Licitatie Publica - Furnizare de zahar ambalat in pachete unitare, achizitionat de pe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (P
Anunt de participare numarul 135716/19.05.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA
Adresa postala: Bd. Carol I nr. 17, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030161, Romania, Punct(e) de contact: Serviciul Achizitii, Tel. +40 213054974 /+40 213054976, In atentia: Cristina Gavrila, Oana Enciu, Email: [email protected], [email protected], [email protected], Fax: +40 213150305, Adresa internet (URL): www.apia.org.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Furnizare de zahar ambalat in pachete unitare, achizitionat de pe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Produsele alimentare vor fi livrate la depozitele organismelor nationale desemnate de pe intreg teritoriul Romaniei, conform Anexei nr. 2 din caietul de sarcini
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Se solicita furnizarea unei cantitati minime de 8.100 tone de zahar ambalat in pachete unitare. Achizitia se refera la furnizarea de zahar ambalat in pachete unitare la depozitele organizatiilor de caritate, in schimbul sumei de 33.627.938, 25 lei, respectiv7.820.268, 89 euro, din care? 7.534.701euro, respectiv 32.399.967, 77lei reprezinta suma neta maxima pusa la dispozitia ofertantului pentru livrarea produsului zahar? 285.567, 89euro, respectiv 1.227.970, 48lei reprezinta suma neta maxima pusa la dispozitia ofertantului pentru decontarea cheltuielilor de transport suma pusa la dispozitie conform Regulamentului (UE) nr. 208/2012 al Comisiei din 9 martie 2012 de modificare a Regulamentului de punere in aplicare (UE) nr. 562/2011 de adoptare a planului de repartizare catre statele membre a resurselor imputabile exerci?iului bugetar 2012 pentru furnizarea de alimente din stocurile de interven?ie pentru persoanele cele mai defavorizate din Uniunea Europeana si de derogare de la anumite dispozi?ii din Regulamentul (UE) nr. 807/2010. Valorile nu contin TVA.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
15831200-4 - Zahar alb (Rev.2)
60100000-9-Servicii de transport rutier (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
FURNIZARE DE ZAHAR, ambalat in pachete unitare, achizitionate de pe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012
Se solicita furnizarea unei cantitati minime de 8.100 tone de zahar ambalat in pachete unitare, achizitionate de pe piata comunitara, in schimbul sumei de 7.534.701 euro din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012?
Valoareatotala estimata a prezentului contract este de 7.820.268, 89 ? fara TVA, respectiv 33.627.938, 25 lei fara TVA si este formata din urmatoarele sume: -pentru produsul zahar ce urmeaza a se oferta si furniza la depozitele organismelor desemnate, prin cumparare de pe piata Uniunii Europene, A.P.I.A. plateste ofertantului suma de 7.534.701 euro, respectiv 32.399.967, 77lei
- pentru transportul pe teritorul Romaniei a produsului zahar, A.P.I.A pune la dispozitie suma maxima de285.567, 89 euro, respectiv 1.227.970, 48lei, respectiv, suma pusa la dispozitie conform Regulamentului (UE) nr. 562/2011 de adoptare a planului de repartizare catre statele membre a resurselor imputabile exercitiului bugetar 2012 pentru furnizarea de alimente din stocurile de interventie pentru persoanele cele mai defavorizate din Uniunea Europeana si de derogare de la anumite dispozitii din Regulamentul (UE) nr. 807/2010.
Valoarea estimata fara TVA (numai in cifre): 33.627.938, 25 lei
Moneda: RON
Valoarea estimata fara TVA: 33, 627, 938.25RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
12 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri europene FONDUL EUROPEAN DE GARANTARE AGRICOLA - Planul European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD)
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
- certificatul de inmatriculare la Registrul Comertului (copie);
- actul constitutiv al firmei;
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
- Documentul solicitat trebuie sa fie prezentat de catre fiecare ofertant/ofertant asociatin parte.
Cerinta nr. 2
Cifra medie anuala de afaceri.
- Se solicita ca cifra medie de afaceri globala realizata in ultimii trei ani sa fie egala sau mai mare decat valoarea 50.441.907 lei- pentru echivalenta se va avea in vedere cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR pentru fiecare din cei trei ani luati in considerare.
- Nivelul minim solicitat al cifrei de afaceri poate fi indeplinit, prin cumul, de intreg grupul de asociati. In cazul in care ofertantul este sustinut financiar de catre un tert, nivelul minim solicitat poate fi indeplinit inclusiv cu ajutorul tertului sustinator.
Ca documente doveditoare se vor prezenta Bilantul anilor 2009, 2010 si 2011 (sau orice alte documentele disponibile si relevante ale ofertantilor din care sa reiasa cifra de afaceri) in vederea indeplinirii cerintei de calificare.Bilanturile trebuie sa fie vizate si inregistrate de organele competente (copie stampilata, semnata si cu mentiunea ?conform cu originalul? pe fiecare pagina
Cerinta nr. 3Adeverinta bancara
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
Experienta similara. Se solicita prezentarea unei liste, conform Formular F05, cu principalele livrari de produse efectuate in ultimii trei ani, care sa contina obiectul contractelor, cantitati, valoarea acestora, perioade de livrare, beneficiari.
Se solicita ca lista sa cuprinda cel putin o livrare de produse alimentare.Nu se solicita niveluri minime ale valorii contractelor care fac obiectul experientei similare.
Nota: Cerinta privind capacitatea tehnica si profesionala poate fi indeplinita, prin cumul, de intreg grupul de asociati si dupa caz, de tertul/tertii sustinatori.
Cerinta nr. 2
Informatii privind subcontractantii (dupa caz).
Ofertantului declarat castigator i se va solicita, la momentul semnarii contractului de servicii, acordul de subcontractare.
Cerinta nr. 3
Informatii privind asociatii (dupa caz).
- Daca este cazul, se va prezenta lista asociatilor.
Ofertantului declarat castigator i se va solicita, la momentul semnarii contractului de servicii, contractul (conventia) de asociere, care se
intocmeste in conformitate cu formularul F16.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
1460/02.05.2012
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 02.07.2012 12:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
03.07.2012 16:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 17.07.2012 18:00
Locul: In SEAP
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: nu
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Tipul de finantare: Fonduri europene Fond european: Altul (Fondul European de Garantare Agricola)
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Altul (Fondul European de Garantare Agricola)
VI.3) Alte informatii
1. In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, in vederea departajarii ofertelor autoritatea contractanta va solicita ofertantilor respectivi clarificari prin intermediul SEAP, respectiv se va solicita reofertarea pretului, prin incarcarea in SEAP a unui document care sa contina o noua propunere financiara imbunatatita.2. Garantia solicitata. Ofertantul declarat castigator trebuie sa constituie si sa depuna pana la semnarea contractului o garantiein cuantumul si in conditiile prevazute de articolul 4, alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 807/2010, respectiv o garantie cu o valoare de110% din totalul ofertei sale..Garantia se constituie intrucat resursele financiare alocate se vor acorda in avans ofertantului declarat castigator.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenele de exercitare a caii de atac sunt cele prevazute la art. 256^2 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA
Adresa postala: Bd. Carol I nr. 17, sector 2, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030161, Romania, Tel. +40 213054975/+40 213054976, Email: [email protected], Fax: +40 213150305, Adresa internet (URL): www.apia.org.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
17.05.2012 14:46