Licitatie Publica - Achizitia lucrarilor de executie de crese si gradinite pentru judetele Harghita si Mures
Anunt de participare numarul 133071/15.02.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
Adresa postala: Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Punct(e) de contact: Laura Maciuceanu, Tel. +40 372111555, In atentia: Bogdan Raileanu -Director General, Directia Generala Achizitii Publice, Email: [email protected], Fax: +40 372111445, Adresa internet (URL): www.mdrt.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Achizitia lucrarilor de executie de crese si gradinite pentru judetele Harghita si Mures
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de executare: In judetele Harghita si Mures
Codul NUTS: RO32 - Bucuresti - Ilfov
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Lucrari de executie crese si gradinite in judetele Harghita si Mures
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45210000-2 - Lucrari de constructii de cladiri (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Lucrari de executie crese si gradinite in judetele Harghita si Mures
Valoarea estimata fara TVA: 32, 862, 088RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
108 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuant gar.de parteste de 320.000 lei repr 1% din val est a contr. Gar.de part. se va constitui in conf cu H.G. nr. 925/2006, art 86, prin vir bancar sau printr-un instr de garantare emis in conditiile legii de o soc bancara ori de o socde asig, care se prez in orig sau OP sau fila de CEC. Valabil gar de part? 90 zile calendaristice, de la data limita pentru depunerea ofertelor.In cazul depunerii unei contest , daca CNSC respinge contestatiadepusa , aut contract va retine din gar de part in conf. cu art. 278 alin 1 din OUG 34/2006 suma de 10846 lei. Constit se va face in Trez MunBucRO03TREZ7005005XXX004475, CUI 26369185 Cuant garant de buna ex exprimata procentual este de 3% din val. contr fara TVA, in conformitate cu contr. de exe de lucrari, conf form. 14.Garantia de buna executie poate fi dupa caz, instrument de garantare emis in conditiile legii de o soc bancara sau de o soc de asigurari, plati succesive intr-un cont la dispozitia achizitorului, virament bancar. Daca garantia de buna executie a contractului se va constitui prin plati succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont disponibil la dispozitia autoritatii contractante in conformitate cu prevederile HG nr. 1045/19.10.2011.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Bugetul de stat
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asoc. conf. art. 44 din OUG nr. 34/2006Op. ec. au dreptul de a se asoc. cu scopul de a depune candid. sau oferta comuna, fara salegaliz.asocierea
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratie privind eligibilitatea-formular nr. 1;Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 completare formularul nr. 1A;.;Se solicita completarea certificatului de participare la licitatie cu oferta independenta ? completare formular nr.1B;Declaratii privind calitatea de participant la procedura;Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.69^1 din ordonanta OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare din care sa rezulte ca nu are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si nu are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv si nu se afla in relatii comerciale cu persoane care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante-formularul 1C.Pentru mai multe informatii privind consiliul de administratie/organ de conducere sau de supervizare, persoane care detin functii de decizie din cadrul MDRT puteti accesa http: //mdrt.ro/ministerul/conducere.(Bogdan Raileanu-Director General, Alina Dinca-Director General, Valentin Stanescu-Director General, Nastasia Gheorghe-Secretar General, Elena Gabriela Udrea -Ministru);
- Certificatul privind impozitele si taxele locale eliberat de Directia de impozite si taxe locale, care sa prezinte situatia datoriilor exigibile in luna anterioara datei de depunere a ofertelor ;
- Certificatul de atestare fiscala eliberat de Administratia Finantelor Publice pentru obligatiile de plata catre buget, care sa prezinte situatia obligatiilor exigibile in luna anterioara lunii in care se depun ofertele. a)Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertelor, din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii (constructii de cladiri). Certificatul se va prezenta in original sau copie conform cu originalul;Ofertantul clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, trebuie sa prezente pentru conformitate documentul in original/copie legalizata, in situatia in care a fost prezentat in forma copie conform cu originalul.b)Pentru persoane juridice/fizice straineSe vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, in original sau copie legalizata, insotite de traducerea autorizata in limba romana.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
declararea cifrei de afaceri medie globala pe ultimii trei ani (2008, 2009, 2010). Cifra de afaceri medie globala pe ultimii trei ani trebuie sa fie de minim 65.000.000 lei.
Bilantul contabil la 31.12.2008, 31.12.2009, 31.12.2010 vizat si inregistrat de organele competente.In situatia in care operatorul economic si-a inregistrat bilantul contabil aferent anului 2011, acesta poate dovedi indeplinirea nivelului impus si prin raportare la ultimii trei ani financiari incheiati, respectiv 2011, 2010, 2009.
Operatorul economic trebuie sa faca dovada ca dispune de surse finaciare *** In termen de 30 de zile de la semnarea contractului, operatorul economic declarat castigator, are obligatia de a prezenta autoritatii contractante dovada ca dispune de fondurile necesare derularii proiectului (extras de cont- se va tine cont de prevederile art.185 alin.2din OUG 34/2006- daca finantarea e asigurata din surse proprii sau angajament ferm al finantatorului in cazul in care acesta apeleaza la alte surse de finantare)
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratie privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani
Experianta similara Fisa de experienta similara pentru contracte a caror obiect a fost executia de lucrari de constructii de cladiri.Fisele de experienta similara vor fi insotite de copii de pe partile relevante ale contractului, procese verbale de receptie la terminarea lucrarilor si recomandare din partea beneficiarului.Ca si experienta similara se vor prezenta unul maxim 3 contracte prestate in ultimii 5 ani de natura si complexitate similara lucrarilor ce fac obiectul contractuluia caror valoare cumulata sa fie de cel putin egala cu 32.862.088 lei.
Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere precum si ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor Declaratii privind efectivele medii anuale ale personalului angajat si al cadrelor de conducere. F 6 va fi insotit de Anexa A privind Cv-urile pentru persoanele propuse pt. indeplinirea contractului.Of va prezenta in copie certificata pentru conformitate cu originalul urmatoarele documente: - cartile de munca sau, dupa caz, contractele individuale de munca ale personalului invocat sau contractele de prestari servicii incheiate intre ofertant si persoanele respective, ori alte documente relevante, astfel incat sa rezulte indeplinirea cerintelor privind profilul/experienta specialistilor propusi. - diplome privind specializarea personalului(studiile, pregatirea profesionala, calificarea si atestarea profesionala) -autorizatii/certificate de atestare profesionala si legitimatiile aferente
Pt. EX. LUCR. este necesar urm.pers: - 1 man. gen. de proiect in dom. construct. civ. si indust. cu exp. de minim 5 ani in ing, cu coord. a cel putin unui proiect similar din punct de vedere al complexitatii; - 2 sefi de santier cu studii de inginerie - constr. si o exper prof de cel putin 5 ani in inginerie, cu impl. in aceasta calitate in cel putin un proiect similar din pct de vedere al complex; - 1 respons. tehnic cu executia (RTE), atestati pentru domeniul I - Constructii civile, industr, agrozootehnice; energetice; telecomunicatii; miniere - 4 ing. sau subingineri construct. civile, industriale, cu vechime minima 3 ani in inginerie -1 repons. cu cal. (C.Q.) Of. va prez. in copie certif. pentru conf. cu orig urm. doc.: - cart. de munca sau, sau, contr. indiv. de munca ale pers. invocat sau contr de prest. serv. -1 coordonator in mat. de securitate si sanatate in munca in per. executie;va trebui sa respecte cond impuse de HG 300/2006
In cazul personalului propus se vor crea alternative privind informatii referitoare la personalul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant, in special pentru asigurarea controlului calitatii;
Declaratie referitoare la utilaje, instalatii, echipamente tehnice de care poate dispune ofertantul pentru indeplinirea contractului de lucrari Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de cel putin urmatoarele dotari necesare pentru indeplinirea contractului indiferent de forma de detinere (proprietate, chirie sau concesiune): statie topo, statie betoane, 3 cilindri compactori de minim 0, 7t, 5 auto basculante de minim 16t, 2 buldoexcavatoare si o macara de minim 7, 5 t, laboratoare utilizate si autorizate cu grad corespunzator lucrarilor.
Informatii privind subcontractantii
Standarde de asigurare a calitatii Se va prezenta certificatul ISO9001 sau echivalent in domeniul aferent obiectului prezentului contract. In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru toti asociatii
Standarde de protectia mediului Se va prezenta certificatul ISO 14001 sau echivalent in domeniul aferent obiectului prezentului contract.In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru unul dintre asociati.
Declaratie pe propria raspundere de catre fiecare asociat privind respectarea masurilor de protectie a mediului pe toata durata de indeplinire a contractului de lucrari.
Declaratie privind asigurarile, din care sa reiasa faptul ca acesta, in cazul atribuirii contractului, isi asuma obligatia de a incheia, inainte de inceperea lucrarilor, o asigurare ce va cuprinde toate riscurile care ar putea aparea privind lucrarile executate, utilajele, instalatiile de lucru, echipamentele, materialele pe stoc, personalul propriu si reprezentantii imputerniciti sa verifice, sa testeze sau sa receptioneze lucrarile, precum si daunele sau prejudiciile aduse catre terte persoane fizice sau juridice la valoarea contractului . Executantul, conform contractului, are obligatia de a prezenta achizitorului, ori de cate ori i se va cere, polita sau politele de asigurare si recipisele pentru plata primelor curente.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 30.03.2012 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
06.04.2012 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 09.04.2012 10:30
Locul: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Apolodor, nr.17, latura Nord, sect.5, Buc, -Camera 3
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Persoanele desemnate sa participe la deschiderea ofertelor trebuie sa prezinte o imputernicire scrisa din partea reprezentatului legal al firmei, insotita de o copie a actului de identitate.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
Cu privire la crit de atrib - In sit in care of clas pe primul loc vor avea un pret egal, aut contr va solic prezentarea unei noi oferte. Clarif la doc de atrib vor fi publicate pe site-ul www.e-licitatie.ro, atasate la anuntul de part.Vizit amplas: Op ec ofertanti au oblig de a vizita amplasamentele ce fac ob prez proceduri de achizitii publice. In acest sens, vor depune o decl pe proprie raspundere. Pentru ca aut contract sa asigure garantarea protejarii acelor informatii pe care of le precizeaza ca fiind confidentiale, in ceea ce priveste secretul comercial si protejarea intelectuala, of va preciza care din elementele care compun oferta sunt considerate confidentiale.Soc ofertante care se incadreaza in cat intrepr mici si mijlocii, conf L nr. 346/2004 vor face dovada, pe proprie raspundere, indeplinirii cumulative a cond priv nr mediu anual de salariati si a cifrei de afaceri anuala.In conf cu prev art. 186 si 190 din ordonanta de urgenta, of isi poate demonstra situatia economica si financiara ori capacitatea tehnica si/sau profesionala prin prezentarea unui angajament de sustinere din partea unui tert. Tertul sustinator va avea in vedere prev L 279/2011(neincadrarea in sit. prev la art.180, 181 lit a)c1)d) din oug 34/2006 si obligativ. completarii decl. in art. 69 lit 1 din OUG 34/2006).Se vor depune, daca este cazul: - decl tert sustinator F DT Declaratie tert sustinator tehnic si profesional-privind utilajele F DT1? Decl tert sustinator tehnic si profesional - privind personalul - angaj ferm al sustinatorului F AT? ANGAJAMENT privind sustinerea tehnica si profesionala a ofertantului/grupului de operatori economici F AF - ANGAJAMENT Tert sustinator financiar. Of au obligatia de a indica in cadrul ofertei faptul ca la elaborarea acesteia au tinut cont de obligatiile referitoare la conditiile de munca si protectia muncii, protectia mediului. Infor: - Leg in domeniul protectiei mediului : www.mmediu.ro ;
- Prot muncii si cond de munca : www.inspectmun.ro.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului - Directia Generala Juridica
Adresa postala: Str. Apolodor nr. 17, latura Nord, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Tel. +40 372111473, Adresa internet (URL): www.mdrt.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
14.02.2012 11:46