Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - Servicii de Asistenta tehnica din partea proiectantului pe durata executiei proiectelor aferente Sistemului de management integrat al deseurilor in judetul TULCEA


Anunt de participare numarul 145257/26.07.2013
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
JUDETUL TULCEA
Adresa postala: Str. Pacii 20, Localitatea: Tulcea, Cod postal: 820033, Romania, Punct(e) de contact: Biroul Achizitii Publice, Unitatea de Implementarea Proiectelor, Tel. +40 0240502235, In atentia: Ilona Cubanita, Email: [email protected], Fax: +40 0240516538, Adresa internet (URL): www.cjtulcea.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
Altele: Servicii Publice Locale
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Servicii de Asistenta tehnica din partea proiectantului pe durata executiei proiectelor aferente Sistemului de management integrat al deseurilor in judetul TULCEA
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
12 - Servicii de arhitectura; servicii de inginerie si servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbana si servicii de arhitectura peisagistica; servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica; servicii de testare si analiza tehnica
Locul principal de prestare: Locul principal de prestare: Municipiul Tulcea si localitatile Isaccea, Macin, Sulina, Mihai Bravu, Crisan, Maliuc, Nufaru, Mila 23,
Gorgova, Partizani, Ilganii de Sus, din jud Tulcea
Codul NUTS: RO225 - Tulcea
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Servicii de Asistenta tehnica din partea proiectantului pe durata executiei proiectelor aferente Sistemului de management integrat al deseurilor in judetul TULCEA
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
71356200-0 - Servicii de asistenta tehnica (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Servicii de Asistenta tehnica din partea proiectantului pe durata executiei proiectelor aferente Sistemului de management integrat al deseurilor in judetul TULCEA, conform specificatiilor caietului de sarcini.
Valoarea cheltuielilor de diverse si neprevazute aferente acestui contract este de 0 euro, respectiv 0% din valoarea estimata a contractului, conform devizului general al proiectantului.
Valoarea estimata fara TVA: 169, 032EUR
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
26 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Ofertantul va constitui o garantie pentru participare in cuantum de 14.000 lei. Garantia de participare se constituie in conformitate cu prevederile art. 86 din HG nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru o garantie de participare depusa in alta moneda decat lei, echivalenta se va face la cursul BNR din data publicarii anuntului de participare. Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 120 zile (perioada aleasa va fi cel putin egala cu perioada de valabilitate a ofertei).In cazul depunerii de oferte in asociere, garantia de participare trebuie constituita in numele asocierii si sa mentioneze ca acopera in mod solidar toti membrii grupului de operatori economici.Garantia de participare emisa in alta limba decat romana va fi prezentata in original si va fi insotita de traducerea autorizata in limba romana. Forma de constituire a garantiei de participare care va fi acceptata: -instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire. -Ordin de plata emis in favoarea autoritatii contractante in contul Autoritatii contractante, comunicat la cererea ofertantului; In masura in care Consiliul respinge contestatia, autoritatea contractanta va retine contestatorului din garantia de participare in raport cu valoarea estimata a contractului, conform art. 278^1 alin. (1), lit. b) din OUG 34/2006. In orice situatie, dovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie prezentata cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor. (Model orientativ Formular nr. 1) Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din valoarea fara TVA a contractului si se constituie conform art. 90 din HG 925/2006 cu completarile si modificarile ulterioare. Totodata, se vor avea in vedere prevederile H.G. nr. 1045/2011; In cazul ofertantilor care se regasesc in categoria intreprinderilor mici si mijlocii conform Legii nr. 346/2004 (facand dovada in acest sens) garantia de buna executie se constituie in procent de 50% din cuantumul precizat in documentatia de atribuire. (Model orientativ Formular nr.2)
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
FEDR83, 5%;Bug Stat15, 5%;Bug local 1%;POS Mediu Axa priori2 Dezv sist manag integrat deseu, reabil sit istoric contamin, Dom Major.Interv 1 Dezv sist integr manag deseuri si extind infrastr manag deseuri
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.180Conditie de calificare: Ofertantul nu trebuie sa fi fost condamnat in ultimii 5 ani, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale.Documente de confirmare: -Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.4.1 );
-Cazier judiciar al operatorului economic valabil la data limita de depunere a ofertelor;
-Cazier judiciar al administratorului/directorului general valabil la data limita de depunere a ofertelor.Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006 sunt solicitate si vor fi prezentate si de tertul sustinator, daca este cazul.2.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 181 din O.U.G. nr. 34/2006Conditie de calificare: autoritatea contractanta nu va califica ofertantul care inregistreaza datorii la bugetul consolidat precum si la cel local (indiferent de cuantumul acestora) ? documentele prezentate trebuie sa ateste indeplinirea obligatiilor scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele. Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Documente de confirmare: -Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.4.2 );
-Certificat constatator privind plata obligatiilor catre bugetul general consolidat de stat eliberat de D.G.F.P. din care sa reiasa faptul ca ofertantul nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele/candidaturile catre Bugetul general consolidat sau echivalent;
-Certificat privind plata obligatiilor catre bugetul local care sa ateste ca nu are datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele/candidaturile catre bugetul local sau echivalent.Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), lit. c1) si lit. d) din O.U.G. nr. 34/2006 sunt solicitate si vor fi depuse si de tertul sustinator, daca este cazul.3.Declaratie "Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta"Documente de confirmare: Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.5 ).4.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 691Documente de confirmare : Declaratie pe proprie raspundere (completare Formular nr.6 ).Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006 sunt solicitate si vor fi depuse si de catre subcontractant si de catre tertul sustinator, daca este cazul.Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante sunt: Teodorescu Horia - Presedinte al Consiliului Judetean TulceaSiscu George - Vicepresedinte al Consiliului Judetean TulceaStrat Vasile - Vicepresedinte al Consiliului Judetean TulceaPuscau Gabriel Florin - Administrator publicCaraman Sirma - Director executiv al Directiei Economice Buget Finante si AdministrativNicu Mihai - Director executiv la Directiei Investitii, Fonduri Externe si Managementul ProiectelorMihai Marius Cristi - Sef serviciu la Serviciul contencios si asistenta juridica, Olariu Mariana - Manager de proiect
Nota: In cazul unei asocieri, formularele si/sau documentele solicitate mai sus, vor fi prezentate de catre fiecare membru al asocierii. Pentru persoanele juridice romane documentele se prezinta in original, copie legalizata sau copie conforma cu originalul iar pentru persoanele juridice straine documentele se prezinta in original sau copie conforma cu originalul si vor fi insotite de traducere autorizata si legalizata.Pentru persoanele juridice romaneDocumente de confirmare: - Prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Teritorial, care sa contina date reale/actuale la data limita de depunere a ofertei, din care sa rezulte obiectul de activitate principal/ secundar relevant pentru obiectul prezentei achizitii;Pentru persoanele juridice straine: Documente de confirmare: -Prezentarea de documente care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, conforme legii tarii de rezidenta a operatorului economic;
-prezentarea Certificatului de Rezidenta Fiscala (evitarea dublei impuneri) sau o declaratie vaabile pentru anul calendaristic in cursInainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, la solicitarea autoritatii contractante, ofertantul clasat pe primul loc va prezenta pentru conformitate, Certificatul constatator emis de ONRC, original sau copie legalizata.Nota: In cazul unei asocieri, formularele si/sau documentele solicitate mai sus, vor fi prezentate de catre fiecare membru al asocierii, pentru partea din contract pe care o va realiza.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta 1
Cifra medie de afaceri globalape ultimii 3 (trei) ani sa fie cel putin egala cu suma de 1.000.000lei.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Documente de confirmare: ?Formularul nr. 7-Declaratie privind cifra de afaceri;?bilantul contabil pe ultimii 3 (trei) ani, sau extrase de bilant inregistrat la organele competente, raport de audit, dupa caz, sau orice alte documente echivalente
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Operatorii economici participanti la procedura trebuie sa dispuna de resursele umane strict necesare indeplinirii in bune conditii a contractului. Este obligatoriu ca din echipa de proiect sa faca parte cel putin: Experti principali:
?Sef de Proiect. Calificari si competente-studii universitare de licenta. Experienta profesionala generala: minim 5 ani de experienta profesionala generala
Experti secundari
?INGINER EDILITARE ? 1 persoana?INGINER CONSTRUCTII CIVILE? 1 persoana?INGINER INSTALATII (TERMICE, SANITARE, ELECTRICE) ? 1 persoana?INGINER DRUMURI ? 1 persoana?INGINER GEOTEHNICIAN ? 1 persoana
In cazul in care oferta include subcontractanti, acestia trebuie declarati conform prevederilor art. 45 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Subcontractantul nu trebuie sa se afle in situatia prevazuta de art. 69^1 din OUG nr. 34/2006, sub sanctiunea excluderii din procedura de atribuire.
Declaratie privind dotarile specifice pe care ofertantul se angajeaza sa le foloseasca pentru indeplinirea contractului, astfel incat sa permita prestarea serviciilor la un nivel de calitate ridicat si in timp optim.
Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii impreuna) a prestat, in ultimii 3 ani impliniti la data termenului limita pentru depunerea ofertei, servicii similare celor care constituie obiectul contractului (ca natura si complexitate), in baza a minim 1 (unul) contract.
Implementarea Standardului de Managemet de Mediu in conformitate cu SR EN ISO 14001 sau echivalent
Implementarea Standardului de Management al Calitatii in conformitate cu SR EN ISO 9001 sau echivalent
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Documente doveditoare: - Formularul nr.15 Informatii privind Personal propus pentru indeplinirea contractului- Pentru personalul cheie se va prezenta: - Curriculum vitae (Formularul 16) maxim 4 pagini in original;
- Copii cu mentiunea ?conform cu originalul? ale diplomelor si certificatelor profesionale obtinute mentionate in CV;
- declaratie de disponibilitate in original conformFormularul nr. 16A ? Sectiunea Formulare.Ofertantii vor prezenta lista comuna (in cazul asocierii) cu expertii cheie propusi pentru implementarea contractului, cu nominalizarea expresa a pozitiei pe care o ocupa fiecare in cadrul contractului.O persoana nu poate ocupa mai mult de un post in echipa ofertantului!Se va completa Formularul nr. 13 si anexa la Formularul 13), cu denumirea subcontractantilor, specializarea acestora si specificarea lucrarilor care urmeaza a le executa subcontractantul / subcontractantii.Se va completa Formularul nr. 14. In cazul unei asocieri, formularele si/sau documentele solicitate, vor fi prezentate de catre fiecare membru al asocierii.?Lista principalelor contracte de servicii prestate in ultimii 3 ani, (Completare Formular nr.8);?Experienta similara ca prestator (Completare Formular nr. 8A.- Prestarile de servicii se confirma prin prezentarea unor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar. In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea prestarilor de servicii se realizeaza printr-o delcaratie a operatorului economic.Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent sau un echivalet al acestuia, care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 14001, un sistem de management de mediupentru activitati care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit, valabil la data limita de depunere a ofertelor.Ofertantul va prezenta un certificat emis de un organism independent sau un echivalet al acestuia, care atesta ca acesta are implementat, conform ISO 9001, un sistem de management al calitatii pentru activitatile care fac obiectul contractului ce urmeaza a fi atribuit, valabil la data limita de depunere a ofertelor.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 24.09.2013 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
25.09.2013 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 25.09.2013 13:00
Locul: sediul Consiliului Judetean Tulcea, strada Pacii nr. 20, camera 405
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor.
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Programul Operational Sectorial de Mediu Axa prioritara 2-"Dezvoltarea sistemelor de management integrat al deseurilor si reabilitarea siturilor istorice contaminate", Domeniul major de interventie 1-"Dezvoltarea sistemelor integrate de management al deseurilor si extinderea infrastructurii de management al deseurilor"
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial de Mediu - POS Mediu
VI.3) Alte informatii
Se recomanda ofertantilor sa inspecteze locatia proiectului si imprejurimile pentru a evalua, pe propria raspundere, cheltuliala si riscul, datele necesare pentru a pregati oferta.Potentialii ofertanti care intentioneaza sa participe la vizitarea amplasamentelor vor anunta autoritatea contractanta asupra acestui lucru cu cel putin 24 ore inaintea datei stabilite. Participantii la vizita amplasamentelor isi vor asigura mijloacele de transport in vederea efectuarii vizitei. In cazul ofertantilor (persoane fizice sau juridice) de alta nationalitate decat cea romana, documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, insotite de traducere autorizata a acestora in limba romana.Ofertantul care solicita reducerea cerintei privind cuantumul cifrei de afaceri si a garantiei de participare la 50% va prezenta o declaratie pe proprie raspundere, conform Anexei 1 din Legea 346 / 2004 din care sa rezulte ca se incadreaza in categoria I.M.M.-urilor. Conform art. 11, alin. (.9) din HG 925/2006 modificata si completata cu HG 834/2009, pentru demonstrarea indeplinirii criteriilor de calificare ofertantul are dreptul de a prezenta initial o declaratie pe proprie raspundere, semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma indeplinirea cerintelor de calificare solicitate prin prezenta documentatie. Declaratia va fi insotita de o anexa in care sunt mentionate modul concret de indeplinire a cerintelor solicitate. In afara situatiei de mai sus, nu este permisa completarea ulterioara a documentelor de calificare. Lipsa, neprezentarea documentelor in forma si conditiile solicitate prin fisa de date sau neconformitatea unuia dintre documentele pentru demonstrarea cerintelor minime de calificare duce la declararea ofertei ca fiind inacceptabila in conformitate cu art. 36 alin.1 lit.b din H.G. nr. 925/2006. Nu este permisa completarea ulterioara a documentelor de calificare si ale ofertei.In cazul in care oferta este depusa in oricare din urmatoarele forme: - oferta individuala; - oferta individuala + sustinere; - oferta individuala +subcontractare; - oferta comuna (asociere); - oferta comuna + sustinere; - oferta comuna + subcontractare, prezentarea documentelor pentrudemonstrarea situatiei personale, a capacitatii de exercitare a activitatii profesionale, a situatiei economice si financiare si a capacitatii tehnice si profesionale se va face conform Anexei nr. 2 din Ordinul nr. 509/2011 al presedintelui A.N.R.M.A.P. privind formularea criteriilor de calificare si selectie.In cazul in care doua sau mai multe oferte admisibile contin, in cadrul propunerii financiare acelasi pret, autoritatea contractanta va solicita ofertantilor care au oferit cel mai mic pret o noua propunere financiara in plic inchis, caz in care contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua propunere financiara are pretul cel mai scazut. Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul va fi conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006.Se vor prezenta: -Informatii despre asociere (Formular nr. 3A), -Acordul de asociere (Formular nr. 3A), in original.In cazul in care acordurile de asociere sunt incheiate in alta limba decat limba romana, se va prezenta copie dupa acorduri si traducere autorizata in limba romana dupa acestea.In cazul in care candidatul isi demonstreaza capacitatea financiara, tehnica si/sau profesionala invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, atunci acesta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm conform Formularelor nr. 8B si/sau 7A al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice si profesionale invocate si va prelua executia obligatiilor din contract.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenele de exercitare a caii de atac sunt cele prevazute la art. 256^2 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Consiliul Judetean Tulcea-Serviciu contencios si asistenta juridica
Adresa postala: strada Pacii nr. 20, Localitatea: Tulcea, Cod postal: 820033, Romania, Tel. +40 240502222, Fax: +40 240502200, Adresa internet (URL): www.cjtulcea.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
25.07.2013 16:23
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer