Licitatie Publica - Lucrari de intretinere si reparatii a liniilor CF pe raza de activitate a Sucursalei CREIRCF Brasov - 4 loturi
Anunt de participare (utilitati) numarul 146728/23.09.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA
Adresa postala: Sucursala ?CREIR CF Brasov, Str. Politehnicii nr.1, Localitatea: Brasov, Cod postal: 500024, Romania, Punct(e) de contact: Sucursala"CREIR CF" Brasov str. Politehnicii nr. 1, cam.P19-P20, ,Tel. +40 268410709, In atentia: Costiuc Marcel, Dospinescu Daniela, Mita Adriana, Email: [email protected], [email protected], [email protected], Fax: +40 268410709, Adresa internet (URL): www.cfr.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii feroviare
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Lucrari de intretineresi reparatii a liniilor CF pe raza de activitatea Sucursalei CREIRCF Brasov - 4 loturi
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de executare: Sucursala ?CREIR CF? Brasov, linia CF 300 fir I si II, linia CF316 si linia CF 205. (detalii privind pozitia se afla in Caietele de sarcini )
Codul NUTS: RO122 - Brasov
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Lucrarile de ?Intretinere si reparatii linii CF? se vor efectua pe raza de activitatea a Suc.?CREIR CF? Brasovpe intervalele de statie conform Caietelor de sarcini: lot 1: Inlocuiri traverse de lemn normale pe linia 300 I intre statiile Beia-Mureni intrekm 266+200-267+750
lot 2: Inlocuiri traverse de lemn normale pe linia 300 II intre statiile Augustin-Racos intrekm 227+429-227+987 si km 228+137-228+634
lot 3: Inlocuiri traverse de lemn normale pe linia 316 intre statiile Lunca Bradului-Rastolitaintrekm 214+250-216+300
lot 4: Inlocuiri traverse de beton pe linia 205 intre statiile Vladeni Ardeal-Bradet, intrekm 36+000-38+700Lucrarilede intretineresi reparatii a liniilor CF, suntnecesare in conformitate cu prevederile dinInstructia de intretinere a liniilor feratenr. 300 din 1982 pentru aducerea si mentinerealiniei in limita toleranteloradmisela exploatare astfel ca circulatiasa sefacain deplinasiguranta, cu vitezelesi sarcinileadmisepeosie, respectivpentru remedierea unor deformatii ale liniei peste tolerante, precum si pentru prevenireaunor deranjamenteizolate si pentru a fi mentiunuta calitatealiniilor construite sau restabilitein cadrul reparatiilorcapitale.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45234100-7 - Lucrari de constructii de cai ferate (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Da
Trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Conform Caietelor de sarcini, Anexelor si Antemasuratorilor: - incarcarea-descarcarea materialelor(traverse, material marunt)
- transportul materialelor achizitionate de la furnizor
- transportul materialelor (traverse, material marunt)la locul de introducere in cale
- inlocuirea traverselor
- rectificarea nivelului prin buraj zilnic pt redeschiderea liniei
- pastrarea elementelor geometrice existente ale aparatelor de cale, podurilor, curbelor
- completarea prismei de piatra sparta
- transportul materialelor scoase din cale in depozite.
lot 1: Inlocuiri traverse de lemn normale pe linia 300 I intre statiile Beia-Mureni intrekm 266+200-267+750
lot 2: Inlocuiri traverse de lemn normale pe linia 300 II intre statiile Augustin-Racos intrekm 227+429-227+987 si km 228+137-228+634
lot 3: Inlocuiri traverse de lemn normale pe linia 316 intre statiile Lunca Bradului-Rastolitaintrekm 214+250-216+300
lot 4: Inlocuiri traverse de beton pe linia 205 intre statiile Vladeni Ardeal-Bradet, intrekm 36+000-38+700
Valoarea estimata fara TVA: 2, 254, 742.99RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
32 zile incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia departicipare se constituie in cuantum de: 11.767, 03 lei pentru lot 1, 13.801, 55 lei pentru lot 2, 16.803, 15 lei pentru lot 3, 2.723, 11 lei pentru lot 4. In cazul ofertarii mai multor loturi, ofertantii vor prezenta cate un document aferent garantiei de participare pentru fiecare lot la care participa cu oferta, in parte.Garantia de participare se poate constitui prin una din urmatoarele forme: a)virament bancar in contul CNCF « CFR » SABucuresti, punct de lucru Voila, CUI 15495994, nr. RO42CARP008000851505RO01 deschis la Banca Carpatica Brasov;b)instrument de garantare emis de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original;c)ordin de plata in favoarea autoritatii contractante in contul CNCF « CFR » SABucuresti, punct de lucru Voila, CUI 15495994, nr. RO42CARP008000851505RO01 deschis la Banca Carpatica Braso confirmat de banca emitenta pana la data deschiderii ofertelor.Pentru Scrisoarea de garantie bancara se va utiliza modelul indicat in Formularul 11 din modele de formulare sau orice alt model agreat de catre institutia emitenta, cu conditia respectarii prevederilor art. 86 alin. (2) ? (4) din H.G. nr.925/2006.IMM-urile beneficiaza de reducere cu 50%. Autoritatea contractanta are dreptul de a retine garantia pentru participare in conditiile prevazute laart.87, alin.(1)din HG 925/2006.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare este cel putin egala cu cea a ofertei si anume 90 de zile, de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor.Garantia pentru participare se va returna de catre autoritatea contractanta conform prevederilor art. 88 din HG 925/2006 corelat cu art.278^1 din OUG nr.34/2006, ambele cu modificarile si completarile ulterioare.Data pentru care se determina echivalenta leu / alta moneda la cursul mediu al pietei valutare: data publicarii anuntului de participare la cursul comunicat de BNR. Garantia de buna executie va fi de 5% din pretul contractului de lucrari, fara TVA.IMM beneficiaza de reducerea cu 50% a cuantumului. Garantia de buna executie se constituie prin instrument de garantare emis de o societate bancara/societate de asigurari. Garantia de buna executie se poate constitui si prin retineri succesive din plata cuvenita pentru situatiile de plata lunare pe perioada de derulare a contractului. In acest caz, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5 % din pretul contractului. Pe parcursul indeplinirii contractului, autoritatea contractanta urmeaza sa alimenteze acest cont de disponibil prin retineri succesive din sumele datorate si cuvenite contractantului pana la concurenta sumei stabilite drept garantie debuna executie Autoritatea contractanta va instiinta contractantul despre varsamantul efectuat, precum si despre destinatia lui. Contul astfel deschis este purtator de dobanda in favoarea contractantului Garantia de buna executie se va constitui in perioada de valabilitate a ofertei si oricum nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la semnarea contractului. Autoritatea contractanta are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie, respectand cond. prevazute la art.91 din HG nr.925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Autoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de buna executie in conformitate cu prevederile art.92, alin(4) din HG.nr.925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Buget de Stat
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie pe propria raspundere privind eligibilitatea cf art.180 din OG 34/2006Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii:
- Formular 12A din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat, );
Nota: In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, se accepta o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.
2.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioareModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii:
- Formular 12B din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat, ? pentru tertul sustinator doar pentru neincadrarea in art.181, lit.a), lit.c1) si lit.d) );
3.Certificate fiscale privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si a contributiei pentru asigurarile sociale catre stat, inclusiv cele locale:
- Certificat de atestare fiscala privind obligatiile la bugetul general consolidat (MFP - ANAF.), care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care se depun ofertele;
- Certificat de taxe si impozite catre bugetul local (Consiliul local), care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care se depun ofertele;Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: prezentarea certificatelor fiscale privind plata impozitelor si taxelor catre stat, inclusiv cele locale, respectiv:
- Certificat de atestare fiscala privind obligatiile la bugetul general consolidat (MFP - ANAF.), care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care se depun ofertele;
- Certificat de taxe si impozite catre bugetul local (Consiliul local), care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care se depun ofertele;
Certificatele constatatoare vor fi prezentate in original, copielegalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
Nota: Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a fiecarei luni, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
4.Declaratie pe propria raspundere conform prevederilor OrdinuluiANRMAP314/ 2010Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: - Formularul 12B-2 din fisierul « Modele de formulare » (Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta), prin care se certifica faptul ca participarea la procedura de achizitie este facuta in concordanta cu regulile de concurenta -(ofertant, asociat).
5.Declaratie privind calitatea de participant la procedura;
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: - Formularul 12 C din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat)
6.Acord de asociere, daca este cazul. Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii:
- Formularul 44 din fisierul « Modele de formulare »
7.Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 din OG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: - Formularul 12C bis din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat, subcontractant, tert sustinator).
Sunt considerate persoane ce detinfunctie de decizie (cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire)in cadrul CNCF ?CFR? SABucuresti- Suc. ?CREIR CF? Brasov, toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu sau pentru procedura de atribuire, respectivurmatorii: Director-Radulescu Gheorghe, Sef Divizie Linii- Boaca Gheorghe, Sef Serviciu TE Divizia Linii-Dandes Eugenia, Sef Serviciu Linii-GrigercsikStefan, InginerI- Serviciul Linii Chirvasa Mihaela, Sef Birou Achizitii- Mita Adriana, tehn Birou Achizitii-Costiuc Marcel, Inginer I Birou Achizitii- Dospinescu Daniela, Sef Divizie Economica-Nasulea Mariana, Sef Serviciu BAI - Ilas Florin, Sef Oficiu Juridic-Zetu Tatiana, Consilier Juridic- Frijan Orest-Marius, Consilier Juridic- Stoica Constantin Sebastian, Consilier Juridic-Dumitrascu Georgeta-Claudia, Consilier Juridic- Gall Iulia-Emilia, Consilier Juridic-Plescan Vanina-Anamaria, Consilier Juridic- Preda Eduard Constatin, Consilier Juridic- Costescu Sorin.NOTA: 1.Ofertantul nu are dreptul, ca in cadrul aceleasi proceduri:
a)Sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;
b)Sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.
c)Sa depuna oferta individuala/ comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.
Intreprinderile afiliate (asa cum au fost definite la art.46, alin.(3) din OUG nr.34/2006) au dreptul de a participa in cadrul aceleasi proceduri de atribuire, dar numai. in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta.2.Autoritatea contractanta are obligatia de a exclude din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica orice ofertant despre care are cunostinta ca in ultimii 5 ani, a fost condamnat prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru participare la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru frauda si/sau pentru spalare de bani;
3.Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude dintr-o procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica orice ofertant care se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
a)a intrat in faliment ca urmare a hotarariipronuntate de judecatorul-sindic;
b)nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit;
c)in ultimii 2 ani, nu si-a indeplinit sau si-a indeplinit in mod defectuos obligatiile contractuale, din motive imputabile ofertantului in cauza, fapt care a produs sau este de natura sa produca grave prejudicii beneficiarilor acestuiad)a fost condamnat, in ultimii trei ani, prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;
e)prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta, in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie.
4.Autoritatea contractanta va exclude din procedura ofertantul care se afla in situatia prevazuta la art.69^1 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:
-ofertantul /candidatul/ofertantul asociat/subcontractantul/ tertul sustinatorcare are drept membrii in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot /sotie, ruda sau afin pana la gradul al patruleainclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit.a) din OUG nr.34/2006, cu persoane care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante.5.Autoritatea contractanta va descalifica de la procedura de achizitie publica ofertantul care, prin cele declarate in Formularul 12B-2furnizeazainformatii neadevarate si/sau incomplete in orice privinta. 1.Dovada ca obiectul de activitate al ofertantului include si executia unor lucrarisimilare cu cele supuse achizitiei.
- Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Municipiului Bucuresti/ teritorial (ofertant, asociat), din care sa rezulte ca ofertantul are ca obiect de activitate principal sau secundar executarea de lucrari de tipul celor supuse procedurii de achizitie (obiectul contractului de achizitie trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC). (ofertant, asociat).- Informatiile din certificatul constatator trebuie sa fie reale/ actuale la data limita de depunere a ofertelor .
Certificatele constatatoare vor fi prezentate in original, copielegalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: - Pentru persoane juridice romane, Prezentarea Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Municipiului Bucuresti/ teritorial (ofertant, asociat), din care sa rezulte ca ofertantul are ca obiect de activitate principal sau secundar executarea de lucrari de tipul celor supuse procedurii de achizitie (obiectul contractului de achizitie trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC). (ofertant, asociat).Informatiile din certificatul constatator trebuie sa fie reale/ actuale la data limita de depunere a ofertelor .
Certificatele constatatoare vor fi prezentate in original, copielegalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul.In etapa evaluarii ofertelor, autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentul in original/ copie legalizata.
- In cazul in care ofertantii sunt persoane juridice straine, acestia vor prezenta traduceri autorizate in limba romana a unor documente edificatoare care sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana juridica si a unor documente de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit.
2.Documente care atesta inregistrarea si faptul ca ofertantul este I.M.M. (atunci cand este cazul).
Dovezile privind calitatea de I.M.M. sunt necesare in vederea reducerii cu 50% a valorilor pentru criteriile legate de garantia de participare, pentru cifra de afaceri si pentru garantia de buna executie.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: In cazul intreprinderilor autonome ? se va depune:
? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii? (Anexa 1 din fisierul « Modele de formulare »)
-in cazul intreprinderilor partenere ? se vor depune: ? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii?(Anexa 1 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Calculul pentru intreprinderile partenere sau legate? (Anexa 2 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Fisa de parteneriat?;
? ?Intreprinderi partenere?
-In cazul intreprinderilor legate - se vor depune: ? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii?(Anexa 1 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Calculul pentru intreprinderile partenere sau legate? (Anexa 2 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Intreprinderi legate?;?Fisa privind legatura dintre intreprinderi?
Incadrarea in una dintre cele 3 categorii mentionate mai sus se face conform prevederilor art. 41, 42, 43, 44 si 45 din Legea nr. 346/2004 modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 27/2006.
Modelele formularelor enumerate se regasesc in fisierul « Modele de formulare »
3. Autorizari- Autorizatia de Furnizor Feroviar si Agrementul Tehnic Feroviar eliberate de AFER, conform OMT nr.290/ 2000 (valabile la data limita de depunere ofertelor) pentru lucrari de reparatii linii de cale ferata.Operatorii economici asociati in vederea depunerii unei oferte comune, vor specifica in acordul de asociere partea de contract pe care urmeaza sa o execute fiecare operator economic din asociere. Fiecare operator economic din asociere va prezenta Autorizatia de Furnizor Feroviar si Agrementul Tehnic Feroviar pentrupartea de contract pe care s-a angajat in acordul de asociere ca o va executa, in cazul in care oferta comuna va fi declarata castigatoare;
In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati ? respectiv subcontractantul, daca este cazul ? detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea AFER.
Tertul nu poate sustine, prin prezentarea unei astfel de autorizatii, operatorul economic ofertant, din considerentul ca acest gen de autorizare se poate utiliza numai in nume propriu, nefiind o resursa transferabila.Modalitatea de indeplinire:
-Prezentarea Autorizatiei de Furnizor Feroviar si Agrementului Tehnic Feroviar eliberate de AFER conform OMT nr.290/2000 ( valabile la data limita de depunere a ofertelor) pentru pentru lucrari de reparatii linii de cale ferata.
4.Angajament de prelungire a valabilitatii Autorizatiei de Furnizor Feroviar sau Agrementului Tehnic Feroviar.
Modalitatea de indeplinire:
Prezentarea unui angajament prin care, in cazul expirarii Autorizatiei de Furnizor Feroviar sau Agrementului Tehnic Feroviarpe perioada de derulare a contractuluiva proceda la prelungirea valabilitatii acestora in termen util, din proprie initiativa, aducand acest fapt si la cunostinta autoritatii contractante.
Angajamentul mentionat mai sus se va completa corespunzator si depune si in cazul in care termenul de valabilitate al Autorizatiei de Furnizor Feroviar sau Agrementului Tehnic Feroviarnu expira pe perioada de derulare a contractului.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1Fisa de informatii generalePrezentarea Fisei de informatii generale (Formular B3 din fisierul « Modele de formulare » semnata pe propria raspundere) din care sa rezulte alaturi de date generale despre ofertant: adresa, obiect de activitate, principala piata a afacerilor simedia cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani a acestuia (2010, 2011, 2012).Daca situatiile financiare sunt intocmite in alta valuta, pentru conversie se va lua in considerare cursul mediu de referinta publicat de banca Nationala a Romanei pentru anul respectiv.
- Ofertantul va demonstra media cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani de sustinere financiara a executiei lucrarii de minim, 882.527, 67leipentru lot 1, 1.035.116, 91 lei pentru lot 2, 1.260.236, 51 lei pentru lot 3, 204.233, 40 lei pentru lot 4.
- Ramane la latitudinea operatorului economic documentele care vor fi prezentate pentru sustinerea cifrei medii de afaceri globale (daca se prezinta bilanturile contabile acestea vor fi vizate siinregistrate de organele competente si se vor depune in copie).
Modalitatea de indeplinire
Completare Fisa de informatii generale (Formular B3 din fisierul « Modele de formulare » semnat pe propria raspundere) din care sa rezulte alaturi de date generale despre ofertant: adresa, obiect de activitate, principala piata a afacerilor simedia cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani a acestuia (2010, 2011, 2012).
Daca situatiile financiare sunt intocmite in alta valuta, pentru conversie se va lua in considerare cursul mediu de referinta publicat de banca Nationala a Romanei pentru anul respectiv.
Cerinta nr. 2
Capacitatea economica si financiara poate fi sustinuta pentru indeplinirea contractului de catre o alta persoana in conditiile prevazute de art. 186 din OG 34/2006. In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva, ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate (Anexa nr.19 din fisierul ?Modele de formulare? ).
Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180 si art. 181, lit. a), c1), d) si art.69^1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, fapt pentru care va prezenta Formularul 12A, Formularul 12B-cerintele a), c1), dsi Formularul 12C bis din fisierul « Modele de formulare ».
Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Modalitatea de indeplinire
Formularul 12A, Formularul 12B(-art180 si 181 lit. a), c1) si d) din OG 34/2006) si Formularul 12C bis (art.69^1 din OG 34/2006 ) din fisierul « Modele de formulare ».In cazul in care ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara prin prezentarea unui angajament de sustinere din partea unui tert, angajamentul ferm trebuie sa asigure dreptul autoritatii contractante de a solicita, indeplinirea anumitor obligatii de catre persoana sustinatoare.
Angajamentul ferm prezentat de ofertantul castigator face parte integranta din contractul de achizitie publica.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1
- Informatii privind partea/partile din contract pe care ofertantul are intentia sa o/ le subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.Faraa i se diminua raspunderea in ceea ce priveste modul de indeplinire a viitorului contract de achizitie publica, ofertantul are dreptul de a include in propunerea tehnica posibilitatea de a subcontracta o parte din contractul respectiv.In cazul in care parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, autoritatea contractanta solicita, la incheierea contractului de achizitie publica cu ofertantul declarat castigator, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica.Pe parcursul derularii contractului, inlocuirea subcontractantilor nominalizati in oferta initiala sevaface numai cuacordul autoritatii contractante si cu conditia de a nu modifica propunerea tehnica si financiara prezentata initial.Subcontractantul raspunde pentru executarea lucrarilor subcontractate din contractul de achizitie publica numai in fata contractantului, iar acesta va raspunde in fata autoritatii contractante pentru modul de indeplinire a obligatiilor contractuale.
Modalitatea de indeplinire
Formular 12 G din fisierul « Modele de formulare »
Prezentul formular se va completa corespunzator.
Cerinta nr. 2
Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani (impliniti la data limita de depunere a ofertelor) care sa contina valori, perioada si locul de executie a lucrarilor, modul de indeplinire a obligatiilor in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.Formular 12 F din fisierul « Modele de formulare »
- Echivalenta lei/ alta valutase va stabili la cursul mediu al pietei valutare, calculat de Banca Nationala a Romaniei Ofertantul va face conversia valorilor la cursul lei/alta valuta mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv.
Modalitatea de indeplinire
CompletareFormular 12 F din fisierul « Modele de formulare »
Cerinta nr. 3
- Pentru demonstrarea experientei similare se solicita ca cerinta minima prezentarea in cadrul listei mai sus mentionate a cel putin unul sau cel mult 3 contracte, executate in ultimii cinci ani, care au avut ca obiect lucrari similare cu cea supusa achizitiei si a caror valoare cumulata sa fie egala sau mai mare de: 441.263, 84lei pentru lot1; 517.558, 46 lei pentru lot 2; 630.118, 25 lei pentru lot 3;102.116, 70 lei pentru lot 4;
- Lista mai sus mentionatava fi insotita de certificari de buna executie pentru lucrarile care sustin experienta similara. Respectivele certificari indica beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea, perioada si locul executiei lucrarilor si precizeaza daca au fost executate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit.
- Ramine la latitudinea operatorului economic documentele care vor fi prezentate in vederea sustinerii experientei similare impreuna cu certificari de buna executie din care sa reiasa ca lucrarile au fost duse la bun sfarsit ?exemplu: parti relevante din contracte sau procese verbale de receptie la terminarea lucrarii, recomandari.Documentele doveditoare vor fi prezentate in copie legalizata/autentificatasau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Echivalenta lei/ alta valutase va stabili la cursul mediu al pietei valutare, calculat de Banca Nationala a Romaniei. Ofertantul va face conversia valorilor la cursul lei/alta valuta mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv.
Modalitatea de indeplinire
Completare, Formular 12 F din fisierul « Modele de formulare », insotit de documente doveditoare
Cerinta nr. 4
Declaratie care contine informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum ale persoanelor responsabile pentru executia lucrarilor.Pentru executia lucrarii se va asigura un responsabil tehnic cu executia (RTE) atestat MLPTL/ ME pentru domeniul III-constructii cai ferate conf. OMLPT nr 777/2003 art.9 al.(1) si Legii 10/1995 art 23 pct.c) privind calitatea in constructii, un responsabil SC autorizat AFER, in functie de sef district Linii cf. OMTCT nr. 2262/29.12.2005 art.2 al.1 si 2, HG nr. 1663/2004 privind organizareasi functionarea CENAFER, si un responsabil SSM atestat cf. prevederilor Hotarariinr.1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006 art.20, art.21 si art.47-50.PentruRTE se vor prezentacopii dupacertificatul de atestare tehnico-profesionala pentru domeniul III - constructii cai ferate cf. OMLPT nr.777/2003 pentru aprobareaReglementarii tehnice ?Indrumar pentru atestarea tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii? (copie) si/saucopie dupa legitimatiecare trebuie sa fie in termenul de valabilitate al vizei periodice, pentru responsabilulSC autorizat AFER se va prezentacopie dupa autorizatie AFER, valabila la data limita de depunere a ofertelor, iar pentru responsabilul SSM se va prezentacopie dupa atestatul eliberat cf. Hotarariinr.1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006 art.20, art.21 si art.47-50.
Modalitatea de indeplinire
Formular 12 I din fisierul « Modele de formulare »Formularul va fi insotit de :
- PentruRTE se vor prezenta, copii alecertificatului de atestare tehnico-profesionala si/saucopie dupa legitimatiecare trebuie sa fie in termenul de valabilitate al vizei periodice.
-pentru responsabilulSC autorizat AFER in functia de sef district Linii se va prezenta copie dupa autorizatie AFER, valabila la data limita de depunere a ofertelor.
- pentru responsabilul SSM se va prezenta copie dupa atestatul eliberat cf. prevederilor Hotarariinr.1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006 art.20, art.21 si art.47-50.
Cerinta nr. 5
- Declaratie referitoare la utilajele, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea contractului de lucrari.
Modalitatea de indeplinire
- Formular 12Hdin fisierul « Modele de formulare »
Cerinta nr. 6
- in cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva, ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice invocate.
Persoana ce asigura sustinerea tehnica si/sau profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180 si art. 181, lit. a), c indice 1), d) si art.69^1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, fapt pentru care va prezenta Formularul 12A, Formularul 12B-cerintele a), c indice 1), dsi Formular 12C bis din«Modele de formular ».
Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului.
Modalitatea de indeplinire
Persoana care asigura sustinerea tehnica va prezenta Formularul 12A, Formularul 12B-cerintele a), c indice 1), d) si Formularul 12C bis din fisierul « Modele de formulare »
(1) - ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice invocate.(2) Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului. In cazul in care grupul beneficiaza de sustinerea tehnica si profesionala a unei/unor terte persoane, capacitatea tehnica si profesionala se demonstreaza in conditiile prevazute la alin. (1).
Cerinta nr. 1
- Certificatului de conformitate a implementarii sistemului calitatii conform ISO 9001 :2008.
Ofertantul va prezenta Certificatul de conformitate a implementarii sistemului calitatii conform ISO 9001 :2008, eliberat de catre organisme acreditate, pentru activitatea specifica obiectului contractului.
Ofertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem.Certificatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor si se vor depune in copie lizibila cu mentiunea?conform cu originalul?.In cazul unei asocieri, cerinta trebuie indeplinita de catre fiecare asociat pentru partea de contract pe care o realizeaza.In cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului calitatii, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii in cadrul proceselor desfasurate in prestarea serviciilor ce fac obiectul acestui contract.
Modalitatea de indeplinire
prezentarea Certificatului de conformitate a implementarii sistemului calitatii conform ISO 9001 :2008, eliberat de catre organisme acreditate.Ofertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem.Certificatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor si se vor depune in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
- in cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului calitatii, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii in cadrul proceselor desfasurate in prestarea serviciilor ce fac obiectul acestui contract.In cazul unei asocieri, cerinta trebuie indeplinita de catre fiecare asociat pentru partea de contract pe care o realizeaza
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 04.10.2013 09:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
10.10.2013 09:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 10.10.2013 11:00
Locul: Sediul Sucursalei "CREIR CF" Brasov - Sala de sedinta, str. Politehnicii nr. 1, localitatea Brasov
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Membrii comisiei de evaluare si patronii si/sau imputernicitiiofertantilor.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
- Operatorii economici interesati de a participa la procedura sunt rugati de a instiinta autoritatea contractanta de aceasta intentie prin transmiterea unei scrisori de intentie.Modul de departajare a ofertelor cu pret egal: In cazul in care in urma stabilirii clasamentului final conform criteriului de atribuire ?pretul cel mai scazut?, comisia de evaluare constata ca sunt doua sau mai multe oferte cu preturi egale clasate pe primul loc, autoritatea contractanta va solicita ofertantilor care au oferit cel mai mic pret o noua propunere financiara in plic inchis, iar contractul va fi atribuit ofertantului a carui nouapropunere financiara are pretul cel mai scazut.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Sucursala « CREIR CF » Brasov - Oficiul Juridic
Adresa postala: Brasov, str. Politehnicii, nr.1, Localitatea: Brasov, Cod postal: 500024, Romania, Tel. +40 268474506, Fax: +40 268474506
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
20.09.2013 11:42