Licitatie Publica - executie lucrari REST DE EXECUTAT la Palatul Culturii Iasi
Anunt de participare numarul 147044/08.10.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
MINISTERUL CULTURII
Adresa postala: Bulevardul Unirii nr.22, sector 3, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030833, Romania, Punct(e) de contact: Otilia Necseriu, Ermila MInda, Tel. +40 0212228479, Email: [email protected], [email protected], Fax: +40 0212228479, Adresa internet (URL): www.cultura.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Recreere, cultura si religie
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
executie lucrari REST DE EXECUTATla Palatul Culturii Iasi
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de executare: Piata Palatului nr. 1
Codul NUTS: RO213 - Iasi
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
executie lucrari REST DE EXECUTAT Restaurare si consolidare - structura, arhitectura, instalatii, componente artistice Corp central si Turn cu ceas la Palatul Culturii Iasi. Procentul aferent cheltuielilor diverse si neprevazute din valoarea estimata este zero.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45212350-4 - Cladiri de interes istoric sau arhitectural deosebit (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
executie lucrari REST DE EXECUTAT Restaurare si consolidare - structura, arhitectura, instalatii, componente artistice Corp central si Turn cu ceas la Palatul Culturii Iasi in conformitate cu documentatia de atribuire
Valoarea estimata fara TVA: 15, 720, 040EUR
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
16 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Ofertantul trebuie sa constituie garantia de participare in valoare totala 1.075.000, 00 lei.Echivalenta in lei, din alta valuta, se va face utilizand cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei (BNR) cu 5 zile inainte de data deschiderii ofertelor. Garantia de participare se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii in favoarea autoritatii contractante, si va fi valabila cel putin pe perioada de valabilitate a ofertei. Instrumentul de garantare va fi emis in conformitate cu prevederile art. 86 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Garantia de participare se retine in situatiile prevazute la art. 87, alin. (1) din HG 925/2006. In cazul depunerii unei contestatii, daca aceasta va fi respinsa de CNSC, se vor aplica prevederile art. 278^1 din OUG 34/2006 Garantia de participare se va returna de catre autoritatea contractanta conform art. 88 din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare Garantia de buna executie se va constitui conform prevederilor art. 90 alin.(1) din HG 925/2006.Daca partile convin, se vor aplica prevederile art. 90, alin (3) din HG 925/2006 privind normele de aplicare a O.U.G. 34/2006..a)Cuantumul garantiei de buna executie a contractului de lucrari :5 % din valoarea de atribuire a contractului, exclusiv TVA.b) Returnarea garantiei de buna executie se va face conform art. 92, alin. (4) din H.G. 925/2006 privind normele de aplicare a O.U.G. 34/2006.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Credite externe contractate si garantate de stat prin Acordul de Imprumut din 12.12.2006 intre Romania si BDCE, astfel cum a fost amendat, aprobat prin HG 191/2007 precum si bugetul de stat
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Situatia financiara la 31.12.2012, 31.12.2011 si 31.12.2010.
Media cifrei de afaceri globale pe anii 2012, 2011 si 2010 sa fie minimum 31.000.000 euro.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Lista a principalelor lucrari similare executate in ultimii 5 ani, din care unul sau cel mult doua contracte similare finalizate pentru obiective monument istoric a carui/caror valoare/valoare cumulata sa fie cel putin egala cu 15.500.000 euro, fara TVA. Lista va fi insotita de certificari de buna executie, conform art. 188, alin. (3), lit.a) din OUG 34/2006.
Contract similar = contract al carui obiect a fost executarea de lucrari (consolidare, restaurare si instalatii) la obiective monument istoric astfel cum sunt definite in Lg. 422/2001, republicata.
Contract finalizat = contract pentru care a fost incheiat un proces verbal de receptie conform prevederilor HG 273/1994 sau prevederilor legale din tara de origine a ofertantului.Nu vor fi luate in considerare procesele verbale de receptie la terminarea lucrarilor sau procesele verbale de receptie finala care nu sunt intocmite conform prevederilor HG 273/1994.
Lista va contine valori, perioada si locul executiei lucrarilor, modul de indeplinire a obligatiilor, beneficiari.
Declaratie privind asigurarea cu personal pentru indeplinirea contractului de achizitie publica, dupa cum urmeaza:
a) declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si ale cadrelor de conducere din cadrul ofertantului in ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012), separat pe fiecare an in parte, precum si resursele propuse a fi angajate in cadrul acestui contract de lucrari;b) nominalizarea managerului de proiect, care trebuie sa aiba experienta profesionala generala de cel pu?in 3 ani si experienta profesionala specifica demonstrata prin detinerea calitatii de manager de proiect in cadrul a cel putin unui contract de executie lucrari;c) nominalizarea personalului de coordonare a santierului, respectiv doi sefi de santier, care trebuie sa fie atestati MCPN in domeniul E (executie lucrari) (se va prezenta copia certificatului de atestare);
d) nominalizarea unui specialist atestat MCPN in domeniul conservare/restaurare pictura murala ? 6 si a unui specialist atestat MCPN in domeniul decoratii piatra, stucatura ? 9 (se va prezenta copia certificatului de atestare);
e) nominalizarea responsabilului tehnic cu executia (RTE) atestat MLPTL si MCPN si prezentarea in copie a documentului de atestare, in termen de valabilitate;
f) nominalizarea responsabilului cu controlul tehnic de calitate (CQ)
Declaratie care contine informatii privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.
Declaratie pe propria raspundere privind masurile de protectie a mediului pe care ofertantul le va aplica in timpul indeplinirii contractului de lucrari.
Lista cuprinzand subcontractantii, daca este cazul; ofertantii sunt obligati sa prezinte partea/partile din contract ce urmeaza sa fie indeplinite de subcontractanti, precum si datele de recunoastere ale acestora. Subcontractantii vor completa declaratia conform art. 69^1 din OUG 34/2006. In situatia in care operatorul economic nu are subcontractanti, se va prezenta formularul J completat cu mentiunea ?nu este cazul?
Certificarea sistemului de management al calitatii, pentru domeniul de activitate care face obiectul acestei proceduri- Certificat ISO 9001 sau echivalent, (prezentat in copie).
Certificarea sistemuluide management de mediu, pentru domeniul de activitate care face obiectul acestei proceduri- Certificat ISO 14001 sau echivalent, (prezentat in copie).
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Lista a principalelor lucrari similare executate in ultimii 5 ani, din care unul sau cel mult doua contracte similare finalizate pentru obiective monument istoric a carui/caror valoare/valoare cumulata sa fie cel putin egala cu 15.500.000 euro, fara TVA. Lista va fi insotita de certificari de buna executie, conform art. 188, alin. (3), lit.a) din OUG 34/2006.Contract similar = contract al carui obiect a fost executarea de lucrari (consolidare, restaurare si instalatii) la obiective monument istoric astfel cum sunt definite in Lg. 422/2001, republicata.Contract finalizat = contract pentru care a fost incheiat un proces verbal de receptie conform prevederilor HG 273/1994 sau prevederilor legale din tara de origine a ofertantului.Nu vor fi luate in considerare procesele verbale de receptie la terminarea lucrarilor sau procesele verbale de receptie finala care nu sunt intocmite conform prevederilor HG 273/1994.Executarea lucrarilor de consolidare se demonstreaza prin prezentarea concluziilor din expertizele tehnice sau prin prezentarea extrasului din Memoriul Tehnic al proiectului, din care sa reiasa executarea lucrarilor de consolidare. Memoriul Tehnic al proiectului trebuie sa fie vizat de un expert tehnic atestat MLPAT si MC sau in cazul operatorilor economici straini sa fie vizat de catre un expert atestat in tara respectiva.Lista va contine valori, perioada si locul executiei lucrarilor, modul de indeplinire a obligatiilor, beneficiari. Pentru indeplinirea acestei cerinte, operatorii economici vor avea in vedere, obligatoriu, urmatoarele: a) Valoarea contractului/contractelor prezentat/prezentate avand ca obiect lucrari similare de constructii (consolidare, restaurare si instalatii) la obiective monumente istorice, se calculeaza avand in vedere numai valorile lucrarilor executate in intervalul de timp de 5 ani, calculati prin raportare inversa de la data depunerii ofertei, si trebuie sa fie de minimum 15.500.000 euro, fara TVA. In situatia in care valoarea contractului este exprimata in alta moneda, echivalenta in euro a valorii lucrarilor executate in fiecare an din intervalul solicitat se va face la cursul mediu anual aferent monedei respective, comunicat de BNR.b) Demonstrarea cerintei privind valoarea solicitata se va face prin prezentarea Borderoului centralizator al situatiilor de lucrari ? situatia finala (cuprinzand valorile realizate pe toata perioada contractului), aprobat de beneficiarul lucrarilor, din care sa rezulte valoarea si categoriile de lucrari executate. In cazul unei oferte comune depusa in asociere de mai multi operatori economici, fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere, este obligat sa prezinte acest document, aceasta cerinta demonstrandu-se prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii (cumulat).Declaratie privind asigurarea cu personal pentru indeplinirea contractului de achizitie publica, dupa cum urmeaza: a) declaratie referitoare la efectivele medii anuale ale personalului angajat si ale cadrelor de conducere din cadrul ofertantului in ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012), separat pe fiecare an in parte, precum si resursele propuse a fi angajate in cadrul acestui contract de lucrari;b) nominalizarea managerului de proiect, care trebuie sa aiba experienta profesionala generala de cel pu?in 3 ani si experienta profesionala specifica demonstrata prin detinerea calitatii de manager de proiect in cadrul a cel putin unui contract de executie lucrari;c) nominalizarea personalului de coordonare a santierului, respectiv doi sefi de santier, care trebuie sa fie atestati MCPN in domeniul E (executie lucrari) - se va prezenta copia certificatului de atestare;d) nominalizarea unui specialist atestat MCPN in domeniul conservare/restaurare pictura murala ? 6 si a unui specialist atestat MCPN in domeniul decoratii piatra, stucatura ? 9 (se va prezenta copia certificatului de atestare);e) nominalizarea responsabilului tehnic cu executia (RTE) atestat MLPTL si MCPN in domeniul E (executie lucrari) si prezentarea in copie a documentului de atestare, in termen de valabilitate;f) nominalizarea responsabilului cu controlul tehnic de calitate (CQ) si prezentarea deciziei de numire.Pentru personalul de conducere si pentru persoanele nominalizate la subpct. b) si f) se vor prezenta CV-uri si diplome/atestari.La subpct. b) si e) se vor nominaliza persoane diferite.In situatia in care o persoana/persoanele nominalizate la subpct d), nu sunt angajati permanenti ai ofertantului, atunci acestia trebuie sa semneze un angajament in nume personal, din care sa rezulte disponibilitatea de participare pe toata perioada de derulare a contractului de lucrari.Declaratie care contine informatii privind utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.Declaratie pe propria raspundere privind masurile de protectie a mediului pe care ofertantul le va aplica in timpul indeplinirii contractului de lucrari.Lista cuprinzand subcontractantii, daca este cazul; ofertantii sunt obligati sa prezinte partea/partile din contract ce urmeaza sa fie indeplinite de subcontractanti, precum si datele de recunoastere ale acestora. Subcontractantii vor completa declaratia conform art. 69^1 din OUG 34/2006. In situatia in care operatorul economic nu are subcontractanti, se va prezenta formularul J completat cu mentiunea ?nu este cazul?Certificat ISO 9001 sau echivalent, (prezentat in copie) In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru fiecare membru al asocierii, pentru partea de contract pe care o realizeaza.- Certificat ISO 14001 sau echivalent, (prezentat in copie).Certificat ISO 14001 sau echivalent, (prezentat in copie) In cazul unei asocieri, prezentarea certificatului este obligatorie pentru fiecare membru al asocierii, pentru partea de contract pe care o realizeaza.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
80%
Descriere: Componenta financiara
2.
durata de executie a lucrarilor
20%
Descriere: componenta tehnica
Punctaj maxim componenta tehnica: 20
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 13.11.2013 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
20.11.2013 11:30
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 20.11.2013 12:00
Locul: UMP-MC, Corp Aula-Biblioteca Nationala, B-dul Unirii nr.22, et.5, cam.503, sector 3, Bucuresti
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor si reprezentantii UCVAP
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Cofinantare
VI.3) Alte informatii
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
conform art 256^2 din OUG 34/2006
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Unitatea de Management a Proiectului
Adresa postala: B-dul Unirii nr. 22, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030833, Romania, Tel. +40 212228479, Fax: +40 212228479
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
04.10.2013 14:19