Licitatie Publica - Lucrari la termocentrala Deva privind reabilitarea grupului nr.4 si instalatii de desulfurare pentru grupurile nr.3 si nr.4
Anunt de participare (utilitati) numarul 145899/21.08.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
S.C. COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA S.A.
Adresa postala: Vulcan, Str. Paroseni, Nr. 20, Localitatea: Vulcan, Cod postal: 336520, Romania, Punct(e) de contact: Elisabeta Pogocsan, Tel. +40 254236407/+40 254570790, In atentia: Branzea Valentin-Serv.Investitii, Email: [email protected], [email protected], [email protected], Fax: +40 254236404/+40 254570481, Adresa internet (URL): www.termodeva.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
S.C. COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA S.A. Punct de lucru Mintia
Adresa postala: str. Santierului nr 1, Localitatea: Mintia, Cod postal: 375323, Romania, Punct(e) de contact: Elisabeta Pogocsan, Tel. +40 254236404, In atentia: Branzea Valentin, Email: [email protected], Fax: +40 254236405, Adresa internet (URL): www.e-licitatie.ro
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
S.C. COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA S.A. Punct de lucru Mintia
Adresa postala: str. Santierului nr 1, Localitatea: Mintia, Cod postal: 375323, Romania, Punct(e) de contact: Elisabeta Pogocsan, Tel. +40 254236404, In atentia: Branzea Valentin, Email: [email protected], Fax: +40 254236405, Adresa internet (URL): www.e-licitatie.ro
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
S.C. COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA S.A. Punct de lucru Mintia
Adresa postala: str. Santierului nr 1, et.4, registratura, Localitatea: Mintia, Cod postal: 375323, Romania, Punct(e) de contact: Elisabeta Pogocsan, Tel. +40 254236404, In atentia: Branzea Valentin, Email: [email protected], Fax: +40 254236405, Adresa internet (URL): www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
alte institutii guvernate de legea publica
Activitate (activitati)
- Electricitate
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Lucrari la termocentrala Deva privind reabilitarea grupului nr.4 si instalatii de desulfurare pentru grupurile nr.3 si nr.4
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Proiectare si executare
Locul principal de executare: Punct secundar-Str.Santierului, nr.1, loc.Mintia, jud.Hunedoara
Codul NUTS: RO423 - Hunedoara
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Lucrari la termocentrala Deva privind reabilitarea grupului nr.4 si instalatii de desulfurare pentru grupurile nr.3 si nr.4.
-Reabilitate grup nr.4, valoarea estimata 532.719.280 lei (119.476.360 euro)din care proiectare 7000000 lei(1570000 euro), executie 474146600 lei(106339630 euro), costul creditului 29502680 lei(6616730), Valoarea estimata totala cuprinde cheltuieli diverse si neprevazute de 22.070.000 lei, (4.950.000 euro). Ponderea acestor cheltuieli reprezinta un procent de 5% din valoarea lucrarilor ce se supun achizitiei.
-Instalatii de desulfurare pentru grupurile nr. 3, valoarea estimata 206.438.130 lei (46.298.830 euro), din care proiectare 2200000 lei(493400 euro), executie 178375930 lei(40005370 euro), costul creditului 16890000 lei(3787820 euro). Valoarea estimata totala cuprinde cheltuieli diverse si neprevazute de 8.972.200 lei, (2.012.240 euro). Ponderea acestor cheltuieli reprezinta un procent de 5% din valoarea lucrarilor ce se supun achizitiei.
-Instalatii de desulfurare pentru grupurile nr. 4. valoarea estimata 167.886.494 lei lei (37.652.500 euro), ), din care proiectare 2200000 lei(493400 euro), executie 144254540 lei(32352800 euro), costul creditului 14150454 lei(3173600 euro). Valoarea estimata totala cuprinde cheltuieli diverse si neprevazute de7.281.500 lei, (1.633.100 euro). Ponderea acestor cheltuieli reprezinta un procent de 5% din valoarea lucrarilor ce se supun achizitiei.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45253200-7 - Lucrari de constructii de statii de desulfurare (Rev.2)
45251000-1-Lucrari de constructii de centrale electrice si de centrale termice (Rev.2)
71323100-9-Servicii de proiectare a sistemelor de energie electrica (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Da
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Cantitatati de lucrari la CTE Deva privind reabilitarea grupului nr.4 si instalatii de desulfurare pentru grupurile nr. 3 si nr. 4.
-Reabilitate grup nr.4, valoarea estimata 532.719.280 lei (119.476.360 euro), din care 22.070.000 lei, (4.950.000 euro) reprezinta cheltuieli diverse si neprevazute. Ponderea acestor cheltuieli reprezinta un procent de 5% din valoarea lucrarilor ce se supun achizitiei.
-Instalatii de desulfurare pentru grupurile nr. 3, valoarea estimata 206.438.130 lei (46.298.830 euro), din care 8.972.200 lei, (2.012.240 euro) reprezinta cheltuieli diverse si neprevazute. Ponderea acestor cheltuieli reprezinta un procent de 5% din valoarea lucrarilor ce se supun achizitiei.
-Instalatii de desulfurare pentru grupurile nr. 4. valoarea estimata 167.886.494 lei lei (37.652.500 euro), din care 7.281.500 lei, (1.633.100 euro) reprezinta cheltuieli diverse si neprevazute. Ponderea acestor cheltuieli reprezinta un procent de 5% din valoarea lucrarilor ce se supun achizitiei.
Valoarea totala estimata fara TVA este de 907043904 lei din care cheltuieli diverse si neprevazute in valoare de 38323700 lei, care reprezinta 5% din proiectare si executie.
Valoarea estimata fara TVA: 907, 043, 904RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
36 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare este de 2.200.000 lei, (Cursul folosit pentru euro este cursul BNR 1 euro = 4, 4588 lei la data de 30.06.2013, curs cu care s-au actualizat devizele generale ale celor trei lucrari de investitii). Perioada de valabilitate a garantiei de participare este cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei si se va constitui conf.art.86 din HG 925/2006. Dovada constituirii garantiei de participare se va depune in original la sediul punctului de lucru din Mintia, str.Santierului, nr.1, jud.Hunedoara pana la data limita de deschidere a candidaturilor. In cazul in care, garantia de participare se constituie in alta moneda, se va lua in considerare cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a candidaturii cu 5 zile. Contul S.C. COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA SA Punct de lucru Mintia=RO53CECEHD0130RON0574338 deschis la CEC BANK Deva. In masura in care Consiliul respinge pe fond contestatia depusa , autoritatea contractanta va retine contestatarului 15988, 72 lei, din garantia de participare, retinerea se va face in conformitate cu prevederile art. 278^1 lit. e, din OUG 34/2006. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA. Se va constitui in conformitate cu prevederilor art 89 alin. (2) prin oricare dintre formele de la articolul 90 alin.(1)-(3)si in functie de valoare de la articolul 90 alin.(1)-(2) din HG nr 925/2006, tinand cont si de prevederile HG 1045/2011 . Perioada de valabilitate a GBE trebuie sa acopere perioada de timp pana la data incheierii procesului-verbal de receptie finala.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri proprii-Intreg contractul se executa in sistem de finantare "credit" furnizor asigurat de catre executant si sa sustina financiar executia lucrarii.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG 34/2006(Formular 12A)
Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006(Formular 12B)
Declaratie privind participarea la licitatie cu oferta independenta(Formular A104)
Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006(Formular A106)
Persoanele ce detin functii de decizie din cadrul autoritatii contractante sunt :
Director General - Andronache Daniel
Director Tehnic-Manga Marcel
Director Comercial ?Giurgiu Vasile
Director Economic ? Ciobanu Maria
Sef Serviciu Achizitii ? Pogocsan Elisabeta
Sef Serviciu Investitii ? Branzea Valentin
Sef Seviciu Juridic-Paciu Gabriela Ofertantul trebuie sa demonstreze ca are capacitate de exercitare a activitatii profesionaleModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii: Ofertantul va prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte obiectul de activitate (Obiectul principal al contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN principal sau secundar din CertificatulConstatator), datele de identificare, actionarii/asociatii, organele de conducere, administratorii, cotele de participare, in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.? Pentru verificarea existentei unui posibil conflict de interese, Subcontractantii/Tertii Sustinatori vor prezenta Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial din care sa rezulte datele de identificare, actionarii/asociatii, organele deconducere, administratorii, cotele de participare, in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Nota 1: Pentru persoanele juridice straine este necesara prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este stabilit, in original sau copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? insotite de traducere autorizata din care sa reiasa informatiile solicitate de catre Autoritatea Contractanta.Nota 2: In cazul unei asocieri, se vor prezenta documente pentru fiecare dintre membrii asocierii. In cazul in care obiectul contractului include mai multe tipuri de activitati complementare, de exemplu: executie lucrari si proiectare sau supervizare si proiectare sau categoriispecializate de lucrari, sau alte asemenea, iar un membru/membrii participa doar la realizarea anumitor parti din contract, pentru indeplinirea cerintei este suficient ca obiectul de activitate (principal sau secundar) al acestuia/acestora sa fie in concordanta doar cu partea din contract pe care o va/vor realiza.ATENTIE!a. Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, Autoritatea Contractanta poate solicita informatii direct de la autoritatile competente.b. Cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale nu poate fi indeplinita prin intermediul unei alte persoane (tertul sustinator).
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Media cifrei de afaceri globale pentru anii 2010, 2011 si 2012 trebuie sa fie de minim 1.700 milioane lei echivalentul a 400 milioane de Euro. Pentru respectarea principiului tratamentului egal si o evaluare unitara a modului de indeplinire a cerintei privind cifra de afaceri, mentionam faptul ca pentru calcul echivalentei cifrei de afaceri exprimata in alta moneda decat lei, se va aplica cursul mediu anual leu/valuta comunicat de BNR.La calculul echivalentului in Euro al cifrei de afaceri exprimate in lei va fi avut in vedere cursul mediu de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru fiecare dintre anii mentionati, respectiv pentru anul: -2010 curs de schimb mediu 1 euro = 4, 2099 lei-2011 curs de schimb mediu 1 euro = 4, 2379 lei
-2012 curs de schimb mediu 1 euro = 4, 4560 lei
Aceasta cerinta este conforma cu art.9 (b) din HG nr.925/20206 cu completarile si modificarile ulterioare
Pentru demonstrarea indeplinirii acestei cerinte minime, candidatii au obligatia sa prezinte:
?Situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiile financiare ale anilor incheiati la 31.12.2010, 31.12.2011 si 31.12.2012, insotite de dovada depunerii si inregistrarii corespunzatoare ale acestora la organele fiscale competente. In cazul persoanelor juridice straine, care nu au obligatia inregistrarii situatiilor financiare anuale la organele fiscale, potrivit legii statului de rezidenta, se vor prezenta numai situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiile financiare ale anilor incheiati la 31.12.2010, 31.12.2011 si 31.12.2012, elaborate potrivit reglementarilor legale aplicabile; sau
?Rapoartele de audit (anuale) intocmite pentru exercitiile financiare ale anilor incheiati la 31.12.2010, 31.12.2011 si 31.12.2012, elaborate de auditorul financiar al investitorului; sau
?Scrisori de bonitate si/sau orice alte documente pe care ofertantul le considera relevante pentru demonstrarea bonitatii si a capacitatii financiare de a implementa Proiectul; si
?Formularul avand forma si continutul prezentate in documentatia de atribuire, semnat de reprezentantul legal al ofertantului sau de persoana imputernicita de acesta, precum si stampilat (daca este cazul aplicarii stampilei).
Modalitatea de indeplinire
Se solicita prezentare bilant contabil pe anii 2010- 2012 vizat si inregistrat de organele competente
Prezentarea unui acord de principiu al unei banci/institutie finantatoare privind incheierea unui contract de finantare de executie a lucrarilor prin sistemul credit furnizor pentru o valoare care sa acopere valoarea totala estimata inclusiv contravaloarea cheltuielilor diverse si neprevazute.Continutul acordului de principiu va contine: -numele creditorului;
-tipul imprumutului;
-valoarea totala a imprumutului si moneda;
-perioada de tragere;
-esalonarea finantarii pe parcursul duratei; de realizare a lucrarilor;
-perioada de gratie a rambursarii creditului;
-perioada de rambursare a creditului;
-dobanda practicata;
-alte costuri ale finantarii;
-informatii privind eventualele garantii solicitate.
Trebuie asigurata suma totala pentru realizarea obiectului contractului.
Modalitatea de indeplinire
Se solicita dovada existentei mijloacelor financiare suficiente pentru asigurarea executarii prin sistem credit-furnizor, din care sa rezulte cum se asigura finantarea
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Ofertantul va prezenta urmatoarele:
Nota : In cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare, inainte de semnarea contractului asocierea va fi legalizata in conformitate cu prevederile articolului 44 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Modalitatea de indeplinire
INFORMATII PRIVIND ASOCIEREAMai multi operatori economici au dreptul de a se asocia cu scopul de a depune oferta comuna, fara a fi obligati sa isi legalizeze din punct de vedere formal asocierea. Formularul nr. 203
INFORMATII PRIVIND SUBCONTRACTANTII-formular A404
In cazul in care ofertantul va subcontracta o parte din contractul respectiv, ofertantul are obligatia de a preciza partea/partile din contract pe care urmeaza sa le subcontracteze, procentul pe care-l realizeaza precum sidatele de identificare ale subcontractantilor propusi.ATENTIE!a) Autoritatea contractanta are obligatia de a solicita, pentru incheiereacontractului de achizitie publica, prezentarea contractelor incheiate intreviitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contracteleprezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui inanexe la contractul de achizitie publica.b) Raspunderea contractantului in ceea ce priveste modul de indeplinire acontractului de achizitie publica nu este diminuata in cazul in care oparte/parti din contract sunt indeplinite de subcontractanti
Modalitatea de indeplinire
In vederea respectarii prevederilor art. 69 indice 2 din OUG nr. 34/2006, ofertantul va prezenta Formularulnr. A404 si anexa.Nota 1: Cerintele privind situatia personala a ofertantului, capacitatea de exercitare a activitatii profesionale, capacitateaeconomica si financiara, capacitateatehnica, standarde privind asigurarea calitatii nu pot fi indeplinite prin intermediul unui sau unor subcontractori.Nota 2: Cerintele privind resursele materiale si umane se iau in considerare numai pentru partea de implicare a subcontractantului
NOTA: Informatii privind indeplinirea criteriului privind capacitateaprofesionala cu sprijinul unui Tert sustinator1.Capacitatea profesionala a ofertantului poate fi sustinuta, pentruindeplinirea unui contract, si de o alta persoana, indiferent de naturarelatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva. (Art. 190 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare si respectivArt.111 din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare)
2.In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea profesionalainvocand si sustinerea acordata, de catre o alta persoana, atunci acestaare obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentareaunui angajament ferm al persoanei respective.3.Cerintelese demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, inclusiv a sustineriiacordata de catre o alta persoana (tertul sustinator)
Modalitatea de indeplinire
NOTA: Informatii privind indeplinirea criteriului privind capacitatea profesionala cu sprijinul unui Tert sustinatorOfertantul va prezenta, daca este cazul, Formularul nr.A405
Candidatul are obligatia de a prezenta:
- Declaratie privind lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani ? formular avandforma si continutul prezentate in documentatia de atribuire
- Lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani ? formular avand forma si continutul prezentate in documentatia de atribuire
Pentru indeplinirea cerintei minime candidatul trebuie sa demonstreze ca are capacitatea tehnica si profesionala de a implementa cele trei obiective de investitii, prin prezentarea de documente care sa ateste indeplinirea cumulata aurmatoarelor conditii:
(a)In ultimii 5 (cinci) ani a prestat cel putin un contract de servicii de proiectarea etapelor solicitate in documentatia descriptiva, respectiv proiect tehnic si detalii de executie aferente unei instalatii de desulfurare similara cu cea care face obiectul achizitiei ca tehnologie si putere a grupului; si
(b)In ultimii 5 (cinci) ani a executat cel putin un contract privind realizarea (inclusiv punerea in functiune) a unei instalatii de desulfurare similara cu cea care face obiectul achizitiei si care din punct de vedere valoric sa reprezinte cel putin 170 milioane lei sau echivalent a 39 miloane euro, care sa fie insotite de copii dupa contracte, acte aditionale, daca exista, certificat constatator emis in conformitate cu art. 361 din H.G. nr.925/2006, recomandari, procese-verbale de receptie la terminarea lucrarilor si la punerea in functiune sau alte documente relevante; si(c)In ultimii 5 (cinci) ani a prestat cel putin un contract de servicii de proiectarea etapelor solicitate in documentatia descriptiva, respectiv proiect tehnic si detalii de executie aferente unui de grup energetic (de cel putin 200 MW) similar cu cel care face obiectul achizitiei ca tehnologie; si
(d)In ultimii 5 (cinci) ani a executat cel putin un contract privind realizarea (inclusiv punerea in functiune) a unui grup energetic similar cu cel care face obiectul achizitiei si care din punct de vedere valoric sa reprezinte cel putin 490 milioane lei sau echivalent a 110 miloane euro, care sa fie insotite de copii dupa contracte, acte aditionale, daca exista, certificat constatator emis in conformitate cu art. 361 din H.G. nr.925/2006, recomandari, procese-verbale de receptie la terminarea lucrarilor si la punerea in functiune, sau alte documente relevante ;NOTA: Candidatul poate demonstra capacitatea tehnica si profesionala si prin prezentarea unui contract comun in care s-a realizat atat proiectarea cat siexecutia unei lucrari similare solicitata la literele ?a? si ?b?, respectiv la fel un contract comun in care s-a realizat proiectarea si executia unei lucrari similare solicitata la literele ?c? si ?d?.
Modalitatea de indeplinire
Se solicita : lista principalelor lucrari executate in ultimii 5 ani.Formular A 431
Candidatul are obligatia sa prezinte ca detine licente valabile atat international cat si pe teritoriul Romaniei, la data depunerii canditaturii si valabile pe toata perioada derularii contractului si a perioadei de garantie acordata, pentru tehnologiiile folosite, softuri, e.t.c.Cerinta minima solicitata: Candidatulva prezenta in mod obligatoriu actul doveditor prin care acesta face dovada ca detine dreptul de proprietate asupra tehnologiei de desulfurare umeda cu calcar a gazelor deardere, valabil atat international cat si pe teritoriul Romaniei, la data depunerii canditaturii si valabila pe toata perioada derularii contractului si a perioadei de garantie acordata.
sau
- va prezenta copia dreptului de proprietate al candidatului, sub forma licentei de utilizare a tehnologiei de desulfurare umeda, avand forma unui contract de licenta, aceasta fiind in vigoare la data ofertarii , fara restrictii, pe teritoriul Romaniei, si valabil pe toata perioada de derulare a contractului si a perioadei de garantie acordata.
In cazul in care actele doveditoare/contractele privind licenta sunt elaborate in alta limba decat cea romana, se vor prezenta documentele originale in copie insotite detraduceri autorizate si legalizate de catre organisme competente.
Modalitatea de indeplinire
Se solicita licente valabile atat international cat si pe teritoriul Romaniei, la data depunerii canditaturii si valabile pe toata perioada derularii contractului si a perioadei de garantie acordata, pentru tehnologiiile folosite, softuri, e.t.c.
Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 14001, un sistem de management al mediului sau echivalentul lui ? ?: avand in vedere Art.196/OUG34/2006 conf. caruia ?In cazul in care operatorul economic nu detine un certificat de mediu astfel cum este solicitat de autoritatea contractanta, aceasta din urma are obligatia de a accepta orice alte probe sau dovezi prezentate de operatorul economic respectiv, in masura in care probele/dovezile prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al protectiei mediului.? - In acest sens, se poate prezenta orice document in care seprecizeaza ca auditul de certificare, in cazul unui operator economic, a fost finalizat, urmand ca acesta sa primeasca in curand certificarea propriuzisa, poate constitui dovada asigurarii unui nivel corespunzator al protectiei mediului.
Nota 1: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se demonstreaza individual de fiecare membru al asocierii pentrupartea din contract pe care o realizeaza.
Nota 2: Certificate/documente edificatoare solicitate trebuie sa fie valabile ladata limita de depunere a ofertelor.
Modalitatea de indeplinire
Certificate/documente edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si anume - Certificat/e emise de organisme independente care atesta respectarea standardelor de management de mediu, respectiv ISO 14001 sau echivalente, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cuoriginalul?
Persoanele juridice straine vor prezenta documentele care confirma indeplinirea cerintei in copie lizibila cu mentiunea?conform cu originalul? si vor fi insotite de traducere autorizata.
Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent care atesta ca acesta are implementat si mentine, conform ISO 9001, un sistem de management al calitatii sau echivalentul lui ? ?: avand in vedere Art.193/OUG34/2006 conf. caruia ?in cazul in care operatorul economic nu detine un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractanta, aceasta din urma are obligatia de a accepta orice alte probe sau dovezi prezentate de operatorul economic respectiv, in masura in care probele/dovezile prezentate confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitati? - In acest sens, se poate prezenta orice document in care seprecizeaza ca auditul de certificare, in cazul unui operator economic, a fost finalizat, urmand ca acesta sa primeasca in curand certificarea propriuzisa, poate constitui dovada asigurarii unui nivel corespunzator al calitatii.
Nota 1: Daca un grup de operatori economici depune o oferta comuna, cerinta se demonstreaza individual de fiecare membru al asocierii pentrupartea din contract pe care o realizeaza.
Nota 2: Certificate/documente edificatoare solicitate trebuie sa fie valabile ladata limita de depunere a ofertelor.
Modalitatea de indeplinire
Certificate/documente edificatoare care probeaza /confirma indeplinirea cerintelor de calificare si anume - Certificat/e emisede organisme independente care atesta respectarea standardelor de asigurare a calitatii, respectiv ISO 9001 sauechivalente, in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Persoanele juridice straine vor prezenta documentele care confirma indeplinirea cerintei in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? si vor fi insotite de traducere autorizata.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Negociere
Au fost deja selectati candidati
Nu
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
40%
Descriere: Pretul total ofertat pentru proiectare si executie lucrari
2.
Costul creditului
25%
Descriere: Costul creditului este o valoare care se adauga la valoarea contractului de lucrari si pentru autoritatea contractanta este in avantaj sa fie cat mai scazut. Ca urmare prin punctaj se avantajeaza ofertele care prezinta un cost redus. Pentru a determina ponderea s-au preluat informatii din piata si s-a tinut cont de propunerile de colaborare. Din acestea a rezultat ca perioada optima de rambursare este de 20 de ani, iar costul creditului reprezinta circa 65% din pretul contractului.
3.
Perioada de rambursare a creditului
15%
Descriere: Perioada de rambursare este in interesul achizitorului si se doreste a fi cat mai mare, pentru ai permite o esalonare a rambursarilor la valori cat mai mici. Desi aceasta induce un cost al creditului mai mare diminuarea ratelor (aproximativ 2% pe an) conduce la o pondere care sa motiveze ofertantul la o perioada de rambursare mai mare.Cu cat aceasta perioada este mai mare cu atat va conduce la cresterea costului creditului. Prin compararea impactului ratei de rambursare din costul creditului a rezultat o diminuare in medie de 2% pe an, care conduce la o pondere a acestui factor de evaluare de circa 15 %.
4.
Durata de executie
15%
Descriere: Durata de executie. Durata de executie este un factor important pentru achizitor, deoarece cu cat aceasta va fi mai scazuta ii da posibilitatea achizitorului de a functiona cu grupurile energetice si de a realiza venituri din productie. Ponderea a fost corelata cu veniturile realizate din productia de energie electrica/grup energetic de aproximativ5 milioane euro/luna.
5.
Perioda de gratie acordata pana la inceperea rambursarii
5%
Descriere: Perioada de gratie acordata la rambursarea creditului pe durata de executie a lucrarilor, permite autoritatatii contractante sa nu contracteze un imprumut din care sa sustina rambursarea creditului, avand in vedere ca in aceasta perioada veniturile realizate de la grupurile nr.3 si nr.4 sunt zero
Punctaj maxim componenta tehnica: 100
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 24.09.2013 15:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
26.09.2013 08:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 26.09.2013 10:00
Locul: S.Complexul Energetic Hunedoara, Sucursala Electrocentrale Deva, Loc. Mintia str.Santierului nr.1
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Delegati imputerniciti ai ofertantilor
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
Autoritatea contractanta demareaza o singura procedura de achizitie in vederea incheierii unui singur contract de lucrari cu un singur executant pentru cele trei proiecte cuasigurarea in totalitate a finantarii lucrarilor din partea executantului in sistem ?credit furnizor?.Mentionam ca la nivelul propunerii financiare fiecare operator economic va cuprinde, ca element constitutiv si distinct al acesteia, valoarea rezultata in urma aplicarii procentului de diverse si neprevazute (comunicat de autoritatea contractanta conform celor precizate la II.2.1 la valoarea propunerii financiare constituite/depuse (fara diverse si neprevazute).In cazul in care dupa punctarea factorilor de evaluare ale ofertelor doi sau mai multi ofertanti obtin punctaj egal, departajarea intre acestia se va realiza in functie de punctajele obtinute pentru fiecare factor de evaluare a ofertei, in urmatoarea ordine: 1.Pretul total ofertat pentru proiectare si executie lucrari; 2.Costul creditului raportat la perioada de rambursare;3.Perioada de rambursare a creditului; 4.Durata de executie;5.Perioda de gratie acordata pana la inceperea rambursarii.Algoritmul de calcul pentru criteriile de atribuire sunt: 1.Pretul total ofertat pentru proiectare si executie lucrari;Punctajul (P) pentru acest factor al ofertei se determina dupa cum urmeaza: -40 puncte pentru pretul total minim ofertat (Pmin)-0 puncte pentru pretul total maxim ofertat(Pmax)Pof = pret total ofertatPentru ofertele intermediare punctajul se calculeaza astfel: P = (Pmax-Pof)*40//(Pmax- Pmin)2.Costul creditului raportat la perioada de rambursare;Punctajul (P) pentru acest factor al ofertei se determina dupa cum urmeaza: -25 puncte pentru costul creditului raportat la perioada de rambursare minim ofertat (Cmin)-0 puncte pentru costul creditului raportat la perioada de rambursare maxim ofertat(Cmax)-Cof = costul creditului raportat la perioada de rambursare ofertatPentru ofertele intermediare punctajul se calculeaza astfel: P = (Cmax-Cof)*25//(Cmax- Cmin)3.Perioada de rambursare a creditului;Punctajul (P) pentru acest factor al ofertei se determina dupa cum urmeaza: -15 puncte pentru perioada de rambursare a creditului maximaofertata (R max =20 ani).Peste perioada maxima nu se acorda punctaj suplimentar ci punctajul maxim.-0 puncte pentru o perioada de rambursare a creditului minima de 12 ani (Rmin)-oferta cu perioada de rambursare sub 12 ani (Rmin), va fi eliminata ca neconforma si nu va fi punctata-Rof = perioada de rambursare a creditului ofertat.Pentru ofertele intermediare punctajul se calculeaza astfel: P = (Rof-Rmin)*15//(Rmax- Rmin)4.Durata de executie;Cele 15 puncte se vor acorda astfel: a)10 puncte pentru o durata de executie acordata de la semnare contract de lucrari pentru realizarea obiectivului de investitii: ?CTE Deva. Instalatii de desulfurare a gazelor de ardere aferente grupului nr.3?. Se accepta durata maxima 24 luni (Dmax), pentru care se acorda 0 puncte si durata minima de 20 luni (Dmin) sub care nu se acorda puntaj suplimentar ci punctajul maxim.-oferta cu durata de executie peste 24 de luni (D3max), va fi eliminata ca neconforma si nu va fi punctata-D3of = durata de executie ofertataPentru ofertele intermediare punctajul se calculeaza astfel: P = (D3max ? D3of)*10/( D3max- D3min)5.Perioda de gratie acordata pana la inceperea rambursarii ;
-5puncte daca ofertantul acorda perioada de gratie pe durata totala deexecutie a lucrarilor-0 puncte daca acorda o perioada de gratie mai mica decat durata totala de executie a lucrarilor sau daca nu acorda deloc
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta, despre un act al autoritatii contractante
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
SERVICIUL JURIDIC - S.C COMPLEXUL ENERGETIC HUNEDOARA S.A.
Adresa postala: str. Paroseni, nr. 20, Localitatea: Vulcan, Cod postal: 336250, Romania, Tel. +40 254570790, Email: [email protected], Fax: +40 254570481, Adresa internet (URL): www.cenhd.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
19.08.2013 11:33