Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - CL 14 ?Lucrari pentru imbunatatirea operationala la statia de epurare existenta in municipiul Oradea?


Anunt de participare (utilitati) numarul 135234/03.05.2012
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
COMPANIA DE APA ORADEA S.A.
Adresa postala: DUILIU ZAMFIRESCU NR. 3, Localitatea: Oradea, Cod postal: 410202, Romania, Punct(e) de contact: Vivianne SAVA, Tel. +40 259436934, Email: [email protected], [email protected], Fax: +40 259432576, Adresa internet (URL): www.apaoradea.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Societate Comerciala cu capital integral de Stat
Activitate (activitati)
- Ap?
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
CL 14 ?Lucrari pentru imbunatatirea operationala la statia de epurare existenta in municipiul Oradea?
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Proiectare si executare
Locul principal de executare: Judetul Bihor, Romania
Codul NUTS: RO111 - Bihor
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Contractul CL 14 ?Lucrari pentru imbunatatirea operationala la statia de epurare existenta in municipiul Oradea? copera cerintele minime privind proiectarea, furnizarea, instalarea, darea in exploatare, testarea si punerea in functiune a tuturor elementelor urmatoare: - Inchiderea lagunei de balansare a debitelor din amonte de statia de epurare existenta si umplerea acesteia cu material inert, de preferat cu materiale rezultate din excavatii si constructii. Acoperirea lagunei cu material inert se va realiza in regie proprie de catre Operatorul Regional. Prin prezentul proiect se prevad doar cheltuielile necesare pentru inchiderea bypass-ului din colectorul principal catre laguna si cheltuielile necesare pentru readucerea la starea initiala a lagunei, dupa umplerea acesteia cu material inert.- Pe colectorul principal de intrare in statia de epurare s-a prevazut a se efectua o inspectie video (CCTV) si in functie de rezultatul acesteia se vor efectua lucrari de reabilitare ale colectorului.- Construirea unui canal aditional la treapta mecanica, in paralel cu cel existent, pentru a elimina restrictia hidraulica existenta. Noul canal va fi construit cu o latime de 2 m si va avea aceeasi adancime ca a celui existent. Ambele canale, cel existent si cel nou, vor fi prevazute cu debitmetre electromagnetice pentru canale cu nivel liber.- Instalarea de noi pompe de ape pluviale in camera umeda aferenta statiei de pompare intermediara existenta. Electropompele vor avea capacitatea de transport de 1800 l/s.- Construirea unei lagune pentru retentia timp de doua ore a debitelor pluviale. Laguna va fi amplasata in interiorul statiei de epurare existenta, va fi formata din doua compartimente si va fi prevazuta cu preaplin de evacuare a debitelor exceptionale in lagunele din aval de statia de epurare.- Prevederea de pompe pluviale in noua laguna, cu capacitatea de 500 l/s, astfel incat dupa oprirea ploii, apa pluviala inmagazinata temporar in laguna sa fie transportata inapoi in camera umeda aferenta statiei de pompare intermediara, pentru transferul ulterior al acesteia in procesul de tratare.Conducte noi de legatura intre statia de pompare intermediara si noua laguna, executate din PAFSIN, Dn 1000 mm si Dn 500 mm, fiecare din ele avand o lungime de cca 700 m.- 10 hambare pentru uscarea namolului deshidratat, fiecare hambar avand suprafata de 500 mp, unele din paturile de uscare existente se vor converti in hambare.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45252100-9 - Lucrari de constructii de statii de epurare (Rev.2)
45232150-8-Lucrari pentru conducte de alimentare cu apa (Rev.2)
71322000-1-Servicii de proiectare tehnica pentru constructia de lucrari publice (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Contractul CL 14 ?Lucrari pentru imbunatatirea operationala la statia de epurare existenta in municipiul Oradea? copera cerintele minime privind proiectarea, furnizarea, instalarea, darea in exploatare, testarea si punerea in functiune a tuturor elementelor urmatoare: - Inchiderea lagunei de balansare a debitelor din amonte de statia de epurare existenta si umplerea acesteia cu material inert, de preferat cu materiale rezultate din excavatii si constructii. Acoperirea lagunei cu material inert se va realiza in regie proprie de catre Operatorul Regional. Prin prezentul proiect se prevad doar cheltuielile necesare pentru inchiderea bypass-ului din colectorul principal catre laguna si cheltuielile necesare pentru readucerea la starea initiala a lagunei, dupa umplerea acesteia cu material inert.- Pe colectorul principal de intrare in statia de epurare s-a prevazut a se efectua o inspectie video (CCTV) si in functie de rezultatul acesteia se vor efectua lucrari de reabilitare ale colectorului.- Construirea unui canal aditional la treapta mecanica, in paralel cu cel existent, pentru a elimina restrictia hidraulica existenta. Noul canal va fi construit cu o latime de 2 m si va avea aceeasi adancime ca a celui existent. Ambele canale, cel existent si cel nou, vor fi prevazute cu debitmetre electromagnetice pentru canale cu nivel liber.- Instalarea de noi pompe de ape pluviale in camera umeda aferenta statiei de pompare intermediara existenta. Electropompele vor avea capacitatea de transport de 1800 l/s.- Construirea unei lagune pentru retentia timp de doua ore a debitelor pluviale. Laguna va fi amplasata in interiorul statiei de epurare existenta, va fi formata din doua compartimente si va fi prevazuta cu preaplin de evacuare a debitelor exceptionale in lagunele din aval de statia de epurare.- Prevederea de pompe pluviale in noua laguna, cu capacitatea de 500 l/s, astfel incat dupa oprirea ploii, apa pluviala inmagazinata temporar in laguna sa fie transportata inapoi in camera umeda aferenta statiei de pompare intermediara, pentru transferul ulterior al acesteia in procesul de tratare.Conducte noi de legatura intre statia de pompare intermediara si noua laguna, executate din PAFSIN, Dn 1000 mm si Dn 500 mm, fiecare din ele avand o lungime de cca 700 m.- 10 hambare pentru uscarea namolului deshidratat, fiecare hambar avand suprafata de 500 mp, unele din paturile de uscare existente se vor converti in hambare.Valoarea estimata a lucrarilor 9.188.233, 02 lei, din care proiectare 304.840, 81 lei, executia 8.883.392, 21 lei
Valoarea estimata fara TVA: 9, 188, 233.02RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
20 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare va fi de 180.000 lei, sau echivalentul in alta moneda de circulatie internationala calculat la un curs BNR din data de 11.05.2012. Perioada de valabilitate a garantiei de participare - 120 zile de la data limita de depunere a ofertelor. Garantia de participare va trebui sa acopere cel putin perioada de valabilitate a ofertei. Forma de constituire a garantiei de participare care va fi acceptata: Instrument de garantare, pentru cuantumul si perioada de valabilitate solicitate conform Formularului 3 din sectiunea formulare, care se prezinta in original, emis de o banca sau o societate de asigurari sau Ordin de plata (vizat de banca) : in contul LEI RO41BRDE050SV03433450500 deschis la BRD Oradea, sau; EURO RO89BRDE050SV06522910500 deschis la BRD Oradea, in copie legalizata/ original/copie conform cu originalul, semnata si stampilata; cu conditia confirmarii acestora de catre BRD, astfel incit inainte de data deschiderii respectiva sa se afle in contul Autoritatii Contractante. Nota: Instrumentul de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari va fi prezentat in original inclusiv toate anexele (ex. Condiii de asigurare, Alte clauze, etc) si dovezile privind achitarea primelor de asigurare pentru perioada de valabiltate a ofertei (ordin de plata vizat banca, chitanta), fara cota de fransiza sau alta clauza care sa diminueze valoarea despagubirilor, pentru cuantumul si perioada de valabilitate solicitate. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA si va fi constituita in moneda contractului. Constituirea garantiei de buna executie va fi realizata prin una din urmatoarele modalitati, dar nu mai tarziu de 10 zile de la semnarea contractului: ? Prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, cu respectarea HG. nr. 1045/2011 ? Scrisoare de garantie de buna executie emisa de o banca valabila cel putin pe perioada de derulare a contractului, prezentata in original, ? Formular nr. 19 din Documentatia de atribuire ?Sectiunea? Formulare; ? Instrument de garantie emis in conditiile legii de o societate de asigurari prezentata in original inclusiv toate anexele (ex. Conditii de asigurare, Alte clauze, etc) si dovezile privind achitarea primelor de asigurare (ordin de plata vizat banca, chitanta) , fara cota de fransiza sau alta clauza care sa diminueze valoarea despagubirilor.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
-Fonduri europene = 76.30% - de la Buget de Stat: 11, 67%; - contributie Bugetul Local: 1, 80%; - credit contractat de Autoritatea Contractanta: 10, 23%
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
- Formularul nr.1 ? Declaratie privind eligibilitatea - din Sectiunea Formulare (completat). Acest formular va fi prezentat si de sustinator, daca este cazul;
- Cazier Fiscal al companiei eliberat de organele fiscale competente, valabil la data depunerii ofertelor;
- Cazier judiciar al companiei (in statele unde este aplicabil), valabil la data depunerii oferelor.- Formularul nr.2 - Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. 34/2006 - din Sectiunea Formulare (completat);
- Certificat constatator privind plata obligatiilor catre bugetul general consolidat de stat eliberat de D.G.F.P. din care sa reiasa faptul ca ofertantul nu are datorii catre Bugetul general consolidat- Certificat privind plata obligatiilor catre bugetul local eliberat de catre directia de specialitate din cadrul Primariilor in a caror raza teritoriala activeaza ofertantul din care sa reiasa ca ofertantul nu are obligatii restante la bugetul local;Persoanele juridice straine vor prezenta orice document edificator pentru dovedirea eligibilitatii ? eliberate de autoritati din tara de origine (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente ) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local in conformitate cu cerintele autoritatii contractante.Documentele vor fi prezentate in original sau copie certificata pentru conformitate cu originalul la care se va alatura traducerea autorizata a acestora in limba romana. In cazul in care traducatorul nu este autorizat acestea se vor legalizata la notariatPentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 182 din OUG 34/2006 aprobata cu modificari si completari prin Legea 337/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele solicitate mai sus.Nota: Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a lunii anterioare termenului de depunere a ofertelor.Nota: In cazul in care ofertantul a incheiat o conventie de esalonare a platilor obligatiilor exigibile de plata a taxelor si impozitelor la bugetul de stat, se vor prezenta toate ordinele de plata doveditoare la zi a acestor esalonari, in original sau copie certificata pentru conformitate cu originalul.Nota: In cazul in care tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile atunci trebuie sa fie acceptata o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.- Formularul nr. 4 - Declaratie privind calitatea de participant la procedura - din Sectiunea Formulare (completat);
- Formularul nr.24. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art 69^1 din OUG nr. 34/2006 (evitarea conflictului de interese). Persoane cu functie de decizie: ing. Ovidiu GAVRA Director General, ing. Georgica IGNAT Manager de Proiect. Acest formular va fi prezentat si de sustinator, daca este cazul.Operatorul economic va completa Certificatul de participare la procedura cu oferta independenta Formular nr. 21 din Documentatia de atribuire - Sectiunea IV ? Formulare, prin care se certifica faptul ca participarea la respectiva procedura este facuta in concordanta cu regulile de concurenta si se va intocmi in conformitate cu Ordinul nr. 314/12.10.2010 al ANRMAP, privind punerea in aplicare a certificatului privind participarea la licitatii cu oferte independente. - Persoane juridice romane Cerinte minime: Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului, nu mai vechi de 30 de zile din care sa rezulte obiectul de activitate relevant pentru obiectul prezentei achizitii, (Lucrari de constructii a proiectelor utilitare pentru fluide).In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.- Persoane fizice romane Cerinta minima: Copie autorizatie de functionare/altele acte echivalente- Persoane juridice / fizice straine Cerinta minime: Certificat constatator (sau document echivalent) emis de registrul comertului (sau autoritatea echivalenta din tara in care ofertantul este rezident), , din care sa rezulte obiectul de activitate relevant pentru obiectul prezentei achizitii, Lucrari de constructii a proiectelor utilitare pentru fluide)
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Bonitate bancara Cash-flow de executie a lucrarilor pentru o perioada de 3 luni, in valoare de minim 1.148.529 lei
Cifra de afaceri medie globala pe ultimii 3 (trei) ani, trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu 15.000.000 lei.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Lista principalelor obligatii contractuale in desfasurare - daca exista.
Experienta similara: Cerinta minima: Ofertantul trebuie sa fi finalizat cel putin 1 contract de proiectare si executie statie de epurare, statie de pompare transfer ape uzate, de natura si complexitate similara, cu valoare cel putin de 7.500.000 lei. sau cel mult doua contracte similare (proiectare si executie statie de epurare, statie de pompare transfer ape uzate, de natura si complexitate similara) cu valoare cumulata egala cel putin de 7.500.000 lei. Nota: Experienta similara poate fi indeplinita prin prezentarea a doua contracte distincte pentru proiectare cu valoare de minim 250.000 lei respectiv executie cu valoarea minima de 7.250.000 lei cu respectarea celor de mai sus.
Informatii privin Utilaje - Cerinta minima: Declaratie privind dotarile specifice, utilajele, echipamentul tehnic, mijloace de transport, utilaje pentru constructii, laboratoare si alte mijloace fixe pe care ofertantul se angajeaza sa le foloseasca pentru indeplinirea contractului ? se va prezenta Formularul nr.10. In cazul in care ofertantul este organizat in asociere, Formularul 10 trebuie completat doar de catre liderul asocierii si sa cuprinda echipamentele tuturor partenerilor asociati.
Informatii privind angajatii
Informatii privind personalul tehnic de specialitate
? 1.Reprezentant Antreprenor - Studii superioare tehnice de lunga durata; - Participarea ca ?reprezentant al antreprenorului? in cel putin un contract cu obiect similar
? 2.Responsabil cu controlul de calitate in domeniul retelelor de apa si canalizare, nominalizat conform programului de calitate implementat - Studii superioare tehnice de lunga durata; - Se va prezenta decizie de numire cu respectarea legislatiei in vigoare, in cadrul societatii ofertantului, pe pozitia de responsabil cu asigurarea calitatii, valabila la data depunerii ofertei
? 3.Responsabil Tehnic cu Executia (RTE) - Studii superioare tehnice de lunga durata - atestat tehnico-profesional pentru domeniul IX - Constructii edilitare si de gospodarie comunala
? 4.Coordonator proiectare - Studii superioare tehnice de lunga durata - participarea in calitate de ?coordonator proiectare? in cel putin un contract cu obiect similar
? 5.Inginer de proces Studii superioare tehnice de lunga durata; - participarea ca ?inginer de proces? in cel putin un contract cu obiect similar
? 6.Inginer lucrari civile - Studii superioare tehnice de lunga durata; - participare ca ?inginer lucrari civile? in cel putin un contract cu obiect similar
? 7.Inginer structuri - Studii superioare tehnice de lunga durata; - participarea ca ?inginer structuri? in cel putin un contract cu obiect similar
? 8.Inginer mecanic - Studii superioare tehnice de lunga durata; - participarea ca ?inginer mecanic? in cel putin un contract cu obiect similar
? 9.Inginer electric - Studii superioare tehnice de lunga durata; - participarea ca ?inginer electric? in cel putin un contract cu obiect similar
? 10.Inginer automatizare SCADA - Studii superioare tehnice de lunga durata; - participarea in calitate de ?inginer automatizare SCADA? in cel putin un contract cu obiect similar
Cerinte generale pentru personal solicitat
Informatii privind subcontractantii conform art. 188 alin. (3) lit. g) din OUG nr. 34/2006 (daca este cazul): Cerinta minima: Prezentarea Formularului nr. 15
Dovada certificarii sistemului de management al calitatii conform standardului ISO 9001 sau echivalent
Dovada certificarii sistemului de management al calitatii conform standardului ISO 14001 sau echivalent
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
CL 14
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 13.07.2012 12:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
23.07.2012 10:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 24.07.2012 08:00
Locul: S.C COMPANIA DE APA ORADEA S.A, Str. Duiliu Zamfirescu nr. 3, Oradea, Judetul Bihor , Romania
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii legali sau imputernicitii ofertantilor
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Proiect prioritar strategic privind Programul Operational Sectorial de Mediu, Axa prioritara 1 - Extinderea si modernizarea infrastructurii de apa si apa uzata in Judetul Bihor
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Mediu
VI.3) Alte informatii
Informatii privind asocierea operatorilor economici (daca este cazul): a. Se va completa Formularul nr. 23 din Documentatia de atribuire ? Sectiunea IV ? Formulare. b. Daca este cazul, Acord sau o scrisoare preliminara de asociere. Se va prezenta Acordul de asociere, in original .Oferta trebuie sa cuprinda un acord sau o scrisoare preliminara de asociere in care sa se mentioneze ca toti asociatii isi asuma raspunderea colectiva si solidara pentru indeplinirea contractului, ca liderul asociatiei este imputernicit sa se oblige si sa primeasca instructiuni in numele tuturor asociatilor si este raspunzator in nume propriu si in numele Asocierii pentru indeplinirea contractului. Intelegerea trebuie sa stipuleze de asemenea ca toti asociatii din Asociere sunt obligati sa ramana in Asociatie pe intreaga durata a contractului. Ofertantul, in cazul in care este format dintr-o asociatie la care participa mai multi operatori economici, va semna o declaratie (model propriu) prin care se obliga ca in cazul in care oferta sa este declarata castigatoare va legaliza asocierea, iar contractul de asociere, dupa acceptarea acestuia in forma finala si autentificata, va fi prezentat Autoritatii Contractante, inainte de data semnarii contractului. Pentru a vizualiza fisierele semnate electronic instalati programul shellSAFE Verify din urmatoarea locatie: http: //www.certsign.ro/certsign/resurse/download Operatorii economici vor prezenta o declaratie pe propria raspundere, model propriu, prin care sa confirme ca produsele furnizate (echipamente mecanice, electrice, etc.) sunt fabricate in sistemul de management al calitatii conform ISO 9001 sau echivalent.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
5 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre contestator despre un act al autoritatii contractante conf art.256^2 din OUG nr.34/2006.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
03.05.2012 09:30
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer