Licitatie Publica - LUCRARI PENTRU MODERNIZAREA SUPRAFETEI DE MISCARE SI BALIZAJ, TURN DE CONTROL SI AMENAJAREA TERENULUI IN VEDEREA AMPLASARII SISTEMULUI DE NAVIGATIE TIP ILS
Anunt de participare (utilitati) numarul 139848/20.10.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Regia Autonoma Aeroportul"Stefan cel Mare" Suceava
Adresa postala: Strada Aeroportului nr.1, oras Salcea, judetul Suceava, Romania, Localitatea: Salcea, Cod postal: 727475, Romania, Punct(e) de contact: Unitatea de Implementare a Proiectului, Tel. +40 230529999, In atentia: Ioan Mariuta - Manager proiect, Email: [email protected], Fax: +40 230529999, Adresa internet (URL): www.aeroportsuceava.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Regie Autonoma
Activitate (activitati)
- Activit??i aeroportuare
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
LUCRARI PENTRU MODERNIZAREA SUPRAFETEI DE MISCARE SI BALIZAJ, TURN DE CONTROL SI AMENAJAREA TERENULUI IN VEDEREA AMPLASARII SISTEMULUI DE NAVIGATIE TIP ILS
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Lucrari
Executarea
Locul principal de executare: Aeroportul "Stefan cel Mare", oras Salcea, judet Suceava
Codul NUTS: RO215 - Suceava
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Executie lucrari de constructii si interventie in perioada de garantie pentru:
- Modernizarea suprafetei de miscare (pista, cai de rulare si platforma de imbarcare/debarcare)
- Modernizarea balizajului
- Turn de control si uzina electrica
- Reprofilarea si nivelarea terenului in zona de amplasare a viitoarelor echipamente ILS
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
45235100-4 - Lucrari de constructii de aeroporturi (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Executie lucrari solicitate prin Caietul de sarcini - document atasat prezentei. Ofertantul are obligatia de a depune oferta pentru toate categoriile de lucrari solicitate prin Caietul de sarcini.
Valoarea estimata fara TVA: 132, 936, 900RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
18 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia de participare: 2.658.738, 00 lei cu valabilitate 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari (Formularul 22) care se prezinta in original. Garantia de participare se poate constitui si prin virament in contul autoritatii contractante cu obligatia de prezentare a OP-ului/Extras de cont confirmat de banca, in contul IBAN: RO89BTRL03401202T10264XX deschis la Banca Transilvania Suceava, cod fiscal RO 713454.Garantia de participare se retine de catre autoritatea contractanta atunci cand ofertantul se afla intr-una din situatiile: a) Revoca oferta in perioada de valabilitate a acesteiab) Ofertantul fiind declarat castigator nu semneaza contractul de lucrari la invitatia transmisa de autoritatea contractanta in perioada de valabilitate a ofertei.c) Ofertantul fiind declarat castigator nu constituie garantia de buna executie aferenta contractului de lucrarid) Ofertantul se afla in situatia prevazuta de Art. 278 indice 1 din OUG 34/2006 - in acest caz suma retinuta se calculeaza conform prevederilor art. 278^1 alin.(1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare respectiv 12.669, 37 lei. Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata si legalizata in limba romana.In cazul in care garantia se constituie in Euro, se va utiliza cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertei cu 5 zile.Garantia de participare se restituie in termen de 3 zile de la finaliyarea procedurii de achiyitie in baza cererii de restituire depusa in original la sediul autoritatii contractante. In cayul ofertantului castigator, garantia de participare se restituie dupa constituirea garantiei de buna executie. Garantia de buna executie este de 10% din valoarea contractului fara TVA. Garantia se poate constitui: -printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, in originalsau -prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale. In acest caz contractantul are obligatia de a deschide un cont la Trezorerie, la dispozitia autoritatii contractante. Suma initiala care se depune de catre contractant este de 0, 5 % din pretul contractului fara TVA. Autoritatea contractanta are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie, oricand pe parcursul indeplinirii contractului, in limita prejudiciului creat, in cazul in care contractantul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contract. Restituirea garantiei de buna executie se va face in conformitate cu prevederile art.92 din H.G. nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri europene (Fondul European de Dezvoltare Regionala): 69, 25 % Buget de stat: 28, 75 % Bugetul local: 2 %
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Todose - sef serviciu infrastructura, b)Consiliul de administratie: Mintici Mihai Liviu, David Gheorghe, Hrestic Rares Vasile, Diaconescu Lucica.
In cazul unei oferte comune, subcontractare, sustinere de catre terti conforma Art. 186 si 190 din OUG 34/2006 indeplinirea cerintelor de calificare se face conform Anexa 2 din Ordin ANRMAP 509/2011. A. Pentru persoanele juridice romaneModalitatea de indeplinire: - Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente acestora.Operatorul economic trebuie sa prezinte Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in original, in copie legalizata sau in copie lizibila cu mentiunea ?Conform cu originalul?. Ofertantul care a uzat de cea de a treia posibilitate de prezentare a documentului si in urma evaluarii s-a clasat pe primul loc, va prezenta, oricum inaintea transmiterii comunicarii, certificatul constatator in original sau in copie
legalizata la solicitarea autoritatii contractante.Documentele vor fi valabile la data depunerii ofertei.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.Pentru persoanele juridice straineModalitatea de indeplinire: - Prezentarea de documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. (se va verifica prin accesarea http: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)- prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie, valabile pentru anul calendaristic in curs.Ofertantii vor trebui sa prezinte o declaratie pe proprie raspundere prin care, in cazul in care oferta este declarata castigatoare, isi asuma responsabilitatea pentru: -inaintea incheierii contractului, in cazul asocierii cu persoane juridice romane, vor imputernici pe unul din asociatii inregistrati in Romania pentru indeplinirea obligatiilor ce ii revin fiecarui asociat, prin legalizarea asociatiei si inregistrarea acestei asocieri la autoritatea fiscala competenta, conform prevederilor legislatiei fiscale din Romania in vigoare.Documentele sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor, in traducere autorizata a acestora in limba romana si legalizate.B. Autorizatie in termen de valabilitate la data deschiderii ofertelor de la Autoritatea Aeronautica Civila Romana (sau echivalent pentru persoane juridice straine) pentru executia de lucrari in domeniul aeroportuar (ofertantul, asociatii si subcontractantii vor prezenta acest document), conform Reglementarii aeronautice civile romane privind autorizarea agentilor aeronautici civili in domeniul aeroportuar - RACRAD-
AACDA, editia 1/2006 pentru efectuarea de constructii, reparatii, intretinere de drumuri si de sisteme de miscare aeroportuare (pista, cai de rulare si platforme pentru aeronave), montaj, reparatii si intretinere instalatii de iluminat si sisteme de balizaj, constructii civile si industriale destinate infrastructurii aeroportuare.Conform ordinului ANRMAP, cerinta se considera indeplinita daca unul dintre asociati, respectiv subcontractantul ( daca este cazul), detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa execute integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea respectiva.Tertul nu poate sustine, prin prezentarea unei asemenea autorizatii, un operator economic ofertant din considerentul ca acest gen de autorizare se poate obtine numai in nume propriu, nefiind o resursa transmisibila.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratie privind Cifra medie de afaceri (globala) pentru ultimii 3 ani de activitate sau perioada de activitate daca aceasta este sub 3 ani.
Cerinta minima: Media cifrei de afaceri globale a ofertantului pe ultimii (3)trei ani (2009, 2010, 2011) sau perioada de activitate daca aceasta este sub 3 ani trebuie sa fie in valoare de minim 265.873.800, 00 Lei Note: a) Pentru
transformarea in Lei se va utiliza cursul mediu pentru anul respectiv (2009, 2010, 2011). Cursul mediu se calculeaza ca media aritmetica a ratelor medii lunare afisate pentru transformarea Euro in Lei, publicat pe site-ul
www.bnr.ro (2009 ? 1 Euro = 4, 2373 Lei, 2010 - 1 Euro = 4, 2099 Lei, 2011 - 4.2379 Lei). b.)Pentru alte monede decat Euro, se transforma mai intai in Euro, utilizandu-se cursurile medii pentru anii respectivi, publicate pe site-ul
http: //ec.europa.eu/budget/inforeuro. Pentru transformarea Euro in Lei se vor urma indicatiile de la punctul a).
Cash-flow pentru asigurarea finantarii lucrarilor pentru perioada de 3 luni in
suma de 22.156.150, 00 Lei echivalent 4.899.310 Euro la curs BCE valabilpentru 01.10.2012 respectiv 1 Euro = 4, 5223 Lei.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Experienta similara : Executie de lucrari simnilare cu obiectul contractului (lucrari de piste/platforme betonate, lucrari de construire piste elastice, lucrari de constructii civile, lucrari de balizaj).
Cerinta minima valorica: Lucrari executate in ultimii 5 ani aferente unu maxim 4 contracte cu valoarea cumulata de 132936900 lei fara TVA. Pentru transformarea in Lei(RON) a valorilor contractelor/lucrarilor stabilite in Euro
se va utiliza cursul mediu anual indicat de BNR publicat pe site-ul www.bnr.ro(2007?1 Euro=3, 3373 Lei;2008-1 Euro=3, 6827 Lei; 2009?1
Euro=4, 2373 Lei, 2010 - 1 Euro=4, 2099, 2011-1 Euro=4.2379, 2012-1 Euro=4, 4850 (ian 2012? sep 2012). Cursul mediu anual utilizat este doar cel
aferent anului in care au fost finalizate.
Declaratie privind resursele tehnice(echipamente, instalatii, utilaje) pe care
ofertantul le detine sau la care are acces si vor fi disponibilizate pentru indeplinirea acestui contract.
Resurse minime solicitate:
a) Una (1) centrala de preparare mixturi asfaltice, dotata cu sisteme de inregistrare si afisare a temperaturii bitumului, a agregatelor naturale si a mixturii asfaltice;b) Una (1) statie de preparare betoane atestata; c) utilaj de asternere beton;d) autobasculante;e) repartizator/finisor asfalt;f) cilindri compactori asfalt;g) taietoare de rosturi + rezerva;h) utilaj de colmatare rosturi;i) utilaje terasiere (excavatoare, autogredere); j) buldoexcavatoare;
k) autogudronator;l) compactori;
m) instalatii de ridicat autorizate ISCIR.
Ofertantul va demonstra ca detine sau are acces la Laboratoare autorizate (de minim gradul II) cu profile corespunzatoare (G.T.F; M.B.M; B.Ba.Bp; A.N.C.F.D; M.D; D.) pentru lucrarile de
infrastructura de transport rutier.Nota: G.T.F ? Geotehnica si teren de fundare; M.B.M ? Materiale pentru betoane si mortare; B.Ba.Bp ? Beton, Beton armat, beton precomprimat; A.N.C.F.D ? Agregate naturale pentru lucrari de CF, drumuri; M.D ? Materiale pentru drumuri; D ? Drumuri.
Ofertantul va prezenta Certificate/documente edificatoare care probeaza /confirma dreptul de proprietate sau de folosinta pe intreaga
durata de implementare a contractului, cat si capacitatea si/sau caracteristicile tehnice ale utilajelor / echipamentelor / instalatiilor.
Declaratie privind personalul tehnic de specialitate, propriu sau cooptat - indiferent de forma, cu atributii de verificare si control a executiei lucrarilor si calitatii acesteia.
Ofertantul va prezenta persoana responsabila de contract - aceasta va fi Manager de proiect, trebuie sa aiba pregatire superioara, sa fie un bun cunoscator al limbii engleze si sa fi participat in cel putin 1 contract/proiect cu obiect similar contractului ce urmeaya a fi atribuit.
Personal Tehnic cu atributii de verificare si control:
1.RTE atestat MDRT in domeniul - Drumuri platforme betonate si piste de aviatie
2.RTE atestat MDRT in domeniul constructii civile
3. RTE Lucrari electrice cu atestat MEC
4. CQ in domeniul lucrari de constructii si produse pentru constructii, experienta generala 5 ani avand urmatoarele specializari: Ing. specializare CFDP, Ing. specializare CCIA, Ing. specializare profil electric.
5. Sef santier - pentru lucrari de platforme si piste betonate, pista elastica - Ing. CFDP cu experienta generala minim 5 ani
6. Sef santier - pentru Lucrari constructii civile - Ing. CCIA cu experienta generala minim 5 ani.
7. Personal specializat in domeniul instruirii, verificarii sontrolului pe linie de SSM si PSI.
Declaratie privind subcontractantii
Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001
Implementarea Standardului de Managemet de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
60%
Descriere: Descriere criteriu: Pentru oferta cu cel mai mic pret se acorda punctaj maxim de 60 puncte. Pentru alt pret se acorda punctaj proportional astfel: pretul cel mai mic ofertat / pretul ofertat de operatorul economic pentru care se face punctajul x 60 puncte. Oferta al carei pret va depasi valoarea estimata va fi respinsa ca inacceptabila in temeiul art.36 alin.1 litera e) din HG 925/2006
2.
Garantia acordata lucrarii (constructii, instalatii si echipamente)
40%
Descriere: Garantia acordata intregii lucrari va fi cuprinsa intre minim 20 luni si maxim 60 luni, perioada ce decurge de la data receptiei la terminarea lucrarilor. Formula de calcul: Punctaj oferta n) = [Termen de garantie oferta n) - 20 luni] x 1 punct. Ofertele ce prezinta un termen de garantie sub 20 luni vor fi respinse ca neconforme. Ofertele ce prezinta un termen de garantie mai mare de 60 luni vor fi punctate cu 40 puncte. Nu se puncteaza suplimentar ofertele cu termen de garantie mai mare de 60 luni.
Punctaj maxim componenta tehnica: 40
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 06.12.2012 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
07.12.2012 09:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 07.12.2012 10:00
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Persoane imputernicite din partea ofertantilor.Persoane imputernicite din partea autoritatii contractante.
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Programul Operational Sectorial- Transport 2007-2013, Axa prioritara 2 - Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii nationale de transport in afara axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem national durabil de transport, Domeniul Major de interventie 2.4 - Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de transport aerian.
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Transport
VI.3) Alte informatii
1.In cazul in care doua sau mai multe oferte se afla la egalitate pe primul loc cu acelasi punctaj, va fi declarata castigatoarea oferta ce prezinta cel mai mic pret. In cazul in care ofertele aflate la egalitate prezinta acelasi pret, autoritatea contractanta va solicita prezentarea unei noi propuneri financiare castigatoare urmand a fi declarata oferta admisibila ce prezinta cel mai mic pret.2. Documentele in cadrul ofertei se depun in original, copie legalizata sau copie cu mentiunea "conform cu originalul". La solicitarea comisiei de evaluare, ofertantul are obligatia sa prezinte in original/copie legalizata, documentele prezentate initial sub forma copie cu mentiunea "conform cu originalul" pentru verificarea conformitatii acestora.3. Modalitati de comunicare si transmitere a datelor (Solicitari de clarificari/Raspunsuri) - prin intermediul Fax/ Email/ Posta.4. In fundamentarea ofertei se va tine cont de legislatia specifica in domeniul muncii, mediului si fiscala, aceasta este disponibila pe www.mmuncii.ro; www.mmediu.ro; www.mfinante.ro.5. Ofertantul are dreptul de a beneficia de sustinere indiferent de forma sub care se face aceasta (asociere/subcontractare/ Contracte prestari servicii sau colaborare / sustinere din partea tertilor conform prevederilor Art. 186 si 190 din OUG 34/2006). Modul de indeplinire a cerintelor de calificare este conformprevederilor Legii 279/2011 si Ordin ANRMAP 509/2011 - Anexa 2.6. Ofertantul are dreptul de a prezenta initial in locul documentelor de calificare, o declaratie pe propria raspundere privind indeplinirea cerintelor insotita de Anexa in care sa prezinte detaliat, clar si precis modul de indeplinire.IMM-urile beneficiaza conform Legii 346/2004 de reducere cu 50% pentru garantia de participare, Cifra medie de afaceri, garantie de buna executie in conditiile in care demonstreaza prin documente aceasta calitate.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta despre documentul pe care il considera nelegal
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Aeroportul "Stefan cel Mare" Suceava - Unitatea de Implementare a Proiectului
Adresa postala: Str. Aeroportului Nr. 1, oras Salcea, judet Suceava., Localitatea: Salcea, Cod postal: 727475, Romania, Tel. +40 230529999, Email: [email protected], Fax: +40 230529999
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
19.10.2012 12:21