Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - contract de furnizare elicopter usor, echipat medical


Anunt de participare numarul 147326/19.10.2013
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Inspectoratul General de Aviatie alM.A.I.
Adresa postala: Calea Ion Zavoi, nr. 14, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 013696, Romania, Punct(e) de contact: Florin Vasile, Tel. +40 213104399, In atentia: Petre Trailescu, Email: [email protected], Fax: +40 213113909, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Ordine si siguranta publica
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
contract de furnizare elicopter usor, echipat medical
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: sediul Inspectoratului General de Aviatie al MAI
Codul NUTS: RO32 - Bucuresti - Ilfov
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
contract de furnizare elicopter din gama 2700 - 3175 kg, echipat medical si scolarizarea de personalul care va exploata elicopterul ( 2 piloti, 2 mecanici si 2 persoane domeniu medical)
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
34711500-9 - Elicoptere (Rev.2)
80531200-7-Servicii de formare in domeniul tehnicii (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
1 buc. elicopter usor, echipat medical
Valoarea estimata fara TVA: 4, 250, 000EUR
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
12 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
85000 euro constituita prin scrisoare de garantie bancara sau emisa de o societate de asigurari valabila 90 de zile de la data limita pentru depunerea ofertelor. Garantia poate fi constituita si prin virament bancar in urmatorul cont RO08RNCB0482104394900001 deschis la Banca Comerciala Romana - Sucursala Nicolae Caramfil. Instrumentul de garantare va respecta prevederile art. 86 alin 3 din HGR 925/2006. Perioada de valabilitate a garantiei de participare se stabileste de la data limita de depunere a ofertelor. In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici.Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana.In masura in care Consiliul respinge contestatia depusa de operatorul economic in cadrul procedurii de atribuire, autoritatea contractanta va retine din garantia de participare a ofertantul contestator, suma de9.460 lei.In cazul in care instanta competenta admite plangerea formulata impotriva deciziei Consiliului de respingere a contestatiei, autoritatea contractanta va returna contestatorului suma retinuta in cel mult 5 zile lucratoare de la data pronuntarii deciziei instantei de judecataEchivalenta, pentru garantia depusa in alta valuta , se va face la cursul BNR din data publicarii in SEAP a anuntului de participare. Cuantumul garantiei de buna executie este 5% din valoarea fara TVA a contractului. Constituirea garantiei se va efectua in termen de 7 zile de la semnarea contractului.Modul de constituire a garantiei de buna executie - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care devin anexe la contract, cf.art. 90 alin.1 din HGR 925/2006.Este recomandabil ca societatea sa aiba corespondent in Romania.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
fonduri externe nerambursabile, plata se va face in contul de trezorerie al op ec sau prin acreditiv op ec strain
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratii privind eligibilitatea - Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din OUG 34/206, cu modificarile si completarile ulterioare; se va prezenta completat formularul 1Precizari: a. Aceasta declaratie nu se solicita eventualilor subcontractanti;b. In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.c. In cazul depunerii unei oferte individuale/comune sustinuta financiar si/sau tehnico-profesional de catre tert/terti sustinatori, fiecare sustinator are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. 34/2006 si in prevederile Regulamentului nr. 966/2012 al Parlamentului European si al Consiliului - se va prezenta completat formularul 2 si urmatoarele documente de confirmare: 1. Certificat de atestare fiscala eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale pe raza careia isi are sediul social operatorul economic, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor;2. Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale din care sa rezulte plata obligatiilor fata de bugetul local, din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor;Mentionam faptul ca, in masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art. 11 alin. 4 din HGR 925/2006.Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta va exclude ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) in luna anterioara celei pentru care se depun ofertele.Note: - Incadrarea in una sau mai multe dintre situatiile prevazute in Formularele 1 si 2 atrage excluderea ofertantului din procedura pentru atribuirea contractului.- In cazul in care oferta este depusa de o asociere de operatori economici, fiecare asociat, inclusiv liderul are obligatia depunerii formularelor nr.1 si 2 si a documentelor de confirmare.- In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic, nu se emit documente de tipul celor solicitate sau acestea nu vizeaza toate situatiile cuprinse in Formularele 1 si 2, se accepta prezentarea unei declaratii pe proprie raspundere sau dupa caz, o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are
competente in acest sens.- In cazul ofertantilor persoane juridice/fizice straine documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, in original, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana.- Cerintele formulate pentru situatiile prevazute in Formularul 2 nu se solicita a fi indeplinite de catre eventualii subcontractanti.- In cazul depunerii unei oferte in asociere, cerintele formulate pentru situatiile prevazute in Formularul 2 vor fi demonstrate de fiecare asociat.- In cazul depunerii de oferte sustinute de catre tert/terti sustinatori, fiecare are obligatia de a demonstra ca nu se afla in situatiile prevazute in Formularul 2 lit a, e, si f.- In situatia in care, din documentele solicitate, reiese faptul ca ofertantul nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor sociale catre bugetele componente ale bugetului consolidat si bugetul local, cerinta nu este indeplinita.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta Cerinta obligatorie Completare formular nr. 3Declaratie privind calitatea de participant la procedura - cerinta obligatorie - Completare formular nr. 4Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.69 ind.1 din ordonanta Evitarea conflictului de interese Completare Formular 5, care se va prezentat si de subcontractanti si de tertul sustinatorMentionam faptul ca sunt implicate in organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire urmatoarele persoane din cadrul autoritatii contractante: Gradinaru DorelBurtan Marius
Dache Catalin
Ceausu JeanVasile Florin
Trailescu Petre
Mosor SorinPopa Kristine
Simion Purza
Dobre Cristian
Circo MihaelaNastasa Andrei
Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa respecte regula de nationalitate conform Regulamentului CE 1638/2006 al Parlamentului European si al Consiliului; in acest sens, operatorii economici vor prezenta o dovada standard de nationalitate, in concordanta cu legislatia tarii in care este rezident din care sa rezulte ca isi are sediul intr-un Stat Membru si in state si teritorii ale regiunilor acoperite sau permise in mod expres de Regulamentul financiar, regulamentele privind accesul la asistenta externa a Comunitatii, legislatia de baza sau alte instrumente care guverneaza programele de sprijin in cadrul careia finantarea este acordata. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului - operatorii economici participanti la procedura, asociatii au subcontractantii, in functie de partea din contract pe care o indeplinesc, trebuie sa aiba ca domeniu de activitate activitatile de productie sau comert cu produse de natura tehnicii aeronautice ce fac obiectul achizitiei; din documentul prezentat trebuie sa rezulte:
- denumirea operatorului economic si toate datele de identificare
- codul unic de inregistrare
- sediul social, sediile secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunitati
- structura actionariatului
- numele reprezentantilor legali ai operatorului economic
- domeniul de activitate princial si cele secundare
- situatia societatii ( daca este in stare de functionare, dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii)
Informatiile cuprinse in cerificatul constatator trebuie sa fie reale si actuale la data limita de depunere a ofertelor.
Pentru persoanele fizice sau juridice straine se vor prezenta documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare / atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevderile legale din tara in care ofertantul este rezident sau are domiciliul, valabile la data limita de depunere a ofertelor.
- autorizare din patea Autoritatii Aeronautice competente pentru comercializarea produselor ce fac obiectul contractului in conformitate cu Codul Aerian si Reglementarea Autoritatii Aeronautice Romane RACR - C1.
Note: Documentele privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu pot fi prezentate in favoarea ofertantului de catre eventualii subcontractanti si/sau de catre tertul/tertii sustinator/sustinatori;In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat are obligatia de a demonstra indeplinirea cerintei.In cazul depunerii documentelor in copie simpla autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a verifica conformitatea cu originalul, printr-o solicitare adresata ulterior ofertantilor in cauza.Documentele care nu vor con?ine informa?iile solicitate vor fi considerate incomplete.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
informatii privind cifra medie de afaceri globala
Situatia financiara la data de 31.12.2012
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Se va prezenta Formularul nr. 6 Informatii generale din care sa rezulte ca cifra medie de afaceri globala pe ultimii trei ani (2010, 2011, 2012) este egala sau mai mare de 4.250.000 euro. In calcul se va lua cursul valutar mediu publicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ultimii 3 ani, astfel: 2010 - 1 euro= 4, 2099 lei2011 - 1 euro =4, 2379 lei2012 - 1 euro =4, 4560 lei.Persoanele fizice sau juridice straine vor prezenta documente relevante, emise de autorita?i competente, care sa certifice indeplinirea cerin?ei.copie a situatiei financiare continand viza organului de administrare fiscala; persoanele fizice sau juridice straine vor depune copia documentului solicitat insotita de traducere autorizata in limba romana;
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratie privind dotarea cu echipamente
Informatii privind experienta similara
Informatii privind contractele in derulare, daca exista
Informatii privind personalul de specialitate
Informatii privind subcontractantii
Informatii privind asociatii
certificat de origine in conformitate cu Regulamentul CE1638/2006 al Parlamentului European si al Consiliului
Informatii privind cerificarea standardelor de asigurare a calitatii
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
- se va prezenta o declaratie referitoare la echipamentele tehnice si la masurile aplicate in vederea asigurarii calitatii- se va depune Lista principalelor livrari de produse in ultimii 3 ani - Formularul nr. 8 din care sa rezulte c[ s-au efectuat livrari similare in valoare mai mare sau egala cu 4.250.000.euro la nivelul a cel putin unui contract;
- Livrarile de produse se confirma prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul beneficiar. In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea livrarilor de produse se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic;
- se va prezenta Formularul nr.10 - Obligatii contractuale in derulare cu alti beneficiari- se va prezenta Declaratie privind personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant, in special pentru asigurarea controlului calitatii;
- se va prezenta Formularul nr. 12- Declaratie privind partea din contract care este indeplinita de subcontractanti si specializarile acestora- se va prezenta Formularul nr. 14- Declaratie privind asocia?iise va prezenta un document emis de autoritati competente din tara de origine a produselor sau a furnizoruluiofertantii vor face dovada detinerii certificatului ISO 9001 sau echivalent valabil la data data limita de depunere a ofertelor
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
Intra in licitatie electronica
1.
Pretul ofertei
40%
Descriere: se acorda 40 puncte ofertei cu pretul cel mai scazut
2.
inclinarea
9%
Descriere: se puncteaza inclinarea fata, spate si laterla - unitatea de masura: grade
3.
viteza de urcare (MCP, OEI, SL) la greutatea maxima de decolare
6%
Descriere: se puncteaza viteza de urcare la greutatea maxima de decolare - unitatea de masura: m/s
4.
inaltime tren de aterizare
6%
Descriere: se puncteaza inaltimea trenului de aterizare cu aeronava incarcata (la masa maxima de decolare) - unitatea de masura: m
5.
dimensiuni de gabarit
6%
Descriere: se puncteaza dimensiunile de gabarit ale aeronavei - diametru rotor si lungime totala aeronava - unitatea de masura: m
6.
posibilitatea personalului de a opera in siguranta in jurul elicopterului aflat in functiune
9%
Descriere: se puncteaza tipul de elice anticuplu si pozitionarea varfului palelor ei fata de sol
7.
acces facil in cabina cargo cu targa medicala si sarcini voluminoase, minim 2000x1000x600mm,
6%
Descriere: parametri evaluati sunt accesul in cabina cargo prin usi laterale culisante si usa spate
8.
posibilitatea transportului de sarcini concentrate (cu greutate mare, pe suprafata redusa) in cabina cargo -
6%
Descriere: se puncteaza rezistenta la incarcare a podelei cabinei cargo (kg/mp)
9.
posibilitatea manevrarii, depozitarii si ancorarii facile a sarcinilor in interiorul cabinei cargo
6%
Descriere: se puncteaza podeaua plana a cabinei cargo si existenta sinelor de fixare multifunctionale pe aceasta
10.
posibilitatea executarii misiunilor deasupra aglomerarilor urbane
6%
Descriere: se puncteaza nivelul zgomotului extern generat de elicopter la survol - unitatea de masura: decibeli
Punctaj maxim componenta tehnica: 60
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Da
- se va organiza o runda cu durata de 1 zi- va face obiectul procesului repetitiv de ofertare pretul ofertei- informatiile care urmeaza a fi puse la dispozitie ofertantilor in cursul licitatiei electronice si momentul cand aceste informatii vor fi disponibile - sistemul informatic va pune la dispozitia participantilor la procesul repetitiv de reofertare informatii referitoare la : - existenta de preturi sau valori noi prezentate in cadrul licitatiei electronice- numarul participantilor la licitatia electronica- clasament- pasul de licitare este de 0, 1% din valoarea ofertei depuseLa licitatia electronica au dreptul sa participe doar operatorii economici inregistrati in SEAP si carora le-au fost transmise invitatii de participare la aceasta faza de catre autoritatea contractanta.Autoritatea contractanta va atribui contractul de achizitie publica cu respectarea prevederilor art. 200 din OUG 34/2006. Atribuirea se va face pe baza rezultatului obtinut in urma finalizarii licitatiei electronice asa cum prevede art. 169 alin. (2) din OUG 34/2006.Nota : Dupa incheierea rundei de licitatie electronica, se solicita ofertantului aflat pe primul loc in clasamentul afisat de operatorul S.E.A.P. sa transmita Autoritatii contractante Formularul de oferta si Centralizatorul de preturi, completate cu noile valori rezultate in urma procesului de reofertare electronica.
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da
Anunt de intentie
Numarul anuntului in JO: 2013/S157-273578 din 14.08.2013
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 29.11.2013 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
03.12.2013 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Altele
documentele prezentate in alta limba decat limba romana vor fi insotite de traducere autorizata
Moneda in care se transmite oferta de pret: EUR
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 03.12.2013 10:30
Locul: sediul Inspectoratului General de Aviatia al MAI din Calea Ion Zavoi, nr. 14, sector 1 Bucuresti
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
reprezentantii imputerniciti ai operatorilor economici
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): contractul este derulat in cadrul proiectului MIS ETC 989 - Imbunatatirea capacitatii de raspuns a Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) pentru pregatirea si interventia in situatii de urgenta printr-un sistem integrat de monitorizare si limitare a consecintelor dezastrelor, pentru populatia din zona de frontiera comuna Romania, Ucraina, Republica Moldova
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Cooperare Teritoriala Transfrontaliera
VI.3) Alte informatii
- se va acorda avans de pana la 30 % din valoarea contractului, conform reglementarilor legale in vigoare;
- Avand in vedere prevederile HG 898/2003, in cazul in care operatorul economic declarat castigator este persoana fizica sau juridica straina, contractul se poate incheia si derula de catre SC COMICEX SA pe seama Inspectoratului General de Aviatie al MAI.- din Formularul de contract sunt obligatorii urmatoarele: art. 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 20, 24.- in cazul ofertelor cu pret egal calsate pe primul loc, operatorii economici vor depune noi oferte financiare.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
termenele de exercitare a caii de atac sunt cele prevazute la art 256 ind2 din OUG 34/2006
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
compartimentul juridic al Inspectoratului General de Aviatie al MAI
Adresa postala: Calea Ion Zavoi, nr. 14, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 013696, Romania, Tel. +40 213104399, Email: [email protected], Fax: +40 213113909
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
16.10.2013 17:29
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer