Licitatie Publica - Achizitie servicii de audit financiar
Anunt de participare (utilitati) numarul 135193/03.05.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
COMPANIA DE APA OLT SA
Adresa postala: str. Artileriei, nr. 2, Localitatea: Slatina, Cod postal: 230072, Romania, Punct(e) de contact: Dan NEDELEA, Tel. +40 249431750, In atentia: Director General Iuliana STRINU, Email: [email protected], [email protected], Fax: +40 349401168, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Activitate (activitati)
- Ap?
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Achizitie servicii de audit financiar
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
9 - Servicii de contabilitate, de audit si de gestionare a registrelor contabile
Locul principal de prestare: Sediul Autoritatii Contractante
Codul NUTS: RO414 - Olt
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
"Contractul consta efectuarea seriviciilor de auditare financiara pentru proiectul ?Extinderea si reabilitarea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Olt?.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
79212100-4 - Servicii de auditare financiara (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Efectuarea serviciilor de auditare financiara pentru proiectul "Extinderea si reabilitarea sistemelor de apa si apa uzata in judetul Olt" pentru intreaga perioada de desfasurare a proiectului respectiv 2009-2013
Valoarea estimata fara TVA: 557, 560RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
24 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare este de 10.000 lei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare :120 zile de la data limita de depunere a ofertelor.In cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garantiei pentru participare va fi prelungita in mod corespunzator. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA si va fi constituita in moneda contractului.In cazul unei asocieri, Scrisoarea de garantie de buna executie va fi emisa integral in numele si pentru Liderul asocierii.Nu se admite prezentarea unor documente de garantare de buna executie comune cu alte investitii.Modul de constituire a garantiei de buna executie, va fi Scrisoare de garantie bancara de buna executie sau polita de asigurare emisa de o societate de asigurari ? conf. Formularul nr.20, a carei valabilitate va corespunde cu perioada de valabilitate a contractului si va fi prezentata ulterior semnarii contractului in termen de maxim 15 zile de la semnarea acestuia de ambele parti.Garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale Suma initiala care se depune de catre contractant nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
85% - fonduri europene15% - cofinantare nationala
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratii privind calitatea de participant la procedura
1.Formularul nr. 4 Declaratie privind calitatea de participant la procedura
2.Formularul nr. 24 Certificat de participare cu oferta independent
Informatii despre ofertant
Operatorul economic ofertant trebuie sa completeze:
1.Formularul nr. 5 Informatii generale despre ofertant
2.Formularul nr. 6 Date despre asociere (daca este cazul)
3.Acordul sau scrisoarea preliminara de asociere ( daca este cazul)Nota: Oferta trebuie sa cuprinda declaratie comuna (formular propriu), pe proprie raspundere, in care sa se mentioneze faptul ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca vor ramane impreuna in contract pana la finalizarea acestuia, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni in numele si pe seama tuturor asociatilor si ca este raspunzator in nume propriu si in numele Asocierii pentru indeplinirea contractului.
Informatii privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG 34/2006
1.Formular 2 Declaratie privind eligibilitatea (Inclusiv fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste formulare si documentele cerute).
2.Cazier judiciar al companiei (in statele unde este aplicabil), din care sa rezulte ca finele lunii anterioare deschiderii ofertelor, operatorul economic nu are condamnari.
Nota: Sustinatoriiofertantilor (daca este cazul) vor completa si prezenta documentele solicitate in acesta sectiune.
Informatii privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG
2. Certificatul de atestare fiscala, eliberat de organul fiscal competent, care sa ateste indeplinirea obligatiilor fata de bugetul general consolidat.
3. Certificat pentru plata CAS (pentru statele in care autoritatile fiscale nu colecteaza si CAS) care sa ateste indeplinirea obligatiilor fata de bugetul de stat.
4. Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale care sa ateste indeplinirea obligatiilor fata de bugetul local.
Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea indeplinirii cerintei ? eliberat de autoritati din tara de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente ) prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele autoritatii contractante.
Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din OUG 34/2006 aprobata cu modificari si completari prin Legea 337/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Nota: Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a lunii anterioare termenului de depunere a ofertelor.
Nota: In cazul in care ofertantul a incheiat o conventie de esalonare a platilor obligatiilor exigibile de plata a taxelor si impozitelor la bugetul de stat, se vor prezenta toate ordinele de plata doveditoare la zi a acestor esalonari, in original saucopie certificata pentru conformitate cu originalul.
Nota: In cazul in care tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile atunci va fi acceptata o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens
Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 din OUG nr.34/2006
Se va completa pe modelul formularului anexat (formularul nr.26)
In cadrul autoritatii contractante detin functii de decizie urmatoarele persoane:
Ec. Strinu Iuliana ? Director General
ing. Bircea Cristian - Director adjunct
Ec. Stancu Adrian Constantin ? Director economic
Ec. Dorobantu Magdalena ? Sef Unitate Implementare a Proiectului
In conformitate cu prevederile art. 185 alin. (2) din OUG34/2006, daca, din motive obiective, justificate corespunzator, operatorul economic nu are posibilitatea de a prezenta documentele solicitate, acesta are dreptul de a-si demonstra situatia economica si financiara si prin prezentarea altor documente oficiale care sa reflecte o imagine fidela a situatiei economice si financiare.Daca un grup de operatori economici depune o oferta sau o candidatura comuna, atunci situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Ofertantul are dreptul de a subcontracta o parte din contract, fara a i se diminua raspunderea in ceea ce priveste modul de indeplinire a viitorului contract de achizitie publica.
Ofertantii care se incadreaza in categoria I.M.M care indeplinesc prevederile legislatiei in vigoare (Legea nr. 346/2004 privind stimularea infintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, modificata si completata prin O.G. nr. 27/2006) beneficiaza de reducere de 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri si de garantia pentru participare (pentru a beneficia de aceasta reducere ofertantii vor depune documente care dovedesc ca sunt I.M.M).
In cazul in care operatorul economic sau grupul de operatori economici beneficiaza de sustinerea financiara a unei/unor terte persoane, atunci se va prezenta o declaratie angajament in forma autentica, prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate.Persoana care asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 din OUG 34/2006 cu completarile si modificarile ulterioare.
Persoanele care asigura sustinerea financiara vor depune obligatoriu declaratiile de neincadrare in situatiile prevazute la art.181 literele a), c1) si d) din OUG nr.34/2006 si art. 69 indice 1 (Legea nr.279/2011 din MOR nr.872/20112 pentru modificarea si completarea OUG nr.34/2006).In cazul in care sustinerea tertului vizeaza fonduri financiare care pot fi puse efectiv la dispozitie ofertantului, atunci angajamentul ferm trebuie sa prevada care sunt resursele respective si sa evidentieze ca disponibilizarea acestora se va face neconditionat in vederea finalizarii contractului.
In cazul in care sustinerea tertului vizeaza indeplinirea unui nivel minim al cifrei de afaceri in domeniul de activitate aferent contractului de achizitie, angajamentul ferm trebuie sa garanteze faptul ca in cazul in care contractantul intampina dificultati, sustinatorul urmeaza sa se implice direct pentru finalizarea contractului.
Pentru a fi luata in considerare sustinerea acordata, angajamentul ferm trebuie sa reprezinte un instrument juridic care va face parte integranta din contractul de achizitie publica si va asigura dreptul autoritatii contractante de a solicita, in mod legitim, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare.
Persoanele juridice straine vor atasa, in copie, insotite de traducere certificata in limba romana, documente relevante, emise de autoritatile competente, care sa certifice indeplinirea cerintei obligatorii privind cifra de afaceri. In cazul in care traducatorul nu este autorizat acestea vor fi legalizate la notar.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci va fi acceptata doar o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare ori a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens. Inregistrarea ca persoana juridica/fizica romana
1. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului sau echivalent, nu mai vechi de 30 de zile, din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii. (Ofertantul clasat pe primul loc va prezenta la solicitarea Autoritatii Contractante, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, pentru conformitate documentul in original/copie legalizata)
2.Actul constitutiv (si acte aditionale) de infiintare.
3.Certificat de atestare a calitatii de auditor financiar eliberat deCAFR(Camera Auditorilor Financiari din Romania).
4.Carnet de membru CAFR vizat cu mentiunea ?Activ? pentru anul2010 (pentru auditorii implicati in derularea contractului).
In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.
Inregistrarea ca persoana juridica straina
Operatorul economic ofertant (participantul in nume propriu, liderulasocierii si asociatii) trebuie sa prezinte:
- documente care dovedesc o forma de inregistrare/ atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, valabile la data deschiderii ofertei.
Daca o asociere de operatori economici depune o oferta comuna, atunci situatia tehnica si / sau profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.
In cazul in care ofertantul uzeaza de prevederileart. 11, alin. 4 si 5dinHG nr. 925/2006modificata prinHG 834/2009 pentru demonstrarea capacitatii sale tehnice si / sau profesionale , acesta are obligatia de a prezenta la sedinta de deschidere a ofertelor, in anexa la declaratia pe propria raspundere, in mod obligatoriu datele din contractele referitoare la: beneficiarul, obiectul, valoarea, perioada de executie, caracteristici tehnice ale contractului respectiv etc.
La evaluarea capacitatii tehnico-profesionale a ofertantilor se vor lua in considerare si datele subcontractantilorinsa doar pentru partea din contractpe care acestia o vor indeplini. Acest lucru are in vedereresursele materiale si umanepe careacestia le vor disponibiliza pentru indeplinirea partii lor din contract.
Capacitatea tehnica si/sauprofesionala a ofertantului poate fi sustinuta ? in vederea indeplinirii contractului ? si de alta persoana indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva.In cazul in care operatorul economic sau grupul de operatori economici beneficiaza de sustinerea capacitatii tehnice si profesionale a unei/unor terte persoane, atunci se va prezenta o declaratie, dupa caz si un angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care acesta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 cu completarile si modificarile ulterioare. In acest sens persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala va prezenta documentele solicitate pentru demonstrarea indeplinirii criteriilor.
Persoanele care asigura sustinerea capacitatea tehnico-profesionala vor depune obligatoriu declaratiile de neincadrare in situatiile prevazute la art.181 literele a), c1) si d) din OUG nr.34/2006 si art. 69 indice 1 (Legea nr.279/2011 din MOR nr.872/20112 pentru modificarea si completarea OUG nr.34/2006).
In cazul in care sustinerea tertului vizeaza indeplinirea unor cerinte privind experienta similara, reflectata prin prezentarea unei liste de servicii/lucrari, atunci angajamentul ferm trebuire sa garanteze faptul ca in cazul in care contractantul intampina dificultati in indeplinirea contractului sustinatorul urmeaza sa se implice direct pentru finalizarea contractului.
In situatiile prezentate mai sus, sustinatorul raspunde pentru prejudiciile cauzate autoritatii contractante ca urmare a nerespectarii obligatiilor prevazute in angajament, aceasta din urma avand posibilitatea de actiune directa impotriva sustinatorului.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Prezentarea bilanturilor contabile pe ultimii trei ani vizate si inregistrata de organele competente
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Membrii echipei de audit trebuie sa prezinte documente care dovedesc calitatea de auditor financiar iar cel putin o persoana sa fie consultant fiscal
Experienta similara in cel putin un proiect similar cu cel care face obiectul contractului de achizitie publica ce urmeaza a fi atribuit
Declaratie privind personalul specializat de care dispune operatorul economic in vederea indeplinirii contfractului
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 31.05.2012 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
05.06.2012 10:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 05.06.2012 13:00
Locul: sediul Autoritatii contractante, str. Artileriei nr.2, cod 230072, Slatina, jud. Olt
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Membrii comisiei de evaluare, reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor, obcervatorii UCVAP.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): "eXTINDEREA SI REABILITAREA SISTEMELOR DE APA SI APA UZATA IN JUDETUL OLT" PROIECT FINANTAT DIN FONDURI EUROPENE COMUNITARE IN PROPORTIE DE 85%, RESTUL DE 15% FIIND CO-FINANTARE NATIONALA
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Mediu
VI.3) Alte informatii
In situatia in care ofertele situate pe primul loc au preturi egale, autoritatea contractanta va solicita reofertarea in plic inchis in vederea departajarii ofertelor
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Compania de Apa Olt SA
Adresa postala: Str. Artileriei nr.2, Localitatea: Slatina, Cod postal: 230072, Romania, Tel. +40 249431750, Email: [email protected], Fax: +40 349401168, Adresa internet (URL): www.caolt.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
02.05.2012 09:12