Anunt de participare (utilitati) numarul 148306/02.12.2013
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
HIDROELECTRICA SA
Adresa postala: ION MIHALACHE, NR. 15-17, SECTOR1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 011171, Romania, Punct(e) de contact: Alexandru Anghel, Mihaela Dulau, Tel. +40 213032500, Email:
[email protected],
[email protected],
[email protected], Fax: +40 213032564, Adresa internet (URL): www.hidroelectrica.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Societate Comerciala cu capital majoritar de stat
Activitate (activitati)
- Electricitate
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Servicii de asigurare profesionala pentru membrii Consiliului de Supraveghere al Hidroelectrica SA, respectiv pentru membrii Directoratului? Hidroelectrica SA
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
6 - Servicii financiare: (a) Servicii de asigurare (b) Servicii bancare si de investitii
Locul principal de prestare: Sediul Executivului Hidroelectrica SA: Bulevardul Ion Mihalache, nr.15-17, etajele 11-14 Sector 1, Bucuresti.
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Incheierea unui contract de asigurare de raspundere civila a membrilor Consiliului de Supraveghere al Hidroelectrica SA si pentru membrii Directoratului Hidroelectrica SA, conform cerintelor din Caietul de sarcini nr.127902.2/15.11.2013
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
66516000-0 - Servicii de asigurare de raspundere civila (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Servicii de asigurare profesionala pentru membrii Consiliului de Supraveghere al Hidroelectrica SA si pentru membrii Directoratului Hidroelectrica SA-conform Caietului de sarcini nr.127902.2/15.11.2013
Valoarea estimata fara TVA: 444, 220RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
12 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare: 5.500 lei.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare este egala cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv, 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor: conform anunt de participare.Garantia de participare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara: a)scrisoare de garantie bancara in favoarea autoritatii contractante, care se va prezenta in original.Se va utiliza drept model Formularul nr.17 din sectiunea formulare a documentatiei de atribuire.b)OP in favoarea autoritatii contractante, vizat de banca;c)Sunt acceptate si alte modalitati de constituire a garantiei de participare prevazute in HG nr.925/2006, art. 86, cu modificarile si completarile in vigoare(instrumente de garantare emise de o banca ori de o societate de asigurari, in cuantumul si pentru perioada mentionata mai sus, prezentate in ORIGINAL).Instrumentele de garantare vor fi irevocabile iar plata garantiei de participare se va executa conform art.86, alin.3 din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile in vigoare.In cazul ofertantilor din categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii (facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea nr. 346/2004) garantia de participare se constituie in procent de 50% din cuantumul mai sus precizat. Data la care se va face echivalenta leu/valuta pentru situatia in care se va depune si in valuta este cu 4 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor, la cursul leu/valuta comunicat de BNR pentru acea data. Cuantumul garantiei de buna executie se stabileste la cota de 5 % din valoarea contractului, fara TVA.Ofertantul invitat sa semneze contractul are OBLIGATIA de a constitui Garantia de buna executie a contractului in termen de 10 zile de la data semnarii contractului de catre ambele parti contractante.Garantia de buna executie se poate constitui prin: a) scrisoare de garantie bancara emisa in favoarea autoritatii contractante.Se va completa in conformitate cu Formularul nr.21 din sectiunea FORMULARE a documentatiei de atribuire.b)instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari.Se va prezenta in original si va deveni anexa la contract.Instrumentele de garantare vor fi irevocabile iar plata garantiei de buna executie se va executa conform art.86, alin.3 din HG nr.925/2006, cu modificarile si completarile in vigoare.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
SURSE PROPRII HIDROELECTRICA SA
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Declaratii privind neincadrarea in prevederile art.180 si art.181 din OUG nr.34/2006, cu modificarile si completarile in vigoare.a) prezentare Formular nr. 2 din Sectiunea FORMULARE, DECLARATIE privind situatia personala a operatorului economic (original);b)se solicita confirmarea privind plata taxelor si impozitelor la bugetul general consolidat, trebuie sa fie prezentata situatia obligatiilor din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor, prin prezentarea formularului tip, eliberat, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala din Ministerul Finantelor Publice, autoritatea competenta din Romania sau documentul echivalent emis de autoritati competente din tara de origine sau din tara in care ofertantul este stabilit (original sau copie xerox cu mentiunea ?conform cu originalul?).In masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11, alin.4 din HG 925/2006.c)se solicita confirmarea privind plata taxelor si impozitelor catre bugetele locale, trebuie sa fie prezentata situatia obligatiilor din care sa reiasa ca ofertantul nu are datorii scadente la nivelul lunii anterioare celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor, prin prezentarea de documente emise de autoritatea administrativa locala(original sau copie xerox cu mentiunea ?conform cu originalul?).In masura in care procedura de emitere a acestor certificate nu permite confirmarea situatiei datoriilor la data solicitata, operatorii economici pot depune o declaratie pe proprie raspundere potrivit art.11, alin.4 din HG 925/2006.In cazul in care este inregistrat cu datorii privind plata taxelor si impozitelor operatorul economic va fi exclus din procedura, exceptand situatiile in care operatorii economici prezinta inlesniri la plata de genul esalonarilor sau compensarilor, conform art.9, alin.1 din Ordinul ANRMAP 509/2011.-Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.69^1 din OUG 34/2006. Se va completa Declaratia privind neincadrarea in prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006(formularul nr.3Sectiunea FORMULARE, in original).
Daca este cazul, documentul solicitat va fi completat si de fiecare ofertant asociat, subcontractant sau tert sustinator.Incadrarea Ofertantului/Ofertantului asociat/Tertului sustinator in situatiile prevazute de dispozitiile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, atrage excluderea ofertantului din procedura de atribuire.Persoanele care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante cu privire la organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire, respectiv, toate persoanele care aproba/semneaza documente emise in legatura cu/sau pentru procedura de atribuire, inclusiv persoanele care aproba bugetul aferent autoritatii contractante, necesar finantarii contractelor de achizitie publica sunt urmatoarele: Stanculescu Mihail Viorelian?Presedinte Directorat;Cocos Lucian Aurel?Membru Directorat;Teleanu Mihai?Membru Directorat; Marin Florin-Membru Directorat;Marian Bratu-Membru Directorat;Manuela Horvath-Manager Departament Strategie si Cooperare Internationala;Goran Gheorghe-Manager Departament Achizitii si Logistica;Ionela Stancu-Manager Departament Resurse Umane;Georgeta Iosif-Manager Departament Financiar;Eugeniu Tanase-Sef Serviciu Relatia cu Actionarii si Relatii Publice;Valerica Popescu-Sef Serviciu Administrarea Resurselor Umane;Florin Nitu-Sef Serviciu Planificare si Dezvoltare a Resurselor Umane;Bogatoniu Sorin Gheorghe-Sef Birou Achizitii;Florin Masala?Ec.Pr.Spec.Compartimentul Strategie si Cooperare Internationala;Relenschi Constantin Mircea?Ing.Pr.Spec.Serviciul Contracte;Tarnoveanu Emanuela?Consilier Juridic;Dulau Mihaela?Economist Serviciul Contracte;Anghel Alexandru?Ing.Pr.Spec.Serviciul Contracte.-Declaratia privind calitatea de participant la procedura: Se va completa Formularul nr.4 din Sectiunea FORMULARE, in original.- Certificat de participare la licitatiecu oferta independenta: Se va completa Formularul nr.5 din Sectiunea FORMULARE, in original Persoane juridice/fizice romane: trebuie sa prezinte: a)Certificat constatator, emis de ONRC(copie semnata si stampilata pentru conformitate cu originalul).Din certificatul ONRC sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic.Obiectul contratului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC.b)Copie dupa autorizatia emisa de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) care dovedeste faptul ca operatorul economic are dreptul sa incheie asigurari de tip profesional, in conformitate cu normele interne ale CSA si cu legea nr.32/2000. Autorizatie valabila la data limita de depunere a ofertelor. Prezentare copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilata cu mentiunea?conform cu originalul?.In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta va fi indeplinita individual de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o realizeaza.Nota: Un tert nu poate sustine un operator economic ofertant, prin prezentarea unei astfel de autorizatii, din considerentul ca acest gen de autorizare se poate utiliza numai in nume propriu, nefiind transferabila.Persoane juridice /fizice straine: trebuie sa prezinte: a)Documente care dovedesc o forma de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional.Din certificatul ONRC sa rezulte obiectul de activitate al operatorului economic.Obiectul contractului trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC.b)Copie dupa autorizatia emisa de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA)care dovedeste faptul ca operatorul economic are dreptul sa incheie asigurari de tip profesional pe teritoriul Romaniei, in conformitate cu normele interne ale CSA si cu legea nr.32/2000, valabila la data limita de depunere a ofertelor.Autorizatie valabila la data limita de depunere a ofertelor.Prezentare copie legalizata sau copie lizibila semnata si stampilata cu mentiunea?conform cu originalul?.In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta va fi indeplinita individual de fiecare membru al asocierii pentru partea din contract pe care o realizeaza.Nota: Un tert nu poate sustine un operator economic ofertant, prin prezentarea unei astfel de autorizatii, din considerentul ca acest gen de autorizare se poate utiliza numai in nume propriu, nefiind transferabila.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Informatii privind situatia economico-financiara: Declararea Cifrei medii de afaceri globala pe ultimii 3 ani, in lei si alta valuta: realizarea unei cifre medii de afaceri globala pe ultimii 3 ani, egala sau mai mare decat de doua ori valoarea estimata a contractului, valoarea minima impusa fiind de 888.440 lei.
Modalitatea de indeplinire
Declararea Cifrei medii de afaceri globala pe ultimii 3 ani, in lei si in alta valuta.-Cerinta minima de calificare-realizarea unei cifre medii de afaceri globala, pe ultimii 3 ani, egala sau mai mare decat de doua ori valoarea estimata a contractului, valoarea minima impusa fiind de 888.440 lei.Se va completa Formularul nr.6 din Sectiunea FORMULARE, in original;Nota 1-Pentru Conversia cifrei globale de afaceri din Lei in alta valuta, pentru candidatii romani, se va aplica cursul mediu anual leu/valuta comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru fiecare an in parte.In cazul ofertantilor din categoria Intreprinderilor Mici si Mijlocii(facand dovada in acest sens prin prezentarea documentelor prevazute in Legea nr.346/2004) cifra de afaceri globala este in procent de 50% din cuantumul mai sus precizat
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Informatii privind capacitatea tehnica: a)Declaratie privind lista principalelor prestari de servicii similare celor ce fac obiectul contractului/contracte de asigurare similare(polite), prestate in ultimii 3 ani, pana la data limita de depunere a ofertelor, continand valori de asigurare, valoarea primelor de asigurare, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.
Modalitatea de indeplinire
a)Declaratie privind lista principalelor prestari de servicii similare celor ce fac obiectul contractului/contracte de asiguraresimilare, prestate in ultimii 3 ani, pana la data limita de depunere a ofertelor, continand valori de asigurare, valoarea primelor de asigurare, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati.Se va prezentaFormularul nr.7A din sectiunea FORMULARE, in original + Anexa.
Ofertantul va face dovada prestarii in ultimii 3 ani, raportat la data limita de depunere a ofertelor, a unui sau mai multor contracte ce au avut ca obiect Servicii de asigurare similare, avand o valoare insumata de cel putin 444.220 lei. (pentru echivalenta, la cursul mediu anual leu/valuta comunicat de BNR din anul semnarii contractului respectiv).
b)Se va prezenta, potrivit art.188, alin(2), lit.a) din OUG nr.34/2006 in vederea dovedirii experientei similare, minim un certificat/document emis sau contrasemnat de o autoritate ori de catre clientul beneficiar din care sa reiasa ?valoarea, perioada de prestare, beneficiari?
Modalitatea de indeplinire
b)Se va prezenta, potrivit art.188, alin(2), lit.a) din OUG nr.34/2006 in vederea dovedirii experientei similare, minim un certificat/document emis sau contrasemnat de o autoritate ori de catre clientul beneficiar din care sa reiasa ?valoarea, perioada de prestare, beneficiari?.In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea prestarilor de servicii se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic.Certificatele/documentele trebuie sa fie semnate si inregistrate.Model docum.Formularul 7B din sec?iunea FORMULARE. Se vor prezenta originale sau copii semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul.
c)Declaratie referitoare la echipamentele tehnice si la masurile aplicate in vederea asigurarii calitatii, de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului, conform cerintelor caietului de sarcini, si pe care se angajeaza sa le utilizeze pentru indeplinirea contractului de servicii. d)Informatii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant, in special pentru asigurarea controlului calitatii.
Modalitatea de indeplinire
c)Declaratie referitoare la echipamentele tehnice si la masurile aplicate in vederea asigurarii calitatii, de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului, conform cerintelor caietului de sarcini, si pe care se angajeaza sa le utilizeze pentru indeplinirea contractului de servicii.Se va prezenta Formularul nr.8+Anexa din sectiunea FORMULARE, in original; d)Informatii referitoare la personalul/organismul tehnic de specialitate de care dispune sau al carui angajament de participare a fost obtinut de catre ofertant, in special pentru asigurarea controlului calitatii.Se va prezenta Formularul nr.9 din sectiunea FORMULARE, in original;
e)Informatii privind subcontractantii: Se va prezenta o lista cu subcontractantii care vor participa la indeplinirea contractului, cu datele de identificare ale acestora si specializarea lor si procentul pe care acestia il vor indeplini din contract.
Modalitatea de indeplinire
e)Se va prezenta o lista cu subcontractantii care vor participa la indeplinirea contractului, cu datele de identificare ale acestora si specializarea lor si procentul pe care acestia il vor indeplini din contract. Lista se va intocmi conform Fomularului nr.10 din Sectiunea FORMULARE.La semnarea contractului se vorprezenta obligatoriu si acordurile de subcontractare, conformAnexei la formularul nr.10 din sectiunea FORMULARE care vor deveni anexa la contract.
Standard de asigurare a calitatii SREN ISO 9001/2008 sau echivalent
Modalitatea de indeplinire
Se vor prezenta documente emise de organisme acreditate, pe care sa fie mentionat termenul de valabilitate si care confirma certificarea sistemului de management al calitatii, conform ISO 9001/2008, (copie semnata si stampilata pentru conformitate cu originalul), sau certificate echivalente, emise de organisme stabilite in alte state ale Uniunii Europene. Documentele trebuie sa fie in perioada de valabilitate la data limita de depunere aofertelor.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 12.12.2013 15:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
18.12.2013 10:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 18.12.2013 11:00
Locul: Bucuresti, Sector 1, Bulevardul Ion Mihalache nr. 15-17, Cladirea Tower Center, etaj 13, Sala Vidraru
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Membrii comisiei de evaluare si reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor.
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
Modul de departajare a ofertelor: in cazul in care se constata ca ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, autoritatea contractanta va solicita reofertarea in plic inchis, in vederea departajarii ofertelor.La oferta se ataseaza si conditiile de asigurare aplicabile ofertei.In maxim 10 zile de la desemnarea ofertei castigatoare, societatea castigatoare va prezenta o copie a reasigurarii/o nota de acoperire, semnata si datata de reasiguratori, sau un document care sa ateste plasamentul 100%.In cazul neprezentarii acestui document, Autoritatea Contractanta are dreptul sa anuleze imediat contractul de asigurare, fara a avea obligatia de a plati vreo prima de asigurare sau alte daune invocate de ofertant.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email:
[email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Eventualele contestatii se pot depune conform prevederilor art. 256^1 ? 256^2si art. 270 -271 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Departament Juridic al Hidroelectrica SA
Adresa postala: Bd. Ion Mihalache, nr. 15-17, Cladirea Tower Center, etajul 11, sector 1, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 011171, Romania, Tel. +40 213032500, Fax: +40 213032564, Adresa internet (URL): www.hidroelectrica.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
29.11.2013 14:57