Licitatie Publica - Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (Km 52+770 ? km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti ? Constanta si
Concesionare numarul 2254/08.12.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
COMPANIA NATIONALA DE AUTOSTRAZI SI DRUMURI NATIONALE SA
Adresa postala: STRADA BULEVARDUL DINICU GOLESCU NR 38, SECTOR 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 010873, Romania, Punct(e) de contact: Directia Concesiuni-Dl Director Narcis Neaga, Tel. +40 212643290, In atentia: Dl Raul Mag- Sef serviciu, Email: [email protected], Fax: +40 212643327, Adresa internet (URL): www.cnadnr.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Constructii si amenajari teritoriale
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descrierea concesionarii
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de concesionare de autoritatea contractanta
Contract de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti (Km 52+770 ? km 100+765) si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti ? Constanta si Autostrazii Bucuresti ? Pitesti
II.1.2) Tipul contractului de concesionare si locul de executare a lucrarilor
Lucrari
Proiectare si executare
Locul principal de executare: Romania, judetele Arges, Dambovita, Giurgiu, Ilfov, Calarasi, Ialomita, Constanta
Codul NUTS: RO31 - Sud - Muntenia
II.1.3) Descrierea succinta a contractului de concesionare
Principalele activitati desfasurate de concesionar in temeiul Contractului de concesiune de lucrari publice pentru constructia Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti si operarea Autostrazii A1 Bucuresti ? Pitesti, a Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti si a Autostrazii A2 Bucuresti ? Constanta includ: a) Obtinerea finantarii pentru realizarea constructiei;b) Proiectarea si elaborarea documentatiilor necesare obtinerii autorizatiilor si avizelor pentru executia lucrarilor;c) Realizarea lucrarilor de constructie a Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti; d) Reabilitareaa si dotarea cu echipamente specifice (inclusiv statii de taxare si sisteme ITS) a Autostrazii Bucuresti ? Pitesti;d) Dotarea cu echipamente specifice (inclusiv statii de taxare si sisteme ITS) a Autostrazii Bucuresti ? Constanta;e) Operarea si intretinerea Autostrazii A1 Bucuresti ? Pitesti, a Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti si a Autostrazii A2 Bucuresti ? Constanta.Descrierea proiectului este disponibila in cuprinsul Documentatiei descriptive din cadrul prezentei documentatii de atribuire si va fi detaliata la momentul inceperii etapei de dialog.
II.1.4) Vocabularul comun privind achizitiile (CPV)
45233110-3 - Lucrari de constructii de autostrazi (Rev.2)
45233139-3-Lucrari de intretinere a drumurilor nationale (Rev.2)
63712200-5-Servicii de exploatare a autostrazilor (Rev.2)
71322500-6-Servicii de proiectare tehnica pentru infrastructura de transport (Rev.2)
79930000-2-Servicii de proiectare specializata (Rev.2)
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului de concesionare
II.2.1) Cantitatea sau domeniul global (incluzand, dupa caz, loturile si optiunile)
Proiectul presupune derularea unui contract de concesiune de lucrari publice pentru executia, exploatarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti, precum si exploatarea si intretinerea autostrazilor existente A1 - Bucuresti-Pitesti si A2 - Bucuresti-Constanta, cu componenta de lucrari de reabilitare pentru A1 ? Bucuresti-Pitesti.A. Autostrada de Centura Sud a Municipiului Bucuresti: Traseul autostrazii se desfasoara la o distanta variind intre 1-6 km fata de soseaua de centura existenta, in exteriorul acesteia.Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Sud continua traseul Autostrazii A2 de centura nord de la km 52+770 al Autostrazii de Centuraa Municipiului Bucuresti si se termina la intersectia cu autostrada Bucuresti ? Pitesti (A1) la km 100+765. Lungimea totala a Autostrazii de Centura Bucuresti Sud este de 48 km.Caracteristici tehnice conform Studiului de Fezabilitate: ? Parte carosabila: 2 x (2 x 3, 75 m);? Benzi de ghidare: 4 x 0, 50 m;? Benzi de stationare de urgenta: 2 x 2, 50 m;? Acostamente: 2 x 0, 50 m;? Spatii pentru parapet (in afara platformei): 2 x 0, 75 m;? Zona mediana (impermeabilizata): 3, 00 m;? Poduri, pasaje, si viaducte pe autostrada: 36;? Viteza de proiectare: 120 km/h si 140 km/h;B. Traseul autostrazii A1 incepe la km 10+600, la periferia municipiului Bucuresti si ia sfarsit la km 120, in apropierea municipiului Pitesti. Traseul include si asa numita varianta ocolitoare a municipiului Pitesti, realizata la standard de autostrada. Tronsonul cuprins intre 10+600 si km 106+500 a fost inaugurat si deschis traficului in anul 1972 ramanand, timp de aproximativ 15 ani, singurul tronson de autostrada din Romania.Varianta ocolitoare a municipiului Pitesti cu profil de autostrada a fost deschisa traficului in luna noiembrie 2007.C. Traseul autostrazii A2 incepe la km 9+233 la periferia municipiului Bucuresti si ia sfarsit la intersectia cu varianta ocolitoare a municipiului Constanta, realizata si ea la standard de autostrada, mai exact la km 210. Tronsoanele Bucuresti ? Fundulea ? Lehliu ? Drajna au fost deschise traficului in anul 2004, in timp ce tronsonulDrajna ? Fetesti a fost inaugurat in 2007. Tronsonul Fetesti ? Cernavoda a fost realizat in anul 1987. Pe traseul acestora se regasesc doua poduri importante peste Dunare (respectiv peste bratul Borcea al Dunarii), precum si o statie existenta de colectare a tarifelor de utilizare a podurilor dunarene, cu cabine de tarifare cu bariere amplasate pe intreaga latime, situata in apropierea localitatiiFetesti. Tronsonul Cernavoda ? Medgidia a fost deschis traficului in anul 2012.
Valoarea estimata fara TVA: 9, 064, 829, 664 Moneda: RON
II.2.2) Procentul minim de lucrari care urmeaza sa fie atribuite unor terti
III.1) Conditii de participare
III.1.1) Informatii privind situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
III.1.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1Media cifrei de afaceri a candidatului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier* pe ultimii 3 ani (2009, 2010, 2011) trebuie sa fie in valoare de minim: 1.100.000.000 Lei.*Prin infrastructura de transport rutier se intelege: autostrada sau drum expres sau drum national sau drum judetean sau strada.Ofertantul va prezenta Certificate/ documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea cerintei de calificare: a)Bilanturile contabile pe ultimii 3 ani (2009; 2010; 2011) inregistrate la organele competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare dupa caz insotite de Raportul de Audit aferent fiecarui an.si b) Orice alte certificate/ documente edificatoare care probeaza/ confirma indeplinirea cerintei de calificare.Cerinta nr. 2Candidatul trebuie sa demonstreze ca dispune / va dispune de resurse financiare care sa acopere costurile aferente realizarii proiectului.Ofertantul va prezenta Document emis de societati bancare/societati finantatoare din care sa rezulte ca acestea sunt dispuse sa asigure resursele financiare care sa acopere costurile aferente realizarii proiectului.Documentul va purta antetul societatii bancare/societatii finantatoare (societatilor bancare/societatilor finantatoare) si va fi asumat de acestea prin semnatura si stampila, in original.In Formularul nr. 3 este prezentat un exemplu de Document emis de societati bancare/societati finantatoareCerinta nr.3Candidatul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului lichiditate (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2011 de cel putin 70%.LG = Active circulante / datorii curente x 100Prezentare documente disponibile care probeaza/ confirma indeplinirea cerintei de calificare (Bilant contabil aferent anului 2011 inregistrat la organele competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, Raport de Audit, altele echivalente)In cazul in care candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, completat conform Formular nr. 16A, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie candidatului resursele financiare invocate.Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c1 si d) si art .691 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prezentand in acest sens Formularele nr. 1 si nr. 2 si Formularul A
III.1.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1 - experienta generala in concesiuni/ PPPde lucrariIn ultimii cinci ani, candidatul a avut / are in derulare (derulare in mod corespunzator) in calitate de concesionar (sau partener privat in cazul unui PPP) cel putin un contract de concesiune de lucrariContracte/Certificate/documente edificatoare care probeaza / confirma indeplinirea cerintelor de calificare, emise de catre autoritatea competenta.Cand conceptele de concesiune sau PPP sunt folosite la modul general, intelesul lor trebuie relationat cu cel al prevederilor MGDD ? ESA 95, editia 2012Cerinta nr. 2 - experienta generala in domeniul infrastructurii de transport rutierIn ultimii cinci ani, candidatul a avut in derulare (derulare in mod corespunzator), toate activitatile de: proiectare, constructie, intretinere, exploatare, cuprinse in cel mult 4 contractein domeniul infrastructurii de transport rutier.*Prin infrastructura de transport rutier se intelege: autostrada sau drum expres sau drum national sau drum judetean sau strada.In cazul in care contractul/contractele mentionat/mentionate mai sus este/sunt indeplinit/indeplinite de catre o asociere la care candidatul este asociat, acesta va putea fi luat in considerare doar in situatia in care participarea candidatului in cadrul asocierii care executa contractul este de cel putin 25%.Capacitatea tehnica si/sau profesionala a op ec poate fi sustinuta in conformitate cu art.190 alin.(1), (2)si(3)din OUG nr.34/2006cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul in care candidatul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art.190 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm conform Formular nr. 16B in forma autentica al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie candidatului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract. Persoana ce asigura sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire cf prev art.180, art.181 lit.a), c1) si d)si art.691 din OUG 34/2006 prez in acest sens Formularele nr. 1 si nr. 2 si Formularul A.Cerinta nr. 1Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001.Operatorul economic va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 9001, un sistem de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit.Cerinta nr. 2Implementarea Standardului de Management de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001.Operatorul economic va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 14001, un sistem de management de mediupentru activitati care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit.
IV.1) Criterii de atribuire
Pretul ofertei 75.00Nivelul calitativ, tehnic si functional al solutiei tehnice propuse 25.00
IV.2) Informatii administrative
IV.2.1) Numarul de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.2.2) Termenul limita pentru depunerea candidaturilor
Data: 28.01.2013 Ora: 11:00
IV.2.3) Limba sau limbile in care pot fi redactate candidaturile
Romana
IV.3) Tipul procedurii
Dialog competitiv
VI.1) Contractul face parte dintr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.2) Informatii suplimentare
refSectIV.1.2In vederea stabilirii candidatilor preselectati, toti candidatii care au atins pragurile minime prevazute in cerintele de calificare, vor fi evaluati;2Punctajul total se va stabili prin insumarea ponderilor relative obtinute pentru fiecare criteriu de preselectie precizat;3Ponderea relativa din cadrul fiecarui criteriu de preselectie se stabileste astfel: candidatul calificat care prezinta cea mai mare valoare (prin documentele prezentate in vederea indeplinirii cerintelor de calificare)in cadrul unui criteriu de preselectie primeste punctajul maxim alocat respectivului criteriu, in timp ce ceilalti candidati calificati vor primi punctaj in mod direct proportional, prin raportare la punctajul maxim.4In cazul in care in urma aplicarii algoritmului de calcul sus precizat, doi candidati calificati primesc acelasi nr de pct, departajarea acestora se va realiza in functie de cea mai mare valoare prezentata a mediei cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier.Ex de calcul: in cadrul CS1Candidatul calificatXprezinta cea mai mare valoare privind media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier(CMA max)in ultimii 3ani, ca atare va primi 100puncte astfel incat pentru CS1este: 100x40%=40puncte.In cadrul aceluiasi criteriu, Candidatul n va primi punctajastfel: CMAn/CMAmax x100x40.Informatii cu privire la modul de prezentare a ofertelor finale si alte detalii cu privire la acestea vor fi mentionate in cuprinsul invitatiei de depunere a of finale, ulterior finalizarii etapei de dialog.Dialogul se va desfasura pe baza documentatiei descriptive redactate de autoritatea contractanta anterior etapei de dialog.In cazul in care mai multi op ec depun candidatura comuna, in asociere, componenta asocierii nu poate fi modificata pe durata procedurii de atribuire.Ca parte a candidaturii, operatorii economici care depun candidatura comuna vor prezenta un acord de asociere
VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organismul compentent pentru procedurile de mediere
VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenele de introducere a recursurilor: in conformitate cu prevederile art. 2562 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile ?i completarile ulterioare.
VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind introducerea unui recurs
VI.4) Data expedierii prezentului anunt
07.12.2012 17:08