Licitatie Publica - Asistenta tehnica pentru pregatirea Programului Operational Sectorial Transport 2014-2020
Anunt de participare numarul 145201/25.07.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Transporturilor
Adresa postala: Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, Sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Punct(e) de contact: Alexandra Anghelina, Tel. +040 750032413, In atentia: Bogdan Raileanu, Email: [email protected], Fax: +40 0213110565, Adresa internet (URL): www.mt.ro; www.ampost.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
Altele: Autoritate de stat care elaboreaza strategia si reglementarile specifice de dezvoltare in domeniul transporturilor
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Asistenta tehnica pentru pregatirea Programului Operational Sectorial Transport 2014-2020
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
11 - Servicii de consultanta in management si servicii conexe
Locul principal de prestare: sediul autoritatii contractanteMinisterul Transporturilor, Bd. Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucuresti
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Obiectivul contractului este pregatirea Programului Operational Sectorial Transport 2014 ? 2020, constand in dezvoltarea instrumentelor programatice aferente domeniului de transport pentru perioada 2014 ? 2020, precum si asigurarea sprijinului pe toata perioada derularii negocierilor cu Comisia Europeana pentru aprobarea acestor instrumente programatice.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
79400000-8 - Consultanta in afaceri si in management si servicii conexe (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Min. 1197 zile lucratoare pentru expertii principali
Min. 814 zile lucratoare pentru expertii pe termen scurt
Valoarea estimata fara TVA: 5, 893, 600RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
20 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia de participare: 100.000 lei (50% pt IMM).Garantia de participare va fi constituita in conformitate cu prevederile art. 86 alin. (1) din H.G. nr. 925/2006, prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari in forma prezentata in Formularul 23, instrument care va fi prezentat autoritatii contractante in original cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.Perioada de valabilitate a garantiei de participare este de 90 zile de la data limita de depunere a ofertelor. In cazul unei asocieri, Scrisoarea de garantie de participare va fi emisa in numele si pentru liderul asocierii. In cazul in care garantia de participare se va constitui prin virament bancar, ofertantul va vira suma in contul RO53TREZ7005005XXX000180, deschis la ATCP Mun. Bucuresti. Dovada constituirii garantiei de participare se va depune in original cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor. In cazul constituirii garantiei de participare in alta moneda decat cea solicitata, se va considera cursul de schimb valutar publicat pe site-ul BNR din ziua publicarii anuntului de participare.Cu exceptia situatiilor descrise mai sus, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a respinge in cadrul sedintei de deschidere orice oferta care nu este insotita de garantia de participare in cuantumul, forma si avand perioada de valabilitate solicitate prin prezenta documentatie de atribuire. Cuantumul garantiei de buna executie: 10% din valoarea fara TVA a contractului (5% pt. IMM).Garantia de buna executie va fi constituita in conformitate cu prevederile art. 90 alin. (1) din H.G. nr. 925/2006, printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, in forma prezentata in Formularul 26, inainte de data semnarii contractului, ca o conditie de semnare si intrare in vigoare a contractului de achizitie. Autoritatea contractanta nu intentioneaza constituirea garantiei de buna executie prin retineri succesive din sumele datorate la plata, prevazuta de art. 90 alin. (3) din HG nr.925/2006.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Cofinantare din fonduri comunitare nerambursabile si buget de stat. Modalitatea de plata este descrisa in clauzele contractuale (factura/OP).
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conf. art44 OUG 34/2006.Pt. oferta comuna castigatoare, grupul de operatori economici va prezenta, inainte de incheierea contractului, dovada legalizarii asocierii.
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1)Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 din ordonanta - Formularul 3 din sect III a Doc de atrib, original, semnat, datat si stampilat;2)Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din ordonanta - Formularul 4 din sect III a Doc de atrib, original, semnat, datat si stampilat;3)Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa plata obligatiilor exigibile la finalul lunii anterioare celei in care se depun ofertele. Pentru ofertantii straini se vor considera conditiile aplicabile conform legislatiei din tara de origine;4)Certificat de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa plata obligatiilor exigibile la finalul lunii anterioare celei in care se depun ofertele. Pentru ofertantii straini se vor considera conditiile aplicabile conform legislatiei din tara de origine;5)Certificat de participare cu oferta independenta, Formularul 6 din sect III a Doc de atrib, original, semnat, datat si stampilat;6)Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in prevederile art. 69 ind. 1 din ordonanta - Formularul 5 din sect III a Doc de atrib, original, semnat, datat si stampilat;Persoanele care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante sunt Relu Fenechiu - ministru, Tiberiu Barbuletiu - secretar general, Valentin Florin Trifan - secretar general adj., Anca Botoc - director cabinet ministru, Petre Neacsa - director general adj., Florentina Sabina Muresan - sef serviciu, Marcel Ioan Bolos - director general, Mihaela Dinca - director general adj., Bogdan Ionut Raileanu - sef serviciu. 1)Certificat constatator - Eliberat de Ministerul Justitiei, Oficiul Registrului Comertului din care sa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic, care trebuie sa corespunda obiectului contractului (servicii de consultanta in management). In cazul persoanelor juridice /fizice straine se solicita documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic si din care sa rezulte obiectul de activitate al respectivului operator economic, care trebuie sa corespunda obiectului contractului (servicii de consultanta in management). In cazul asocierii mai multor operatori economici cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale trebuie sa fie indeplinita de catre fiecare dintre operatorii economici asociati. Ofertantului clasat pe primul loc i se va solicita prezentarea in orig./copie legalizata a certificatului constatator/documentelor care dovedesc forma de inregistrare/atestare ori apartenenta profesionala, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire.
2)Declaratie pe proprie raspundere privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, Formularul 7 din sect III a Doc de atrib, original, semnat, datat si stampilat.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Media cifrei de afaceri globale pe anii2010, 2011 si 2012 sa fie de minim: 2.500.000 Euro.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
-Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii impreuna) detine experienta in ultimii 3 ani (considerati de la termenul limita de depunere a ofertelor), contracte/proiecte in care sa fi prestat servicii de elaborare a unor strategii privind infrastructura de transport, iar valoarea cumulata a acestor servicii sa fie de 500.000 Euro sau echivalent;
si
-Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii impreuna) detine experienta, in ultimii 3 ani (considerati de la termenul limita de depunere a ofertelor), contracte/proiecte in care sa fi prestat servicii de elaborare/evaluare a unor programe privind dezvoltarea si/sau consolidarea capacitatii administrative cu finantare publica sau a unor documente de implementare a acestor programe, iar valoarea cumulata a acestor servicii sa fie de 600.000 Euro sau echivalent.
Sunt acceptate serviciile solicitate, din cadrul unor contracte/proiecte in derulare, pentru care ofertantul poate demonstra ca au fost prestate. Se considera cerinta indeplinita si in situatia in care ofertantul a prestat in cadrul aceluiasi contract atat servicii de elaborare a unor strategii privind infrastructura de transport, in valoare de 500.000 Euro sau echivalent, cat si servicii de elaborare/evaluare a unor programe privind dezvoltarea si/sau consolidarea capacitatii administrative cu finantare publica sau a unor documente de implementare a acestor programe, in valoare de 600.000 Euro sau echivalent. Valorile vor fi exprimate in moneda nationala a ofertantului si in euro, la cursul mediu comunicat de Banca Centrala Europeana http: //sdw.ecb.europa.eu/browse.do?node=2018794.
Calificarea si experienta profesionala a expertilor cheie:
1)Expert 1?coordonator de proiect?expert in planificare pentru transporturi
Pregatire profesionalaa)studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent
b)cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat
Experienta profesionala generala
a)min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica
a)min.3 ani in proiecte de consultanta, asistenta tehnica sau evaluare, in domeniul planificarii pentru transporturi
2)Expert 2?expert in dezvoltare institutionala pentru fonduri europene
Pregatire profesionalaa)studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent
b)cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat
Experienta profesionala generala
a) min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica
a) min.3 ani in proiecte de consultanta, asistenta tehnica sau evaluare, in domeniul dezvoltarii institutionale
3)Expert 3?expert transport rutier
Pregatire profesionalaa)studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent
b)cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat
Experienta profesionala generala
a) min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica
a) min.3 ani in proiecte de consultanta, asistenta tehnica sau evaluare, in domeniul infrastructurii de transport rutier
4)Expert 4?expert transport feroviar
Pregatire profesionalaa)studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent
b)cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat
Experienta profesionala generala
a) min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica
a) min.3 ani in proiecte de consultanta, asistenta tehnica sau evaluare, in domeniul infrastructurii de transport feroviar
5)Expert 5-expert transport cai navigabile interioare
Pregatire profesionalaa)studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent
b)cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat
Experienta profesionala generala
a) min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica
a) min.3 ani in proiecte de consultanta, asistenta tehnica sau evaluare, in domeniul infrastructurii de transport pe cai navigabile interioare
6)Expert 6?expert in domeniul aeroportuar
Pregatire profesionalaa)studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent
b)cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat
Experienta profesionala generala
a) min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica
a) min.3 ani in proiecte de consultanta, asistenta tehnica sau evaluare, in domeniul infrastructurii aeroportuare
7)Expert 7?expert in domeniul elaborarii de politici publice
Pregatire profesionala: a)Studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent;
b)Cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat;
Experienta profesionala generala: a)min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica: a)min.3 ani in proiecte de consultanta, asistenta tehnica sau evaluare, in domeniul administratiei publice
8)Expert 8?expert in domeniul evaluarilor strategice de mediu
Pregatire profesionala: a)Studii superioare, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent;
b)Cunoasterea limbii engleze la un nivel avansat;
c)Certificatul de inregistrare in Registrul national al elaboratorilor de studii pentru protectia mediului, emis si valabil conform Ordinului Ministrului Mediului nr. 1.026 din 27 iulie 2009 privind aprobarea conditiilor de elaborare a raportului de mediu, raportului privind impactul asupra mediului, bilantului de mediu, raportului de amplasament, raportului de securitate si studiului de evaluare adecvata, cu completarile si modificarile ulterioare;
Experienta profesionala generala: a)min.5 ani de experienta profesionala generala
Experienta profesionala specifica: a) Min.3 ani in proiecte care au vizat realizarea procedurii de evaluare strategica de mediu.
Certificarea privind implementarea unui sistem demanagement al calitatii conform cerintelorstandardului SREN ISO9001 sau echivalent.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
- criteriile enuntate in caietul de sarcini, in invitatia de a prezenta o oferta sau de a participa la negociere sau in documentul descriptiv
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
70%
Descriere: Componenta financiara - a se vedea Anexa A la Caietul de sarcini
2.
Identificarea riscurilor si recomandari de reducere/eliminare a acestora
30%
Descriere: 2.1. Identificarea, descrierea si argumentarea de riscuri suplimentare care pot afecta executia contractului -15 puncte, 2.2 Numarul de planuri de contingenta a riscurilor specifice identificate fara a afecta cerintele caietului de sarcini-15 puncte
Punctaj maxim componenta tehnica: 30
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 12.09.2013 09:59
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
12.09.2013 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 12.09.2013 13:00
Locul: Sediul MT, Bd. Dinicu Golescu nr. 38 sector 1 Bucuresti, etaj1, sala 29
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentanti ai ofertantilor, maxim 2 persoane pe baza de imputernicire scrisa si depusa odata cu oferta sau anterior.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Programul Operational Sectorial Transport 2007 ? 2013
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial de Transport - POS Transport
VI.3) Alte informatii
Operatorul economic declarat castigator este obligat sa detina/sa-si deschida cont la Trezorerie, in vederea efectuarii platilor aferente serviciilor prestate in cadrul contractului. Documentele emise in alta limba decat romana trebuie sa fie insotite de traducerea autorizata in limba romana. Daca este cazul, oferta va include Acordul de asociere, nelegalizat. Stabilirea ofertei castigatoare se va face numai prin compararea valorii totale fara TVA a ofertelor admisibile. In cazul in care pe primul loc sunt 2 sau mai multe oferte admisibile, cu valori totale fara TVA egale, se va solicita reofertare doar respectivilor ofertanti, in plic inchis, in termen de 3 zile lucratoare.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre contestator de actul autoritatii contractante considerat nelegal
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Ministerul Transporturilor - Directia Proiecte Asistenta Tehnica
Adresa postala: B-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Tel. +40 750032413, Email: [email protected], Fax: +40 0213110565, Adresa internet (URL): www.mt.ro; www.ampost.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
24.07.2013 15:29