Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - Piese pentru motoare


Anunt de participare (utilitati) numarul 143806/22.05.2013
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Societatea Nationala de Gaze Naturale Romgaz S.A.
Adresa postala: P-ta C.I.MOTAS NR.4, Localitatea: Tg.Mures, Cod postal: 540191, Romania, Punct(e) de contact: Sorin-Ioan Stan, Tel. +40 265404110, Email: [email protected], Fax: +40 265306098, Adresa internet (URL): www.romgaz.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Societate Nationala
Activitate (activitati)
- Prospectare ?i extragere a gazului ?i petrolului
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Piese pentru motoare
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Depozitele beneficiarului
Tg.Mures Str. Barajului nr.6
Medias Str. Aurel Vlaicu nr.45
Ploiesti Str. Targoviste nr.8
Codul NUTS: RO125 - Mures
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei: Da
Cu reluarea competitiei in SEAP: Nu
Acord-cadru cu maxim 3 agenti economici
Durata acordului-cadru: 12 luni
Valoarea estimata fara TVA: intre 1, 350, 021 si 3, 560, 713RON
Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Trimestrial sau la aparitia unor nevoi noi.Valoarea contractului subsecvent cel mai mare: 1.350.021 lei (L 1-94.069 lei, L 2-152.276 lei, L 3-183.611 lei, L 4-169.188 lei, L 5-56.878 lei, L 6-79.535 lei, L 7-62.628 lei, L 8-177.018 lei, L 9-60.620 lei, L 10-135.685 lei, L 11-136.386 lei, L 12-42.127 lei) valori care determina criteriile de selectie
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Furnizare piese pentru motoare
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
34312000-7 - Piese pentru motoare (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Da
Trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Anexa din cadrul Capitolului II cuprinde informatiile privind obiectul contractului si cantitatea solicitata:
Lotul 1 - 785 bucati, Lotul 2 - 464 bucati, Lotul 3 ? 1.558 bucati, Lotul 4 ? 216 bucati, Lotul 5 - 247 bucati, Lotul 6 - 200 bucati, Lotul 7 ? 223 bucati, Lotul 8 ? 132 bucati, Lotul 9 - 252 bucati, Lotul 10 ? 490 bucati, Lotul 11 ? 707 bucati, Lotul 12 ? 71 bucati
Cantitatea minima a acordului cadru este egala cu cantitatea maxima a contractului subsecvent cel mai mare.
Cantitatea contractului subsecvent cel mai mare:
Lotul 1 - 165 bucati, Lotul 2 - 89 bucati, Lotul 3 ? 202 bucati, Lotul 4 ? 52 bucati, Lotul 5 - 88 bucati, Lotul 6 - 55 bucati, Lotul 7 ? 51 bucati, Lotul 8 ? 52 bucati, Lotul 9 - 99 bucati, Lotul 10 ? 82 bucati, Lotul 11 ? 132 bucati, Lotul 12 ? 20 bucati
Cantitatea minima a contractului subsecvent este de 1 bucata pentru fiecare lot
Valoarea estimata fara TVA: intre 135, 021 si 3, 560, 713RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
12 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare este de: Lotul 1 ? 5.711, 80 lei, Lotul 2 ? 9.282, 04 lei, Lotul 3 ? 14.613, 88 lei, Lotul 4 ? 7.140, 88 lei, Lotul 5 ? 2.745, 34 lei Lotul 6 ? 4.0775, 28 lei, Lotul 7 ? 2.086, 28 lei, Lotul 8 ? 5.122, 34 lei, Lotul 9 ? 2.877, 78 lei, Lotul 10 ? 8.716, 12 leiLotul 11 ? 7.260, 72 lei, Lotul 12 ? 1.579, 80 lei (data la care se faceechivalenta leu/euro va fi data publicarii invitatiei de paricipare)Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare este de 90 zile de la termenul limita de primire a ofertelor;In cazul asocierii, garantia de participare se constituie numai de liderul asocierii.Forma de constituire a garantiei pentru participare.Garantia de participare va fi exprimata in lei si poate fi constituita in urmatoarele forme: -Virament bancar (O.P. in original) vizat de banca in contul autoritatii contractante, cont IBAN RO30 CRDZ 002A 0018 1056 9001 deschis la Nextebank Tg.-Mures, cu conditia confirmarii acestuia de catre banca emitenta pana la termenul limita de primire a ofertelor.-Instrument de garantare emis in conditiile legii de o Societate bancara ori de o Societate de asigurari, in favoarea autoritatii contractante care va fi prezentat in original.Ofertele care nu sunt insotite de dovada constituirii garantiei de participare, vor fi respinseCuantumul ce se va retine in conditiile art. 278^1 din OUG 34/2006 este de: Lotul 1 ? 2.855, 90 lei, Lotul 2 ? 4.244, 41 lei, Lotul 3 4.510, 69 lei, Lotul 4 ? 3.570, 44 lei, Lotul 5 ? 1.372, 67 lei Lotul 6 ? 2.038, 64 lei, Lotul 7 ? 1.043, 14 lei, Lotul 8 ? 2.561, 17 lei Lotul 9 ? 1.438, 89 lei, Lotul 10 ? 4.215, 81 lei, Lotul 11 ? 3.630, 36 lei, Lotul 12 ? 789, 90 leiGarantia de participare se va restitui in conditiile prevazute de art 88 din HG 925/2006 actualizata Cuantumul garantiei de buna executie a contractului reprezinta 5% din pretul fara TVA al contractului.Garantia de buna executie se constituie in una din urmatoarele forme : - printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care devine anexa la contract, sau daca partile convin, prin retineri succesive din plata cuvenita din facturile partiale, in conditiile art 90 alin 3 din HG925/2006 actualizata. Autoritatea contractanta are obligatia de a elibera/restitui garantia de buna executie conform art 92 alin 1 din HG 925/2006 actualizata, respectiv in cel mult 14 zile de la data intocmirii procesului-verbal de receptie a produselor care fac obiectul contractului si/sau la plata facturii finale, daca nu a ridicat pana la acea data pretentii asupra ei
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
surse proprii
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr.1
-Declaratie de eligibilitate
Declaratie de eligibilitate conform art.180 din OUG 34/2006 actualizata se va completa Formularul 1 din capitolul III Formulare
Cerinta nr.2
-Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006, actualizataDeclaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din OUG 34/2006, actualizata se va completa Formularul 1.B din capitolul III Formulare
(acest document va fi depus si de tertul sustinator, daca este cazul);
Cerinta nr.3-Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006, actualizata
Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din OUG 34/2006, actualizata. Se va completa Fornularul 1.C din capitolul III Formulare Persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii sunt : Director Director General Corin Cindrea, Director Tehnic Achizitii Lucian Birsan, Director Sucursala Cristian Cioban, Director Exploatare Dezvoltare ing. Ioan Stefan, Inginer Sef Exploatare ing. Ioan Scridon, Sef Serviciu Achizitii ing. Ovidiu Alexa, ing. Nicolae Puscas, ec. Matei Roxana, ec. Marioara Obreja, ec. Florin Ciopaian, Sef Sectie TT ing. Romulus Boila, ing. Alexandru Lit, cj. Andrea Cerghizan, cj Anda Cozma, Sef Birou Contracte cons.jur Madalina Pirlea, cj Adina Zeces(acest document va fi prezentat atat de catre subcontractant, cat si de tertul sustinator, daca este cazul).
Cerinta nr.4
- Declaratie privind calitatea de participant la procedura
Se va completa Formularul 1.D din capitolul III Formulare
Cerinta nr.5
- Declaratie privind participarea la procedura cu oferta independenta conform Ordinului nr. 314/2010;
Declaratie privind participarea la procedura cu oferta independentase va completa Formularul ANEXA din capitolul III Formulare
Cerinta nr.6
- Certificate privind datoriile
Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a taxelor si impozitelor la bugetul general consolidat si la taxele locale din care sa reiasa ca nu are datorii scadente, in luna anterioara datei de depunere a ofertelor pentru prezenta procedura.(Aceste documente se vor prezenta in oricare din formele: original/copie legalizata/copie conform cu originalul, neprezentarea certificatelor mentinate anterior duce la excluderea ofertantului de la procedura pentru atribuirea contractului
Un ofertant nu are voie in cadrul aceleiasi proceduri, sub sanctiunea excluderii de la procedura:
a) sa depuna doua sau mai multe candidaturi/oferte individuale si/sau comuneb) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca si subcontractant in cadrul altei oferte
c) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociatIn cazul asocierii mai multor operatori economici, cerinta privind situatia personala trebuie sa fie indeplinita de fiecare asociat in parte Cerinta nr.1
-inregistrare persoane juridice/fizice romane
- Certificat constatator emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul din judetul pe a carui raza solicitantul isi are stabilit sediul social principal sau secundar (in original, copie legalizata sau copie lizibila conform cu originalul) valabil/real/actual la data limita de depunere a ofertelor, cu cod CAEN corespunzator obiectului contractului. Ofertantul clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, va prezenta pentru conformitate documentul in original sau in copie legalizata, in situatia in care a prezentat acest document in forma: copie conform cu originalul.In cazul asocierii mai multor operatori economici, cerinta privind capacitatea de exercitare a activitatii profesionale trebuie sa fie indeplinita de fiecare asociat in parte pentru partea din contract pe care o realizeazaToate certificatele/documentele/formularele trebuie sa fie prezentate in original, suu copie certificata , ,conform cu originalul, , si trebuie sa fie valabile la data depunerii ofertelor
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr.1
-Fisa de informatii generale
-Cifra medie de afaceri globala pe ultimii 3 ani de cel putin: L 1-188.138 lei, L 2-304.552 lei, L 3-367.222 lei, L 4-338.376 lei, L 5-113.756 lei, L 6-159.070 lei, L 7-125.256 lei, L 8-354.036 lei, L 9-121.240 lei, L 10-271.370 lei, L 11-272.772 lei, L 12-84.254 lei.Cifra de afaceri globala pe ultimii 3 ani va fi precizata si in euro iar pentru aceasta se va folosi cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR respectiv: 2010 - 4, 2099 lei; 2011 - 4, 2379 lei 2012 ? 4, 4560 leiDaca oferta se face pe mai multe sau pe toate loturile cerinta privind cifra de afaceri trebuie indeplinita de ofertant pentru fiecare lot in parte, chiar daca un ofertant depune oferta pe mai multe sau toate loturileIn cazul asocierii mai multor operatori economici, cerinta privind cifra de afaceri trebuie sa fie indeplinita prin cumulul cifrelor de afaceri a celor ce formeaza asocierea.
Modalitatea de indeplinire
Se va completa Formularul 2 din Capitolul III - Formulare
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr.1Lista a principalelor livrari de produse efectuate in ultimii 3 ani continand valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.Cel putin un contract prezentat in lista principalelor livrari va avea ca obiect furnizarea de produse similare celor supuse prezentei proceduri, efectuat in ultimii 3 (trei) ani, cu o valoare de cel putin: L 1-94.069 lei, L 2-152.274 lei, L 3-183.611 lei, L 4-169.188 lei, L 5-56.878 lei, L 6-79.535 lei, L 7-62.628 lei, L 8-177.018 lei, L 9-60.620 lei, L 10-135.685 lei, L 11-136.386 lei, L 12-42.127 leiExperienta similara va fi precizata si in euro iar pentru aceasta se va folosi cursul mediu anual lei/valuta comunicat de BNR conform anului in care a fost incheiat contractul, respectiv: 2010 - 4, 2099 lei; 2011 - 4, 2379 lei 2012 ? 4, 4560 leiDaca oferta se face pe mai multe sau toate loturile cerinta privind experienta similara trebuie indeplinita de ofertant pentru fiecare lot in parte, chiar daca un ofertant depune oferta pe mai multe sau toate loturile
In cazul asocierii mai multor operatori economici, cerinta privind experienta similara se cumuleaza de la toti componentii asocierii
Modalitatea de indeplinire
Se va completa Formular 4 din Capitolul III-Formulare
Cerinta nr.2- contractul prezentat pentru dovedirea experientei similare se confirma prin prezentarea unor certificate / documente constatatoare emise si contrasemnate de beneficiarul contractului prezentat,
Modalitatea de indeplinire
Cerificate constatatoare, copii contracte, PV de receptie, daca beneficiarul nu este autoritate contractanta se va completa Formularul 5 din Capitolul III-Formulare.
Cerinta nr.1
Implementarea standardului demanagement al sistemului calitatiidin seria ISO 9001 sau echivalent
Modalitatea de indeplinire
Se vor prezenta certificate sau documente emise de organisme abilitate care sa ateste implementarea sistemului calitatii ISO 9001 sau echivalent
Documentele vor fi prezentate in copie cu mentiunea , ,Conform cu originalul?In cazul asocierii mai multor operatori economici, cerinta privind ISO trebuie sa fie indeplinita de fiecare asociat in parte pentru partea din contract pe care o realizeaza
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 05.07.2013 15:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
11.07.2013 09:30
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
Pana la: 11.10.2013
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 11.07.2013 10:00
Locul: Sediul Autoritatii contractante (Tg.Mures str. Barajului nr.6)
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Membrii comisiei de evaluare, expertii cooptati (unde e cazul), reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
Departajarea ofertelor cu acelasi pret. In situatia in care doi sau mai multi ofertanti au acelasi pret total pe lot, comisia de evaluare va solicita noi propuneri financiare in plic inchis, contractul fiind atribuit ofertantului a carui noua propunere financiara are pretul total pe lot cel mai scazut. In solicitare se va indica locatia, data, ora la care se vor deschide noile propuneri financiare precum si persoanele autorizate sa asiste la deschiderea noilor propuneri financiare.Acordul cadru se va semna cu ofertanti clasati pe primele trei locuri in clasamentul ofertelor admisibile depuse.Documentele solicitate prin DA sunt obligatorii, se vor solicita clarificari doar la documentele depuse.Ofertantii incadrati ca I.M.M. beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri si garantiile cerute.-In cazul asocierii dintre doi operatori economici, fiecare din acestia incadrandu-se in categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (IMM), asocierea rezultata poate beneficia de reducerile prevazute la art. 16, alin.( 2) din Legea nr. 346/2004.-In situatia asocierii unui IMM cu o societate comerciala care nu face parte din categoria IMM- urilor, asocierea respectiva nu are caracterul unui IMM si nu se pot aplica prevederile art. 16, alin. (2) din Legea nr. 346/2004. Se va completata Anexa 1 cuprinsa in Capitolul III.-Capacitatea economica si financiara si/sau Capacitatea tehnica si proferionala a unui ofertant pot fi sustinute, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva coform Art. 186 OUG 34/2006 si Art. 190 OUG 34/2006. Persoana care asigura sustinerea economica si financiara si/sau sustinerea tehnica si profesionala nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si ale art. 181 lit. a), c^1) si d) din OUG 34/2006 actualizata- Se va prezenta modelul de contract (cap IV), vizat de catre reprezentantii legali ai ofertantului pe fiecare pagina, in vederea insusirii clauzelor contractuale. Neprezentarea modelului de contract semnat si stampilat (cu eventuale obiectiuni formulate) la deschiderea ofertelor, se considera acceptare tacita de catre ofertant a clauzelor contractuale, acestea nemaiputand fi modificate ulterior. In situatia in care ofertantul nu este de acord cu clauzele contractuale prevazute in proiectul de contract, acesta va include in oferta si propunerile de modificare sau adaugare a unor clauze, insotite de justificari si prevederi ale legislatiei in vigoare (ca baza legala). Daca autoritatea contractanta considera propunerile ca fiind justificate sau in conformitate cu anumite obligatii prevazute de legislatia in vigoare si daca nu sunt dezavantajoase autoritatii contractante, se vor solicita clarificari sau se va comunica acceptul pentru includerea acestora in contract, astfel incat pana la luarea hotararii privind atribuirea contractului, clauzele contractuale ale viitorului contract sa fie acceptate de ambele parti.Daca autoritatea contractanta nu este de acord cu aceste modificari, va comunica acest fapt ofertantului, iar daca acesta isi mentine pozitia, in conformitate cu prevederile art. 36, alin.2, literele a si b, din HG 925/2006, oferta va fi considerata neconforma. La luarea hotararii privind atribuirea contractului, se va considera faptul ca aceste clauze contractuale sunt studiate, analizate si acceptate de catre ambele parti.Informatii privind reluarea competitiei Contractele subsecvente se vor incheia trimestrial sau ori de cate ori apare o nevoie noua. Pentru fiecare contract subsecvent, autoritatea contractanta va solicita o noua oferta de pret de la toti operatorii semnatari ai acordului cadru. Ofertele se prezinta in scris, pana la termenul limita impus de autoritatea contractanta prin invitatia de ofertare. Contractul subsecvent se va incheia cu operatorii economici care a prezentat oferta cu pretul cel ma iscazut
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
TL de dep.a cont.10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cun a unui act al AC pe care orice pers. care se considera vatamata il considera nelegal.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
SNGN ROMGAZ SA - STTMTg MuresBiroul Juridic
Adresa postala: Barajului, nr.6, Localitatea: Tg.Mures, Cod postal: 540191, Romania, Tel. +40 265404065, Fax: +40 265306098
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
21.05.2013 09:12
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer