Licitatie Publica - Furnizarea de malai, ambalat in pachete unitare, achizitionat de pe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania
Anunt de participare numarul 138127/11.08.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA
Adresa postala: Bd. Carol I nr. 17, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030161, Romania, Punct(e) de contact: Serviciul Achizitii, Tel. +40 213054976 /+40 213054875, In atentia: Elena Deaconu, Cristina Gavrila, Email: [email protected], [email protected], Fax: +40 213150305, Adresa internet (URL): www.apia.org.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Furnizarea de malai, ambalat in pachete unitare, achizitionat depe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Produsul malai, ambalat in pachete unitare, va fi furnizat la depozitele organismelor nationale desemnate de pe intreg teritoriul Romaniei, conform Anexei nr. 2 din caietul de sarcini.
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Se solicita furnizarea unei cantitati minime de 11.834 tone de malai, ambalat in pachete unitare, achizitionat depe piata comunitara, in schimbul sumei de 6.404.535 euro din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012?Valoarea estimata a prezentului contract, este de 29.586.758, 41 lei fara TVA, respectiv 6.880.481, 48 euro, fara TVA, si este formata din:
? Valoarea pusa la dispozitie pentru achizitionare de malai este de 6.404.535 euro fara TVA, respectiv 27.540.140, 95 lei fara TVA.?Valoarea maxima acordata pentru serviciile de transport pe teritoriul Romaniei a produsului finit ambalat si ofertat pana la depozitele beneficiarului, care este de 475.946, 48 ?respectiv 2.046.617, 46 lei, fara TVA, suma pusa la dispozitie conform Regulamentului (UE) nr. 208/2012 al Comisiei din 9 martie 2012 de modificare a Regulamentului de punere in aplicare (UE) nr. 562/2011 de adoptare a planului de repartizare catre statele membre a resurselor imputabile exerci?iului bugetar 2012 pentru furnizarea de alimente din stocurile de interven?ie pentru persoanele cele mai defavorizate din Uniunea Europeana si de derogare de la anumite dispozi?ii din Regulamentul (UE) nr. 807/2010.
Estimarea a fost realizata la echivalenta din data de 03.10.2011, publicata deBanca Centrala Europeanain Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, respectiv, 1 euro=4, 3001 lei.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
15612210-6 - Faina de porumb (Rev.2)
60100000-9-Servicii de transport rutier (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Se solicita furnizarea unei cantitati minime de 11.834tone de malai, ambalat in pachete unitare achizitionat depe piata comunitara din mijloacele financiare puse la dispozitie de Comisia Europeana, in cadrul aplicarii Planului European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD) ? 2012?
Valoarea estimata a prezentului contract, este de 29.586.758, 41 lei fara TVA, Moneda: euro
Valoarea estimata fara TVA: 29, 586, 758.41RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
12 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri europene FONDUL EUROPEAN DE GARANTARE AGRICOLA - Planul European de Ajutoare pentru Persoanele cele mai Defavorizate din Romania (PEAD)
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
2. Certificat fiscal eliberat de Compartimentul Impozite si Taxe Locale al unitatii administrativ teritoriale de pe raza careia societatea are sediul social. Din Certificatul fiscal trebuie sa reiasaca , candidatul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun candidaturile. Certificatul va fi prezentat in original, copie legalizata sau copie certificata, pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila. Documentul va fi prezentat, dupa caz, de fiecare candidat/candidat asociat in parte.
3. Certificat fiscal eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale de pe raza careia societatea are sediul social. Din Certificatul fiscal trebuie sa reiasaca, candidatul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun candidaturile. Certificatul va fi prezentat in original, copie legalizata sau copie certificata, pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila. Documentul va fi prezentat, dupa caz, de fiecare candidat/candidat asociat in parte.
Declaratia va fi prezentata, dupa caz, de fiecare candidat/candidat asociat, tert sustinator si de fiecare subcontractant in parte.7. Declaratie privind calitatea de participant la procedura. Se va completa Declaratia privind calitatea de participant la procedura Formular F12. Declaratia va fi prezentata, dupa caz, de fiecare candidat/candidat asociat, tert sustinator si de fiecare subcontractant in parte.
8. Codul de inregistrare APIA, in copie, in conformitate cu Ordinul MADR nr. 22/2011, privind reorganizarea Registrului fermelor, care devine Registrul unic de identificare, in vederea accesarii masurilor reglementate de politica agricola comuna. Acestaprevede ca orice solicitant de plata al unei masuri de piata trebuie sa fie inregistrat in Registrul Unic de Identificare al APIA. Dupa inregistrare, solicitantul primeste un cod unic de inregistrare care se va mentiona ulterior in toate cererile adresate APIA.Daca candidatul nu are inca acest cod poate completa o declaratie pe proprie raspundere prin care se angajeaza sa obtina acest cod daca va fi declarat castigator la procedura de achizitie
publica.
Codul de inregistrare poate fi obtinut de la APIA pana la data depunerii ofertelor (dupa depunerea cererii de inregistrare).
Documentele necesare pentru inregistrare sunt: - cerere tip completata;
- certificatul de inmatriculare la Registrul Comertului (copie);
- actul constitutiv al firmei;
Declaratia va fi prezentata, dupa caz, de fiecare candidat/candidat asociat in parte.
Nota : Cu exceptia impozitelor si taxelor pentru care s-au acordat inlesniri la plata de catre organele competente si in masura in care s-au respectat conditiile impuse la acordarea acestora, autoritatea contractanta va exclude candidatul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora)
Nota : Pentru persoanele juridice straine:
a.Operatorul economic are obligatia de a prezenta certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale, in masura in care astfel de documente sunt emise in tara de
origine sau in tara de rezidenta.
b.Operatorul economic va prezenta documente edificatoare (certificate, caziere judiciare, alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre buget.
c.Documentele emise in alta limba decat limba romana vor fi prezentate in original sau copie certificata pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila si vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana. Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial. Certificatul constatator: -trebuie sa fie emis cu maximum 30 zile inainte de data depunerii candidaturii;
-din cuprinsul acestuia trebuie sa reiasa ca candidatulul are ca obiect de activitate principal sau secundar activitati similare cu cele solicitate in cadrul acestei proceduri de achizitie publica, -din cuprinsul acestuia trebuie sa reiasa ca, candidatii au sediul intr-un stat membru UE, in conformitate cu prevederile art. 4, alin. (7), din Regulamentul (CEE) nr. 807/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
-va fi prezentat in original, copie legalizata sau copie certificata, pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila.Inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, autoritatea contractanta va solicita candidatului clasat pe primul loc sa prezinte certificatul constatator in original/copie legalizata pentru conformitate in situatia in care a prezentat acest document in copie.Nota: Pentru persoanele juridice straine: Persoanele juridice straine vor prezenta documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare/atestare, in conformitate cu prevederile legale din tara in care candidatul este rezident. Documentele emise in alta limba decat limba romana vor fi prezentate in original sau copie certificata pentru conformitate cu originalul, cu semnatura si stampila si vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana. Documentul solicitat trebuie sa fie prezentat de catre fiecare candidat/candidat asociatin parte.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
Informatii generale.- Se vor prezenta informatii generale despre candidat.- Documentul solicitat trebuie sa fie prezentat de catre fiecare candidat/candidat asociatin parte.
Cerinta nr. 2
Cifra medie anuala de afaceri.
- Se solicita ca cifra medie de afaceri globala realizata in ultimii trei ani sa fie egala sau mai mare decat valoarea de 10.300.000 euro.
- pentru echivalenta se va avea in vedere cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR pentru fiecare din cei trei ani luati in considerare.
- Nivelul minim solicitat al cifrei de afaceri poate fi indeplinit, prin cumul, de intreg grupul de asociati. In cazul in care candidatul este sustinut financiar de catre un tert, nivelul minim solicitat poate fi indeplinit inclusiv cu ajutorul tertului sustinator.
Cerinta nr. 3Adeverintabancara sau orice alt document .Candidatii vor prezenta o adeverinta bancara sauorice alt document eliberatpentru autoritatea contractanta, care sa ateste posibilitatea constituirii, in cazul in care candidatul va fi declarat castigator, a garantiei de buna executie in cuantumul si in conditiile prevazute de articolul 4, alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 807/2010, respectiv o garantie cu o valoare de 32.545.434, 25 lei . La faza de calificare se accepta si o declaratie pe propria raspundere cu privire la indeplinirea acestui criteriu de calificare, cu mentiunea cavor aduce in original aceast documentpana cel tarziu la data depunerii ofertei.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
Experienta similara. Se solicita prezentarea unei liste, conform Formular F05, cu principalele livrari de produse efectuate in ultimii trei ani, care sa contina obiectul contractelor, cantitati, valoarea acestora, perioade de livrare, beneficiari.
Se solicita ca lista sa cuprinda cel putin o livrare de produse alimentare.Nu se solicita niveluri minime ale valorii contractelor care fac obiectul experientei similare.
Nota: Cerinta privind capacitatea tehnica siprofesionala poate fi indeplinita, prin cumul, de intreg grupul de asociati si dupa caz, de tertul/tertii sustinatori.
Cerinta nr. 2
Informatii privind subcontractantii (dupa caz).
Candidatului declarat castigator i se va solicita, la momentul semnarii contractului de furnizare, acordul de subcontractare.
Cerinta nr. 3: Informatii privind asociatii (dupa caz).
- Se va prezenta lista asociatilor.
Candidatului declarat castigator i se va solicita, la momentul semnarii contractului de furnizare, contractul (conventia) de asociere, care se
intocmeste in conformitate cu formularul F16.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie restransa accelerata
In conformitate cu prevederile art. 2, alin. (2b) din Regulamentul (UE) nr. 208/2012 autoritatea contractanta trebuie sa efectueze plata inainte de 15 octombrie 2012. Datorita faptului ca data limita pentrudepunerea cererii de plata in avans a sumei alocatepentru mobilizare in vederea achizitionarii produsului ce urmeaza a fi livrat este 30 septembrie 2012 este necesar ca incheierea contractului de furnizare sa aiba loc inainte de 30.09.2012.
IV.1.2) Limitarea numarului de operatori economici invitati sa prezinte oferte sau sa participe
Numar minim preconizat: 5 ; numar maxim: 10
Media cifrei de afaceri.Clasamentul se va intocmi in ordinea descrescatoare a cifreide afaceri medii pe ultimii trei ani.
IV.1.3) Reducerea numarului de operatori economici in timpul negocierii sau al dialogului
Aplicarea unei licitatii care sa se deruleze in etape succesive pentru a reduce progresiv numarul solutiilor care trebuie discutate sau al ofertelor care trebuie negociate
Nu
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
3060/08.08.2012
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 23.08.2012 14:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
24.08.2012 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 24.08.2012 12:00
Locul: Sediul autoritatii contractante, Bd. Carol I, nr. 17, SECT. 2, Bucuresti
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii ofertantilor, pe baza de imputernicire scrisa si acte de identitate.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Fondul European de Garantare Agricola
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Altul (Fondul European de Garantare Agricola)
VI.3) Alte informatii
1.In cazul in care, la depunerea ofertelor tehnice si financiare, in etapa a doua a procedurii de achizitie, se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, in vederea departajarii ofertelor autoritatea contractanta va solicita operatorilor economici respectivi clarificari, respectiv se va solicita reofertarea pretului, prin transmiterea unuidocument care sa contina o noua propunere financiara imbunatatita.2.Garantia solicitata. In conformitate cu prevederile art. 4 alin (4) din Regulamentul nr. 807/2011 , atunci cand livrarea se refera la produse agricole sau produse alimentare care trebuie mobilizate pe pia?a, contractul de livrare este atribuit ofertantului ca?tigator, cu condi?ia ca acesta sa depuna o garantie de 32.545.434, 25 lei, constituita in numele autoritatii contractante, in conformitate cu titlul III din Regulamentul (CEE) nr. 2220/85. In aceste conditii ofertantul declarat castigator al opera?iunilor de livraretrebuie sa constituie o garantia de buna executie care trebuie constituita si pe care ofertantul castigator trebuie sa o depuna inainte de semnarea contractului aferent prezentei proceduri de achizitie.S-a utilizat cursul din 03.10.2011, publicat in JOUE, 1? =4, 3001lei.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre constatator despre actul pe care il considera nelegal, cf. art.256-2 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
AGENTIA DE PLATI SI INTERVENTIE PENTRU AGRICULTURA serv. Achizitii
Adresa postala: Bd. Carol I nr. 17, sector 2 , cam 12, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030161, Romania, Tel. +40 213054975/+40 213054976, Fax: +40 213150305, Adresa internet (URL): www.apia.org.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
10.08.2012 10:17