Licitatie Publica - Achizitie de bunuri materiale necesare implementarii Proiectului ?Consolidarea Capacitatii Jandarmeriei Romane? din cadrul Programului de cooperare elvetiano-roman pentru reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse.
Anunt de participare numarul 143551/14.05.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Unitatea Militara 0251 Bucuresti
Adresa postala: Str. Jandarmeriei, nr. 9 - 11, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 013894, Romania, Punct(e) de contact: Serviciul Achizitii, Tel. +40 214096068, Email: [email protected], Fax: +40 213198071, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Ordine si siguranta publica
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Achizitie de bunuri materiale necesare implementarii Proiectului ?Consolidarea Capacitatii Jandarmeriei Romane? din cadrul Programului de cooperare elvetiano-roman pentru reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse.
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: - la sediul autoritatii contractante
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Obiectivul general il reprezinta achizitia de ?Autospecialede patrulare/interventie cu tractiune integrala? conform caietului de sarcini si specificatiei tehnice.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
34114000-9 - Vehicule cu utilizare speciala (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
12 cpl. Autospecialede patrulare/interventie cu tractiune integrala
Valoarea estimata fara TVA: 1, 069, 336.8RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
120 zile incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare = 21.300, 00 lei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi cel putin egala cu cea a ofertelor, respectiv 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.Garantia de participare se constituie de catre ofertant, iar in cazul ofertei comune de catre liderul de asociatie, astfel: ? sub forma de scrisoare de garantie bancara/instrument de garantare emisa/emis in favoarea autoritatii contractante si in conditiile legii de o societate bancara/de o societate de asigurari, care va fi prezentata in original, eliberata/eliberat conform F.11;? prin virament bancar in contul AC UM 0251 Bucuresti RO09 TREZ 7005 005X XX00 0196 deschis la DTCPMB;? chitanta pentru suma cu titlul de garantie de participare depusa la casieria AC, in fiecare zi intre orele 08.00 ? 09.00, precum si intre orele 14.00 ? 16.00.Pentru IMM-uri garantia se poate constitui in procent de 50% din cuantumul garantiei de participare.In orice situatie, dovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie prezentata cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.Garantia de participare va fi retinuta/restituita in conditiile prevazute la art. 87 si art. 88 din HG nr. 925/2006.Valoarea de 4.849, 34 lei reprezinta suma care va putea fi retinuta, din cuantumul garantiei de participare, in conformitate cu prevederile art. 278^1 din OUG nr. 34/2006, de catre AC, in cazul in care CNSC va respinge o eventuala contestatie.Ofertele care nu sunt insotite, la data deschiderii ofertelor, de dovada constituirii garantiei pentru participare, in cuantumul si forma solicitate, vor fi respinse in cadrul sedintei de deschidere a ofertelor.Curs de schimb pentru care se determina echivalenta lei/euro este cel comunicat de BNR cu 10 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor. Cuantumul garantiei de buna executie = 5% din valoarea contractului de furnizare de produse (fara TVA), constituindu-se ca anexa la contract.Garantia de buna executie se constituie de catre ofertant, iar in cazul ofertei comune de catre liderul de asociatie, in conformitate cu prevederile art. 90 alin. (1), conform F.19, precum si ale alin. (2) si (3) din HG nr. 925/2006.Garantia de buna executie va fi retinuta/restituita in conditiile prevazute la art. 91 si art. 92 din HG nr. 925/2006.Garantia de buna executie trebuie sa fie valabila inca 14 de zile de la data expirarii perioadei de valabilitate a contractului de furnizare de produse.Garantia de buna executie va fi prezentata, in original, de catre ofertantul castigator in termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii contractului de furnizare de produse de catre partile contractante.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
85% se suporta din Programul de cooperare elvetiano-roman pentru reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse.15% din bugetul de stat.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1. Declaratia pe proprie raspundere privind eligibilitatea se va completa in conformitate cu F.12A.
2. Certificate constatatoare, in original, copii legalizate sau copii lizibile, semnate si stampilate pentru ?conformitate cu originalul?, privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor si taxelor catre stat, inclusiv cele locale (formulare tip eliberate de autoritatile competente din tara in care candidatul ? operatorul economic este rezident), din care sa rezulte ca ofertantul/candidatul nu are datorii scadente incepand cu luna anterioara celei in care este prevazut termenul limita de depunere al ofertelor:
? Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice, eliberat de Administratia Financiara,
? Certificat privind impozitele si taxele locale pentru persoane juridice, eliberat de Directia de Impozite si Taxe a Primariei.
NOTA: In situatia in care din documentele solicitate reiese ca operatorul economic are datorii, acesta va putea fi exclus de la procedura pentru atribuirea contractului de prestare, cu exceptia cazului in care:
- acestea sunt esalonate in baza unor conventii si se face dovada achitarii la termenul scadent a platilor;
- se face dovada ca a fost acceptata compensarea datoriilor, conform art. 116 pr.fiscala.
3. Declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG nr. 34/2006 se va completa in conformitate cu F.12B.
4. Declaratia privind calitatea de participant la procedura se va completa in conformitate cu F.12C.
5. Declaratia pe propria raspundere conform ordinului ANRMAP nr. 314/2010 prin care se certifica faptul ca participarea la procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta se va completa in conformitate cu F.12E.
6. Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG nr. 34/2006 se va completa in conformitate cu F.12J.
- persoane cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, care asigura organizarea, derularea si finalizarea procedurii: Olaru Mircea, Vasilica Ovidiu, Bontic Neculai, Moise Aurel, Indries Valentin, Zarnescu Cristina, Matei Robert, Cucos Sebastian, Oprea Darius, Oancea Sorin, Coman Laurentiu, Costache Marius, Sarandi Mirela, Uleia Lorelei, Dumbar Mariana, Costan Alin, Badea Marius, Iacob Stefan, Beca Ruxandra, Ionescu Catalin, Serban Marian.
NOTA:
1. Ofertantii/asociatii/tertii sustinatori care se afla intr-una din situatiile prevazute la art. 69^1 precum si la art. 180 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare sau care nu respecta prevederile art. 46 din acelasi act normativ, vor fi exclusi de la procedura de achizitie. De asemenea, mentionam faptul ca subcontractantii au obligatia prezentarii declaratiei privind conflictul de interese.
2. Vor putea fi exclusi de la procedura de achizitie publica ofertantii/asociatii care se afla intr-una din situatiile prevazute la art. 181din OUG nr. 34/2006.
3. Vor putea fi exclusi de la procedura de achizitie publica tertii sustinatori care se afla intr-una din situatiile prevazute la art. 181 alin. a), c^1) si d) din OUG nr. 34/2006. III.2.1.b) Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Pentru persoane juridice romane:
Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial de care apartine/Oficiul National al Registrului Comertului, iar informatiile prezentate in cadrul acestui certificat trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor, in original sau copie lizibila, semnata si stampilata pentru ?conformitate cu originalul?, din care sa rezulte ca:
? obiectul de activitate al ofertantului include prestarea serviciilor sau comercializarea produselor care fac obiectul achizitiei,
? nu sunt inscrise mentiuni referitoare la condamnari penale ale persoanei juridice.
NOTA:
Ofertantul care se va clasa pe primul loc, in urma evaluarii ofertelor, la solicitarea autoritatii contractante, are obligatia de a prezenta, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, pentru verificarea conformitatii, documentul in original/copie legalizata.
Pentru persoane fizice romane:
Autorizatia de functionare (original sau copie conforma cu originalul) pentru a dovedi apartenenta la categoria profesionala impusa de indeplinirea contractului.
Pentru persoane juridice/fizice straine:
Documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care candidatul/ofertantul este rezident, cu respectarea prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare (pentru impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente). Persoana juridica/fizica straina beneficiaza in Romania de acelasi regim privind participarea de care beneficiaza si furnizorul roman in tara in care furnizorul strain este rezident.
NOTA:
Vor fi exclusi de la procedura de achizitie ofertantii care nu au in obiectul de activitate producerea/vanzarea bunurilor care fac obiectul procedurii de achizitie.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1. Bilanturile contabile care sa prezinte situatia financiara a ofertantului aferenta anilor 2010, 2011, 2012 din care rezulta cifra de afaceri globala (sau documente similare bilantului contabil, considerate legale si edificatoare in tara in care operatorul economic este rezident), in copie, vizate si inregistrate de organele competente, prin care operatorul economic isi poate dovedi capacitatea economico-financiara. Documentele trebuie prezentate in copii lizibile, semnate si stampilate pentru ?conformitate cu originalul?.
NOTA:
Autoritatea contractanta va lua in considerare data la care operatorul economic a fost infiintat sau si-a inceput activitatea economica.
2. Fisa de informatii generale aferente ultimilor 3 ani financiari incheiati (2010, 2011 si 2012) se va completa in conformitate cu F.20.NOTA:
Pentru a fi considerat calificat operatorul economic trebuie sa faca dovada unui nivel minim al cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani financiari incheiati (2010, 2011 si 2012) de minim 2.100.000, 00 lei (fara TVA.
NOTA.I: Cap.eco-fin. a op.eco. poate fi sustinuta si de o alta pers., indiferent de natura relatiilor juridice existente intre op.eco. si pers.respectiva.Op.eco. are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al pers.respective incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma, faptul ca ii va pune la dispozitie resursele financiare invocate.In aceasta situatie trebuie sa se prezinte F.12A, F.12B, certif.atest.fiscala, certif.impozite si taxe locale si F.12J din partea pers. care sustine cap.eco-fin. a op.eco.Pers. ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 69^1, art. 180 si art. 181 alin. a), c^1) si d) din OUG nr. 34/2006.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Se vor prezenta bilanturile contabile care sa prezinte situatia financiara a ofertantului aferenta anilor 2010, 2011, 2012 sau documente similare bilantului contabil, considerate legale si edificatoare in tara in care operatorul economic este rezident.Se va completa F.20.NOTA: Pentru calculul cifrelor de afaceri exprimate in alta moneda decat euro se va folosi cursul mediu comunicat de catre Banca Nationala a Romaniei pentru anii indicati, respectiv: Anul EUR- mediu - USD- mediu -2012 4, 4258 3, 45762011 4, 2379 3, 04862010 4, 2099 3, 1779Angajament ferm al tertului sustinator, prin care acesta confirma, faptul ca va pune la dispozitia op.eco. resursele financiare.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1. Experienta similara (lista cu principalele furnizari de produse aferente ultimilor 3 ani, anteriori datei limita de depunere a ofertelor), se va completa in conformitate cu F.12D cu anexa.NOTA:
Operatorul economic trebuie sa faca dovada ca detine o experienta similara prin prezentarea unuia sau mai multor contracte de furnizare de produse similare, realizate in ultimii 3 ani incepand cu data limita a ofertelor, in cadrul carora a furnizat produse similare in valoare de cel putin 1.050.000, 00 lei.
Contractele respective se vor prezenta semnate si stampilate de catre ofertant, pe proprie raspundere, cu mentiunea ?conform cu originalul?.
NOTA.II: Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta/candidatura comuna, cap.eco-fin., precum si cap.teh./profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.In cazul in care grupul beneficiaza de sustinerea financiara a unei/unor terte persoane, cap.eco.-fin. se demonstreaza in conditiile prevazute la NOTA.I.Toti operatorii economici din grup au obligatia de a prezenta documentele de la cap. III.2.2) si cap. III.2.3.a).
In cazul in care oferta comuna va fi declarata castigatoare, asocierea grupului de operatori economici va trebui autentificata la un notar public, inainte de data incheierii contractului.
Operatorii economici trebuie sa prezinte certificate, in copii lizibile, semnate si stampilate pentru ?conformitate cu originalul?, care sa ateste implementarea sistemului de management al calitatii, conform standardelor internationale ? SR EN ISO 9001:2008 sau echivalentpentru activitatea de audit financiar.
NOTA: In cazul ofertantilor aflati in curs de certificare se accepta orice alte probe sau dovezi prezentate de operatorul economic respectiv, in masura in care probele/dovezile prezentate conforma asigurare asigurarea unui nivel corespunzator al protectiei mediului.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Se va completa F.12D cu anexa.NOTA: Convertirea in lei se va realiza la cursul mediu comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul prestarii serviciului: Anul EUR- mediu - USD- mediu -2013 4.3868 3, 32772012 4, 4258 3, 45762011 4, 2379 3, 04862010 4, 2099 3, 1779Toti operatorii economici din grup au obligatia de a prezenta documentele de la cap. III.2.2) si cap. III.2.3.a).Se vor prezenta certificate, precum si orice alte probe sau dovezi, care sa ateste ca este implementat sistemul de management al calitatii.(ex: pot constitui dovezi, documentele in care se precizeaza faptul ca auditul de certificare a fost finalizat, urmand a se primi certificarea propriu-zisa).
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
Intra in licitatie electronica
1.
Pretul ofertei
80%
Descriere: Componenta financiara
2.
Val cost operat pt cons energ
10%
Descriere: Punctaj pt Val cost operat pt cons energ
3.
Val cost operat pt emisii de CO2
5%
Descriere: Punctaj pt Val cost operat pt emisii de CO2
4.
Val cost operat pt emisii de poluanti
5%
Descriere: Punctaj pt Val cost operat pt emisii de poluanti
Punctaj maxim componenta tehnica: 20
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Da
Daca da, informatii suplimentare despre licitatia electronica (dupa caz)Conform prevederilor art. 42 din HG nr. 1660/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, la licitatia electronica au dreptul sa participe doar operatori economici inregistrati in SEAP si carora le vor fi transmise invitatii de participare la aceasta etapa, conform prevederilor art. 165 alin. (2) din OUG nr. 34/2006.Autoritatea contractanta invita la etapa finala toti operatorii economici care au depus oferte admisibile.Licitatia electronica va incepe dupa cel putin doua zile lucratoare de la data la care a fost transmisa invitatia si aceasta va fi organizata intr-o singura runda cu durata de o zi lucratoare.Ofertantii pot vedea cea mai buna oferta, precum si numarul de participanti inscrisi la licitatie.Licitatia nu se prelungeste automat in cazul modificarii clasamentului.Nu se va utiliza pasul de licitare electronica.Obiectul reofertarii il constituie pretul, iar la reofertare acesta se poate imbunatati in sensul diminuarii lui.
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 27.06.2013 14:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
28.06.2013 09:30
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 28.06.2013 10:00
Locul: Serviciul Achizitii U.M. 0251 Bucuresti - Str. Jandarmeriei nr. 9-11, sector 1, Bucuresti
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e):
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative
VI.3) Alte informatii
In cazul in care in urma desfasurarii etapei finale de licitatie electronica se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, autoritatea contractanta va solicita reofertarea in plic inchis, in vederea departajarii acestora.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Contestatiile se pot depune in termen de 10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, despre un act al autoritatii contractante, considerat nelegal, conform art. 256^2 din OUG nr. 34/2006.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Compartimentul intern specializat din cadrul autoritatii contractante
Adresa postala: Str. Jandarmeriei nr. 9-11, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 013894, Romania, Tel. +40 214096209, Email: [email protected], Fax: +40 213198071
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
09.05.2013 09:55