Vinde
Inscrie-te Gratuit! ClubAfaceri.ro - Te ajutam sa vinzi cu succes!
Cauta si Liciteaza
Cauta

Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - servicii de cadastru si topografie (documentatie cadastrala si intabulare) pentru bunurile imobile (cladiri si terenuri) din domeniul public si privat al municipiului Brasov


Anunt de participare numarul 143368/30.04.2013
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
MUNICIPIUL BRASOV
Adresa postala: BD. EROILOR NR.8, Localitatea: Brasov, Cod postal: 500007, Romania, Punct(e) de contact: Isabella Marasescu, Tel. +40 268416550/128/124, In atentia: Georgeta Souca, Email: [email protected], [email protected], [email protected], Fax: +40 268473001, Adresa internet (URL): http: //www.brasovcity.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
servicii de cadastru si topografie (documentatie cadastrala si intabulare) pentru bunurile imobile (cladiri si terenuri) din domeniul public si privat al municipiului Brasov
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
12 - Servicii de arhitectura; servicii de inginerie si servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbana si servicii de arhitectura peisagistica; servicii conexe de consultanta stiintifica si tehnica; servicii de testare si analiza tehnica
Locul principal de prestare: Municipiul Brasov
Codul NUTS: RO122 - Brasov
II.1.3) Anuntul implica
Incheierea unui acord-cadru
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
Contractele subsecvente urmeaza sa se atribuie prin reluarea competitiei: Da
Cu reluarea competitiei in SEAP: Nu
Acord-cadru cu 3 agenti economici
Durata acordului-cadru: 4 ani
Valoarea estimata fara TVA: intre 7, 200, 000 si 8, 928, 000RON
Frecventa si valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Bilunar, fctie.de alocatia bugetara.Pentru reluarea competitiei se vor trimite invitatii de participare la reofertare catre semnatarii acordului cadru..Op.ec.au dreptul ca in procesul de reofertare sa modifice elementele/cond.care fac obiectul reluarii competitiei numai in sensul imbunatatirii ac.Valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent este 1800000 lei fara TVA
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
servicii de cadastru si topografie (documentatie cadastrala si intabulare) pentru bunurile imobile (cladiri si terenuri) din domeniul public si privat al municipiului Brasov.
Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea fi solicitate pe durataacordului cadru: minim intocmirea a cate unei documentatii din cele mentionate in caietul de sarcini si maxim 200.
Estimari ale cantitatilor minime si maxime care ar putea face obiectul unui singur contract subsecvent : minim intocmirea a cate unei documentatii din cele mentionate in caietul de sarcini si maxim 10 dintr-un anumit tip de lucrari cuprinzand mai multe transe de suprafata.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
71354300-7 - Servicii de cadastru (Rev.2)
71319000-7-Servicii de expertiza (Rev.2)
71332000-4-Servicii de inginerie geotehnica (Rev.2)
71351810-4-Servicii de topografie (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Minim intocmirea a cate unei documentatii dintretipurile de lucrari mentionate in caietul de sarcini si maxim 200 de documentatii.
Valoarea estimata minima a unui singur contract subsecvent este de 500 lei fara TVA.Valoarea estimata maxima a unui singur contract subsecvent este de 1800000 lei fara TVA.Valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent aferent serviciilor de evaluare este de 400000 lei fara TVA.
Valoarea estimata a celui mai mare contract subsecvent aferent serviciilor de cadastru este de 1400000 lei fara TVA.
Valoarea estimata fara TVA: intre 7, 200, 000 si 8, 928, 000RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
48 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantum garantiei de participare este de 89280 lei. Modul de const conform art 86 din HG 925/2006 - prin instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari care se va prezenta in original, sau virament bancar - cont RO 06TREZ1315006XXX000170, TREZORERIA MUNICIPIULUI BRASOV, COD FISCAL 43.84.206, valabila 120 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.In cazul intrep mici si mijlocii cuantumul gar de particp solicitat mai sus va fi redus la jumatate - se va completa Formular 3. In cazul depunerii de oferte in asociere gar de part trebuie constit in numele asocierii si beneficiaza de reducere la jumatate numai in cazul in care toti asociatii se incadreaza in categ IMM. In conformitate cu art. 278^1 alin 1 lit b din OUG 34/2006, cu modificari si completari ulterioare din gar de part se va retine suma de 8452, 8 lei. Garantia de participare se restituie conform dispoz art 88 din HG 925/2006. Perioada de valabilitate 120 zile de la data limita de depunere a ofertelor.Data pentru echivalenta leu/ alta valuta pentru constituirea garantiei de participare este data publicarii anuntului de participare in SEAP, luindu-se in considerare cursul valutar comunicat de BNR pentru acea zi. Cuantum garantie de buna executie 10% din valoarea fara TVA a fiecarui contract subsecvent, sau 5% daca ofertantul se incadreaza in categora IMM-urilor si face dovada in acest sens.Modul de constituire: conform art.90 din H.G.925/2006: printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari sau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale. Conform HG nr. 1045/2011, in cazul retinerilor succesive, contractantul are obligatia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia, un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante in care va depune suma de 0, 5 % din pretul contractului. -Retinerea garantiei de buna executie se va face conform art.91 din HG 925/2006.Garantia de buna executie se va constitui la jumatate, in situatia daca ofertantul se incadreaza in categora IMM-urilor si face dovada in acest sens
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
BUGET LOCAL
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1.Declaratie pe propria raspundere privind neincadrarea in dispozitiile art.180 din OUG 34/2006, in conformitate cu Formularul nr. 4.In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular. Autoritatea contractanta va exclude din prezenta procedura de atribuire ofertantul care se incadreaza in prevederile art. 180 din OUG 34/2006. Declaratia referitoare la neincadrarea in prevederile art. 180 din OUG nr. 34/2006 va fi prezentata si de tertul sustinator al ofertantului, daca este cazul.
2.Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din O.U.G. 34/2006(Formularul nr.5).In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular. Autoritatea contractanta va exclude din prezenta procedura de atribuire ofertantul care se incadreaza in prevederile art. 181 din OUG 34/2006.Declaratia referitoare la neincadrarea in prevederile art. 181 lit. a), c1) si d)din OUG nr. 34/2006 va fi depusa si de tertul sustinator al ofertantului, daca este cazul.3.Certificat de atestare fiscala(persoane juridice/fizice)eliberat de organul de administrare fiscala al unitatii administrativ teritoriale de pe raza careia societatea isi are sediul social privind plata obligatiilor la bugetul de stat sau echivalent de unde sa rezulte obligatiile scadente in luna anterioara celei in care se prezinta oferta, in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.4.Certificat privind plata impozitelor si taxelor locale, de unde sa rezulte obligatiile scadente in luna anterioara celei in care se prezinta oferta, in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.5.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta, conform Ordinului presedintelui ANRMAP nr.314/2010(formular nr.6) In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte acest formular.6.Declaratie privind calitatea de participant la procedura -Formular nr.7.7.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art.69^1- conflictul de interese pentru ofertanti/ candidati ofertanti asociati/ subcontractanti/ terti sustinatori conform art.69^1 din OUG 34/2006.-formular 8..Persoanele cu functie de decizie in cadrul autoritatii contractante : -Primar George ScripcaruIsabella MarasescuMavrodin Valeria , Lidia Bulgarea , Claudia Radu , Georgeta Souca, Maria Bularca , Adina Corsatea-Anna Maria Godri , Anda Maria Zamora
Ramona MandreaDana Rotbasan
Vlad Enescu
Laura Negrutiu
Cristina Dica Cerinta 1Persoane juridice/fizice romane: - prezentarea certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului din care sa reiasa obiectul de activitate cod CAEN corespondent obiectului contractului de achizitie, in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertei; domeniul de activitate al ofertantului trebuie sa includa si domeniul aferent obiectului contractului.-prezentarea documentelor care atesta statutul de IMM, pentru a se beneficia de prevederile art. 16 din Legea nr. 346/2004 (daca este cazul ).In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente.Persoane juridice/fizice straine: - prezentarea de documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana juridica in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident. Documentele trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor, prezentate in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?, insotite de traducerea autorizata a acestora in limba romana. Incazul depunerii unei oferte comune, fiecare asociat are obligatia de a prezenta aceste documente.In etapa evaluarii ofertelor, Autoritatea Contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentul in original/copie legalizata.Cerinta nr. 2Societate autorizata ANCPI clasa I (conform Ord 107/2010/Ord 538/2001)Societate autorizata ANCPI clasa I (conform Ord 107/2010/Ord 538/2001) ? este autorizata sa execute lucrari din categoria D ? lucrari de complexitate.Solicitari minime pentru Clasa I 5 PFA, din care minimum 1 PFA categoria D.Modalitatea de indeplinireOfertantii persoane juridice/fizice din Romania vor depune in copie conform cu originalul atestatul emis de ANCPIOfertantii straini vor depune o declaratie pe proprie raspundere ca, in cazul in care se vor clasa pe locul I, vor prezenta/obtine acest atestat inainte de incheierea contractului.Cerinta nr. 3-Certificat de membru corporativ al Uniuniinationale a evaluatorilor din Romania UNEARModalitatea de indeplinireOfertantii persoane juridice/fizice din Romania vor depune in copie Certificat de membru corporativ. Ofertantii straini vor depune o declaratie pe proprie raspundere ca, in cazul in care se vor clasa pe locul I, vor prezenta/obtine acest atestat /echivalent inainte de incheierea acordului cadru
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea economica si financiara invocand sustinerea acordata de catre o alta persoana , atunci aceasta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui angajament ferm , incheiat in forma autentica , al persoanei respective , prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate.
Ofertantul trebuie sa faca dovada ca cifra de afaceri medie globala pe ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012) este de min. 1.800.000 lei fara TVA . Valorile vor fi exprimate in lei si euro la cursul leu/euro mediu comunicat de BNR pt anul respectiv: 2012:1 euro= 4, 4560 lei; 2010:1 euro=4, 2099 lei; 2011:1 euro=4, 2379 lei.Demonstrarea acestor cerinte se va face exclusiv de catre ofertant. Prin ofertant se intelege o persoana juridica sau o asociere de persoane juridice. Nu sunt asimilate ofertantului persoanele juridice care au calitatea de subcontractant. Daca o asociere de operatori economici depune o oferta sau o candidatura comuna, atunci situatia economica si financiara se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor membrilor asocierii.Conform art. 16, alin. 2 din Legea 346/2004 , IMM-urile beneficiaza de o reducere de 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri , de garantia de participare si de garantia de buna executie.Operatorul va depune ce documente considera in sustinerea indeplinirii cerintei.
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Persoana care asigura sustinerea financiara va prezenta angajament de sustinere financiara ;se completeaza formularul 19;Completare Formular 9.Operatorul va depune ce documente considera in sustinerea indeplinirii cerintei.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si profesionala invocand sustinerea acordata de catre o alta persoana , atunci aceasta are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza prin prezentarea unui angajament ferm , incheiat in forma autentica , al persoanei respective , prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice invocate.
1.informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontracteze(daca este cazul)
2.Ofertantul trebuie sa demonstreze o experienta similara, in specialitatile cadastru si evaluari , prin prezentarea de certificate/ documente , emise sau contrasemnate de o autoritate sau de catre clientul beneficiar din care sa rezulte prestarea de servicii DE CADASTRU de minim 1.400.000.lei lei fara TVA si prestarea de servicii de evaluare in cuantumde minim 400.000 lei fara TVA
3.-Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune de cel putin de urmatorul personal minim de specialitate :1.Minim 5 persoane cu studii superioare (ingineri) de geodezie/cadastru/topografie autorizati ANCPI din care: ? Autorizati categoria D - minim 1 ? Autorizati categoria A - minim 1 ? Autorizati categoriile B sau C - minim 3 ? Persoane fara studii superioare cu experienta in domeniul cadastrului de minim un an (sau cu studii superioare asimilati) - minim 4 ;
2.Persoane cu studii superioare juridice - minim 2 ;
3.Evaluatori autorizati UNEAR- minim 2; 4.Arhitecti cu drept de semnatura OAR-minim 3; 5.Arhitecti urbanisti cu drept de semnatura RUR minim 1;
6.Ingineri constructii civile - minim 3 :1? 2 structuristi ;1 inginer de instalatii.
4.Informatii referitoare la utilajele, instalatiile, echipamentele tehnice de care poate dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de servicii;
5.Declaratie privind efectivul mediu anual al personalului angajat si al cadrelor de conducere
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Persoana care asigura sustinerea tehnica si profesionala va prezenta angajament de sustinere financiara- se completeaza formularele 20, 21, 22, 23Completare Formular 14 si depunere acord de subcontractare, daca este cazul.Completarea Formularul 10.Prezentarea de certificate/ documente , emise sau contrasemnate de o autoritate sau de catre clientul beneficiar din care sa rezulte prestarea de servicii de cadastru de minim 1.400.000.lei lei fara TVA si prestarea de servicii de evaluare in cuantumde minim 400.000 lei fara TVACompletare formular 12 din sectiunea Formulare .Se prezinta copii ale documentelor de absolvire si/sau specializare/ atestare/ autorizare in domeniile impuse (PENTRU personal minim de specialitate necesar pentru indeplinirea contractului)si se vor prezenta CV-uri ale personalului minim de specialitate. In cazul depunerii unei oferte comune, cerintele minime se demonstreaza prin luarea in considerare a resurselor tuturor asociatilorCompletare formular 13 din sectiunea formulare .Completare Formular 11
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 18.06.2013 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
19.06.2013 16:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 20.06.2013 10:00
Locul: Primaria Municipiului Brasov, B-dul Eroilor nr. 8 , sala de consiliu
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Membri comisiei de evaluare, reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor si observatorii CVAP, daca este cazul
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Fonduri bugetare
VI.3) Alte informatii
Atunci cand doua sau mai multe oferte au acelasi pret si sunt clasate pe acelasi loc, in vederea departajarii acestora, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita noi propuneri financiare acestora, fara afectarea ofertantilor aflati pe pozitii mai bune. Ofertantul are dreptul de a prezenta initial doar o declaratie pe propria raspundere, semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare astfel cum au fost solicitate in documentatia de atribuire (Formularul 58 + Anexa). Declaratia va fi insotita de o anexa in care ofertantul trebuie sa mentioneze succint, dar precis, modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte- inclusiv, daca au fost solicitate, diverse valori, cantitati sau altele asemenea - conform art.11 alin.(4) din HG 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. ATENTIE! - Ofertantul care uzeaza de declaratia pe propria raspundere conform art.11 alin. (4) din HG 925/2006, are obligatia de a prezenta/completa certificatele/documentele edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintelor de calificare, atunci cand primeste din partea autoritatii contractante o solicitare in acest sens, in termenul prevazut in respectiva solicitare. Criteriul de atribuire care se va utiliza in atribuirea contractelor subsecvente este pretul cel mai scazut/lucrare. Pentru deschiderea fisierelor postate in seap cu semnatura electronica, utilizati programul shellSAFE Verify - Utilitar gratuit cu care se poate verifica semnatura electronica si permite vizualizare documente semnate electronic. Pentru descarcarea utilitarului accesati: http: //www.certsign.ro/certsign/produse/siguranta -documentelor/shellsafe-verify. Documentele care compun oferta trebuie sa fie indosariate, lizibile, numerotate, semnate si stampilate si vor contine in mod obligatoriu un opis pentru fiecare dosar, in care se va mentiona cu exactitate la ce pagina se regaseste fiecare document .
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
10 ZILE INCEPAND CU ZIUA URMATOARE LUARII LA CUNOSTINTA DESPRE UN ACT AL AUTORITATII CONTRACTANTE CONSIDERAT NELEGAL
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Biroul Contencios al Primariei Municipiului Brasov
Adresa postala: B-dul Eroilor nr.8, Localitatea: Brasov, ,Cod postal: 500007, Romania, Tel. +40 268416550, Email: [email protected], Fax: +40 268473001
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
26.04.2013 14:52
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer