Licitatie Publica - ?Achizitionare, livrare, instalare si punere in functiune Centrala fotovoltaica 3MWp de producere a energiei electrice din conversia energiei solare in orasul Topoloveni, Parcul Stiintific si Tehnologic ?TOP PARC TOPOLOVENI? si asigurarea serviciilor de m
Anunt de participare numarul 134247/28.03.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
ORASUL TOPOLOVENI
Adresa postala: STR.CALEA BUCURESTI, NR.111, Localitatea: Topoloveni, Cod postal: 115500, Romania, Punct(e) de contact: GHEORGHITA BOTARCA, Tel. +40 248666259, Email: [email protected], Fax: +40 248666469, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
?Achizitionare, livrare, instalare si punere in functiune Centrala fotovoltaica 3MWp de producere a energiei electrice din conversia energiei solare in orasul Topoloveni, Parcul Stiintific si Tehnologic ?TOP PARC TOPOLOVENI? si asigurarea serviciilor de mentenanta si service pe o perioada de 5 ani? Topoloveni , judetul Arges
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de executare: Oras Topoloveni, judetul Arges
Codul NUTS: RO311 - Arges
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
In urma selectarii la finantare a proiectului pentru realizarea Centralei Fotovoltaice de 3 MWp in cadrul sesiunilor de finantare din fonduri europene POS CCE, Beneficiarul lanseaza ?Achizitia de achizitionare, livrare, instalare si punere in functiune centrala fotovoltaica 3 MWp de producere a energiei electrice din conversia energiei solare in orasul Topoloveni si asigurarea serviciilor de mentenanta si service pe o perioada de 5 ani?.
Proiectul trateaza construirea unei centrale electrice fotovoltaice cu putere de varf de 3 MW pentru producerea de energie electrica nepoluanta conform ?Strategiei Energetice a Romaniei pentru perioada 2007-2020? in capitolul 1 ??Obiective strategice? in care se mentioneaza ?Promovarea producerii energiei pe baza de resurse regenerabile?.
Obiectul contractului consta in livrare, instalare si punere in functiune centrala fotovoltaica 3 MWp si asigurarea serviciilor de mentenanta si service pe o perioada de 5 ani, cuprinzand :
-Lucrari de amenajarea terenului din locatie si constructie aferenta;
-Structuri si fundatii;
-Livarea de panouri solare fotovoltaice mono sau policristalin de o putere minim 280 W/mp si un minim de 10714 panouri instalate;
-Livrarea echipamente electrice corespunzatoare(invertoare, conexiuni, cutii de racordare, transformatoare de putere ? minim 2 transformatoare, celule 20 kV)
-Instalarea si punerea in functiune a Centralei Fotovoltaice 3 MWp si teste 72h;
-asigurarea serviciilor de mentenanta si service pe o perioada de 5 ani
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
09331200-0 - Module solare fotovoltaice (Rev.2)
45111291-4-Lucrari de amenajare a terenului (Rev.2)
45251100-2-Lucrari de constructii de centrale electrice (Rev.2)
45311200-2-Lucrari de conexiuni electrice (Rev.2)
50700000-2-Servicii de reparare si de intretinere a instalatiilor de constructii (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Contractul va avea ca obiect achizitionare, livrare, instalare si punere in functiune centrala fotovoltaica 3 MWp si asigurarea serviciilor de mentenanta si service pe o perioada de 5 ani, conform specificatiilor din caietul de sarciniContractul va cuprinde: lucrari de amenajarea terenului, cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului, cheltuieli pentru investitia de baza, organizare de santier, cheltuieli diverse si neprevazute, servicii de mentenanta si intretinere.
Valoarea estimata fara TVA: 54, 326, 853RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
19 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare este de 550.000 lei.Perioada de valabilitate a garantiei de participare este de 90 de zile.Perioada garantiei de participare va trebui sa acopere perioada de valabilitate a ofertei.In cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garantiei pentru participare va fi prelungita corespunzator.Formele de constituire a garantiei de participare care vor fi acceptate potrivit prevederilor art.86 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare: -Virament bancar in contul autoritatii contractante ? Oras Topoloveni ? cod fiscal 4229725 ? cod IBAN RO42TREZ0515006XXX000214deschis la Trezoreria Topoloveni.In aceasta situatie se prezinta ordinul de plata confirmat de banca ofertantuluisau-Instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari.In cazul constituirii garantiei de participare prin scrisoare bancara ?se va completa formularul nr.19.Indiferent de forma de constituire a garantiei de participare, dovada constituirii se prezinta in original la sediul autoritatii contractante cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.In cazul unei asocieri, Scrisoare de garantie bancara, sau orice alta modalitate de constituire a acesteia, va fi emisa de Liderul Asociatiei.Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii garantiei de participare in cuantumul, forma si avand perioada de valabilitate solicitata vor fi respinse.In cazul depunerii unei contestatii de catre operatorii economici ofertanti, daca CNSC respinge contestatia depusa, autoritatea contractanta va retine din garantia de participare suma prevazuta de art. 278^1 lit.d) din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioareAutoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de participare in conformitate cu prevederile art. 88 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Cuantumul garantiei de buna executie va fi de 10% din valoarea fara TVA a contractului si se va constituie conform prevederilor art.90 alin.1 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care va deveni anexa la contract.Autoritatea contractanta are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie, oricand pe parcursul indeplinirii contractului, in limita prejudiciului creat, in cazul in care contractantul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contract.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
-Finantare eligibila nerambursabila Fondul European de Dezvoltare Regionala-Finantare eligibila nerambursabila din bugetul national-Co-finantare buget local
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Daca un grup de operatori economici depun o oferta comuna, aceste cerinte trebuiesc indeplinite de fiecare membru al grupului.Documentele emise in alta limba decat romana trebuie sa fie insotite de traducere autorizata in limba romana.In cazul in care persoana care semneaza declaratiile/formularele solicitate nu este reprezentantul legal al operatorului economic, se va atasa o imputernicire pentru aceasta.
Cerinta obligatorie: Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180 si art.181 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare semnata de reprezentantul legal al ofertantului -formular nr. 1 -original(se va prezenta de catre fiecare asociat/tert sustinator-daca este cazul.Tertul sustinator nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit.a), c1) si d) din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.).
Nota: daca un grup de operatori economici depun oferta comuna, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest formular.Autoritatea contractanta va exclude din procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica, orice ofertant care in ultimii 5 ani, a fost condamnat prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti pentru participarea la activitati ale unei organizatii criminale , pentru coruptie , pentru frauda si/sau spalare de bani sau orice ofertant care se afla in oricare din situatiile prevazute de art. 181 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
Cerinta obligatorie: Certificat de atestare fiscala emis de Administratia financiara din care sa reiasa indeplinirea obligatiilor exigibile in luna anterioara celei de depunere a ofertelor ? original/copie legalizata sau copie conformata cu originalul?valabil la data deschiderii ofertelor
Cerinta obligatorie: Certificat de atestare fiscala emis de autoritatea publica localadin care sa reiasa indeplinrea obligatiilor fiscale exigibile in luna anterioara celei de depunere a ofertelor ? original/copie legalizata sau copie conformata cu originalul ? valabil la data deschiderii ofertelor
Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator eliberat de autoritati ale tarii de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta.Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art.182 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Aceste documente se vor prezenta, insotite de traducere autorizata a acestora in limba romana.
Observatie : Ofertele depuse de operatorii economici care nu si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit vor fi excluse din procedura de atribuire.
Cerinta obligatorie: Declaratie privind calitatea de participant la procedura? formular nr.2 - original
Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, aceasta cerinta trebuie sa fie indeplinita de fiecare membru al grupului.
Cerinta obligatorie: Se va prezenta o Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006 (evitarea conflictului de interese) ? formular nr.3.Persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante si cele implicate in procedura de atribuire: Primar Botarca Gheorghita, Viceprimar Ene Emilian, Secretar oras Ungureanu Doina, Director economic Vinatoru Monica, inspectori de specialitate : Marica Daniela, Posa Felicia, Gulie Catalin, Dina Daniela, Stirbescu Maria, Paunescu Mihaela, Pisicaru Doina, Ivanescu Ovidiu.
Cerinta obligatorie : Se va completa si se va prezenta o Declaratie pe propria raspundere prin care sa certifice faptul ca participarea la procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta ? formular nr. 4 Persoanele juridice romane vor prezenta :
Certificat constatator emis Oficiul Registrului Comertului cu cel mult 30 de zile inaintea datei limita de depunere a ofertelor ?in original/copie legalizata/copie conforma cu originalul din care sa rezultecel putin :
- obiectul de activitate al operatorului economic . Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC;
- ca nu sunt inscrise mentiuni cu privire la faliment ori lichidare, administrarea afacerilor de catre un judecator sindic sau cu privire la declansarea unei proceduri legale pentru declararea sa in una din aceste situatii.Cerinta minima : ofertantul trebuie sa faca dovada ca este abilitat sa execute lucrari in conformitate cu codurile CAEN inscrise in certificatul de mentiuni emis de Registrul Comertului.Abilitatea solicitata se refera la existenta in obiectul de activitate inscris in certificatul emis de ORC a activitatilor care alcatuiesc obiectul prezentei achizitii.In cazul depunerii unei oferte comune(asociere) se va face dovada prin prezentarea certificatelor de inmatriculare si a certificatelor constatatoare ale asociatilor ca acestia sunt abilitati sa execute lucrarile obiect al contractului.Operatorii economici nerezidenti(straini)vor prezenta :
-documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, din care sa rezulte abilitatea persoanei juridice straine de a executa lucrarile care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit, in conformitate cu tara de origine/tara in care operatorul economic este stabilit, in original sau copie conforma cu originalul, insotite de traducerea autorizata in limba romana .Observatie: In etapa evaluarii ofertelor autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc , inaintea de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, de a prezenta pentru conformitate documentul in original/copie legalizata.
Ofertantii straini vor prezenta o declaratie pe propria raspundere prin care, in cazul in care oferta este declarata castigatoare, isi asuma responsabilitatea pentru una din optiunile :
-in termen de 45 de zile de la comunicarea rezultatului procedurii, vor prezenta dovada deschiderii unui punct de lucru in Romania, sau
-ca inaintea incheierii contractului, in cazul asocierii cu persoane juridice romane, vor imputernicii pe unul dintre asociatii inregistrati in Romania pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin fiecarui asociat, prin legalizarea asocierii.Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizataa acestora in limba romana.
Cerinta minima - ofertantii trebuie sa dispuna de atestare ANRE tip C1A, C2A.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent contractului in perioada anterioara care sa vizeze cel mult ultimii trei ani(fara a fi luat in considerare anul in curs) sa fie egala sau mai mare cu suma de 55.000.000 lei.
Daca un grup de operatori economici depun oferta comuna (asociere), atunci situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.Convertirea in lei si euro pentru ofertantii romani si straini se va realiza la cursul mediu comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza: Anul 2008 - 1 euro = 3, 6827 lei;Anul 2009 ? 1 euro = 4, 2373 lei;Anul 2010 ? 1 euro =4, 2099 lei.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani.
Convertirea in lei si euro pentru ofertantii romani si straini se va realiza la cursul mediu comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru anul respectiv , dupa cum urmeaza : anul 2006 ? 1euro = 3, 5245 lei , anul 2007 - 1 euro = 3, 3373 lei , anul 2008 - 1 euro = 3, 6827 lei; anul 2009 ? 1 euro = 4, 2373 lei ; anul 2010 ? 1 euro =4, 2099 lei
Experienta similara.Se solicita ofertantului:
-executareaa minim o centrala fotovoltaica de minim 3MWp pusa in functiune si conectata la retea cu o functionare de minim 3 luni.
Experienta similara.Se solicita ofertantului:
-executarea de lucrari de pozare si mansonare cabluri curent continuu si alternativ 20 kV
Experienta similara.Se solicita ofertantului:
-executarea deLucrari de racordare in reteaua operatorului de distributie.
Ofertantii trebuie sa dispuna de atestate ANREtip: C1A, C2A
Utilaje, instalatii si echipamente -
a)Ofertantul trebuie sa faca dovada ca are in dotare sau ca dispune(proprietate, leasing, sau prin contract/conventii de inchiriere) de urmatoarele tipuri deutilaje, echipamente necesare executiei de lucrari:
-Excavator pe pneuri cu cupa de minim 0, 6mc;
-Buldoexcavator;
-Buldozer / incarcator frontal / vola;
-Miniexcavator;
-Cilindru ? compactor autopropulsat;
-Basculanta (2-3buc.);
b)Ofertantul trebuie sa faca dovada ca are la dispozitie sau dispune de un laborator autorizat de analize si incercari in activitatea de constructii.
Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de cel putin urmatorul personal de specialitate pentru indeplinirea contractului:
?Responsabili tehnici cu executia atestati pentru urmatoarele domenii:
-Constructii civile, energetice
-Lucrari speciale de fundatii si de sustinere
?Responsabil cu protectia mediului;
?Responsabil cu sanatatea si securitatea muncii;
?Deserventi utilaje;
?Fierari;
?Betonisti;
?Sef de santier;
?Responsabil cu asigurarea nivelului de calitate corespunzator cerintelor esentiale;
?Inginer constructor;
?Inginer topograf;
?Inginer geotehnic;
?Inginer hidrotehnic;
?Responsabil protectia muncii autorizat /atestat conform legii.
Ofertantul va prezenta planul de mentenanta si intretinere pe o perioada de 5 ani, cu integrarea reparatiilor importante de realizat
Informatii privind subcontractantii
Informatii privind asocierea
Standard privind sistemele de management al calitatii din seria ISO 9001 sau certificate echivalente
Standarde de protectia mediului din seria ISO 14001 sau certificate echivalente
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
60%
Descriere: Componenta financiara-Oferta cu valoarea cea mai mica (T1) va primi punctajul maxim (60p).Formula de calcul pentru acest criteriu va fi urmatoarea: (T1 minima ofertata / T1 propusa de Ofertant) x Punctajul criteriului (60p) = Numarul de puncte obtinute
2.
coeficient de depreciere
40%
Descriere: Acest criteriu urmareste achizitionarea unor echipamente performante din punct de vedere al productiei de energie electrica. Declaratiile ofertantilor vor fi sustinute de certificari eliberate de organisme internationale. Ofertele care contin numai declarativ (fara certificare) valoarea energiei productibile in anul 20 vor fi descalificate.Pentru aplicarea criteriului se va calcula raportul: E = (Energia produsa in anul 20)/(Energia produsa in anul 1).Oferta cu valoarea raportului E cel mai mare va primi punctajul maxim (40p). Formula de calculva fi urmatoarea: (Raport E propus de Ofertant / Raport E maxim ofertat) x Punctajul criteriului (40p) = Numarul de puncte obtinute.Ofertantii care prezinta simulari de energie produsa eronate vor fi descalificati.
Punctaj maxim componenta tehnica: 40
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 27.04.2012 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
07.05.2012 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 07.05.2012 11:00
Locul: strada Calea Bucuresti nr.111, Topoloveni, judetul Arges, Romania, sala de sedinte.
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
membrii comisiei de evaluare a ofertelor, persoane desemnate de UCVAP, reprezentanti imputerniciti ai ofertantilor.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Program Operational Sectorial?Cresterea Competitivitatii Economice?(POS CCE)2007-2013-AP 4 ?Cresterea eficientei energetice si a securitatii furnizarii in contextul combaterii schimbarilor climatice - domeniului major de interventie 4.2 ?Valorificarea resurselor regenerabile de energie pentru producerea energiei verzi? ? contract de finantare nerambursabila nr 1 RES din 04.11.2011, cod SMIS 2578
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice
VI.3) Alte informatii
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Conform art.256^2 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Orasul Topoloveni ? Biroul Contencios Administrativ
Adresa postala: strada Calea Bucuresti nr.111, Localitatea: Topoloveni, Cod postal: 115500, Romania, Tel. +40 248666259, Email: [email protected], Fax: +40 248666469
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
22.03.2012 15:14