Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - Elaborare Plan de Management integrat pentru siturile ROSPA0028, ROSCI0186, ROSCI0297 si ROSCI0384, in cadrul proiectului ?Biodiversitate si dezvoltare durabila in Valea Nirajului si a Tarnavei Mici?, cod SMIS-CSNR 37219


Anunt de participare numarul 141566/24.01.2013
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
ASOCIATIA MICROREGIUNEA VALEA NIRAJULUI
Adresa postala: Miercurea Nirajului, Localitatea: Miercurea Nirajului, Cod postal: 547410, Romania, Punct(e) de contact: Biroul UIP, Tel. +40 265571352, In atentia: Zoltan ANTAL, Email: [email protected], Fax: +40 235571334, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Asociatia Microregiunea Valea Nirajului
Adresa postala: Str. Trandafirilor nr.79, Localitatea: Miercurea Nirajului, Cod postal: 547410, Romania, Tel. +40 265571352, Email: [email protected], Fax: +40 0265571334
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Asociatia Microregiunea Valea Nirajului
Adresa postala: Str. Trandafirilor nr.79, Localitatea: Miercurea Nirajului, Cod postal: 547410, Romania, Tel. +40 265571352, Email: [email protected], Fax: +40 0265571334
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Asociatia Microregiunea Valea Nirajului
Adresa postala: Str. Trandafirilor nr.79, Localitatea: [email protected], Cod postal: 547410, Romania, Tel. +40 265571352, Email: [email protected], Fax: +40 0265571334
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Entitate fara calitate de autoritate contractanta, incadrandu-se in prevederile art.9 lit.c1
Activitate (activitati)
- Mediu
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Elaborare Plan de Management integrat pentru siturile ROSPA0028, ROSCI0186, ROSCI0297 si ROSCI0384, in cadrul proiectului?Biodiversitate si dezvoltare durabila in Valea Nirajului si a Tarnavei Mici?, cod SMIS-CSNR 37219
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
16 - Servicii de eliminare a deseurilor menajere si a apelor menajere; servicii de igienizare si servicii similare
Locul principal de prestare: Ariile protejate din Valea Nirajului si Tarnavei Mici
Codul NUTS: RO125 - Mures
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Se va realiza Planul de management integrat pentru siturile ROSPA0028, ROSCI0297 , ROSCI0384 si ROSCI0186, arii naturale protejate aflate in zona: Dealurile Tarnavelor si Valea Nirajului, Padurile de Stejar Pufos de pe Tarnava Mare, Dealurile Tarnavei Mici? Biches si Raul Tarnava Mica, care include urmatoarele activitati: -Inventarierea, cartarea, si evaluarea starii de conservare a speciilor si stabilirea masurilor de conservare; -Inventarierea, cartarea si evaluarea starii de conservare a habitatelor si stabilirea masurilor de conservare; -Cartarea mediului fizic al siturilor; - Colectarea informatiilor cu privire la categoria de folosinta a terenurilor sistructura proprietatii;
-Elaborarea propriu zisa a planului de management integrat; -Obtinerea aprobarii planului de management integrat;O descriere completa a serviciilor este disponibila in caietul de sarcini/ documentatia de atribuire.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
90712400-5 - Servicii de planificare a strategiei de gestionare sau de conservare a resurselor naturale (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Conform Caietului de sarcini din cadrul Documentatiei de atribuire
Valoarea estimata fara TVA: 2, 129, 200RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
29 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Ofertantul va constitui o garantie pentru participare in cuantum de 42.500 lei. Pentru conversia in Ron se va lua in considerare cursul publicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil cu 5 zile inainte de data depunerii ofertelor. Garantia de participare se constituie in conformitate cu prevederile art. 86 din HG nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica din OUG nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare. Ordin de plata ?confirmat de banca emitenta ?original, in contul RO79RZBR 0000 0600 1359 3812 deschis la Banca Raiffeisen, agentia Miercurea Nirajului, Codul fiscal al Autoritatii Contractante este 14906625.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 90 zile, raportate la data limita de depunere a ofertelor.In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici.Garantia de participare este recomandabil a fi emisa de catre o societate bancara sau de catre o societate de asigurari din Romania. Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana. (Model orientativ Formular nr. 1)IMM-urile vor beneficia de o reducere de 50% din pretul contractului, pe baza declaratiei intocmite conform prevederilor Legii nr.346/2004.In masura in care C.N.S.C. respinge o eventuala contestatie a operatorului economic ca nefondata, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare suma de 5.909 lei, conform art.278 indice 1*(1) lit.b. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a contractuluisi se constituie conform art. 90 din HG 925/2006 printr-un instrument de garantie emis de o societate bancara sau o societate de asigurari de preferat din Romania. In cazul in care ofertantul dovedeste ca face parte din categoria IMM atunci va beneficia de o reducere de 50 % din valoarea garantieie de buna executie.Garantia de buna executie se va restitui in cel mult 14 zile de la data indeplinirii de catre contractant a obligatiilor asumate prin contractul respectiv, daca nu a ridicat pana la acea data pretentii asupra ei.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Contractul de servicii este cofinantat prin Programul Operational Sectorial Mediu, - Axa prioritara 4;Contract de finantare nr.130361/2012; cod SMIS CSNR 37219.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180 : Ofertantul nu trebuie safi fost condamnat in ultimii 5 ani, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale. Se va prezenta o declaratie pe propria raspundere (Formular nr.4 );
2. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din ordonanta - nu se califica ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local. Documentele prezentate trebuie sa ateste indeplinirea obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul. Pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original/copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata. Se prezinta: - Declaratie pe proprie raspundere (Formularul nr.4); -Certificat de sarcini fiscale emis de catre organele competente ale Ministerului Finantelor Publice, privind plata obligatiilor bugetare catre bugetul general consolidat. -Certificat de sarcini fiscale emis de catre organismele competente aleAdministratiei Publice Locale, privind plata obligatiilor bugetare catre bugetul administratiei publice locale. In cazul in care certificate fiscale nu sunt emise in tara de origine sau in tara de rezidenta, ofertantul va prezenta alte documente edificatoare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre buget;3. Declaratie "Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta": Se va prezenta o declaratie pe proprie raspundere(Formular nr.5 );4. Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69 1 : se prezinta o declaratie pe proprie raspundere(Formular nr.6); Pentru aceasta declaratie, persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in sensul articolului mentionat, sunt enumerate in Anexa la formularul nr.6. Documente de confirmare pentru persoanele juridice romane: - Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte cel putin informatii legate de structura actionarilor, reprezentantilor legali, domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente obiectului de activitate prestarii de servicii supuse ofertarii. Informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.
Pentru persoanele juridice straine: - Prezentarea de documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. (se va verifica prin accesareahttp: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)
- prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie valabile pentru anul calendaristic in curs
Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.
In cazul in care operatorul economic care a fost desemnat castigator a prezentat certificatul emis de ORC in copie, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul proceduri de atribuire, ofertantului clasat pe primul loc i se va solicita prezentarea certificatului constatator in original/copie legalizata, pentru verificarea conformitatii cu documentul depus in oferta.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr.1:
Cifra medie de afaceri globalape ultimii 3 (trei) ani sa fie de cel putin 4.258.400 lei.
Pentru conversia in Ron se va lua in considerare cursul mediu de referinta publicat de Banca Nationala a Romanieipentru anul respectiv, adica pentru 2010, 2011 si 2012.
Se vor prezenta: Declaratia privind cifra de afaceri (Formular nr.7);
Documente din care sa reiasa cifra medie de afaceri pe ultimii 3 ani: bilanturi contabile, extrase de bilant, rapoarte de audit, sau orice alte documente echivalente.
In cazul in care candidatul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana (conform art. 186 din OUG 34/2006), atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective. Angajamentul ferm trebuie sa garanteze autoritatii contractante faptul ca, in cazul in care intampina dificultati pe parcursul derularii contractului persoana sustinatoare se obliga sa asigure indeplinirea completa a obligatiilor contractuale prin implicarea sa directa.Se vor prezenta Formularul nr.7A, incheiat in forma autentica, Formularul 7B, precum si Formularele nr.4 si 6.
Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art .69^1 din OUG 34/2006, cu toate modificarile si completarile ulterioare.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
Experienta similara: Ofertantul trebuie sa fi prestat/ dus la bun sfarsit in ultimii 3 ani cel putin un contract de servicii, (maxim doua), care sa aiba ca obiect servicii similare cu obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit, avand o valoare (cumulata) de minim 2.129.200 lei. Pentru conversia in Ron se va lua in considerare cursul mediu de referinta publicat de Banca Nationala a Romanieipentru anul respectiv.Se prezinta: -Lista principalelor servicii prestate in ultimii 3 ani (Formularul nr.8);
-Certificate/documentele emise sau contrasemnate de o autoritate contractanta ori de catre clientul privat beneficiar, din care sa reiasa prestarea de servicii similare.
In cazul in care candidatul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui angajament ferm conform Formularul nr.8A in forma autentica, precum si Formularul nr.8B. In cazul in care sustinerea tertului vizeaza experienta similara, intr-o perioada anterioara, atunci angajamentul ferm prezentat trebuie sa garanteze faptul ca, in cazul in care contractantul intampina dificultati pe parcursul derularii contractului persoana sustinatoare se obliga sa asigure indeplinirea completa a obligatiilor contractuale prin implicarea sa directa.Se prezinta Formularul nr. 4 si 6 pentru persoana care asigura sustinerea.
Cerinta nr.2
Ofertantul trebuie sa aloce pentru realizarea contractului o echipa de cel putin66 experti cheie, din care un expert va fi nominalizat ca Leader de echipa. a)Expert habitate forestiere ? cel putin 12 persoane cu studii superioare ?studii universitare absolvite cu diploma de licenta, intr-o specialitate relevanta, precum biologie, ecologie, silvicultura, protectia mediului sau alte specialitati similare si relevante; b)Expert biologia mamiferelor ? cel putin 12 persoane cu studii superioare ?studii universitare absolvite cu diploma de licenta, intr-o specialitate relevanta, precum biologie, ecologie, protectia mediului, medicina veterinara, silvicultura sau alte specialitati similare si relevante; c) Expert ornitolog ? cel putin 24 persoane cu Studii superioare ?studii universitare absolvite cu diploma de licenta , intr-o specialitate relevanta, precum biologie, ecologie si protectia mediului, medicina veterinara, silvicultura sau alte specialitati similare si relevante;
(continuare cerinta nr.2)
d)Expert ihtiolog ? cel putin 2 persoane-Studii superioare ?studii universitare absolvite cu diploma de licenta, intr-o specialitate relevanta, precum biologie, ecologie, protectia mediului, medicina veterinara, silvicultura sau alte specialitati similare si relevante; e)Expert in specii de amfibieni si reptile ? cel putin 2 persoane cu studii superioare universitare absolvite cu diploma de licenta , intr-o specialitate relevanta: biologie, ecologie si protectia mediului, medicina veterinara, silvicultura sau alte specialitati similare si relevante; f)Expert biologia nevertebratelor ?cel putin 2 persoane-Studii superioare ?studii universitare absolvite cu diploma de licenta, intr-o specialitate relevanta, precum biologie, ecologie si protectia mediului, medicina veterinara, silvicultura sau alte specialitati similare si relevante;g)Expert in cartarea mediului fizic al siturilor ? cel putin8 persoane- Studii superioare ?studii universitare absolvite
(continuare cerinta nr.2)
cu diploma de licenta intr-o specialitate relevanta, precum geografie, geologie, cartografie, hidrologie sau alte specialitati similare si relevante;
h)Expert in colectarea si prelucrarea datelor, cu privire la categoria de folosinta a terenurilor si structura proprietatii - cel putin 4 persoane cu studii superioare ?studii universitare absolvite cu diploma de licenta, Experienta profesionala specifica in colectarea si prelucrarea datelor statistice.
O persoana poate fi propusa pentru o singura functie.
Se vor prezenta:
Declaratia privind numarul mediu anual de personal angajat si asigurarea personalului de specialitate pentru indeplinirea contractului - completarea Formularului nr.9.
Pentru expertii nominalizati, angajati ai ofertantului se vor prezenta CV-urile datate si semnate in original (Formular 10), copii dupa diplomele de absolvire a studiilor universitare, contractul individual de munca, ori echivalent, din care sa rezulte calitatea sa de angajat al ofertantului, sau al subcontractantului declarat. Pentru expertii nominalizati, colaboratori ai ofertantului se prezinta Declaratia de disponibilitate a persoanei / persoanelor responsabile pentru indeplinirea contractului, CV-urile datate si semnate in original, copii dupa diplomele de absolvire a studiilor universitare.
Pentru pozitia de Expert in colectarea si prelucrarea datelor pe langa copii dupa diplomele de absolvire a studiilor universitare si CV-uri se vor prezenta contractele de munca, contracte comerciale sau alte documente relevante care atesta experienta profesionala specifica.
In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica/profesionala invocand sustinerea acordata, de catre o alta persoana, atunci aceasta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate.Angajamentul ferm trebuie sa prevada care sunt resursele respective si sa evidentieze faptul ca disponibilizarea acestora se va realiza neconditionat, in functie de necesitatile care apar pe parcursul contractului in cauza.
Persoana ce asigura sustinerea capacitatii profesionale nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180, art. 181 lit. a), c^1) si d) si art .69^1 din OUG 34/2006.
In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand si sustinerea acordata, de catre o alta persoana se vor completa Formularele 8A incheiat in forma autentica, precum si Formularele 4 si 6.
Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001
Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 9001, un sistem de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit.
Operatorii economici care nu detin un astfel de certificat vor furniza dovezi prin care sa ateste conformitatea cu standardul specificat sau daca nu urmeaza aceleasi metode din standard, trebuie sa dovedeasca ca indeplinesc nivelurile de performanta stabilite de acesta.
Se va prezenta certificatul in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
252/N/14.11.2012
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 04.03.2013 15:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
07.03.2013 12:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 08.03.2013 09:00
Locul: Biroul UIP al Asociatiei, adresa Miercurea Nirajului str.Trandafirilor nr.79
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor.
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Contractul de servicii este cofinantat prin Programul Operational Sectorial Mediu, - Axa prioritara 4 - Implementarea sistemelor adecvate de management pentru protectia naturii
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial de Mediu - POS Mediu
VI.3) Alte informatii
In cazul ofertelor clasate pe primul loc cu preturi egale, autoritate contractanta va solicita reofertarea in plic inchis, in vederea departajarii ofertelor.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenele de exercitare a caii de atac sunt cele prevazute la art.256 indice 2 din OUG nr.34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Asociatia Microregiunea Valea Nirajului
Adresa postala: Str. Trandafirilor nr.79, Localitatea: Miercurea Nirajului, Cod postal: 547410, Romania, Tel. +40 265571352, Email: [email protected], Fax: +40 0265571334
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
21.01.2013 14:51
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer