Licitatie Publica - Servicii de acordare credit in vederea asigurarii finantarii unor obiective de investitii de interes public local in comuna Stauceni in suma de 1.000.000 lei
Anunt de participare numarul 141435/10.01.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Comuna Stauceni (Primaria Comunei Stauceni)
Adresa postala: loc.stauceni jud.botosani, Localitatea: Stauceni, Cod postal: 717355, Romania, Punct(e) de contact: epuras cozmin-iulian, Email: [email protected], Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Servicii de acordare credit in vederea asigurarii finantarii unor obiective de investitii de interes public local in comuna Stauceni in suma de 1.000.000 lei
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
6 - Servicii financiare: (a) Servicii de asigurare (b) Servicii bancare si de investitii
Locul principal de prestare: Comuna Stauceni
Judetul Botosani
Codul NUTS: RO212 - Botosani
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Achizitia unui credit de 1000000 lei pentru finantarea unor investitii de interes local in comuna Stauceni.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
66113000-5 - Servicii de acordare de credit (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
credit in valoare de 1000000 lei.
Valoarea estimata fara TVA: 1, 145, 659RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
240 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare :10.000 lei.Data pentru care se determina echivalenta leu/euro(curs BNR): cu 5 zile calendaristice inainte de data limita de depunere a candidaturilor.Modul de constituire a garantiei de participare ? se va opta pentru unul dintre urmatoarele moduri :1) Instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, prezentat in original (NU sunt acceptate copii). Documentul trebuie sa prevada : a) Cuantumul garantieib) Perioada prevazuta in documentatia de atribuirec) Caracterul irevocabil al garantieid) Modul de executie al platii garantiei ; se va opta pentru una dintre urmatoarele variante- Conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate in conformitate cu contractul garantat- Neconditionat, respectiv la prima cerere a Comunei Stauceni, pe baza declaratiei acesteia cu privire la culpa persoanei garantate.2) Ordin de plata confirmat de catre banca emitenta.Perioada de valabilitate a garantiei de participare :90 de zile de la data limita de depunere a candidaturilor.Nerespectarea termenului de depunere, a cuantumului si formei de prezentare a garantiei de participareduce la respingerea ofertei in conformitate cu art.33 alin.(3) lit.b din HG 925/2006.Candidatul are obligatia de a prezenta dovada constituirii garantiei de participare in cadrul documentatiei din etapa I privind preselectia candidatilor. Garantia de buna executie este de 1% din valoarea totalaa imprumutului si se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, prezentat in original.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
buget local
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1. Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180Conditie de calificare: Ofertantul nu trebuie safi fost condamnat in ultimii 5 ani, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale.
Modalitatea de indeplinireDeclaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.1 )2.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din Ordonanta de urgenta
Guvernului nr.34/2006Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
1. Ofertantul va completa Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art. 181 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare ? Formular nr. 2 .
Ofertantul va prezenta:
- Certificat de atestare fiscala (datorii la bugetul consolidat general), care sa prezinte situatia datoriilor exigibile din luna anterioara celei in care se prezinta ofertele, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? (cf. art. 5 din Ordinul ANRMAP nr. 509/2011)
- Certificat de taxe si impozite locale (datorii la bugetele locale), care sa prezinte situatia datoriilor exigibile din luna anterioara celei in care se prezinta ofertele, in original, copie legalizatasau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? (cf. art. 5 din Ordinul ANRMAP nr. 509/2011)
Nota bene: Cerintele referitoare la obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind indeplinite in masura in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.
In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit operatorul economic nu se emit astfel de documente sau acestea nu vizeaza toate situatiile, atunci se accepta alte documente edificatoare care sa dovedeasca indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor si taxelor catre stat, inclusiv cele catre autoritatile locale, eliberate de catre autoritatile competente in materie din tara in care ofertantul este rezident. Documentele vor fi prezentate in traducere legalizata autentica.
3. Declaratie privind calitatea de participant la proceduraModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Documente de confirmare : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.3 )
4.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691
Documente de confirmare : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.4 )
Lista cu persoanele ce detin functii de decizie in autoritatea contractanta cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire
Primar, Epuras Cozmin-Iulian
Viceprimar, Pavel Aurel
Secretar, Boz Rodica
Contabil, Miron Maria
Responsabil achizitii: Slevoaca Toader
Consilieri locali: Chihaia Mihai, Negrut Doru, Suhanea Sorin, Burlacu Relu/Valentin, Iriciuc Ioan, Miron Florea, Tipu Danut, Rusu Lucian, Timofte Adelina-Loredana, Popescu Dan, Aga Doinita.
5.Certificat de participare cu oferta independenta.
Modalitatea de indeplinire: Completarea Certificatului de participare cu oferta independenta. Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Pentru persoanele juridice romaneDocumente de confirmare: -Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, din care sa rezulte domeniul de activitate principal/ secundar, codurile CAEN aferente acestora.-Autorizatie de functionare emisa de BNR.Pentru persoanele juridice straine
Documente de confirmare: - Prezentarea dedocumente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic. (se va verifica prin accesareahttp: //ec.europa.eu/markt/ecertis/login.do)- Prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie valabile pentru anul calendaristic in curs.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Ofertantul va prezenta Fisa centralizatoare a situatiei economico-financiare pe ultimii 3 ani, in original.Valorile vor fi exprimate in Lei si in Euro.Conversia leu/euro se va face prin raportarea la cursul mediu BCE aferent anilor 2009, 2010 si 2011.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Ofertantul va prezenta O lista a principalelor servicii executatein ultimii 3 ani
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Negociere accelerata
Avand in vedere natura exceptionala a situatiei economice actuale care a dus la greutati in colectarea taxelor si impozitelor locale de la populatie si societatile ce-si desfasoara activitatea pe raza comunei, autoritatea contractanta este pusa in imposibilitatea de a sustine financiar cofinantarea obligatorie a proiectelor finantate din fonduri nationalenerambursabile, proiecte ce au primit acceptul la finantare. Pentru asigurarea acestei cofinantari este necesara accesarea rapida a unui credit bancar. Deoarece termenul limita la care autoritatea contractanta trebuie sa asigure cofinantarea proiectelor nu permite organizarea procedurii de licitatie deschisa, autoritatea contractanta propune spre aprobare abordarea procedurii de negociere cu publicarea prealabila a unui anunt ? accelerata.
IV.1.2) Limitarea numarului de operatori economici invitati sa prezinte oferte sau sa participe
Numar minim preconizat: 3 ; numar maxim: 5
In ordine descrescatoare a volumului valoric cumulat al creditelor (exprimat in lei) acordate in anul 2011.
IV.1.3) Reducerea numarului de operatori economici in timpul negocierii sau al dialogului
Aplicarea unei licitatii care sa se deruleze in etape succesive pentru a reduce progresiv numarul solutiilor care trebuie discutate sau al ofertelor care trebuie negociate
Nu
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
2
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 18.01.2013 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
25.01.2013 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
25.01.2013
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 28.01.2013 10:00
Locul: Sediul Primariei Stauceni
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
reprezentantii ofertantilor
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
In situatia in care doua sau mai multe oferte finale imbunatatite au costurile totale egale, va fi declarata castigatoare oferta a carei marja a dobanzii este mai mica. In cazul in care egalitatea se mentine autoritatea contractanta va solicita prezentarea unornoi oferte financiare de la ofertantii in cauza.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul juridic Primaria Stauceni
Adresa postala: Comuna Stauceni, judetul Botosani, Localitatea: Stauceni, Cod postal: 717355, Romania
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
08.01.2013 20:50