Licitatie Publica - Achizitia lucrarilor de proiectare si executie a sistemelor de canalizare si epurare a apelor uzate si sisteme de alimentare cu apa a localitatilor pentru judetul Caras - Severin
Anunt de participare numarul 133663/03.03.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
Adresa postala: Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Punct(e) de contact: Lucian Alistar, Tel. +40 0372111478, In atentia: Bogdan Raileanu - director general, Email: [email protected], Fax: +40 0372111445, Adresa internet (URL): www.mdrt.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Achizitia lucrarilor de proiectare si executie a sistemelor de canalizare si epurare a apelor uzate si sisteme de alimentare cu apa a localitatilor pentru judetul Caras - Severin
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Proiectare si executare
Locul principal de executare: judetul Caras Severin
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Achizitia lucrarilor de proiectare si executie a sistemelor de canalizare si epurare a apelor uzate si sisteme de alimentare cu apa a localitatilor pentru judetul Caras - Severin
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45230000-8 - Lucrari de constructii de conducte, de linii de comunicatii si electrice, de autostrazi, de sosele, de aerodromuri si de cai ferate; lucrari de nivelare (Rev.2)
71322000-1-Servicii de proiectare tehnica pentru constructia de lucrari publice (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Proiectare si executare lucrari, conform documentatiei. Valoarea estimata a serviciilor de proiectare este de maxim 1.703.291, 88 Ron fara TVA. Valoare estimata a executiei lucrarilor este de maxim 56.776.396, 02 RON fara TVA.
Valoarea estimata fara TVA: 58, 479, 687.9RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
108 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia de participare se va constitui in conformitate cu H.G. nr. 925/2006, art 86, prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original.. Valabilitate garantiei pentru participare ? 90 zile calendaristice, de la data depunerii ofertelor. Cuantumul garantiei de participare 585.000 lei. Suma ce va fi retinuta de autoritatea contractanta in cazul in care contestatia depusa de ofertant va fi respinsa de catre CNSC va fi de 11.925 RON. Garantia de participare se va restitui in conformitate cu H.G. 925/2006, art.88. Cuantumul garantiei de buna executie este de 3% din valoarea contractului fara TVA. Garantia de buna executie poate fi dupa caz, instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, plati succesive intr-un cont la dispozitia achizitorului, virament bancar. Restituirea garantiei de buna executie se va face conform H.G. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Bugetul de stat (Credite stabilite conform O.U.G. 105/2010)
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie privind eligibilitatea conform art. 180 din OUG 34/2006 - Completare formular nr. 1 (documentul va fi prezentat si de tertul sustinator); 2.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta - Completare formular nr. 1B; 3.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.181 din OUG 34/2006 - Completare formular nr. 1A (documentul va fi prezentat si de tertul sustinator cu referire doar la punctele a, c^1 si d); 4. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.69^1 din OUG 34/2006 - Completare formular nr. 1C (declaratia va fi prezentata si de subcontractanti si tertii sustinatori, daca este cazul). Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt urmatoarele: Elena Gabriela Udrea ? Ministru;Gheorghe Nastasia ? Secretar General;Mihai Calota ? Director general (Directia Generala Juridica);Alina Dinca ? Director general (Directia Economica si Administrativa);Valentin Stanescu ? Director general (Directia Generala Lucrari Publice);Silviu Popescu ? Director general (D.P.N.D.I);Bogdan Raileanu ? Director general (Directia Generala Achizitii Publice);5.Se vor prezenta certificate conform art. 182 din OUG 34/2006 - certificatul privind impozitele si taxele locale eliberat de Directia de impozite si taxe locale; - certificatul privind impozitele si taxele locale eliberat de Directia de impozite si taxe locale si certificatul de atestare fiscala eliberat de Administratia Finantelor Publice din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele la bugetul de stat si bugetele locale.Persoanele juridice straine trebuie sa prezinte documente edificatoare pentru dovedirea eligibilitatii in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta. Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din O.U.G. nr. 34/2006 aprobata cu modificarile si completarile ulterioare.Documentele vor fi prezentate in original sau copie conform cu originalul, insotite de traducerea autorizata in limba romana. 6.Declaratie privind calitatea de participant la procedura - completare formularul nr. 2. In cazul unei asocieri fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente. Pentru persoane fizice/juridice romane: Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertelor, din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii (servicii de proiectare, lucrari de canalizare si epurare a apelor uzate si alimentare cu apa). Certificatul se va prezenta in original sau copie conform cu originalul.Din certificat trebuie sa rezulte faptul ca nu sunt inscrise mentiuni cu privire la aplicarea legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei sau ca societatea se afla in incapacitate de plata.In cazul in care operatorul economic, clasat pe primul loc, in urma evaluarii, a depus certificatul constatator in copie conform cu originalul, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita acestuia, depunerea documentului in original sau in copie legalizata.(In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest document). Pentru persoane fizice/juridice straine: Se vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, in original sau copie conform cu originalul, insotite de traducerea autorizata in limba romana.Documentele trebuie sa fie valabile la data depunerii ofertelor si sa ateste faptul ca ofertantul apartine categoriei profesionale impuse de indeplinirea contractului/in domeniile de activitate ale ofertantului sunt cuprinse activitati necesare in vederea indeplinirii contractului.(In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest document)
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Prezentare fisa de informatii generale. Cifra de afaceri medie globala pe ultimii trei ani trebuie sa fie de minim: 58.500.000 lei Operatorii economici vor declara cifra de afaceri medie globala pe ultimii trei ani financiari incheiati respectiv 2008, 2009, 2010. Operatorii economici care au depus bilantul contabil pentru anul 2011, pot dovedi ndeplinirea nivelului minim solicitat pentru cifra medie anuala de afaceri si prin raportarea la ultimii 3 ani financiari incheiati, respectiv 2011, 2010, 2009. Valorile vor fi exprimate in lei si euro, la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza: ANUL CURS EURO 2008 3, 3373 2009 3, 6827 2010 4, 2099 2011 4, 2379 Ofertantii care trebuie sa efectueze conversia altor monede decat Euro sau Lei vor utiliza ratele de schimb medii anuale stabilite de catre Banca Nationala a tarii respective in care s-a facut inregistrarea si va specifica ratele utilizate in oferta depusa.
Prezentare bilant contabil la 31.12.2008, 31.12.2009, 31.12.2010. Operatorii economici care au depus bilantul contabil pentru anul 2011 vor prezenta bilantul contabil la 31.12.2009, 31.12.2010, 31.12.2011.
Dovada ca dispune de surse de finantare in cuantumul valorii ce va fi ofertate pentru realizarea contractului, pe durata de derulare a contractului.
Declaratie privind asigurarile, din care sa reiasa faptul ca acesta, in cazul atribuirii contractului, isi asuma obligatia de a incheia, inainte de inceperea lucrarilor, o asigurare ce va cuprinde toate riscurile care ar putea aparea privind lucrarile executate, utilajele, instalatiile de lucru, echipamentele, materialele pe stoc, personalul propriu si reprezentantii imputerniciti sa verifice, sa testeze sau sa receptioneze lucrarile, precum si daunele sau prejudiciile aduse catre terte persoane fizice sau juridice la valoarea contractului. Executantul, conform contractului, are obligatia de a prezenta achizitorului, ori de cate ori i se va cere, polita sau politele de asigurare si recipisele pentru plata primelor curente.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Pentru PROIECTARE sunt necesare urmatoarele dotari minime : - statie topo - Program de proiectare CAD pentru predarea PT si pentru EXECUTIE - utilaje minime necesare: - 4 cilindri compactori - 10 autobasculante, - 4 excavatoare cu cupa de 0, 5 m latime;
- 7 buldo - excavatoare de sapat in spatii inguste;
- 2 incarcatoare frontal pe pneuri si/ sau senile, - 2 motocompresoare, - Sapator mecanic de transee cu ingropare automata de PHD;
- 2 Masini de taiat asfalt;
- 10 Utilaje de imbinat conducte;
- 2 Instalatii de forat la mica si medie adancime; - 1 Instalatii de executat foraj orizontal dirijat;
- 4 Echipamente pentru epuismente (pompe de apa sau vid)- 2 macarale de min. 10 tone. Ofertantul va face dovada ca dispune de 1 laborator autorizat gradul 2 pentru determinarile necesare la executia lucrarilor.
Lista cu principalele servicii similare prestate in ultimii 3 ani pana la data limita de depunere a ofertelor si lucrari similare executate in ultimii 5 ani pana la data limita de depunere a ofertelor
Fisa de experienta similara. Se solicita ca nivel minim: PENTRU PROIECTARE - prezentarea unui contract sau a cel mult 2 contracte similare privind PROIECTAREA de sisteme de canalizare epurare a apelor uzate si alimentare cu apa similare serviciilor ce fac obiectul contractului prestate in ultimii 3 ani, a caror valoare cumulata sa fie cel putin egala cu 58.500 RON prestate in ultimii 3 ani al carui obiect; PENTRU EXECUTIA DE LUCRARI - prezentarea a maxim 3 contracte executate in ultimii 5 ani al caror obiect este executarea de lucrari de sisteme de canalizare epurare a apelor uzate si alimentare cu apa similare lucrarilor ce fac obiectul contractului a caror valoare cumulata sa fie cel putin egala cu 17.500.000 RON. Fisele de experienta similara vor fi insotite de copii ale informatiilor relevante privind indeplinirea experientei similare, procese verbale de receptie la terminarea lucrarilor si recomandare din partea beneficiarului.
Personal necesar pentru PROIECTARE - nivel minim: 2 proiectanti - ingineri absolventi ai unui institut/universitate de constructii in specializarea Inginerie sanitara si protectia mediului (alimentare cu apa si canalizare) si/sau Facultatea Hidrotehnica/Imbunatatiri Funciare care vor face dovada unei specializari in alimentare cu apa si canalizare. - 2 ingineri/ subingineri/ topometristi autorizati topo pentru lucrari in sistemul de proiectie Stereografic
Personal necesar executia lucrarilor - nivel minim: 1 manager general de proiect, inginer absolvent al unui institut/universitate de constructii in specializarea Inginerie sanitara si protectia mediului (alimentare cu apa si canalizare) si/sau Facultatea Hidrotehnica/Imbunatatiri Funciare care vor face dovada unei specializari in alimentare cu apa si canalizare, cu experienta profesionala de minim 5 ani in inginerie, care a coordonat minim 1 proiect similar; - 2 sefi santier, inginer sau subingineri cu experienta profesionala de minim de 5 ani in inginerie, absolvent al unui institut/universitate de constructii in specializarea Inginerie sanitara si protectia mediului (alimentare cu apa si canalizare) si/sau Facultatea Hidrotehnica/Imbunatatiri Funciare care vor face dovada unei specializari in alimentare cu apa si canalizare.- 2 responsabili tehnici cu executia (RTE), atestati pentru domeniu IX, Constructii edilitare si de gospodarire comunala?
Personal necesar executia lucrarilor: 8 ingineri/ subinginericu vechime de minim 3 ani in inginerie , absolvent al unui institut/universitate de constructii in specializarea Inginerie sanitara si protectia mediului (alimentare cu apa si canalizare) si/sau Facultatea Hidrotehnica / Imbunatatiri Funciare care vor face dovada unei specializari in alimentare cu apa si canalizare.
-2 reponsabili cu calitatea (C.Q.)
Informatii privind subcontractantii. Nu se accepta subcontractarea in integralitate a lucrarilor
Certificatul ISO 9001 sau echivalent in domeniul aferent obiectului prezentului contract.(In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru toti asociatii.)
Certificatul ISO 14001 sau echivalent in domeniul aferent obiectului prezentului contract.(In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru unul dintre asociati)
Se va prezenta o declaratie pe propria raspundere de catre fiecare asociat privind respectarea masurilor de protectie a mediului pe toata durata de indeplinire a contractului de lucrari.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 30.04.2012 14:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
03.05.2012 14:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 04.05.2012 10:00
Locul: Sediul MDRT: Str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sector 5, Bucuresti - parter
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Persoanele imputernicite ale ofertantului. Persoanele imputernicite vor prezenta imputernicirea scrisa si o copie dupa un act de identitate.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
Clarificarile la documentatia de atribuire vor fi publicate pe site-ul www.e-licitatie.ro, atasate la anuntul de participare. Vizitarea amplasamentului: Operatorii economici ofertanti au obligatia de a vizita amplasamentele ce fac obiectul prezentei proceduri de achizitii publice. In acest sens, vor depune o declaratie pe proprie raspundere. Pentru ca autoritatea contractanta sa asigure garantarea protejarii acelor informatii pe care ofertantul le precizeaza ca fiind confidentiale, in ceea ce priveste secretul comercial si protejarea intelectuala, ofertantul va preciza care din elementele care compun oferta sunt considerate confidentiale. Societatile ofertante care se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, conform Legii nr. 346/2004 vor face dovada, pe proprie raspundere, indeplinirii cumulative a conditiilor privind numarul mediu anual de salariati si a cifrei de afaceri anuala. In conformitate cu prevederile art. 186 si 190 din ordonanta de urgenta, ofertantul isi poate demonstra situatia economica si financiara ori capacitatea tehnica si/sau profesionala prin prezentarea unui angajament de sustinere din partea unui tert. Se vor depune, daca este cazul: - declaratie tert sustinator Formular DT Declaratie tert sustinator tehnic si profesional-privind utilajele Formular DT1? Declaratie tert sustinator tehnic si profesional - privind personalul - angajamentul ferm al sustinatorului Formular AT? ANGAJAMENT privind sustinerea tehnica si profesionala a ofertantului/grupului de operatori economici Formular AF - ANGAJAMENT Tert sustinator financiar. In cazul in care cea mai mica valoarea este ofertata de mai multi operatori economici, departajarea se va face prin reofertarea propunerii financiare in plic inchis depus la registratura MDRT
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Directia Generala Juridica
Adresa postala: Strada Apolodor nr. 17, latura Nord, Sector 5, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Tel. +40 0372111473, Adresa internet (URL): www.mdrt.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
02.03.2012 12:05