Licitatie Publica - Achizitionarea fructelor (merelor) pt elevii din cls I-VIII din jud Valcea in anul scolar 2011-2012
Anunt de participare numarul 133463/03.03.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
JUDETUL VALCEA (CONSILIUL JUDETEAN VALCEA)
Adresa postala: RM.VALCEA, STR.GENERAL PRAPORGESCU NR. 1-T, Localitatea: Ramnicu Valcea, Cod postal: 240182, Romania, Punct(e) de contact: VICTOR DEACONESCU, Tel. +40 0250732901/103, Email: [email protected], Fax: +40 0250735617, Adresa internet (URL): www.cjvalcea.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Achizitionarea fructelor (merelor) pt elevii din cls I-VIII din jud Valcea in anul scolar 2011-2012
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Scolile cu clasele I-VIIIdin invatamantul de stat si privatde pe teritoriul jud Valcea, exclusivloc Barbatesti, Francesti, Galicea.Livrarea se realizeazabisaptamanal.
Codul NUTS: RO415 - Valcea
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Achizitionarea si distributia fructelor (merelor) pentru elevii din clasele I-VIII care frecventeazainvatamantul de stat si privat autorizat/acreditat, pentru anul scolar 2011-2012, in judetul Valcea, conform prevederilorOUG nr. 24/2010 privind implementarea programului de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli, cu modif si compl. ulterioare
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
03222321-9 - Mere (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Se va asigura intreg necesarul de fructe pentru94 de zile scolare, aferente anului scolar 2011- 2012, pentru un numar estimat de 28.542 elevi. Graficul de livrare este cel prezentat in Anexa la caietul de sarcini si va fi respectat pe toata perioada derularii contractului. Insusirea de catre ofertanti a prevederilor din Caietul de sarcini, presupune inclusiv insusirea graficului care cuprinde rutele de distributiebisaptamanala.In anul scolar 2011-2012, se vor acorda gratuit mere, in limita valorii zilnice de 0, 315 lei/elev inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cheltuielile de transport, distributie si depozitare al acestora.
Valoarea estimata fara TVA: 681, 468.79RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
94 zile incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Se constituie garantie de participare in valoare de 13.629 lei, cu o perioada de valabilitate de minimum 60 zile de la data limita de depunere a ofertelor financiare si cel putin egala cu perioada minima de valabilitate a ofertei financiare (60 de zile). In cazul ofertantilor din categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea nr. 346/2004) garantia de participare se constituie in proportie de 50% din cuantumul precizat.Modul de constituire a garantiei de participare: Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original.Garantia trebuie sa fie irevocabila.Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata garantiei se va executa: a) conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat;b) neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate.Contul in care se poate face plata garantiei de participare este: RO66TREZ6715006XXX000142, deschis la Trezoreria Ramnicu Valcea, cod fiscal: 2540929.In cazul scrisorilor de garantie bancara emise de o banca din strainatate, se va prezenta in anexa traducerea autorizata si legalizata a acesteia. NOTA: Garantia de participare va fi depusa numai de catre candidatul/candidatii selectati la etapa de preselectie si care vor fi invitati de catre autoritatea contractanta sa depuna oferta finnciara in vederea participariila negociere. Garantia de buna executie: 2%din valoarea contr fara TVA.Modalitati de constituire a garantiei de buna executie: conform art. 90 alin. (1) din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, conform caruia garantia de buna executie se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari; sau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, cu respectarea prevederilor HG 1045/2011. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5% din pretul contractului conform art. 90, alin. 3 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Bugetul propriu al judetului
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie privind eligibilitatea: Declaratie completata in conformitate cu formularulnr. 12A.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte formularul.2.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.181 din OUG 34/2006, completata in conformitate cu formularul nr. 12B;In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte declaratia la art. 181. Se potprezenta si orice alte acte doveditoare (certificate) echivalente in conditiile art.182 din OUG nr. 34/2006 modificata si completata.3.Declaratieprivind calitatea de participant la procedura: completare formular nr.12C.4.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta: Completare formularANEXAla Ordinul nr. 314/2010 al ANRMAP.Fiecare ofertant este obligat sa prezinte o declaratie pe propria raspundere prin care se certifica faptul ca participarea la respectiva procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta.5.Certificat privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata: Certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si Certificat de atestare fiscala privind plata obligatiilor la bugetul generalconsolidat, eliberate de autoritatile competente de pe langa Unitatile Administrativ Teritoriale de pe raza careia societatea are sediul social (formular tip eliberat de autoritatile competente din tara in care ofertantul este rezident, tradus in limba romana de traducator autorizat si legalizat), din care sa reiasa situatia obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele (se va prezenta in original, copie legalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?).6.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69 ind.1. din OUG nr. 34/2006 modificata si completata, conform caruia: Ofertantul/Candidatul/ Ofertantul asociat / Subcontractantul care are drept membri in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot/sotie, ruda sau afin pana la gradul al patrulea inclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit. a), cu persoane ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante, va fi exclus de la procedura de atribuire.
In vederea completarii acestei declaratii, precizam ca persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: dr.ing. Ion Cilea - Presedintele Consiliului Judetean Valcea; Dumitru Persu- Vicepresedintele Consiliului Judetean Valcea; Constantin Dirinea- Secretar al judetului; Constantin Mircea Predescu - Director executiv. I.Persoane juridice romane: 1.Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertuluide pe langa Tribunalul in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea persoana juridica, valabil la data deschiderii ofertelor -(emis cu cel mult 30 de zile inaintea datei limita de depunere a ofertelor original, copie legalizata/ autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.II.Persoane juridice /fizice straine: - Autorizatia de functionare eliberata de organismul de reglementare din tara in care ofertantul este rezident ? copie legalizata tradusa in limba romana de traducator autorizat.- Documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesionalin conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, valabil pentru anul calendaristic in curs (documentele se vor prezenta in copie legalizata, anexandu-se si traducerea autorizata in limba romana). Autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, documentele in original sau copie legalizata.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Copiedupa ultimul bilant contabil, (copie semnata si stampilata "conform cu originalul"), vizat de organele competente;
Completare formular ??Informatii generale?? Cerinta minima: Media cifrei de afaceri globala pe anii finan. 2008, 2009, 2010, sa fie decel putin 1.200.000lei si se va determina ca medie aritmetica a cifrelor de afaceriglobale realizate de ofertantin anii financiari precizati.- Nota: Valorile vor fi exprimate in euro, la cursul lei/euro mediu comunicat de Banca Nationala a Romaniei, pentru anul respectiv.
ANUL CURS RON/EURO
2008 3, 6827
2009 4, 2373
2010 4, 2099Ofertantii care trebuie sa efectueze conversia altor monede decat Euro sau Lei vor utiliza ratele de schimb medii anuale stabilite de catre BNR.In cazul ofertantilor din categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea nr. 346/2004) beneficiaza de reduceri cu 50% pentru In cazul unei oferte comune, situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.
Nota: La evaluarea situatiei economico-financiare nu se iau in considerare datele subcontractantilor.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Lista cuprinzand principalele livrari similare in ultimii 3 ani, cuprinzand valori, perioade de furnizare, beneficiari.- Se solicita completarea formularului nr. 12F
Lista de experienta similara. Se solicita completare formular anexat ??Experienta simillara??;Se solicitaprezentareacel multdoua contracte de furnizare fructe, a caror valoarecumulata sa fie cel putin egala cu 681.468, lei, insotite de documente constatatoare care contin informatii referitoare la indeplinirea obligatiilor contractuale, pentru a verifica modul de indeplinire al contractelor in conformitate cu prevederile art.971 dinH. G.nr. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Declaratie privind echipamentele tehnice, utilaje, instalatii.- Informatii privind utilaje, echipamente, instalatii: - instalatii de ambalare si instalatii de etichetare -de care dispune operatorul economic? completare formular nr. 12.H
- Mijloace de transport proprii sau inchiriate inregistrate sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor, din care sa rezulte ca ofertantul indeplineste conditiile impuse de legislatia europeana in vigoare privind transportul fructelor, pentru fiecare mijloc de transport in parte, de capacitate corespunzatoare.
- Ofertantul trebuie sadetina un numar minim de 10 autovehicule, sau sa prezinte un contract de inchiriere pentru mijloacelede transport, valabil pe perioada anului scolar 2011-2012.Operatorii economici care nu detin in proprietate aceste autovehicule, pot prezenta un angajament sau un contract cu clauza suspensiva.
Informatii privind personalul tehnic de specialitate si de asigurarea calitatii. Asigurarea cu personal necesar pentru indeplinirea contractului de furnizare:
- Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere (Formular nr. 12I)
- Se vor prezenta CV-urile personalului de conducere, precum si ale personalului direct responsabil pentru indeplinirea contractului de achizitie publica.
- Personalul de executie angajat in realizarea contractului, trebuie sa aiba cunostinte de igiena a alimentelor. Se solicita prezentarea carnetelor de sanatate avizate.
Sustinerea capacitatii tehnice si profesionale a ofertantului.In cazul in care un ofertant isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata pentru indeplinirea contractului de lucrari de catre o alta persoana juridica, in conformitate cu alin. (1) art. 190 din OUG 34/2006, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilorart. 180, art. 181 lit. a), c indice 1) si d) si art. 69 indice 1 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulteriuoare.
Informatii privind subcontractantii.- Completare formular: Declaratie privind subcontractantii ? Formularul "12G";
Nota: a. In cazul in care pentru indeplinirea contractului nu este necesara subcontractarea, operatorul economic va face precizarea ?nu este cazul? in cadrul formularului mentionat mai sus.
b. Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens de catre ofertantul care invoca sustinerea din partea subcontractantilor.
Informatii privind asociatii.Mai multi operatori ec. au dreptul de a se asocia pt a depune oferta comuna. Op. ec. care se asociaza, vor prezenta un acord preliminar de asociere.(vezi Sect?formulare?)in care se va stabili liderul de asociatie, activ. din contract care se vor realiza in comun, repartizarea fizica, valorica si procentualapentru fiecare asociat.Situatia ec si financ.si capac. tehnica si profesionala, se vor considera indeplinite prin cumul.Criteriile de calif. referitoare la situatia personala se prezinta de fiecare asociat in parte.Criteriile de calificare referitoare lacapacitatea de exercitare a activitatii profesionale se va demonstra pt. partea din contract pe care o realizeaza fiecare asociat.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Negociere accelerata
S-a avut in vedere caracterul de urgenta al aprovizionarii cu fructe pentru o perioada de 94 de zile pentru elevii din clasele I-VIII care frecventeaza invatamantul de stat si privat autorizat/acreditat, pentru anul scolar 2011-2012, tinand cont de faptul ca procedura anterioara de licitatie deschisa derulata de autoritatea contractanta a fost anulata in conditiile art. 209, alin. 1, lit. b) din OUG 34/2006, cu modif si compl ulterioare.Potrivit art. 110, alin. (1), litera a), coroborat cu art.113 din OUG nr. 34/2006, prin Notele justificative nr.405 si 406/13.01.2012 ale autoritatii contractante, a fost aprobata procedura de negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare - procedura accelerata.
IV.1.2) Limitarea numarului de operatori economici invitati sa prezinte oferte sau sa participe
Numar de agenti economici preconizat: 100
Toti candidatiicare indeplinesc criteriile de calificare, vor fi selectati.
IV.1.3) Reducerea numarului de operatori economici in timpul negocierii sau al dialogului
Aplicarea unei licitatii care sa se deruleze in etape succesive pentru a reduce progresiv numarul solutiilor care trebuie discutate sau al ofertelor care trebuie negociate
Nu
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
I.2
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 13.03.2012 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
14.03.2012 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 14.03.2012 12:00
Locul: Sala Mircea cel Batran , et. 1 de la sediul CJ Valcea, Str. G. Praporgescu, Nr. 1, loc. Rm Valcea
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Imputernicitii legali ai ofertantilor.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
In cazul in care ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, in vederea departajarii lor, autoritatea contractanta va solicita reofertarea in plic inchis.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Conform prevederilor art. 256 indice 2 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
CONSILIUL JUDETEAN VALCEA : Serviciul Juridic, Contencios, Coordonare
Adresa postala: strada General Praporgescu nr. 1, Localitatea: Ramnicu Valcea, Cod postal: 240182, Romania, Tel. +40 0250732901/169, Email: [email protected], Fax: +40 0250735617, Adresa internet (URL): www. cjvalcea.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
27.02.2012 12:20