Licitatie Publica - Achizitionarea de servicii bancare pentru programele de cooperare teritoriala europeana
Anunt de participare numarul 144251/10.06.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
Adresa postala: Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Punct(e) de contact: Vlad Moaca, Tel. +40 0372111478, In atentia: Laura Coman - Sef Serviciu, Email: [email protected], Fax: +40 0372111445, Adresa internet (URL): www.mdrap.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Achizitionarea de servicii bancare pentru programele de cooperare teritoriala europeana
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
6 - Servicii financiare: (a) Servicii de asigurare (b) Servicii bancare si de investitii
Locul principal de prestare: Bucuresti
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei: Nu
Acord-cadru cu 3 agenti economici
Durata acordului-cadru: 4 ani
Valoarea estimata fara TVA: 545, 600RON
Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Vor fi atribuite 4 contracte subsecvente, cu o durata estimativa de 12 luni pentru fiecare contract subsecvent.
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Alegerea unei institutii financiar - bancare, care sa presteze servicii financiare, care constau in deschiderea si administrarea conturilor bancare destinate programelor de cooperare teritoriala europeana, gestionate de M.D.R.A.P..
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
66110000-4 - Servicii bancare (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Alegerea unei institutii financiar - bancare, care sa presteze servicii financiare, care constau in deschiderea si administrarea conturilor bancare destinate programelor de cooperare teritoriala europeana, gestionate de M.D.R.A.P.. Estimarea maxima a tranzactiilor care se vor derula pe intreaga durata a acordului-cadru, este de 19.914 tranzactii, iar valoarea minima este de 4.978 tranzactii. Estimarea maxima a tranzactiilor care se vor derula pentru un contract subsecvent, este de 7.966 tranzactii, iar valoarea minima este de 1.991 tranzactii.
Valoarea estimata fara TVA: 545, 600RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
48 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia de participare se va constitui in conformitate cu H.G. nr. 925/2006, art. 86 si art. 87, prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original. Suma ce va fi retinuta de autoritatea contractanta in cazul in care contestatia depusa de ofertant va fi respinsa de catre CNSC va fi de 4.325, 60 lei, conform art 278¹ alin. (1), lit. b) din OUG 34/2006. Garantia de participare va fi de 10.912, 00 lei. Date pentru constituirea garantiei de participare: Trezoreria Municipiului Bucuresti RO03TREZ7005005XXX004475, CUI 26369185. Dovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie prezentata cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor. Garantia de participare se va restitui in conformitate cu H.G. 925/2006, art. 88. Perioada de valabilitate a garantiei de participare este de 90 de zile calendaristice de la data limita a depunerii ofertelor. Pentru operatorii economici care constituie garantia de participare in euro, se va utiliza cursul valutar publicat de BNR cu 6 zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. Cuantumul garantiei de buna executie este de 5% din valoarea fara TVA a fiecarui contract subsecvent si se constituie anexa la contractul subsecvent. Garantia de buna executie poate fi dupa caz, instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, virament bancar si retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, contractorul avand obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organismului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. In situatia in care ofertantii sunt IMM-uri, in baza art. 16 alin.2) din Legea 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, acestia beneficiaza de reduceri cu 50% privind garantia de participare si garantia de buna executie.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Programe de Cooperare Teritoriala Europeana finantate din instrumentele financiare: FEDR-CTE, IPA-CBC, ENPI-CBC.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
a)Declaratie privind eligibilitatea in conformitate cu art. 180 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare (Formularul 1 se va completa de operatorii economici candidati/asociati/terti sustinatori);
b)Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare (Formularul 2 se va completa de operatorii economici candidati/asociati/terti sustinatori. Daca este cazul, tertul sustinator va prezenta acest formular cu referire doar la lit. a, c1, d);
c)Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta conform ordinului ANRMAP 314/2010 ? Formular 3.1;
d)Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Persoanele cu rol de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: Shhaideh Sevil, Secretar de stat;Matache Iulian-Ghiocel, Secretar de stat;Niculescu Marian, Secretar General;Burduja Claudiu, Secretar General Adjunct;
Rusnac Melania, Director, Directia Buget, Financiar Contabilitate;
Vasile Ionela, Sef serviciu, Serviciul Avizare Acte Normative;
Coman Laura, Sef serviciu, Serviciul Achizitii Publice;
Friptu Gabriel Laurentiu, Director general, Directia Generala Programe Europeane;
Coporan Iuliana Camelia, Director general adjunct, Directia Generala Programe Europene;
Surcel Cornelia Doina, Director general adjunct, Directia Generala Programe Europene;
Surdeanu Catalin Virgiliu, Director, Directia AM POR;
Idu Pompilia, Sef birou, Biroul evaluare program;
Caprian Laurentiu, Sef Serviciu, Serviciul contractare axe proioritare;
Tigau Bogdan, Sef Serviciu, Serviciul asistenta tehnica si relatia cu organismele intermediare;
Radu Luiza Nicoleta, Sef serviciu, Serviciul planificare;
Hertzog Iulia Stela, Director, Directia AM Programe Cooperare Teritoriala Europeana;
Glavan Ioana Cristina, Sef Serviciu, Serviciul AM RO-BG;
Cristea Oana Veronica, Sef Serviciu, Serviciul AM RO-SE;
Popescu Daniela Antoaneta, Sef Serviciu, Serviciul AM RO-UA-MD;
Dobrota Carmen Elena, Director, Directia pentru Dezvoltarea Capacitatii Administrative;
Vladoi Janina Mirela, Sef Birou, Biroul verificare la fata locului;
Baly Roxana Elena, Sef Serviciu, Serviciul Management Financiar;
Zezeanu Luminita, Director, Directia Autorizare Programe;
Voicu Gina Adela, Sef Serviciu, Serviciul Autorizare Programul Operational Regional;
Lupu Oana Monica, Sef Serviciu, Serviciul Verificare Achizitii Publice si Conflict de Interese POR;
Muresan Irina Oana, Sef Serviciu, Serviciul Autorizare Programe de Cooperare Teritoriala Europeana;
Costea Corina, Director, Directia Plati si Contabilitate;
Voicu Daniel, Sef serviciu, Serviciul plati programe;
Epure Iuliana, Sef serviciu, Serviciul contabilitate programe;
Chiriacescu Cristina, Sef serviciu, Serviciul gestionarea sistemului unic de management al informatiilor pentru programul operational;
Paraschivescu Nicoleta, Sef birou, Biroul Control Financiar Preventiv Programe;
Stoica Roxana, Sef serviciu, Serviciul Urmarire si Recuperare Creante Nereguli;
Tudorache Diana Gabriela, Director, Directia control prim nivel;
Muceanu Theodora, Sef serviciu, Serviciul verificare cheltuieli FEDR si IPA;
Enache Marieta, Sef serviciu, Serviciul verificare cheltuieli ENPI;
Baicoianu Lucia Ioana, Director, Directia monitorizare;
Nicolaescu Daniel Valentin, Sef serviciu, Serviciul monitorizare POR;
Calotita Gina Alexandra, Sef serviciu, Serviciul monitorizare Programe de Cooperare Teritoriala Europeana;
Vasiliu Marius Mihai, Sef serviciu, Serviciul Constatare si Stabilire Nereguli ? POR;
Radutiu Mihai, Sef serviciu, Serviciul Constatare si Stabilire Nereguli - Programe Cooperare Teritoriala Europeana si Programe PHARE;
Armatelu Bogdan, Sef serviciu, Serviciul Constatare si Stabilire Nereguli ? PODCA;
Racovita Jalova Voinea Maria Magdalena, Sef serviciu, Unitatea autoritati nationale pentru programe europene;
Ghergut Mihaela Tamara, Sef serviciu, Unitatea gestionare nereguli fonduri europene .In cazul unui grup de operatori economici care isi depun candidatura comuna, fiecare membru al grupului are obligatia de a depune aceasta declaratie (fiecare membru al asociatiei cat si fiecare subcontractant si/sau tert sustinator)- Formular 3.2; Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii. Informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/ actuale la data limita de depunere a ofertelor. Certificatul se va prezenta in original/copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul". In cazul in care operatorul economic, clasat pe primul loc, in urma evaluarii, a depus certificatul constatator in copie conform cu originalul, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita acestuia, inainte de incheierea contractului de achizitie publica, depunerea documentului in original sau copie legalizata.Autorizatie de functionare din partea BNR cu anexele corespunzatoare, original/copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul", valabila data limita de depunere a ofertelor, in conformitate cu prevederile legislatiei financiar bancare (Legea nr.312 din 28 iunie 2004 cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.99 din 6 decembrie 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.113/2009 cu modificarile si completarile ulterioare)
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Capacitatea economico ? financiara va fi demonstrata prin prezentarea bilan?ului bancar aferent anului 2012, inclusiv anexa - contul de profit ?i pierdere, in conformitate cu articolul 185 alin.1 lit. b) din O.U.G. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizi?ie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice ?i a contractelor de concesiune de servicii cu modificarile ?i completarile ulterioare.
Informatii generale privind cifra medie de afaceri globala in ultimii 3 ani.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Se va completa si depune, in original, modelul Formularul nr.4 - pct.10Se va completa si depune, in original, modelul Formularul nr.4 - pct. 9
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Se va solicita prezentarea unei liste a tranzactiilor din ultimii 3 ani catrebanci din Romania si strainatate - cu valorile cele mai mari. Cei 3 ani se calculeaza prin raportare la data limita de depunere a ofertelor. Lista va fi insotita de prezentarea a cel putin unui certificat/document emis sau contrasemnate de o autoritate sau client privat beneficiar.
Informatii privind instrumentele utilizate de banca
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Se va completa si depune, in original, modelul Formularul nr.4 - pct.11Se va completa si depune, in original, modelul Formularul nr.4 - pct. 12
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Negociere
Au fost deja selectati candidati
Nu
IV.1.2) Limitarea numarului de operatori economici invitati sa prezinte oferte sau sa participe
Numar de agenti economici preconizat: 3
Autoritatea contractanta nu limiteaza numarul de operatori economici. Toti candidatii care indeplinesc cerintele de calificare vor fi selectati pentru etapa de negociere.
IV.1.3) Reducerea numarului de operatori economici in timpul negocierii sau al dialogului
Aplicarea unei licitatii care sa se deruleze in etape succesive pentru a reduce progresiv numarul solutiilor care trebuie discutate sau al ofertelor care trebuie negociate
Nu
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
90%
Descriere: Componenta financiara
2.
Timp de transfer interbancar al tranzactiilor pe suport hartie
10%
Descriere: Oferta tehnica
Punctaj maxim componenta tehnica: 10
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 20.06.2013 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
25.06.2013 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 25.06.2013 12:00
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Persoanele imputernicite ale operatorilor economici, insotiti de copie dupa cartea de identitate.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Programe de Cooperare Teritoriala Europeana finantate din instrumentele financiare: FEDR-CTE, IPA-CBC, ENPI-CBC.
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Cooperare Teritoriala Transfrontaliera
VI.3) Alte informatii
Preturile unitare ofertate, exprimate in lei, vor ramane ferme pe toata durata acordului cadru si reprezinta preturile pe baza carora se va stabili valoarea fiecarui contract subsecvent. Perioada si cantitatile pentru fiecare contract subsecvent vor fi stabilite corespunzator necesitatilor pentru care se vor incheia respectivele contracte subsecvente. Operatorul/operatorii economici semnatar/semnatari al/ai acordului-cadru isi asuma ca obligatie principala fata de autoritatea contractanta prestarea de servicii, asa cum a fost prevazuta in acordul-cadru respectiv, ori de cate ori autoriatea contractanta solicita acest lucru. Solicitarea autoritatii contractante, adresata operatorului economic pentru a presta serviciile, se materializeaza prin incheierea unui contract subsecvent acordului-cadru. De fiecare data cand intentioneaza sa atribuie un contract subsecvent acordului-cadru, autoritatea contractanta va transmite in scris, promitentului - prestator, aflat pe prima pozitie din clasament, datele necesare pentru prestarea serviciului. Contractele subsecvente se atribuie in cascada, promitentul - achizitor avand dreptul de a incheia contractul subsecvent cu urmatorul clasat, in cazul in care promitentul - prestator nu are capacitatea, din propria sa culpa, de a raspunde in termen solicitarii de semnare a unui contract subsecvent. La semnarea fiecarui contract subsecvent se vor prezenta: propunerea tehnica si formularul de oferta si centralizatorul de preturi, intocmite conform solicitarii autoritatii contractante. Formularele vor fi transmise de catre autoritatea contractanta odata cu invitatia pentru semnarea contractului subsevent. Autoritatea contractanta nu doreste limitarea numarului de operatori economici. Toti candidatii care indeplinesccerintele de calificare vor fi selectati pentru etapa II - negociere. Acordul cadru se va incheia cu primii 3 operatori economici. Raspunsurile la eventualele clarificari la documentatia de atribuire solicitate de operatorii economici prin fax si e-mail, e vor atasa prezentului anunt de participare in SEAP. Modul de departajare a ofertelor cu preturi/punctaje egale: in cazul in care se constata ca eventualele oferte cu preturi/punctaje egale clasate pe locul din clasament care coincide cu numarul maxim al operatorilor cu care se va incheia acordul-cadru, departajarea acestora se va realiza in baza depunerii unei noi oferte financiare depusa in plic inchis la Registratura MDRAP. Daca ofertantii clasati pe locul 3 au preturi egale si elementul reofertarii il va face pretul, acesta din urma nu poate fi imbunatatit decat pana la nivelul pretului ofertat de operatorul clasat pe locul anterior, respectiv pe locul 2 in clasament.Modul de evaluare al ofertelor financiare: 1 Societatea bancara efectueaza transferuri din conturile ineuro unde MDRAP este AM/ACMin contul beneficiarilor, CE, MEF · comision transfer plati catre beneficiari - 25 puncte2 MDRAP solicita oprirea efectuarii unor plati in euro si lei catre beneficiari· comision oprire la plata OP - 10 puncte3 MDRAP cere efectuarea de schimb valutar· comision schimb valutar - 10 puncte4pentru sumele aflate in conturile MDRAP · comision de inactivitate - 15 puncte5 Societatea bancara acorda dobanzi fixe la conturile in euro: - cont curent - 15 puncte- depozite o saptamana o luna 20 punctePtotal ofertant n = 10% ´ Pn tehnic + 90% ´ Pn financiar
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenele de exercitare a cailor de atac sunt cele prevazute la art.256^2 din OUG 34/2006
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul Avizare Acte Normative
Adresa postala: Str. Apolodor 17 latura Nord Sector 5, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Tel. +40 372111473, Adresa internet (URL): www.mdrap.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
10.06.2013 11:35