ca se incadreaza in categoria IMM-urilor. In cazul in care ofertantul este o asociere, reducerea cu 50% a cerintei privind cuantumul garantiei de participare se va aplica doar in cazul in care toti membrii asocierii intra in categoria IMM. Garantia de participare se va elibera conform legislatiei in vigoare, la solicitarea scrisa a ofertantului. Cuantumul garantiei de buna executie in LEI: 10% din valoarea contractului fara TVA. Modul de constituire a garantiei de buna executie va fi prin orice instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari in favoarea Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri ? Formular 17, prezentat la maximum 5 zile lucratoare de la semnarea contractului Atentie! In cazul in care ofertantul este o asociere, reducerea cu 50% a cerintei privind cuantumul garantiei de buna executie a contractului se va aplica doar in cazul in care toti membrii asocierii intra in categoria IMM.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Proiect finantat din bugetul de stat ? Articolul bugetar 56.20.01 cu rambursarea a maxim 75 % din fondurile Axei de AT a POS CCE.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
ATENTIE: Incadrarea in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. 180 si la art.181 din Ordonanta de urgenta nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, atrage excluderea ofertantului din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica.
In cazul in care oferta este depusa de o asociere, fiecare asociat (inclusiv liderul) va prezenta documentele si formularele mentionate mai jos.In cazul in care persoana care semneaza declaratiile/formularele solicitate nu este reprezentantul legal al operatorului economic (lider, asociat), se va atasa o imputernicire (Formular 2) din partea reprezentantului legal al operatorului economic pentru acesta.Cerinta nr. 1
Declaratie privind eligibilitatea - Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioareModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Operatorul economic (lider, asociat) trebuie sa completeze Formularul 5 ? Declaratie privind eligibilitatea.
NOTA
?In situatia in care oferta beneficiaza de sustinere financiara si/sau tehnica si profesionala, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate atat de ofertant cat si de sustinator;
?In situatia in care ofertantul are subcontractanti, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate numai de ofertant;
?In situatia depunerii unei oferte comune, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate de toti asociatii;?In situatia depunerii unei oferte comune care beneficiaza de sustinere financiara si/sau tehnica si profesionala, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate atat de asociati cat si de sustinator;?In situatia depunerii unei oferte comune care are subcontractanti, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate doar de asociati.
Cerinta nr. 2
Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Operatorul economic (lider, asociat) trebuie sa completeze Formularul 6 ? Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181.
Se vor prezenta Certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor la bugetul general consolidat precum si la bugetul local in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Certificatele fiscale vor prezenta situatia datoriilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.
Ofertantii, persoane juridice romane si straine, trebuie sa faca dovada faptului ca nu au datorii fata de bugetul general consolidat si fata de bugetul local.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, se accepta ca si document edificator o declaratie data in acest sens in fata unui notar.
NOTA
?In situatia in care oferta beneficiaza de sustinere financiara si/sau tehnica si profesionala, ofertantul va prezenta toate documentele solicitate mai sus, iar tertul sustinator va prezenta doar Formularul 6 lit a, c^1 si d;
?In situatia in care ofertantul are subcontractanti, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate numai de ofertant;
?In situatia depunerii unei oferte comune, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate de toti asociatii;?In situatia depunerii unei oferte comune care beneficiaza de sustinere financiara si/sau tehnica si profesionala, asociatii vor prezenta toate documentele solicitate mai sus, iar tertul sustinator va prezenta doar Formularul 6 lit a, c^1 si d;?In situatia depunerii unei oferte comune care are subcontractanti, documentele solicitate mai sus vor fi prezentate doar de asociati.
Cerinta nr. 3
Declaratie privind calitatea de participant la procedura
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Operatorul economic (lider, asociat) trebuie sa completeze Formularul 7 ? Declaratie privind calitatea de participant la procedura in original.
In cazul in care oferta este depusa de o asociere de operatori economici, fiecare asociat va prezenta documentul mentionat mai sus. De asemenea, documentul mentionat trebuie prezentat si de catre fiecare subcontractant declarat prin oferta.
Cerinta nr. 4
Declaratie privind neincadrarea in situatia prevazuta la art. 69ยน din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Declaratie pe propria raspundere completata in conformitate cu Formularul 18.Declaratia va fi completata de ofertant, de subcontractant si de tertul sustinator.
Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante sunt urmatoarele: Lucian Nicolae Bode ? Ministru, Ioana Apan ? Secretar General Adjunct, Stefan Pop ? Director general (Directia Generala Juridica si Relatii Institutionale, Diana Ioana Florea ? Director general (Directia Generala Financiar Contabilitate), Florentina Constantinescu ? Director general (Directia Generala Achizitii Publice, Concesiuni si Servicii Interne), Catalina Melita - Director general (AM POS CCE).
Cerinta nr. 5
Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Se va prezenta Formularul 22 ? Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta. Certificat Constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
-emis cu max 30 zile inaintea depunerii ofertelor, din care sa rezulte numele complet, sediul, persoanele autorizate/administratori precum si faptul ca operatorul economic nu este in insolventa/faliment/ lichidare/aranjament cu creditorii sau o alta situatie similara reglementata de legislatia in domeniu.
-Certificatul va fi prezentat in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?
-Documentul va fi prezentat de fiecare dintre asociati, in cazul unei asocieri.
In cazul in care ofertantul clasat pe primul loc in urma evaluarii, a depus certificatul constatator in copieconform cu originalul, autoritatea contractanta poate solicita acestuia, inainte de transmiterea comunicariiprivind rezultatul procedurii de atribuire, prezentarea pentru conformitate a certificatului constatator in original sau copie legalizata.
Pentru persoane juridice/fizice straine: Documente care dovedesc o forma de inregistrare /atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este rezident, in limba in care au fost emise, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Documentele emise de autoritatile competente vor fi valabile la data deschiderii ofertelor. In cazul in care nu este prevazuta o perioada de valabilitate stabilita de lege, probarea inregistrarii trebuie sa fie cu cel mult 60 zile anterior datei deschiderii ofertelor.
Daca exista incertitudini referitoare la situatia unui operator economic, autoritatea contractanta are dreptul sa solicite informatii direct de la autoritatile competente.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Fisa de informatii generale
Bilant Contabil In situatia in care operatorul economic si-a inregistrat bilantul contabil aferent anului 2011, acesta poate prezenta bilanturile pe ultimii trei ani financiari incheiati, respectiv 2011, 2010, 2009.
Cifra de afaceri globala a ofertantului (operator economic sau membrii asocierii de operatori economici impreuna) pe ultimii trei ani (2008, 2009 si 2010) trebuie sa fie de minimum 5.538.000 lei. In situatia in care operatorul economic si-a inregistrat bilantul contabil aferent anului 2011, acesta poate dovedi indeplinirea nivelului impus si prin raportare la ultimii trei ani financiari incheiati, respectiv 2011, 2010, 2009.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Lista principalelor prestari de servicii in ultimii3 ani.Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii de operatori economici impreuna) a prestat in ultimii 3 ani cel putin un contract de servicii indomeniul consultantei financiare/ controlului /auditului /verificarii la care participarea sa in mod cumulativ a fost de minimum2.500.000lei.Valorile vor fi exprimate in LEI, la cursul lei/euro mediu comunicat de Banca Centrala Europeana pentru anul finalizarii contractului similar de livrari de produse/ prestari de servicii.Ofertantii care trebuie sa efectueze conversia altor monede decat Euro, vor utiliza ratele de schimb medii anuale stabilite de catre Banca Centrala Europeana (www.ecb.eu).Pentru contractele similare finalizate in anul in curs, conversia se va face avand in vedere cursul mediu lunar comunicat de Banca Centrala Europeana din luna finalizarii contractului similar respectiv de prestari de servicii.
Resurse umane si structura managementului
Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii impreuna) trebuie sa aiba cel putin 25 specialisti (contract de munca / contract de colaborare)
Ofiteri cu atributii generale - 15 specialisti
Cerinte privind studiile si experienta profesionala:
- studii superioare de lunga durata, cu diploma de absolvire/licenta de la o universitate acreditata sau master/doctorat in unul din urmatoarele domenii: economic, juridic, tehnic ;
- minim 3 ani de experienta profesionala in specialitatea studiilor superioare absolvite
- cunostinte de operare pe calculator: Microsoft Office, posta electronica;
Experienta profesionala specifica
- sa fi participat la cel putin 3 activitati de verificare/control/audit al proiectelor finantate/cofinantate din fonduri publice in cadrul aceluiasi contract.
Experti in domeniul economic 3 persoane:
- studii superioare de lunga durata, cu diploma de absolvire/licenta de la o universitate acreditata sau master in domeniul economic;
- atestat profesional: expert contabil sau auditor financiar cu experienta de minim 3 ani;
- minim 5 ani de experienta profesionala dupa absolvirea studiilor superioare;
- cunostinte de operare pe calculator Microsoft Office, posta electronica;
Experienta profesionala specifica- sa fi participat la cel putin 3 activitati de verificare/control/audit al proiectelor finantate/cofinantate din fonduri publice in cadrul aceluiasi contract.
Experti tehnici 4 persoanedin care: 2 persoane ingineri constructii si 2 persoane inginerie mecanica:
- studii superioare de lunga durata, cu diploma de absolvire/licenta de la o universitate acreditata sau master /doctorat in domeniul tehnic;
- atestat profesional cu experienta de minim 3 anivalabil la data depunerii ofertei
- minim 5 ani de experienta profesionala dupa absolvirea studiilor superioare;
- cunostinte de operare pe calculator Microsoft Office, posta electronica;
Experienta profesionala specifica a expertilor / specialistilor
-sa fi participat la cel putin 3 activitati de verificare/control/audit al proiectelor finantate/cofinantate din fonduri publice in cadrul aceluiasi contract.
Experti in domeniul juridic 3 persoane, dintre care 2 persoane experti in achizitii publice: - studii superioare de lunga durata, cu diploma de absolvire/licenta de la o universitate acreditata sau master / doctorat in domeniul juridic;
- minim 5 ani de experienta profesionala dupa absolvirea studiilor superioare ;
- pentru experti in achizitii publice: certificat de expert in achizitii publice sau echivalent;
- minim 3 ani de experienta in domeniul achizitiilor publice;
- cunostinte de operare pe calculator Microsoft Office, posta electronica;
Experienta profesionala specifica-sa fi participat la cel putin 3 activitati de verificare/control/audit al proiectelor finantate/cofinantate din fonduri publice in cadrul aceluiasi contract.
Verificarea cheltuielilor
Informatii privind asociatii
Informatii privind subcontractorii
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 09.04.2012 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
11.04.2012 11:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 11.04.2012 12:00
Locul: Sediul MECMA din Calea Victoriei, nr. 152, Sector 1, Bucuresti, etaj 4, camera 422
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Comisia de evaluare, reprezentanti imputerniciti ai ofertantilor, reprezentanti UCVAP (daca este cazul)
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Proiect finantat din bugetul de stat ? Linia de finantare 56.20.01 cu rambursare de 75% din fondurile Axei de AT a POS CCE.
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice
VI.3) Alte informatii
In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, autoritatea contractanta va solicita reofertarea in plic inchis, in vederea departajarii ofertelor.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenul de depunere al contestatiei este de cel mult 10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre contestator despre actul pe care acesta il considera nelegal - conform art.256?2, alin.(1), lit.a) si alin.(2) din OUG 34/2006
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
01.03.2012 11:37