Licitatie Publica - acord cadru avand ca obiect prestarea de servicii de reparatii, service, asistenta tehnica, suport logistic si furnizare de piese de schimb, ansambluri, subansambluri si materiale consumabile aferente acestor servicii pentru elicopterele IAR 316B
Anunt de participare numarul 137951/03.08.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Inspectoratul General de Aviatie alM.A.I.
Adresa postala: Calea Ion Zavoi, nr. 14, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 013696, Romania, Punct(e) de contact: Octav Gaftoi, Tel. +40 213104399, In atentia: Mihaela Circo, Email: [email protected], Fax: +40 213113909, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Ordine si siguranta publica
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Da
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
acord cadru avand ca obiect prestarea de servicii de reparatii, service, asistenta tehnica, suport logistic si furnizare de piese de schimb, ansambluri, subansambluri si materiale consumabile aferente acestor serviciipentru elicopterele IAR 316B
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
1 - Servicii de intretinere si reparare
Locul principal de prestare: sediul prestatorului
Codul NUTS: RO - ROMANIA
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei: Nu
Acord-cadru cu un singur agent economic
Durata acordului-cadru: 48 luni
Valoarea estimata fara TVA: 2, 727, 220EUR
Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: contractele subsecvente vor fi incheiate, in functie de necesitatile operative ale autoritatii contractante, dupa aprobarea finantarii acestora, valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent 851200 euro
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
acord cadru avand ca obiect prestarea de servicii de reparatii, service, asistenta tehnica, suport logistic si furnizare de piese de schimb, ansambluri, subansambluri si materiale consumabile aferente acestor serviciiin vederea intretinerii si mentinerii in stare de disponibilitate a e elicopterelor IAR 316B din dotarea Inspectoratului General de Aviatie si unitatilor teritoriale
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
50212000-4 - Servicii de reparare si de intretinere a elicopterelor (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
servicii de reparatii, service, asistenta tehnica, suport logistic si furnizare de piese de schimb, ansambluri, subansambluri si materiale consumabile aferente acestor serviciiin vederea intretinerii si mentinerii in stare de disponibilitate a e elicopterelor IAR 316B din dotarea Inspectoratului General de Aviatie si unitatilor teritoriale.
Pentru calcularea in lei a valorii estimate a fost folosit cursul de schimb valutar BNR valabil pentru data de 31.05.2012, 1 euro = 4, 4652 lei.
Valoarea maxima a acordului cadru este 12177582.74 lei
Valoarea estimata fara TVA: 2, 727, 220EUR
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
48 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
243.551 lei constituita prin scrisoare de garantie bancarasau emisa de o societate de asigurari valabila 90 de zile de la data limita pentru depunerea ofertelor. Garantia poate fi constituita si prin virament bancar in urmatorul cont RO39TREZ7005005XXX004991 deschis la A.T.C.P.M.B. Garantia de participare trebuie sa fie valabila de la data depunerii ofertei. In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici. Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana. In masura in care Consiliul respinge contestatia depusa de operatorul economic in cadrul procedurii de atribuire, autoritatea contractanta va retine din garantia de participare a ofertantul contestator, suma de 8.777, 76 lei. In cazul in care instanta competenta admite plangerea formulata impotriva deciziei Consiliului de respingere a contestatiei, autoritatea contractanta va returna contestatorului suma retinuta in cel mult 5 zile lucratoare de la data pronuntarii deciziei instantei de judecata Cuantumul garantiei de buna executie este 5% din valoarea fara TVA a fiecarui contract subsecvent.Modul de constituire a garantiei de buna executie - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care devin anexe la contract, cf.art. 90 alin.1 din HGR 925/2006
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Sume alocate de la bugetul de stat. Plata serviciilor se va efectua in contul de trezorerie sau printr-o modalitate de plata acceptata in tranzactiile internationale
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratii privind eligibilitatea - Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din OUG 34/206, cu modificarile si completarile ulterioare; se va prezenta completat formularul 1Precizari: a. Aceasta declaratie nu se solicita eventualilor subcontractanti;b. In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.c. In cazul depunerii unei oferte individuale/comune sustinuta financiar si/sau tehnico-profesional de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. 34/2006- se va prezenta completat formularul 2 si urmatoarele documente de confirmare: 1. Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia isi are sediul social operatorul economic, care sa ateste plata obligatiilor fata de bugetul de stat valabile in luna anterioara celei in care se depun ofertele;2. Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale din care sa rezulte plata obligatiilor fata de bugetul local, care sa ateste indeplinirea obligatiilor fata de bugetul local, valabile in luna anterioara celei in care se depun ofertele;Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta va exclude ofertantul/candidatul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) in luna anterioara celei pentru care se depun ofertele.Note: - Incadrarea in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art.180 si 181 atrage excluderea ofertantului din procedura pentru atribuirea contractului.- In cazul in care oferta este depusa de o asociere de operatori economici, fiecare asociat, inclusiv liderul are obligatia depunerii formularelor nr.1 si 2 si a documentelor de confirmare.- In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, nu se emit documente de tipul celor solicitate sau acestea nu vizeaza toate situatiile cuprinse la art.180 si 181, se accepta prezentarea unei declaratii pe proprie raspundere sau dupa caz, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.- In cazul ofertantilor persoane juridice/fizice straine documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, in original, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana.- Cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art.181 din ordonanta nu se solicita a fi indeplinite de catre eventualii subcontractanti.- In cazul depunerii unei oferte in asociere, cerintele formulate pentru situatiile prevazute la art.181 din ordonanta vor fi demonstrate de fiecare asociat.- In cazul depunerii de oferte sustinute de catre tert/terti sustinatori, fiecare are obligatia de a demonstra ca nu se afla in situatiile prevazute la rt. 181 lit a, c1, si d.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta Cerinta obligatorie Completare formular nr. 13Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.69 ind.1 din ordonanta Evitarea conflictului de interese Completare Formular 14Mentionam faptul ca sunt implicate in organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire urmatoarele persoane din cadrul autoritatii contractante: Gradinaru DorelBurtan Marius
Ceausu JeanVasile FlorinMosor SorinPopescu AdrianDobre Cristian
Gaftoi OctavTrailescu PetreGhinea EugeniuFilip Hermina
Circo Mihaela a) certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului pentru operatorii economici romani; orice documente din care sa rezulte o forma de inregistrare sau apartenenta din punct de vedere profesional, pentru operatorii economici strainib) autorizatie emisa de producatorul elicopterului IAR 316B, pentru executarea mentenantei de baza la elicoptere si motoare, conform caietului de sarcini; manualele de intretinere si exploatare ale averonavei presupun ca orice operatiuneasupra aeronavei sa fie efectuata de catre personal tehnic pregatit si autorizat in acest scop
c) autorizare emisa de autoritatea aeronautica civila competenta, membra EASA, pentru organizatie tehnica de intretinere (PART 145), pe tipul de elicopter, respectiv IAR 316BNote: Documentele privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu pot fi prezentate in favoarea ofertantului de catre eventualii subcontractanti si/sau de catre tertul/tertii sustinator/sustinatori;In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.In cazul depunerii documentelor in copie simpla autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a verifica conformitatea cu originalul, printr-o solicitare adresata ulterior ofertantilor in cauza.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
a) Bilantul contabil pe ultimul an sau balanta de verificare, in cazul in care publicarea acestora este prevazuta de legislatia tarii in care este stabilit ofertantul
Modalitate de indeplinire
a) Copia bilantului cu viza organului de administrare fiscala
NotaAutoritatea contractanta accepta si orice alte documente prin care operatorul economic isi poate prezenta o imagine fidela a situatiei economice si financiare
b) Informatii privind cifra medie de afaceri pe ultimii 3 ani - media cifrei de afaceri globale mai mare de 851.200 euro
Modalitatea de indeplinire
Completarea Formularului nr. 3 - Informatii generale
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
a) lista principalelor prestari de servicii in ultimii 3 ani, continand valori, perioade si beneficiari; prestarile se confirma prin prezentarea unor certificate / documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul beneficiar
Modalitatea de indeplinire
Completarea Formularului nr. 5
b) lista cuprinzand utilajele, instalatiile si echipamentele tehnice necesare pentru indeplinirea contractului
Modalitatea de indeplinire
Declaratie pe propria raspundere
c) lista cuprinzand personalul responsabil pentru indeplinirea contratului
Modalitatea de indeplinire
Declaratie pe propria raspundere
d) lista cuprinzand partea din contract pe care operatorul economic are intentia sa o subcontracteze
Modalitatea de indeplinire
Declaratie pe propria raspundere
e) experienta similara - indeplinirea in ultimii 3 ani a cel putin unui contract avand valoare egala sau mai mare de851.200 euro
Modalitatea de indeplinire
Formularul nr. 5 - insotit de confirmarea beneficiarului
documente privind implementarea sistemului de management al calitatii pentru ofertant - standard ISO 9001 si 9100
Modalitatea de indeplinire
Copia documentului solicitat
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Da
se va organiza o runda de o zi, va face obiectul procesului repetitiv de ofertare valoarea totala maxima a acordului cadru
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da
Anunt de intentie
Numarul anuntului in JO: 2012/S27-043843 din 09.02.2012
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 20.09.2012 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
21.09.2012 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Altele
documentele depuse in alta limba decat cea romana vor fi insotite de traducere autorizata
Moneda in care se transmite oferta de pret: EUR
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 21.09.2012 10:30
Locul: sediul Inspectoratului General de Aviatie al MAi din Calea Ion Zavoi, nr. 14, sector 1 Bucuresti
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
reprezentantii imputerniciti ai operatorilor economici participanti la procedura
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
Contractele ce se vor incheia cu persoane fizice sau juridice straine se vor derula prin intermediul S.C. Comicex S.A., str. Eforie, nr. 3, corp B, et. 7, sector 5, Bucuresti, tel. +40213151580, fax +40213155653, pentru si in numele autoritatii contractante; Precizari specifice licitatie electronica: informatiile care urmeaza a fi puse la dispozitie ofertantilor: - existenta de preturi sau valori noi - numarul participantilor - clasament - pasul de licitare este de 0, 1% c)Numarul de runde ale licitatiei electronice :1 Licitatia electronica va incepe la doua zile lucratoare de la transmiterea invitatiei. Durata unei runde :1 zi. Nota : Dupa incheierea rundei de reofertare, se solicita ofertantului aflat pe primul loc in clasamentul afisat de operatorul S.E.A.P.sa transmita Autoritatii contractante Formularul de oferta nr. 9 si Centralizatorul de preturi, completate cu noile valori rezultate in urma procesului de reofertare electronica. Nota: Inspectoratul General de Aviatie deruleaza procedura de achizitie pentru Inspectoratul General de Aviatie si unitatile teritoriale. In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, autoritatea contractanta va solicita reofertarea in plic inchis, in vederea departajarii.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile incapand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta a unui act al autoritatii contractante considerat nelegal
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Compartimentul juridic al autoritatii contractante
Adresa postala: Calea Ion Zavoi, nr. 14, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 015045, Romania, Tel. +40 213104399, Email: [email protected], Fax: +40 213113909
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
02.08.2012 12:12