Licitatie Publica - Achizitionarea de servicii de audit pentru proiectele implementate in cadrul Programului Operational Comun ?Romania ? Ucraina ? Republica Moldova 2007-2013?
Anunt de participare numarul 145050/18.07.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice
Adresa postala: Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Punct(e) de contact: Daniel Agheboaiei, Tel. +40 372111485, In atentia: Laura |Coman - sef serviciu, Email: [email protected], Fax: +40 0372111445, Adresa internet (URL): www.mdrap.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Achizitionarea de servicii de audit pentru proiectele implementate in cadrul Programului Operational Comun ?Romania ? Ucraina ? Republica Moldova 2007-2013?
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
9 - Servicii de contabilitate, de audit si de gestionare a registrelor contabile
Locul principal de prestare: Romania, Ucraina si Republica Moldova
Codul NUTS: RO - ROMANIA
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei: Nu
Acord-cadru cu un singur agent economic
Durata acordului-cadru: 4 ani
Valoarea estimata fara TVA: 4, 694, 225.81RON
Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Contractele subsecvente se vor atribui, de regula, anual. Valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent este de 1.877.690, 31 lei
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Achizitionarea de servicii de audit pentru proiectele implementate in cadrul Programului Operational Comun ?Romania ? Ucraina ? Republica Moldova 2007-2013?
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
79212000-3 - Servicii de auditare (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Estimari ale cantitatilor minime si maxime pe durata acordului-cadru: - Cantitate minima estimata: 70 cereri de plata necesar a fi auditate
- Cantitate maxima estimata: 140 cereri de plata necesar a fi auditate
Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui contract subsecvent dintre cele care urmeaza a fi atribuite pe durata acordului cadru: - Cantitate minima estimata: 28 cereri de plata necesar a fi auditate
- Cantitate maxima estimata: 56 cereri de plata necesar a fi auditate
Valoarea estimata fara TVA: 4, 694, 225.81RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
48 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare este de 90.000 lei. Echivaleneta pentru o garantie de participare depusa in valuta se va face la cursul BNR afisat cu 5 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.Perioada de valabilitate a ofertei este de 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.Garantia de participare se poate constitui in oricare din formele indicate de art. 86 din HG 925/2006Autoritatea contractanta poate retine o parte din garantia de participare in conditiile prevazute de art. 278^1 din OUG 34/2006 Cuantumul garantiei de participare este de 10% din valoarea contractului subsecvent, fara TVA. Se poate constitui in oricare din formele prevazute de art. 90 din HG 925/2006, se vor avea in vedere prevederile HG nr.1045/2011.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
componenta de Asistenta Tehnica a Programului Operational Comun ?Romania-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013? categoria bugetara 7.4 ? servicii de audit; pozitia 51 in PAAP 2013
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
a) Declaratie privind eligibilitatea in conformitate cu art. 180 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare (Formularul 1 se va completa si in cazul tertului sustinator);
b) Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare (Daca este cazul, tertul sustinator va prezenta Formularul 1A cu referire doar la lit. a, c1, d);
c) Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta ? Formularul 1B;
d)Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare ? Formularul 1C. Persoanele cu rol de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: ? Liviu Nicolae Dragnea, ministru
? Sevil Shhaideh, secretar de stat;
? Banu Constatin Marius; secretar de stat;
? Matache Iulian-Ghiocel, secretar de stat;? Marian Niculescu, secretar general;? Burduja Claudiu, secretar general adjunct;? Boldea Cristian Robert, secretar general adjunct;
? Rusnac Melania, director, Directia Buget, Financiar, Contabilitate;? Vasile Ionela, sef serviciu, Serviciul Avizare Acte Normative;? Laura Coman, sef serviciu, Serviciul Achizitii Publice,
? Friptu Gabriel Laurentiu, Director general, Direc?ia Generala Programe Europene,
? Coporan Iuliana-Camelia, Director general adjunct, Direc?ia Genrala Programe Europene,
? Surcel Cornelia Doina, Director general adjunct, Direc?ia Genrala Programe Europene,
? Surdeanu Catalin Virgiuliu, Director, Directia AM POR;
? Idu Pompilia, ?ef birou, Biroul Evaluare Program,
? Laurentiu Caprian, sef serviciu, Serviciul Contractare axe prioritare,
? Tigau Bogdan, sef serviciu, Serviciul Asisten?a tehnica ?i rela?ia cu organismele intermediare
? Radu Luiza Nicoleta, sef serviciu, Serviciul planificare
? Hertzog iulia Stela, Director, Directia AM Programe Cooperare Teritoriala Europeana
? Glavan Ioana Cristina, sef serviciu, Serviciul AM RO-BG
? Cristea Oana Veronica, sef serviciu, Serviciul AM RO-SE
? Popescu Daniela Antoaneta, sef serviciu, Serviciul AM RO-UA-MD
? Dobrota Carmen Elena, Director, Directia pentru dezvoltarea capacitatii administrative
? Vladoi Janina Mirela, sef birou, Biroul Verificare la fa?a locului
? Baly Roxana Elena, ?ef serviciu, Serviciul management financiar
? Zezeanu Luminita, Director, Direc?ia autorizare programe
? Voicu Gina Adela, ?ef serviciu, Serviciul autorizare programul opera?ional regional
? Enescu-Florica Gheorghe-Leonard, ?ef serviciu, Serviciul verificare achizitii publice si conflict de interese POR
? Muresan Irina Oana, sef serviciu, Serviciul autorizare programe de cooperare teritoriala europeana
? Costea Corina, Director, Direc?ia pla?i ?i contabilitate
? Voicu Daniel, ?ef serviciu, Serviciul Pla?i programe
? Epure Iuliana, ?ef serviciu, Serviciul Contabilitate programe
? Chiriacescu Cristina, ?ef serviciu, Serviciul gestionarea sistemului unic de management al informatiilor pentru programul operational
? Paraschivescu Nicoleta, ?ef birou, Biroul Control Financiar Preventiv Programe
? Stoica Roxana, sef serviciu, Serviciul urmarire si recuperare creante nereguli
? Tudorache Diana Gabriela, director, Direc?ia control prim nivel
? Muceanu Theodora, sef serviciu, Serviciul Verificare cheltuieli FEDR ?i IPA
? Enache Marieta, sef serviciu, Serviciul Verificare cheltuieli ENPI
? Baicoianu Lucia Ioana, director, Directia Monitorizare
? Nicolaescu Daniel Valentin, sef serviciu, Serviciul monitorizare POR
? Calotita Gina Alexandra, sef serviciu, Serviciul Monitorizare Programe de Cooperare Teritoriala Europeana
? Teodorovici Bogdanel Madalin, Director, Directia constatare si stabilire nereguli
? Vasiliu Marius Mihai, sef serviciu, Serviciul Constatare si Stabilire Nereguli POR
? Radutiu Mihai, sef serviciu, Serviciul Constatare ?i Stabilire Nereguli Programe Cooperare
? Tanasoff George valeriu, sef serviciu, Serviciul constatare ?i stabilire nereguli PODCA
? Racovita Jalova Voinea Maria Magdalena, sef serviciu, Unitatea autoritati nationale pentru programe europene
? Ghergut Mihaela Tamara, sef serviciu, Unitatea gestionare nereguli fonduri europene.Documentul se va prezenta atat de catre subcontractant, cat si de tertul sustinator, daca e cazul;
e)Certificatul privind impozitele si taxele locale eliberat de Directia de impozite si taxe locale care sa prezinte situatia obligatiilor exigibile in luna anterioara lunii in care se depun ofertele si din care sa reiasa ca nu are datorii scadente; Certificatul de atestare fiscala eliberat de Administratia Finantelor Publice pentru obligatiile de plata catre buget care sa prezinte situatia obligatiilor exigibile in luna anterioara lunii in care se depun ofertele si din care sa reiasa ca nu are datorii scadente.Certificatele se vor prezenta in original / copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?;
f) Declaratie privind calitatea de participant la procedura ? Formular 2. a) Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii. Informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/ actuale la data limita de depunere a ofertelor. Certificatul se va prezenta in original/copie legalizata/ copie lizibila cu mentiunea "conform cu originalul". In cazul in care operatorul economic, clasat pe primul loc, in urma evaluarii, a depus certificatul constatator in copie conform cu originalul, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita acestuia, inainte de incheierea contractului de achizitie publica, depunerea documentului in original sau copie legalizata.b) Ofertantul, sau in cazul unei asocieri fiecare membru al acesteia (pentru partea din contract pe care o indeplineste acesta) trebuie sa confirme ca indeplineste cel putin una dintre urmatoarele conditii: -este membru al unui organism sau institutie de contabilitate sau audit la nivel national care, la randul sau este membru al Federatiei Internationale a Contabililor (IFAC);
- este membru al unui organism sau institutie de contabilitate sau audit la nivel national. Desi aceasta institutie nu este membru al IFAC, auditorul se angajeaza sa duca la indeplinire acest acord in conformitate cu standardele si normele de etica IFAC prevazute in acesti TOR (Termeni de referinta);
- este inregistrat ca auditor statutar in registrul public al unui organism public de supraveghere intr-un stat membru al UE, in conformitate cu principiile supravegherii publice stabilite in Directiva 2006/43/CE a Parlamentului European si a Consiliului (aceasta se aplica auditorilor si firmelor de audit infiintate intr-un stat membru UE);
- este inregistrat ca auditor statutar in registrul public al unui organism public de supraveghere dintr-o ?ara ter?a, in conformitate cu principiile supravegherii publice stabilite prin legisla?ia statului respectiv (aceasta se aplica auditorilor ?i firmelor de audit din state ter?e).
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
a. Bilantul contabil/ extras de bilant/ raport de audit/ raport al cenzorilor etc pe ultimii 3 ani vizat ?i inregistrat de organele competente;
b. Cifra de afaceri. Se solicita ca media cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani sa fie de minim 2.000.000 RON.
Pentru echivalenta leu/alta valuta se va lua in calcul cursul mediu valutar anual publicat de BCE pentru anii 2010, 2011 si 2012
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
- prezentare copie bilantul contabil/ extras de bilant/ raport de audit/ raport al cenzorilorprezentare copie bilantul contabil/ extras de bilant/ raport de audit/ raport al cenzorilor
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
I. Lista a principalelor servicii prestate in ultimii 3 ani, continand valori, perioade de realizare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.Cerinta minima: - prestarea in ultimii 3 ani a minim un contract sau maxim 3 contracte de servicii similare in valoare cumulata de minim 1.000.000 RON dovedita prin prezentarea decontracte/documente/certificate/procese-verbale de receptie
Pentru echivalenta leu/alta valuta se va lua in calcul cursul mediu valutar anual publicat de BCE pentru anii 2010, 2011 si 2012
II. Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si a persoanelor responsabile pentru indeplinirea contractului- CV-uri personalului propus pentru indeplinirea contractului in format european (Europass) ? link http: //europass.cedefop.europa.eu/ro/documents/curriculum-vitae.
Cerinte minime de calificare: a) Echipa de baza? formata dinCoordonatorul auditului, responsabil pentru misiune si 3 Auditori Seniori, cate unul pentru fiecare echipa de audit, responsabili pentru gestiunea zilnica a misiunii
Calificari si abilitati: (atat pentru coordonator audit cat si pentru auditorii seniori)
a) Sa fie auditor statutar autorizat avand dreptul de a semna rapoartele de audit (acreditat ACCA/CAFR sau echivalent)
b) Sa aiba capacitatea de a lucra in limba oficiala a programului (in limba engleza).Pentru dovedirea calificarilor echipei de baza se va prezenta cate un CV pentru fiecare membru al echipei insotit de documentele suport care atesta indeplinirea conditiilor solicitate
b) 3(trei) Echipe de audit (formata fiecare din 3 auditori) responsabile pentru desfasurarea activitatii de audit in fiecare stat partener in program (cate una pentru fiecare tara: Romania, Republica Moldova si Ucraina)Calificari si abilitati:
a) Sa fie auditor statutar autorizati(acreditat ACCA/CAFR sau echivalent)
b) Sa aiba capacitatea de a lucra in limba nationala a tarii vizata de programul operational comun in care se afla si in limba oficiala a programului (in limba engleza).Pentru dovedirea calificarilor echipelor de audit se va prezenta cate un CV pentru fiecare membru al echipei insotit de documentele suport care atesta indeplinirea conditiilor solicitate
III. Informatii privind subcontractantii/ asocia?ii.
I. ISO 9001/2008 in domeniul de activitate aferent obiectului contractului.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
- prezentarea decontracte/ documente/ certificate/ procese-verbale de receptie- CV-uri personalului propus pentru indeplinirea contractului in format european (Europass) ? link http: //europass.cedefop.europa.eu/ro/documents/curriculum-vitae.- documentele suport care atesta indeplinirea conditiilor solicitate- se va prezenta, daca e cazul, lista subcontractantilor propusi/ asociatilor- se va prezenta copie certificat ISO 9001/2008, aflat in termen de valabilitate la data limita de depunere a ofertelor.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Da
Elementul ofertei care va face obiectul procesului repetitiv de ofertare - pretul total al ofertei, calculat la cantitatea maxima estimata a acordului-cadru.Nu exista limite pana la care pretul ofertei poate fi imbunatatit.informatiile care urmeaza a fi puse la dispozitie ofertantilor in cursul licitatiei electronice - pozitia in clasament.Numarul de runde al licitatiei electronice - 1. Licitatia electronica va incepe in termen de 1 zi de la data transmiterii invitatiei de participare catre ofertantii selectati.Nu se utilizeaza pasul de licitatie. Pentru a putea licita ofertantul trebuie sa fie inregistrat in SEAP.
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 26.08.2013 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
02.09.2013 10:30
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
60zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 02.09.2013 11:00
Locul: sediul MDRAP, str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sector 5, Bucuresti
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii societatilor ofertante au dreptul sa asiste la deschiderea ofertelor, doar daca prezinta imputernicire in original si un act de identitate valabil
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): componenta de Asistenta Tehnica a Programului Operational Comun ?Romania-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013? categoria bugetara 7.4 ? servicii de audit; pozitia 51 in PAAP 2013
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Cooperare Teritoriala Transfrontaliera
VI.3) Alte informatii
In cazul in care se constata ca ofertele situate pe primul loc au preturi egale, Autoritatea Contractanta va solicita reofertarea in plic inchis in vederea departajarii ofertelor.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul Avizare Acte Normative
Adresa postala: Str. Apolodor nr. 17, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
17.07.2013 13:49