Licitatie Publica - Contractarea unui credit bancar pe termen lung in suma de 116.000.000 lei
Anunt de participare numarul 142719/27.03.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
JUDETUL MARAMURES (CONSILIUL JUDETEAN MARAMURES)
Adresa postala: Str. Gheorghe Sincai, nr.46, Localitatea: Baia Mare, Cod postal: 430311, Romania, Punct(e) de contact: Maria Gherasim, Bogdan Lazar, Tel. +40 0262214659, Email: [email protected], [email protected], [email protected], Fax: +40 0262215597, Adresa internet (URL): www.cjmaramures.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Contractarea unui credit bancar pe termen lung in suma de 116.000.000 lei
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
6 - Servicii financiare: (a) Servicii de asigurare (b) Servicii bancare si de investitii
Locul principal de prestare: Judetul Maramures
Codul NUTS: RO114 - Maramures
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Obiectul proceduriiil constituie contractarea unui imprumut bancar in suma de 116.000.000 lei, in vederea asigurariifinantarii unor obiective de investitii .
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
66113000-5 - Servicii de acordare de credit (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Contractarea de catre judetul Maramures a unui credit bancar pe termen lung in suma de 116.000.000 lei, cu o perioada de maturitate de 15 de ani si o perioada de gratie de 4 ani, in vederea asigurariifinantarii unor obiective de investitii.
Valoarea estimata fara TVA: 139, 185, 000.31RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
180 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare este de: 1391850 leiGarantia de participare se poate constitui si in alta valuta, situatie in care echivalenta leu/alta valuta se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a o fertelor, cu 5 zile.Perioada de valabilitate a garantiei de participare este de 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.In cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garantiei de participare va fi prelungita in mod corespunzator, in caz contrar se considera ca ofertantul si-a retras oferta.Garantia de participare se va constitui prin virament in contul Consiliului Judetean Maramures, deschis la TREZORERIA BAIA MARE, nr. RO41TREZ4365006XXX000127, sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari , care se prezinta in original , in cuantumul si pentru perioada prevazutain documentatia de atribuire.In masura in care Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor respinge pe fond contestatia, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare suma de 12731, 85lei , conform art 278 ยน din OUG 34/2006.In cadrul instrumentului de garantare trebuie sa fie prevazuta in mod expres situatia retinerii in conditiile art. 2781 din O.U.G. nr. 34/2006. Cuantumul garantiei de buna executie: 5% din valoarea contractului fara TVA.Garantia de buna executie se va constitui prin una din formele prevazute la art.90 alin.(1) din HG nr. 925/2006 sau, daca partile convin, conform prevederilor art.90 alin.(3) din HG nr. 925/2006, asa cum a fost acesta modificat prin dispozitiile HG nr.1045/2011.(la momentul semnarii contractului partile vor conveni modul de constituire a garantiei de buna executie)
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Venituri proprii, conform art.62 aliniat (1) din Legea 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Da
Incheierea contractului se va realiza cu respectarea prevederilor UOG nr.64/2007 privind datoria publica, aprobata prin Legea nr.109/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
? Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 180 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare(datata, semnata si parafata).Cerinta minima: Se completeaza si se prezinta Formularul A1.
Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006 vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul;
? Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare (datata, semnata si parafata).Cerinta minima: Se completeazasi se prezinta Formularul A2.
Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c)1 si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006 vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul.
? Confirmarea platii obligatiilor la bugetul de stat.Cerinta minima: prezentarea in original, copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legal a unui Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general) din care sa reiasa obligatiile exigibile in luna anterioara celei care se depun ofertele - formulare-tip eliberate de autoritatile competente dintara in care ofertantul este rezident.
? Confirmarea platii taxelor si impozitelor la bugetul local.Cerinta minima: prezentarea in original, copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legal a unui Certificat de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale) din care sa reiasa obligatiile exigibile in luna anterioara celei care se depun ofertele - formulare-tip eliberate de autoritatile competente dintara in care ofertantul este rezident.
? Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta (datat, semnat si parafat), completat in conformitate cu Ordinul nr. 314 din 12 octombrie 2010 al Presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.Cerinta minima: Se completeaza si se prezinta Formularul A3.
? Evitarea conflictului de interese.Cerintaminima: Se completeaza si se prezinta Formularul A4-Declaratieprivind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006 , cu modificarile si completarile ulterioare(datata, semnata si parafata). Aceastadeclaratie se vaprezenta atat de catre subcontractant, cat si de catre tertul sustinator, daca este cazul.
In sensul prevederilor art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele din cadrul autoritatii contractante ce detin functii de decizie in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: Ciceu Zamfir-Presedinte; Marinescu Emil ?Vicepresedinte; Zetea Gabriel Valer-Vicepresedinte;consilieri judeteni: Ambrus Emil, Ardusatan Gavril, Ban Vasile, Beuca Ion, Bindiu Gavril, Bondi Gyongyike, Chereches Cristian Corin, Coman Gheorghe, Costiuc Ioan, Cristea Pamfil, Deac Alexandru, Drulea Cosmin Ion, Gainaru Mirel, Godja Eugenia, Hoban Paul Andrei, Horj Lupu, Ilea Cornelica, Kovacs Francisc Marinel, Kokenyesdi Mihai Stefan, Marginean Marius Doru, Marian Gheorghe, Mihalyi Vasile, Moldovan Ana Lucretia Maria, Muntean Emil Vasile, Pana Viorel, Petean Sorin Silviu, Pop George, Rohian Anton, Tuns Calin Andrei, Zoicas Marinel Costantin;Dumuta Dumitru-Secretar al judetului; directori executivi: Glodan Ana, Cocosila Dan, Kovacs Maria, Chendea Cristian, Span Vasile, Dragos Ioan; Lite Mihaela -sef birou; compartiment achizitii publice: Gherasim Maria, Lazar Bogdan, Pascu Sorin.
? Declaratie pe propria raspundere privind calitatea de participant la Procedura (datata, semnata si parafata).Cerinta minima : Se completeaza si se prezinta Formularul A5.
In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele din aceasta sectiune. Persoane juridice romane
? Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului. Cerinta minima: Prezentarea in original, copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legala Certificatului constatator emis de ONRC. In situatia in care operatorul economica carui oferta va fi declarata cistigatoare a prezentat initial documentul in copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul?, la semnarea contractului, acestava prezenta documentulin original.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest document.Persoane juridice straineCerinta minima: Prezentarea in original, copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legal, a unor documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este resident. Documentelorprezentate li se vor alatura traducerile autorizate ale acestora in limba romana.In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte aceste documente.
? Autorizatia de functionare emisa de Banca Nationala a Romaniei sau o alta autoritate competenta similara . Cerinta minima: Prezentarea in original, copie legalizata, sau copie lizibila insotita de mentiunea ?conform cu originalul? semnata de catre reprezentantul legal, a autorizatiei de functionare emisa de Banca Nationala a Romaniei sau o alta autoritate competenta similara. In cazul unei asocieri, fiecare asociat trebuie sa prezinte acest document.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
Informatii privind asociatii si/sau subcontractantii: Se completeaza si se prezinta dupa caz, Formularul B7- Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora, Formularul B8- Acord de subcontractare, Formularul B9- Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de asociati si specializarea acestora, Formularul B10 Acord de asociere.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Formularul B7- Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de subcontractanti si specializarea acestora, Formularul B8- Acord de subcontractare, Formularul B9- Declaratie privind partea/partile din contract care sunt indeplinite de asociati si specializarea acestora, Formularul B10 Acord de asociere.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Negociere
Au fost deja selectati candidati
Nu
IV.1.2) Limitarea numarului de operatori economici invitati sa prezinte oferte sau sa participe
Numar de agenti economici preconizat: 3
Toti candidatii care indeplinesc criteriile de calificare vor fi selectati
IV.1.3) Reducerea numarului de operatori economici in timpul negocierii sau al dialogului
Aplicarea unei licitatii care sa se deruleze in etape succesive pentru a reduce progresiv numarul solutiilor care trebuie discutate sau al ofertelor care trebuie negociate
Nu
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 07.05.2013 14:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
09.05.2013 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 09.05.2013 11:00
Locul: Consiliul judetean Maramures, cam. 220
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
reprezentantii imputerniciti ai candidatilor
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
Toti candidatii care indeplinesc criteriile de calificare si selectie vor fi invitati sa participe la etapa de negociere.In cazul in care pe primul loc se vor clasa doua sau mai multe oferte cu preturi egale, departajarea acestora se va face prin reofertare in plic inchis.Contractul de achizitie publica se va incheia sub conditie suspensiva, adica acesta va intra in vigoare si va produce efecte intr parti numai daca autoritatea contractanta va obtine avizul favorabilal Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, cu privire la contractarea acestei finantari rambursabile, potrivit prevederilor HG nr.9/2007 privind constituirea , componenta si functionarea Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale, modificata si completata prin HG nr.145/13.02.2008.In cazul neindeplinirii conditiei suspensive, respectiv in cazul in care contractarea creditului nu va fi autorizata, autoritatea contractanta neobtinand avizul favorabil al Comisiei de autorizare a finantarilor rambursabile locale, contractul de credit incheiat cu candidatul care va fi declarat castigator, se desfiinteaza cu efect retroactiv chiar din momentul incheierii acestuia , cu toate consecintele juridice care decurg din aceasta situatie.Contractul de achizitie publica care urmeaza a fi incheiat constituie informatie de interes public si, in consecinta, nu va fi supus reglementarilor privind secretul bancar.Aceste specificatii vor constitui , alaturi de altele, clauze obligatorii ale contractului de achizitie publica.Incheierea contractului se va realiza cu respectarea prevederilor OUG nr.64/2007 privind datoria publica, aprobata prin Legea nr.109/2008 cumodificarile si completarile ulterioare.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenele de exercitare a caii de atac sunt cele prevazute la art. 256^2 din O.U.G. nr. 34/2006.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Consiliul judetean Maramures, Biroul juridic, coordonare autoritati locale
Adresa postala: Gheorghe Sincai, nr.46, Localitatea: Baia Mare, Cod postal: 430311, Romania, Tel. +40 262215090, Email: [email protected], Fax: +40 262215597
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
25.03.2013 09:36