Licitatie Publica - Lucrari de modernizare retea stradala la nivelul Municipiului TG. Mures ?transa II, cuprinse in Planul Integrat de Dezvoltare urbana a Municipiului Tg. Mures, finanantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 1 ? ?Sprijinirea dezvol
Anunt de participare numarul 138472/29.08.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Primaria Municipiului Tirgu-Mures
Adresa postala: Piata Victoriei nr.3, Localitatea: Targu Mures, Cod postal: 540026, Romania, Punct(e) de contact: NICOLETA ALINA DAMIAN, Tel. +40 0265268330, Email: [email protected], Fax: +04 0365801856, Adresa internet (URL): www.tirgumures.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Lucrari de modernizare retea stradala la nivelul Municipiului TG. Mures ?transa II, cuprinse in Planul Integrat de Dezvoltare urbana a Municipiului Tg. Mures, finanantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 1 ? ?Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere?, Domeniul major de interventie 1.1.?Planuri integrate de dezvoltare, sub-domeniul?Poli de dezvoltare urbana
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de executare: Municipiul Targu Mures
Codul NUTS: RO125 - Mures
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Lucrari de modernizare retea stradala la nivelul Municipiului TG. Mures ?transa II, cuprinse in Planul Integrat de Dezvoltare urbana a Municipiului Tg. Mures, finanantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 1 ? ?Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere?, Domeniul major de interventie 1.1.?Planuri integrate de dezvoltare, sub-domeniul?Poli de dezvoltare urbana
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45233140-2 - Lucrari de drumuri (Rev.2)
45223100-7-Ansamblu de structuri metalice (Rev.2)
45232150-8-Lucrari pentru conducte de alimentare cu apa (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Lucrari de modernizare retea stradala la nivelul Municipiului TG. Mures ?transa II, cuprinse in Planul Integrat de Dezvoltare urbana a Municipiului Tg. Mures, finanantat prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 1 ? ?Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere?, Domeniul major de interventie 1.1.?Planuri integrate de dezvoltare, sub-domeniul?Poli de dezvoltare urbana
Valoarea estimata fara TVA: 28, 578, 686RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
26 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia de participare in cuantum de 280.000 leiModul de constituire a garantiei de participare ?prin virament bancar in contul nr. RO92TREZ4765006XXX000221 deschis la Trezoreria Tg. Mures sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire.In cazul in care ofertantul dovedeste ca este IMM va beneficia de o reducere de 50% din valoarea garantiei de participare conform Legii nr. 346/2004. In cazul in care oferta este depusa de catre o asociere, fiecare membru al asocierii trebuie sa faca dovada incadrarii in categoria IMM-urilor.Valabilitatea garantiei de participare este cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei. Cuantumul GBE: 5 % din val. contr. fara TVA.Modul de constituire a gbe;instrument de garatare emis ino societate bancara sau de asigurari, prin retineri succesive din plata facturilor partiale.Retinerile se vor efectua intr-un cont deschis conformprevederilor H.G. 1045/2011.GBE se va restitui astfel: 70% din valoarea garantiei, in termen de 14 zile de la data incheierii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor, daca autoritatea contractanta nu a ridicat pana la acea data pretentii asupra ei, iar riscul pentru vicii ascunse este minim; restul de 30% din valoarea garantiei, la expirarea perioadei de garantie a lucrarilor executate, pe baza procesului-verbal de receptie finala.In cazul in care ofertantul dovedeste ca este IMM va beneficia de o reducere conform Legiinr. 346/2004. In cazul in care oferta este depusa de catre o asociere, fiecare membru al asocierii trebuie sa faca dovada incadrarii in categoria IMM-urilor.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
98 % finantare nerambursabila prinProgramul Operational Regional 2007-2013, 2 % finantat din Bugetul Local al Municipiului Targu Mures
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
In cazul unei oferte comune, aceasta declaratie trebuie depusa de fiecare dintre asociati in parte. (original/copie legalizata/copie lizibila cumentiunea ?conform cu originalul?).Precizam ca persoanele care detin functii de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, sunt: Primarul Municipiului Targu-Mures ? Dorin Florea, Viceprimarii Municipiului Targu-Mures (Jozsa Tibor si Ionela Ciotlaus), Secretarul Municipiului Targu-Mures ? Cioban Maria, Membrii Consiliului Local ai Municipiului Targu-Mures (Benedek Istvan, Gombos Geza Csaba, Peti Andrei, Jozsa Tibor (viceprimar), Karacsony Erdei Etel, Bakos Levente Attila, Torzsok Sandor Laszlo, Kikeli Pal Istvan, Soos Zoltan, Haller Bela, Maior Sergiu Claudiu, Roman Ioana Dana, Matei Dumitru, Puiac Ion Claudiu, Farcas Ioan, Gujan Herman Cosmin Lucian, Briscaru Gheorghita Ionel, Ciotlaus Ionela Claudia (viceprimar), Pui Sebastian Alexandru, Sabau Pop Aurelian Olimpiu, Loghin Lucian Mircea, Sampalean Dan Stefan), Directorul Economic al Municipiului Targu-Mures ? Kiss Imola, Director tehnic Racz Lucian, Sef Serviciu Concesionari, Inchirieri, Vanzari si Respectarea Disciplinei Contractuale ? Damian Alina, Sef Serviciu Proiecte cu Finantare Internationala Ijac Dana, membrii comisiei de licitatie Damian Alina, Kiss Imola, Racz Lucian, Szekely Alexandru, Serban Constantin, Iernutan Oana, Lorinczi Lajos, Farcasan Rodica, Ormenisan Romeo
- Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata datorate catre Bugetul consolidat de Stat, si catre Bugetul Local de la sediul ofertantului, care sa reflecte indeplinirea obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei care se depun ofertele. Se accepta si datorii esalonate, conform legii. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea?conform cu originalul?. Persoanele juridice straine vor prezenta documente edificatoare, pentru dovedirea eligibilitatii, eliberate de autoritati ale tarii de origine
(certificate, caziere judiciare, alte documente) prin care sa dovedeasca ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiile catre bugetul de stat si bugetul local, in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta. Documentele vor fi prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, la care se va alatura traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana. Persoanele juridice straine pot prezenta documente edificatoare si din partea firmelor din grupul de firme pe care il controleaza in conformitate cu practica internationala. In cazul unei oferte comune, aceste certificate constatatoare trebuie depuse de fiecare dintre asociati in parte. Pentru persoanele juridice romane : - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima obligativitatea prezentarii Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Camera de Comert si Industrie de la sediul ofertantului, eliberat cu cel mult 90 de zile inainte de data depunerii ofertelor in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
Pentru persoanele juridice straine - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima obligativitatea prezentarii a oricaror documente care dovedesc o forma de inregistrare /atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident. Documentele vor fi prezentate sub forma unei traduceri legalizate.In cazul unei oferte comune, acest certificat trebuie depus de catre fiecare dintre asociati in parte.
Ofertantul clasat pe primul loc (declarat castigator), va prezenta la cererea autoritatii contractante si inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, certificatul constatator (pentru persoanele juridice straine - documentele care dovedesc o forma de inregistrare /atestare sau apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident) in original sau in copie legalizata.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Informatii privind cifra de afaceri - conform art. 185, al. (1), lit. c) din OUG nr.
34/2006 cu completarile ulterioare autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima realizarea unei cifre medii de afaceri globale anuale, aferente ultimilor trei ani cu o valoare cel putin egala cu 56.000.000 lei.Continuare...
In cazul unei oferte comune cerinta privind cifra de afaceri, poate fi indeplinita prin cumul de catre asociati. La evaluarea situatiei economico-financiare nu se iau in considerare datele subcontractantilor. Sunt aplicabile prevederile art. 16 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Lista principalelor contracte de executie de lucrari din ultimii 5 ani. Se solicita declaratia pe propria raspundere a operatorului economic.
Experienta similara - autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima finalizarea in totalitate sau a unor faze specifice, in ultimi 5 ani (pana la data limita de depunere a ofertelor) cel putin a urmatoarelor tipuri de lucrari similare.Continuare...
Lucrari de drumuri cu valoare de cel putin23.000.000 fara TVA.Lucrari pentru conducte de alimentare cu cu valoare de cel putin4.000.000 fara TVA .Se accepta cumularea din maxim doua contracte pentru fiecare tip de lucrare.
Pentru indeplinirea acestei cerinte se solicita operatorilor economici, in conformitate cu prevederile art. 188, alin. (3), lit a, din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarle ulterioare, certificari de buna executie, care sa indice beneficiarii, indiferent daca acestia sunt autoritati contractante sau clienti privati, valoarea, perioada, locul executiei lucrarilor, precizarea daca au fost efectuate in conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfarsit.
...continuare...
Continuare...Nivelul experientei similare se va raporta la cursul euro deschimb pentru anul prestatiilor care se va calcula la cursul euro mediu anual BNR astfel: - 3.3373 pentru anul 2007
- 3.6827 pentru anul 2008
- 4, 2373 pentru anul 2009- 4, 2099 pentru anul 2010- 4, 2379 pentru anul 2011.Nivelul experientei similare se va raporta si la cursul euro de schimb pentru anul 2012.
Continuare...
Continuare...Valoarea mentionata trebuie sa reprezinte contributia proprie a ofertantului in exectuarea lucrarilor prezentate ca experienta similara. Se accepta cumularea din maxim doua contracte pentru fiecare tip de lucrare.
In cazul unei oferte comune, capacitatea tehnica si/sau profesionala vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea
respectivelor atributii.
Declaratie conform art. 188 alin. 3 lit. f privind echipamentele tehnice, utilajele, instalatiile de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de lucrari.
Declaratie privind efectivele medii anuale pe ultimii 3 ani ale personalului tehnic si de specialitate si asigurare a calitatii lucrarilor si ale personalului angajat si cadrelor de conducere, conform art. 188 alin. (3), lit.b si d, din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare ? autoritatea contractanta stabileste ca cerinta minima caofertantul sa faca dovada ca dispune sau, daca este cazul, sa obtina un angajament de participare pentru personalul solicitat in baza prevederilor art. 188, alin. (3), lit b din OUG nr. 34/2006 cu completarile ulterioate), din partea urmatorilor specialisti: Continuare...
Continuare..1.minim 4 persoane, ingineri RTE (responsabil tehnic cu executia lucrarilor) specializati in lucrari de drumuri si poduri, atestati MDRT
2.minim 2 persoana, inginer RTE (responsabil tehnic cu executia lucrarilor) specializat in lucrari de alimentare cu apa , atestat MDRT
3.minim 4 responsabili cu controlul calitatii, CQ
Asigurarea respectarii legislatiei in vigoare cu privire la protectia mediului in ceea ce priveste modul de depunere a deseurilor inerte (moloz etc).Se solicita o declaratie prin care, in cazul in care ofertantul este declarat castigator, se angajeaza sa prezinte un acord de depuneresi depozitare a deseurilor inerte la o platforma de procesarea deseurilor din constructii si demolari agrementata de Ministerul Mediului. In cazul unei oferte comune, standardele de asigurare a protectiei mediului vor fi indeplinite prin cumul, cu mentiunea ca acele cerinte care vizeaza atributii in executarea viitorului contract trebuie indeplinite de acela dintre asociati, care, conform acordului de asociere a fost nominalizat pentru executarea respectivelor atributii.
ISO 9001 sau echivalent ? constructii de drumuri si poduri
ISO 9001 sau echivalent ? constructii edilitare de apa si canalizare
ISO 14001 sau echivalent ? constructii de drumuri si poduri
ISO 14001 sau echivalent ? constructii edilitare de apa si canalizare
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 15.10.2012 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
15.10.2012 12:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
60zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 16.10.2012 11:00
Locul: Targu-Mures, Piata Victoriei, nr. 3, camera 45
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Membrii comisiei, reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor, observatori desemnati UCVAP
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 1 ? Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere , Domeniul major de interventie 1.1 ?Planuri integrate de dezvoltare , sub-domeniul Poli de dezvoltare urbana
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Regionale
VI.3) Alte informatii
Ofertantii vor depune proiect de contract semnat si stampilat. Se permite depunerea de amendamente.-In cazul in care doua sau mai multe oferte contin, in cadrul propunerii financiare, acelasi pret minim/total oferta, respectiv exista mai multi ofertanti clasati pe primul loc si avand preturi egala/total oferta , atunci in vederea atribuirii contractului de achizitie publica se va solicita respectivilor ofertanti, pentru departajare, o noua propunere financiara in plic inchis, caz in care contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua propunere financiara are pretul cel mai scazut/total oferta.- Durata contractului de lucrari: pana la finalizarea contractului de finantare, respectiv 06.01.2015- Termenul de realizare a lucrarilor: pana la data de 06.10.2014-Termenul de garantie al lucrarilor :36 de luni de la data semnarii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor.-Plata se va efectua in termen de 180 de zile de la data emiterii facturilor.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Conform prevederilor art.256^2 alin.1lit.a din O.U.G.34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul Juridic si Contencios Administrativ
Adresa postala: Piata Victoriei nr.3, Localitatea: Targu Mures, Cod postal: 540026, Romania, Tel. +40 265268330, Fax: +40 265260813
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
28.08.2012 12:58