Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - Materiale de sutura


Anunt de participare numarul 134296/28.03.2012
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului Prof. Dr. "Alfred Rusescu"
Adresa postala: B-dul Lacul Tei, nr. 120, sector 2, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 020395, Romania, Punct(e) de contact: Bd-ul Lacul Tei nr.120, ,Tel. +40 212433032, In atentia: Biroul Achizitii, Email: [email protected], Fax: +40 212433032, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Sanatate
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Materiale de sutura
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Bd-ul Lacul Tei nr.120, Bucuresti, Sector 2
Codul NUTS: RO - ROMANIA
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei: Nu
Acord-cadru cu un singur agent economic
Durata acordului-cadru: 24 luni
Valoarea estimata fara TVA: 8, 300, 000RON
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Furnizare materiale pentru suturi chirurgicale conform Caietuluide sarcini enumerate la punctul II.2.1) din Fisa de date
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
33141120-7 - Cleme, suturi, ligaturi (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Nr. Produs "Cantitate acord cadru
24 luni"LOTFIRE INTERVENTII SPECIALE OBSTETRICA SI GINECOLOGIE1 FIR DE POLYESTER SINTETIC NON-ABSORBABIL, 0, FARA AC, FIRE DE 250CM - 24 fire/cutie cantitate minima 320 maxima 360
2 FIR DE POLYESTER SINTETIC NON-ABSORBABIL1, FARA AC, FIRE DE 250CM- 24 fire/cutie cantitate minima 320 maxima 360
3 FIR DE POLYESTER SINTETIC NON-ABSORBABIL, 0, LOOP, FIR DE 52CM, PENTRU INTERVENTII LAPAROSCOPICE - 12 fire/cutie cantitate minima 20 maxima 24
4 FIR DE POLYESTER SINTETIC NON-ABSORBABIL, 0, AC SANIE, FIR DE 120 CM, PENTRU INTERVENTII LAPAROSCOPICE - 12 fire/cutie cantitate minima 40 maxima 48
5 FIR DE POLYESTER SINTETIC NON-ABSORBABIL, 2/0, FARA AC, FIRE DE 250CM- 24 fire/cutie cantitateminima 200 maxima 240
6 FIR DE POLYESTER SINTETIC NON-ABSORBABIL, 2, FARA AC, FIRE DE 250CM- 24 fire/cutie cantitate minima 200 maxima 240
7 FIR DE POLYPROPYLENA MONOFILAMENT SINTETIC NON-ABSORBABIL, 3/0, AC ROTUND ½ CERC, 26MM, FIR 75 CM - 36 fire/cutiecantitate minima 100 maxima 120
8 FIR DE POLYGLYTONE 6211, MONOFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 0 FARA AC, FIR 150CM - 36 fire/cutie cantitate minima 440 maxima 480
9 FIR DE POLYGLYTONE 6211, MONOFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 1 FARA AC, FIR 150CM - 36 fire/cutie cantitate minima 440 maxima 480
10 FIR DE POLYGLYTONE 6211, MONOFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 0, AC TRIUNGHIULAR, 3/8 CERC, 30MM, FIR 75CM - 36 fire/cutie cantitate minima 320 maxima 360
11 FIR DE POLYGLYTONE 6211, MONOFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 2/0, AC ROTUND ½ CERC, 37MM, FIR 75 CM - 36 fire/cutiecantitate minima 320 maxima 360
12 FIR DE POLYGLYTONE 6211, MONOFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 3/0, AC ROTUND ½ CERC, 26MM, FIR 75 CM - 36 fire/cutiecantitate minima 320 maxima 360
13 FIR DE POLYGLYTONE 6211, MONOFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 4/0, AC CU PATRU FETE TAIETOARE, 19MM, FIR 45 CM - 12 fire/cutie cantitate minima 20 maxima 24
14 FIR DE GLYCOMER 631 MONOFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 1, FARA AC, 3 FIRE DE 45CM PE PACHET - 36 pachete/cutie cantitateminima 100 maxima 120
15FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 2/0, FARA AC, 3 FIRE DE 45CM PE PACHET - 36 pachete/cutie cantitate minima 250 maxima 288
16 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 0, FARA AC, 3 FIRE DE 45CM PE PACHET - 36 pachete/cutie cantitate minima250 maxima 288
17 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 1, FARA AC, 3 FIRE DE 45CM PE PACHET - 36 pachete/cutie cantitate minima 250 maxima 288
18 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 2, FARA AC, 3 FIRE DE 45CM PE PACHET - 36 pachete/cutie cantitate minima 250 maxima 288
19 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 2/0, FARA AC, FIRE DE 250CM - 24 fire/cutie cantitat minima 140 maxima 168
20 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 0, FARA AC, FIRE DE 250CM - 24 fire/cutie cantitate minima 140 maxima 168
21 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 1, FARA AC, FIRE DE 250CM - 24 fire/cutie cantitate minima 140 maxima 168
22 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 2, FARA AC, FIRE DE 250CM - 24 fire/cutie cantitateminima 140 maxima 168
23 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 3/0, FARA AC, FIRE DE 150CM - 24 fire/cutie cantitate minima 200 maxima 240
24 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 2, AC TRIUNGHIULAR ½ CERC, 55MM, FIR 75 CM - 36 fire/cutiecantitateminima 120 maxima 144
25 FIR DE LACTOMER 9-1 MULTIFILAMENT SINTETIC ABSORBABIL, 1, AC TRIUNGHIULAR ½ CERC, 48MM, FIR 90 CM - 36 fire/cutie cantitate minima 200maxima 240
26FIR DE GLYCOLIDE, DIOXANONE SI TRIMETHILENE CARBONATE CU PICIORUSE DE AUTOFIXARE: - 2/0, FIR 60CM, AC 24 MM, 3/8 CERC, TRIUNGHIULAR - 12 fire/cutie cantitate minima 20 maxima 24
Valoarea estimata fara TVA: 8, 300, 000RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
24 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia de participare este de 1% din valoarea estimata, valabila 90 de zile de la data depunerii ofertelor: 83000 RONsi se poate constitui prin: - virament bancar in contul RO14TREZ7025005XXX000176 Trezoreria Sectorului 2-instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta mai sus prin transmitere/depunere la sediul Autoritatii Contractante, cel mai tarziu la data si ora deschiderii ofertelor.Garantia trebuie sa fie irevocabila.Instrumentul de garantare trebuie: - sa fie prezentat in original cel mai tarziu la data si ora stabilita pentru deschiderea ofertelor;
- sa contina in clar denumirea autoritatii contractante in favoarea careia s-a constituit;
- sa faca referire expresa la procedura organizata de autoritatea contractanta;
- sa fie constituita in cuantumul sumei fixe precizata mai sus;
- sa aiba inscrisa valabilitatea pentru care a fost constituita, care trebuie sa corespunda cu cea inscrisa mai sus;
- sa prevada modul de executare a platii garantiei, respectiv, neconditionat;
- sa contina parafa lizibila a institutiei emitente si/sau semnatura autorizata;
- sa contina in mod explicit prevederile art. 2781 din OUG 34/2006.In cazul in care ofertantul se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, astfel cum acestea sunt definite prin Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial nr. 681/29 iulie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, ofertantul poate constitui garantia de participare in cuantum de 50% din valoarea definita in prezenta documentatiesi pentru asta trebuie sa completeze si sa ataseze la oferta, o Declaratia pe propria raspundere privind incadrarea in categoria IMM precum si tabelele anexa la aceasta. Furnizorul are obligatia de a constitui garantia de buna executie a contractului subsecvent printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari si care se va constitui ca anexa la contract in termen de maxim 5 zile calendaristice de la data incheierii contractului subsecvent. Neconstituirea garantiei de buna executie in termenul specificat poate determina rezilierea Acordului-cadru.Cuantumul garantiei de buna executie a contractului reprezinta 5 % din pretul total al contractului subsecvent, fara TVA.Achizitorul are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie, in limita prejudiciului creat, daca furnizorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul subsecvent fara notificare prealabila si/sau punere in intarziere.Executarea contractului subsecvent incepe dupa constituirea garantiei de buna executie.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri CASMB
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratie privind eligibilitatea - Formularul nr.1
Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006 - Formularul 2 Documente probante: 1.Certificat de atestare fiscala privind achitarea obligatiilor exigibile catre bugetul de stat si catre bugetele asigurarilor sociale de stat (sanatate, pensii, somaj) eliberat de autoritatile abilitate, care sa ateste achitarea obligatiilor exigibile de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele (original/copie legalizata/copie semnata si stampilata avand mentiunea ?conform cu originalul?)2.Certificat fiscal privind impozitele si taxele locale eliberat de autoritatile abilitate, care sa ateste achitarea obligatiilor exigibile de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele (original/copie legalizata/copie semnata si stampilata avand mentiunea ?conform cu originalul?)
Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 - Formularul nr.3(Manager Conf. Dr. Suciu Nicolae, Director Fin.Contabil Ec. Maria Gheorghe, Control Financiar Preventiv Ec.Mariana Stanca, Jurist Liliana Gligor, Intocmit Ec.Mariana Stavri)
Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta - Formularul nr.4
Declaratie privind calitatea de participant la procedura - Formularul nr.5
Documente probante:
Certificate, caziere judiciare sau alte documente echivalente, emise de autoritati competente din tara de origine sau din tara in care respectivul este stabilit.
NOTA: Informatii generale cu privire la modelele certificatelor emise de institutiile din statele membre UE, se pot obtine accesand link:
www.ec.europa.eu/internal_market/publicprocurement/2004_18/index_en.htm.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul/candidatul nu se emit documente de natura celor prevazute anterior sau respectivele documente nu vizeaza toate situatiile prevazute la art. 180 si 181 din OUG 34/2006, atunci va fi acceptata:
- fie o declaratie pe proprie raspundere,
- fie o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens (daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere).
Nota: autentificarea reprezinta acea activitate de constatare, facuta de motarul public, care presupune exercitarea a doua actiuni: conformitatea si legalitatea.
Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul se a solicita informatii direct de la autoritatile competente.
Oferta comuna/asociere/consortiu:
Documentele solicitate vor fi depuse de catre fiecare dintre operatorii economici, in cazul unei asocieri/ consortiu.Persoana care sustine tehnic si/sau profesional operatorul economic ofertant nu trebuie sa se afle intr-una din situatiile care determina obligatia excluderii din procedura de atribuire. Cerinte obligatorii: - Certificat constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului de pe langa instantacompetenta, cu maxim 30 de zile calendaristice inainte de data depunerii ofertelorn (original/copie legalizata/copie semnata si stampilata avand mentiunea ?conform cu originalul?).
- Aviz de functionare emis de Ministerul Sanatatiipentru activitatea de depozitare, distributie si comercializare pentru categoria produselor ofertate, in termen de valabilitate la data depunerii ofertelor, conform Legii 176/2000 (copie legalizata/copie semnata si stampilata avand mentiunea ?conform cu originalul?).
Cerinte obligatorii: - Documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional din tara in care candidatul/ofertantul este rezident.NOTA: Informatii generale cu privire la modelele certificatelor emise de institutiile din statele membre UE, se pot obtine accesand link:
www.ec.europa.eu/internal_market/publicprocurement/2004_18/index_en.htm.
In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul/candidatul nu se emit documente de natura celor prevazute anterior, atunci va fi acceptata:
- fie o declaratie pe proprie raspundere,
- fie o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens (daca in tara respectiva nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere).
Nota: autentificarea reprezinta acea activitate de constatare, facuta de notarul public, care presupune exercitarea a doua actiuni: conformitatea si legalitatea.
Daca exista incertitudini referitoare la situatia personala a unui operator economic, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul se a solicita informatii direct de la autoritatile competente.
Oferta comuna/asociere/consortiu:
Documentele solicitate vor fi depuse de catre fiecare dintre operatorii economici, in cazul unei asocieri/ consortiu.Persoana care sustine tehnic si/sau profesional operatorul economic ofertant nu trebuie sa se afle intr-una din situatiile care determina obligatia excluderii din procedura de atribuire.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
?Fisa de informatii generale?? din care sa reiasa cifra de afaceri a ofertantului pe ultimii 3 ani (2009, 2010, 2011), calculata in lei si euro, la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv(cursul mediu anual 2011-4, 2379lei, 2010-4.2099lei, 2009-4.2373lei).
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Daca ofertantul include in propunerea tehnica posibilitatea de a subcontracta o parte din contractul de achizitie publica atunci are obligatia de a prezenta urmatoarele:
Documente probante:
- Declaratie privind partea/partile din contract pe care urmeaza sa le indeplineasca contractantul si cele pe care urmeaza sa le indeplineasca subcontractantii (exprimate cantitativ si valoric) .
Daca operatorul economic nu are subcontractanti, se va completa formularul cu datele de indentificare si cu textul: ?Nu exista subcontractanti?.
Mostre ? Operatorul economic va prezenta mostre de produs pentru fiecare produs din lot , cu titlul gratuit, (1 buc.pt. fiecare produs din lot). Mostrele se ambaleaza individual si se eticheteaza cu urmatoarele informatii: denumire ofertant, denumireprodus si numar lot.
Neprezentarea de mostre va duce la descalificarea ofertantului conform Art.188(1) litera e din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Termenul limita de depunere a mostrelor fiind data si ora limita de depunere a ofertei.
Cerinte minime si obligatorii:
1. Declaratie privind lista principalelor livrari de produse in ultimii 3 ani - din Sectiunea formulare;
2. ?Fisa/fise de informatii privind experienta similara? - din Sectiunea Formulare;
3.Recomandari/Certifícate constatatoare din partea altor beneficiari(original/copie legalizata/ copie semnata si stampilata avand mentiunea ?conform cu originalul?)
4.Documentele emise in alta limba decat romana trebuie sa fie insotite de traducerea autorizata in limba romana.
Ofertantul are dreptul de a include in propunerea tehnica posibilitatea de a subcontracta o parte din contractul de achizitie publica.
In acest sens ofertantul are obligatia de a preciza in documentele ofertei:
- partea/partile din contract pe care intentioneaza sa o/le subcontracteze;
- datele de recunoastere ale subcontractantilor.
In cazul in care unul sau mai multi subcontractanti urmeaza sa indeplineasca parti din contract autoritatea contractanta solicita ca la incheierea contractului/acordului-cadru, sa se prezinte contractele incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati de acesta in oferta, care se constituie in anexa la acordul-cadru.
Cerinte obligatorii:
- Certificat ISO 9001 sau echivalent (copie semnata si stampilata avand mentiunea ?conform cu originalul?) sau orice alte documente emise de organisme abilitate in acest sens, care demonstreaza conformitatea cu standardele relevante de calitate.
In conformitate cu principiul recunoasterii reciproce, autoritatea contractanta va accepta certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene.
Operatorii economici: vor prezenta certificatele/documentele relevante insotite de traduceri in limba romana autorizate si autentificate acolo unde este cazul.
Autorizatiile, avizele si certificatele depuse in faza de ofertare trebuie sa fie valabile la data deschiderii ofertelor.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 15.05.2012 12:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
22.05.2012 12:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
3luni (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 23.05.2012 12:00
Locul: Bd-ul Lacul Tei nr.120, Biroul Achizitii
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Ec. Mariana Stavri, Ec. Simona Nicolescu, ASistent Sef Bloc Operator Elvira Pascal
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul locau preturi egale , se solicita operatorilor economici reofertarea in plic inchis in vederea departajarii ofertelor .
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenele de exercitare a cailor de atac sunt cele prevazute la art. 256(2) din OUG nr.34/2006
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
IOMC, Oficiul Juridic
Adresa postala: Bd-ul Lacu Tei nr.120, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 020395, Romania
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
26.03.2012 09:32
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer