Licitatie Publica - Furnizare de fasole boabe, ambalata in pachete unitare, achizitionata de pe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din
Anunt de participare numarul 135488/12.05.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA
Adresa postala: Bd. Carol I nr. 17, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030161, Romania, Punct(e) de contact: Cristina Gavrila, Tel. +40 213054976, In atentia: Serviciul Achizitii, Email: [email protected], Fax: +40 213150305, Adresa internet (URL): www.apia.org.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Furnizare de fasole boabe, ambalata in pachete unitare, achizitionata depe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Produsul fasole boabe, ambalat in pachete unitare, va fi furnizat la depozitele organismelor nationale desemnate de pe intreg teritoriul Romaniei, conform Anexei nr. 2 din caietul de sarcini
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Se solicita furnizarea unei cantitati minime de 2.700 tone de fasole boabe, ambalata in pachete unitare, achizitionata depe piata comunitara, in schimbul sumei de 3.372.500 euro din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012?
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
03221210-1 - Fasole (Rev.2)
60100000-9-Servicii de transport rutier (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Se solicita furnizarea unei cantitati minime de 2.700 tone de fasole boabe ambalata in pachete unitare, achizitionata depe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012? Valoarea estimata a prezentului contract, este de 14.935.488, 61 lei fara TVA, respectiv 3.473.288, 67 euro, fara TVA, si este formata din:
? Valoarea pusa la dispozitie pentru achizitionare fasole boabe este de 3.372.500 euro fara TVA, respectiv 14.502.087, 25 lei fara TVA, la un pret unitar de 5, 53 lei/kg.
?Valoarea maxima acordata pentru serviciile de transport pe teritoriul Romaniei a produsului finit ambalat si ofertat pana la depozitele beneficiarului, care este de 100.788, 67 ?respectiv 433.401, 36 lei, fara TVA, suma pusa la dispozitie conform Regulamentului (UE) nr. 208/2012 al Comisiei din 9 martie 2012 de modificare a Regulamentului de punere in aplicare (UE) nr. 562/2011 de adoptare a planului de repartizare catre statele membre a resurselor imputabile exerci?iului bugetar 2012 pentru furnizarea de alimente din stocurile de interven?ie pentru persoanele cele mai defavorizate din Uniunea Europeana si de derogare de la anumite dispozi?ii din Regulamentul (UE) nr. 807/2010.
Estimarea a fostrealizata la echivalenta din data de 03.10.2011, publicata deBanca Centrala Europeanain Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, respectiv, 1 euro=4, 3001 lei.
Valoarea estimata fara TVA: 3, 473, 288.67EUR
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
12 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri europene FONDUL EUROPEAN DE GARANTARE AGRICOLA - Planul European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD)
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
-din cuprinsul acestuia trebuie sa reiasa ca ofertantul are ca obiect de activitate principal sau secundar activitati similare cu cele solicitate in cadrul acestei proceduri de achizitie publica, -din cuprinsul acestuia trebuie sa reiasa ca ofertantii au sediul intr-un stat membru UE, in conformitate cu prevederile art. 4, alin. (7), din Regulamentul (CEE) nr. 807/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.-va fi prezentat in original, copie legalizata sau copie certificata, pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila. Inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc sa prezinte certificatul constatator in original/copie legalizata pentru conformitate in situatia in care a prezentat acest document in copie.Nota: Pentru persoanele juridice straine:
Persoanele juridice straine vor prezenta documente edificatoare care sa dovedeascaforma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident. Documentele emise in alta limba decat limba romana vor fi prezentate in original sau copie certificata pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila si vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana. Documentul solicitat trebuie sa fie prezentat de catre fiecare ofertant/ofertant asociat in parte.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1)Informatii generale.Se vor prezenta informatii generale despre ofertant.Documentul solicitat trebuie sa fie prezentat de catre fiecare ofertant/ofertant asociatin parte
Cerinta nr. 2
Cifra medie anuala de afaceri.
- Se solicita ca cifra medie de afaceri globala realizata in ultimii trei ani sa fie egala sau mai mare decat valoarea de 5.100.000 euro.
- pentru echivalenta se va avea in vedere cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR pentru fiecare din cei trei ani luati in considerare.
- Nivelul minim solicitat al cifrei de afaceri poate fi indeplinit, prin cumul, de intreg grupul de asociati. In cazul in care ofertantul este sustinut financiar de catre un tert, nivelul minim solicitat poate fi indeplinit inclusiv cu ajutorul tertului sustinator.
Cerinta nr. 3Ofertantii vor prezenta o adeverinta bancara eliberata pentru autoritatea contractanta, care sa ateste posibilitatea constituirii, in cazul in care ofertantul va fi declarat castigator, a garantiei de buna executie in cuantumul si in conditiile prevazute de articolul 4, alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 807/2010, respectiv o garantie cu o valoare de 110%din totalul ofertei sale.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
Experienta similara. Se solicita prezentarea unei liste, conform Formular F05, cu principalele livrari de produse efectuate in ultimii trei ani, care sa contina obiectul contractelor, cantitati, valoarea acestora, perioade de livrare, beneficiari.
Se solicita ca lista sa cuprinda cel putin o livrare de produse alimentare.Nu se solicita niveluri minime ale valorii contractelor care fac obiectul experientei similare.
Nota: Cerinta privind capacitatea tehnica si profesionala poate fi indeplinita, prin cumul, de intreg grupul de asociati si dupa caz, de tertul/tertii sustinatori.
Cerinta nr. 2
Informatii privind subcontractantii (dupa caz).
Ofertantului declarat castigator i se va solicita, la momentul semnarii contractului de servicii, acordul de subcontractare.
Cerinta nr. 3
Informatii privind asociatii (dupa caz).
-Se va prezenta lista asociatilor.
Ofertantului declarat castigator i se va solicita, la momentul semnarii contractului de servicii, contractul (conventia) de asociere, care se
intocmeste in conformitate cu formularul F16
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
1212/11.04.2012
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 25.06.2012 12:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
26.06.2012 16:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 13.07.2012 18:00
Locul: In SEAP
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: nu
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Fondul European de Garantare Agricola1
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Altul (Fondul European de Garantare Agricola)
VI.3) Alte informatii
In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, in vederea departajarii ofertelor autoritatea contractanta va solicita operatorilor economici respectivi clarificari prin intermediul SEAP, respectiv se va solicita reofertarea pretului, prin incarcarea in SEAP a unui document care sa contina o noua propunere financiara imbunatatita.2.Garantia solicitata. In conformitate cu prevederile art. 4 alin (4) din Regulamentul nr. 807/2011atunci cand livrarea se refera la produse agricole sau produse alimentare care trebuie mobilizate pe piata, contractul de livrare este atribuit ofertantului castigator, cu conditia ca acesta sa depuna o garantie de110 %din totalul ofertei sale si care a fost constituita in numele agentiei de interventie. Garantia se constituie intrucat resursele financiare alocate se vor acorda in avans ofertantului declarat castigator. Daca platile in avans vor contine si valoarea taxei pe valoarea adaugata, cuantumul garantiei de buna executie va include si valoarea TVA aferenta.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre constatator despre actul pe care il considera nelegal, conform art. 256.2 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA
Adresa postala: BD. Carol I, nr. 17 sect. 2, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: Cod postal: 030161, Romania, Tel. +40 213054975/+40 213054976, Email: [email protected], Fax: +40 213150305, Adresa internet (URL): www.apia.org.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
10.05.2012 15:34