Licitatie Publica - Servicii de acordare credite ? finantare rambursabila interne ?linie de credit de tip revolving in valoare de 25.000.000 lei, pentru asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile
Anunt de participare numarul 142139/23.02.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
ORASUL SINAIA (Primaria Orasului Sinaia)
Adresa postala: SINAIA, Localitatea: Sinaia, Cod postal: 106100, Romania, Punct(e) de contact: DANA TIU, Tel. +40 0244-310650, Email: [email protected], Fax: +40 0244-314509, Adresa internet (URL): www.primariasinaia.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
Altele: servicii publice locale
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Servicii de acordare credite ?finantare rambursabila interne ?linie de credit de tip revolving in valoare de 25.000.000 lei, pentru asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
6 - Servicii financiare: (a) Servicii de asigurare (b) Servicii bancare si de investitii
Locul principal de prestare: sediul prestatorului si sediul beneficiarului
Codul NUTS: RO316 - Prahova
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Servicii de acordare credite ? linie de finantare revolving in valoare de 25.000.000 de lei, in vederea asigurarii prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile, conform documentatiei descriptive
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
66113000-5 - Servicii de acordare de credit (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Linie de finantare revolving in valoare de 25.000.000 de lei, in vederea asigurarii prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile
Valoarea estimata fara TVA: 3, 908, 184RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
120 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare: 39.081 lei. Echivalenta lei/ euro pentru garantia de participare se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 10 zile. Valabilitate 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor. Mod de constituire: in lei-printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate asigurari-ordin de plata, cu conditia confirmarii acestora de catre banca emitenta, in contul RO28TREZ5295006XXX000609 deschis la Trezoreria Busteni cod fiscal 2844103. Dovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie prezentata cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.-In masura in care Consiliul respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare , o valoare calculata in conformitate cu art 278 indice 1 al (1) din OUG 34/2006 cu ultimele completari si modificari. Cuantumul: 0, 1% din pretul contractului se va constitui pt perioada de tragere de 2 ani. Modul de constituire: se constituie prin instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, inainte de intrarea in vigoare a contractului de servicii de acordare de credite, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data cand ofertantul va lua cunostinta despre faptul ca contractarea liniei de finantare a primit avizul favorabil al Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale pentru contractarea liniei de finantare.Garantia de buna executie se va restitui in cel mult 14 zile de la expirarea perioadei de tragere a creditului, daca achizitorul nu va ridica pana la acea data pretentii asupra ei.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Bugetul local.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Da
Contractul va intra in vigoare si va produce efecte intre parti numai daca autoritatea contractanta va obtine avizul favorabil al Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale.
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180 din OUG 34/2006 completata in conformitate cu Formularul 12A ? semnata si stampilata de ofertant.Documentul va fi prezentat si de tertul sustinator, daca este cazul;2.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG 34/2006 completata in conformitate cu Formularul 12B ?semnata si stampilata de ofertant.Documentul va fi prezentat si de tertul sustinator, numai pentru situatiile prevazute la art.181, litera a), litera c^1) si litera d), daca este cazul;3.Declaratie privind calitatea de participant la procedura formular 12C
4.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta conform Ordin 314/12.10.2010, completat in conformitate cu Formular 20;5.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art.69¹ din OUG 34/2006 completata in conformitate cu Formularul 12 D ?semnata si stampilata de ofertant. Documentul va fi prezentat atat de subcontractant, cat si de tertul sustinator, daca este cazul. Pentru completarea declaratiei -persoanele ce detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante sunt urmatoarele: Primar?Vlad Oprea, Viceprimar?Gheorghe Badaran, Secretar?Beatrice Radulescu;consilieri locali: Gheorghe Badaran, Anca Hogea, Ariesan Aurora, Remus David, Nicolae Iosifescu, Daniela Toma, Suvaina Dan, Vasile Gheorghe, Dan Septimiu, Lupoiu Iulian, Peticila Ion, Boteanu George, Balescu Marius, Cautes Cristina, Cretu Pompiliu, Ferentz Roberto Cristian, Staicu Constantin.Comisia de evaluare: Tiu Dana-sef serviciu Investitii si Achizitii Publice/presedinte, Harapu Cristina- inspector serviciu Investitii si Achizitii Publice/ membru, Negutoiu Ion -sef serviciu Venituri si Cheltuieli/membru; Daniciuc Cornelia-inspector serviciu Venituri si Cheltuieli/membru, Badea Cristina - inspector serviciu Venituri si Cheltuieli/membru. Membrii de rezerva: Vasile Paula -inspector/serviciu Venituri si Cheltuieli; Bucur Denisa - inspector serviciu Venituri si Cheltuieli.6.Certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata catre bugetul de stat si catre bugetul local: a)Certificat privind indeplinirea obligatiilor exigibile la plata a impozitelor si taxelor catre bugetul local din care sa reiasa lipsa obligatiilor de plata scadente inluna anterioara celei in care se depun ofertele?in original/copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul ?-semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului;b)Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile la plata catre bugetele componente ale bugetului general consolidat al statului eliberat de D.G.F.P. din care sa reiasa lipsa obligatiilor de plata scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele ? in original/copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul? - semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului;Nota: - Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a fiecarei luni, conform prevederilor Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.- cerinta se considera indeplinita daca operatorul prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, aprobate de catre organele competente in domeniu.In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul nu se emit documente de natura celor prevazute la punctele a) si b), ofertantul va prezenta: -o declaratie pe propria raspundere sau o declaratie autentificata data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici, Situatia personala - se va demonstra prin prezentarea documentelor solicitate de catre fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere, mai putin Formularul 20-Certificatul de participare cu ofertaindependenta, care va fi completat doar de catre liderul asocierii, ca reprezentant legal al acesteia.Toate documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana. Cerinta nr. 1Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie legal inregistrati.- Persoanele juridice romane vor prezenta Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in original sau copie legalizata sau copie conform cu originalul. Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC ? (document in original/copie legalizata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul? - semnata si stampilata de reprezentantul legal al ofertantului;
- Persoanele juridice straine vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic.- Persoanele fizice autorizate, vor prezenta documente de confirmare a capacitatii de exercitare a activitatii profesionale conforme cu legislatia aplicabila acestora.Cerinta nr. 2
Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa fie autorizati sa functioneze.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii:
A. Persoane juridice/fizice romane:
? Se va prezenta Autorizatie de functionare emisa de Banca Nationala a Romaniei in conditiile O.U.G. nr. 99/2006 privind instiututiile de credit si adecvarea capitalului, in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? semnata si stampilata.B. Persoane juridice/fizice straine: (daca este cazul)a)Se vor prezenta documente edificatoare care dovedesc o forma de inregistrare ca persoana juridica sau de inregistrare /atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional la organisme legal constituite, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, in traducere autorizata in limba romana.b) Certificat de Rezidenta Fiscala (pentru evitarea dublei impuneri) valabil pentru anul calendaristic in curs - in original, copie legalízata sau copie lizibila certificata ?conform cu originalul?c) Un document echivalent autorizatiei de functionare emisa de BNR, emis de un organism din tara in care acesta este rezident.Toate documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana.In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici-Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale (inregistrare) - se va demonstra prin prezentarea documentelor solicitate de catre fiecare operator economic semnatar al acordului de asociere, pentru partea din contract pe care o realizeaza.
NOTA: In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest document.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cifra de afaceri medie anuala globala, care vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani, in cuantum de minim 7.816.368 lei. Cerinta privind cifra de afaceri poate fi indeplinita: - prin cumul, in cazul unei oferte comune;
- in intregime de catre tertul sustinator, in cazul in care ofertantul opteaza pentru sustinerea financiara, conform art 186 din OUG 34/2006. Se va prezenta Formularului 21 - Fisa de informatii generale cu evidentierea cifrei de afaceri medie anuala globala. Cursul utilizat pentru conversia lei/euro este cursul valutar comunicat de catre Banca Nationala a Romaniei, http: //www.bnr.ro. Daca este cazul, se va completa si formular 1 si anexele aferente acestuia, pentru tertul sustinator.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Prezentarea Formularului 21 - Fisa de informatii generale cu evidentierea cifrei de afaceri medie anuala globala. Cursul utilizat pentru conversia lei/euro este cursul valutar comunicat de catre Banca Nationala a Romaniei, http: //www.bnr.ro. Cursul mediu de referinta pentru fiecare an precizat in parte, la care se va face echivalenta leu/alta valuta- Cursul de schimb mediu anual: (RON/EUR) 2012 ? 4, 4560;2011 - 4, 2379; 2010 ? 4, 2099;Daca este cazul, se va completa si formular 1+ anexele aferente acestuia, pentru tertul sustinator. Atunci cand un grup de operatori economici depune oferta comuna, situatia ec si financiara se demonstreaza prin luarea inconsiderare a resurselor tuturor membrilor grupului. In cazul in grupul beneficiaza de sustinere financiara a unei/unor terte persoane, sit. economica si financiara se demonstreaza prin dovedirea sustinerii de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei/persoanelor respective, incheiat in forma autentica, prin care confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele financiare invocate. sustinatorul va prezenta fisa de informatii generale.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Experienta similara: Se va prezenta declaratia insotita de lista principalelor servicii similare prestate in ultimii 3 ani, continand valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. In cazul unei oferte comune depusa de mai multi operatori economici cerinta se considera indeplinita prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor grupului (cumulat pentru toti operatorii economici semnatari ai acordului de asociere). Se poate opta pentru indeplinirea cerintei integral, de catre un tert sustinator conf art. 190 din OUG 34/2006. Pentru demonstrarea cerintei se vor prezenta Declaratia conform Formular 12E; Daca este cazul, se va completa si formular 1 + anexele aferente acestuia, pentru tertul sustinator. Documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana.
Informatii privind subcontractantii/ asociatii- daca este cazul. Ofertantul va prezenta: a. Declaratia si lista cuprinzand subcontractatii, conform Formular 12G, precum si acordurile de subcontractare Formular 16; Ofertantii sunt obligati sa precizeze: - partea/partile din contract pe care urmeaza sa o/le subcontracteze; b. Acordul de asociere (in cazul ofertei depuse in comun), incheiat in vederea participarii la procedura de incheiere a contractului - Formular 13, 14 si15. In cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare nu se solicita legalizarea asocierii Documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana.
Ofertantul trebuie sa detina certificat ISO 9001:2008 sau echivalent (certificarea sistemului de management al calitatii), in domeniul ce face obiectul contractului. Nu se accepta certificat in curs de atestare.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Pentru demonstrarea cerintei se vor prezenta Declaratia conform Formular 12E; Daca este cazul, se va completa si formular 1 + anexele aferente acestuia, pentru tertul sustinator. Se va prezenta un angajament ferm al persoanei/persoanelor respective, incheiat in forma autentica, prin care confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele tehnicesi/sau profesionale invocate. Documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana.Ofertantul va prezenta: a. Declaratia si lista cuprinzand subcontractatii, conform Formular 12G, precum si acordurile de subcontractare Formular 16; Ofertantii sunt obligati sa precizeze: - partea/partile din contract pe care urmeaza sa o/le subcontracteze; b. Acordul de asociere (in cazul ofertei depuse in comun), incheiat in vederea participarii la procedura de incheiere a contractului - Formular 13.14 si 15. In cazul in care oferta comuna este declarata castigatoare se va solicita legalizarea asocierii. Documentele emise in alta limba vor fi insotite de traducere autorizata in limba romana.Ofertantul trebuie sa detina certificat ISO 9001:2008 sau echivalent (certificarea sistemului de management al calitatii), in domeniul ce face obiectul contractului. Nu se accepta certificat in curs de atestare.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
1
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 12.04.2013 16:30
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
24.04.2013 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 24.04.2013 11:00
Locul: Primaria oras Sinaia, Bdul Carol I, nr. 47
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
persoane imputernicite de ofertanti, observatori ANRMAP, UCVAP
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
1 Ofertantul isi asuma raspunderea exclusiva pentru legalitatea si autenticitatea tuturor documentelor prezentate in original si/sau copie, in vederea participarii la procedura. AC poate solicita direct emitentilor documentelor depuse de ofertant, veridicitatea si valabilitatea acestora.2 Documentele emise in alta limba trebuie sa fie insotite de traducerea autorizata in limba romana, conform Ordinului 509/2011.3 La evaluarea ofertelor depuse se vor lua in considerare prevederile Ord 509/2011, publicat in MO 687/2011.4. In cazul in care ofertantul are unul sau mai multe documente lipsa la deschidere, conf cu prev art 11, alin 4 din HG 925/2006, poate depune o declaratie pe proprie raspundere semnnata de reprezentantul legal la data limita stabilita pt depunerea ofertelor. In cazul in care ofertantului ii lipsesc unul sau mai multe documnete de calificare solicitate si acesta nu a prezentat declaratia de mai sus, acesta va fi descalificat, fara sa fie posibila completarea ulterioara a respectivelor documente. In cazul depunerii unei oferte in asociere, fiecare asociat va depune documentele de calificare in forma solicitata.5. In cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, AC va solicita reofertarea in plic inchis, in vederea departajarii ofertelor.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta, despre un act al autoritatii contractante considerat nelegalconform prev art 256^2 din OUG 34/2006.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Departamentul juridic al Primariei Orasului Sinaia
Adresa postala: Bd Carol I, nr 47, Localitatea: Sinaia, Cod postal: 106100, Romania, Tel. +40 244311788, Fax: +40 244314509
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
21.02.2013 13:54