Licitatie Publica - SERVICII DE ELABORARE A ACTIVITATILOR SPECIFICE DE REGLEMENTARE CUPRINSE IN PROGRAMUL NR. 13/2011 PRIVIND ELABORAREA DE REGLEMENTARI TEHNICE SI ACTIVITATI SPECIFICE DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL PERFORMANTA ENERGETICA A CLADIRILOR
Anunt de participare numarul 136115/30.05.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
Adresa postala: Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Punct(e) de contact: Adina Golache, Tel. +40 0372111409, In atentia: Bogdan Raileanu, Email: [email protected], Fax: +40 0372111445, Adresa internet (URL): www.mdrl.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
SERVICII DE ELABORARE A ACTIVITATILOR SPECIFICE DE REGLEMENTARE CUPRINSE IN PROGRAMUL NR. 13/2011 PRIVIND ELABORAREA DE REGLEMENTARI TEHNICE SI ACTIVITATI SPECIFICE DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL PERFORMANTA ENERGETICA A CLADIRILOR
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
8 - Servicii de cercetare si de dezvoltare
Locul principal de prestare: Sediul prestatorului, precum si intreg teritoriul Romaniei
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Servicii de elaborare a activitatilor specifice de reglementare cuprinse in Programul nr. 13/2011 privind elaborarea de reglementari tehnice si activitati specifice de reglementare in domeniul performanta energetica a cladirilor.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
73000000-2 - Servicii de cercetare si de dezvoltare si servicii conexe de consultanta (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Da
Trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Servicii de elaboarare a activitatilor specifice de reglementare cuprinse in Programul nr. 13/2011 privind elaborarea de reglementari tehnice si activitati specifice de reglementare in domeniul performanta energetica a cladirilor.
LOT 1: Materiale locale traditionale, prelucrate industrial, utilizate ca produse termoizolante ecologice pentru reabilitarea termoenergetica a cladirilor. Caracteristici, performante, tehnologii, solutii constructive si utilizari preconizate, valoarea estimata fara TVA: 132.943LOT 2: Cercetare referitoare la cadrul metodologic de calcul al nivelurilor de cost optim al cerintelor minime de performanta energetica pentru cladiri si elementele de anvelopa ale acestora, valoarea estimata fara TVA: 48.262LOT 3: Cercetare pentru identificarea si definirea cerintelor privind proiectarea/renovarea majora a cladirilor pentru realizarea de ?cladiri al caror consum de energie este aproape egal cu zero valoarea estimata fara TVA: 154.139LOT 4: Studiul unor variante pe baza calculului de transfer de masa in regim dinamic si a analizei campului de temperatura a unor detalii constructive, pentru determinarea solutiei alternative de termoizolare suplimentara a anvelopei cladirilor la fata interioara in conditiile climatice din Romania, valoarea estimata fara TVA: 102.759
Valoarea estimata fara TVA: 438, 103RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
18 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare: lotul 1-2.659 RON, lotul 2-965, lotul 3- 3.083 RON, lotul 4- 2.055 RON.Perioada de valabilitate 90 zile calendaristice incepand cu termenul limita de primire a ofertelor.Modul de constituire a garantiei de participare: in conformitate cu art 86 si 87 din H.G.925/2006.In cazul constituirii prin Scrisoare de garantie bancara?completare Formularul nr.12.In conformitate cu prevederile art.278^1 alin.(1), lit.a) din OUG 34/2006 cu modificari si completari, in cazul depunerii unei contestatii, daca CNSC respinge contestatia ca nefondata, autoritatea contractanta va retine lot1-1329, lotul 3-1541, lotul 4-1027 ron.Date pentru constituirea garantiei de participare: Trezoreria Municipiului Bucuresti R03TREZ7005005XXX004475, CUI 26369185. In orice situatie, dovada constituirii garantiei de participare trebuie sa fie prezentata cel mai tarziu la data si ora stabilite pentru deschiderea ofertelor.Garantia de participare se va restitui in conformitate cu art.88 din H.G. 925/2006.Perioada de valabilitate a garantiei pentru participare: 90 zile calendaristice incepand cu data limita pentru depunerea ofertelorModul de constituire a garantiei de participare: Garantia de participare se va constitui in conformitate cu art 86 si 87 din H.G. nr. 925/2006: Cuantumul garantiei de buna executie exprimata procentual este de 5 % din valoarea contractului fara TVA, conform prevederilor contractului.Se constituie, in conditiile art. 90 din H.G. nr. 925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, printr-un instrument de garantare emis de o societate bancara sau de o societate de asigurari, document care devine anexa la contract. (Formular 13) Se recomanda ca scrisoarea de garantie bancara sa fie eliberata de o banca din Romania sau, dupa caz, de o banca din strainatate, care are corespondent o banca din Romania.Restituirea garantiei de buna executie se va face conform H.G. 925/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Venituri proprii
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.Acord de asociere ? completarea unui formular (formularul 8 )
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1Declaratie privind eligibilitatea in conformitate cu art. 180 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare - Formular 1 in original2.Declaratia privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare - Formular 1A in original3.Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta - Formular 1B ? in original4.Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 691 din O.U.G. nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare - Formular 1C in originalPersoanele cu rol de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt: -Cristian PETRESCU ?Ministru;
-Razvan Murgeanu ? secretar de stat;
-Eugen Curteanu ? secretar de stat;
-Gheorghe Nastasia - Secretar General;
-Mihai Calota ? Director General ? Directia Generala Juridica;
-Alina Dinca ? Director General - Directia Generala Economica si Administrativ;
-Bogdan Raileanu ? Director General Directia Generala Achizitii Publice;
-Cristian Paul Stamatiade ? Director - Directia Tehnica in Constructii;
-Clara Stama ? sef serviciu - Directia Tehnica in Constructii;Formularul 1C se va completa si de subcontractanti, daca este cazul5.Declaratie privind calitatea de participant la procedura - Formular 2 in original
6.Se vor prezenta certificate conform art.181 OUG 34/2006- Certificatul privind impozitele si taxele locale eliberat de Directia de impozite si taxe locale, care sa prezinte situatiaobligatiilor exigibile in luna anterioara lunii in care se depun ofertele;
-Certificatul de atestare fiscala eliberat de Administratia Finantelor Publice pentru obligatiile de plata catre buget, care sa prezinte situatia obligatiilor exigibile in luna anterioara lunii in care se depun ofertele.Certificatele se vor prezenta in original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul.
Persoanele juridice straine trebuie sa prezinte documente edificatoare pentru dovedirea eligibilitatii in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta. Pentru ofertantii nerezidenti se vor aplica prevederile art. 181 din O.U.G. nr. 34/2006 aprobata cu modificarile si completarile ulterioare. Documentele vor fi prezentate in original sau copie conform cu originalul, insotite de traducerea autorizata in limba romana. -Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului cu cel mult 30 de zile inainte de data depunerii ofertelor, din care sa rezulte ca domeniul de activitate al ofertantului corespunde obiectului procedurii. Certificatul se va prezenta in original / copie legalizata / copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.Din certificat trebuie sa rezulte faptul ca nu sunt inscrise mentiuni cu privire la aplicarea Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei sau ca societatea se afla in incapacitate de plata.In cazul in care operatorul economic, clasat pe primul loc, in urma evaluarii, a depus certificatul constatator in copie conform cu originalul, autoritatea contractanta are dreptul de a solicita acestuia, inainte de incheierea contractului de achizitie publica, depunerea documentului in original sau in copie legalizata.Pentru persoane fizice/juridice straine: Se vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare ca persoane fizice sau juridice, in conformitate cu prevederile legale din tara in care ofertantul este rezident, in original sau copie conform cu originalul, insotite de traducerea autorizata in limba romana.Documentele trebuie sa fie valabile la data depunerii ofertelor si sa ateste faptul ca ofertantul apartine categoriei profesionale impuse de indeplinirea contractului/in domeniile de activitate ale ofertantului sunt cuprinse activitati necesare in vederea indeplinirii contractului(In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte aceste documente)
-Alte autorizari: Ofertantul va prezenta in copie certificata pentru conformitate cu originalul documente care dovedesc atestarea capacitatii de a desfasura activitati de cercetare-dezvoltare si inovare, respectiv acreditarea ca unitati si institutii componente ale sistemului de cercetare-dezvoltare de interes national (in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, cu modificarile si completarile ulterioare).
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Fisa centralizatoare a situatiei economico-financiare a ofertantului-Fisa de informatii generale.Declararea cifrei de afaceri medie globala pe ultimii 3 ani.
Cerinta minima: cifra de afaceri medie globala pe ultimii 3 ani trebuie sa fie de:
minim 130.000 lei lotul 1, minim 48.000 lei lotul 2, minim 150.000 lei lotul 3, minim 100.000 lei lotul 4.Valorile vor fi exprimate in lei si euro, la cursul lei/alta valuta mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv. Ofertantii care trebuie sa efectueze conversia altor monede decat Euro sau Lei vor utiliza ratele de schimb medii anuale stabilite de catre Banca Nationala a tarii respective in care s-a facut inregistrarea si va specifica ratele utilizate in oferta depusa.In cazul ofertelor individuale (depuse de un singur operator economic) se va lua in considerare cifra de afaceri medie anuala a acestuia pentru cei3 ani de referinta indicati.In cazul ofertelor comune se va lua in calcul cifra de afaceri medie anuala a asocierii respective.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinte minime echipa: Lotul 1: avand in vedere specificul contractului se solicita ca echipa sa fie formata obligatoriu din cercetatori stiintifici atestati, / cadre didactice universitare / specialisti din laboratoare acreditate / autorizate, avand specializare in domeniile arhitectura / constructii civile, industriale si agricole / instalatii pentru constructii si o experienta in domeniu de minim 3 ani.
Cerinte minime echipa: Loturile 2, 3 si 4: avand in vedere specificul contractului se solicita ca echipa sa fie formata obligatoriu din cercetatori stiintifici atestati, / cadre didactice universitare, avand specializare in domeniile arhitectura / constructii civile, industriale si agricole /instalatii pentru constructii si o experienta in domeniu de minim 3 ani.
Fise de experienta similara, pentru contracte al caror obiect a fost servicii de elaborare de reglementari tehnice sau activitati de cercetare.
entru fiecare lot se vor prezenta maxim 3 contracte de cercetare/proiectare/elaborare de reglementari tehnice cu tematica in domeniul eficientei energetice in cladiri, a caror valoare cumulata sa fie cel putin egala cu valoarea estimata a contractului pe lotul respectiv.
Fisele de exp similara vor fi insotite de copii dupa elemente relevante ale contractelor (denumirea contractului, partile contractactului, valoarea contractului, durata contractului).Ofertantii care prezinta contracte incheiate in alta moneda decat lei sau euro au obligatia sa faca conversia in moneda lei si euro, la cursul lei/alta valuta mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv
Informatii privind subcontractantii: Conform art. 69?1 din OUG 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, subcontractantii vor completa declaratie pe proprie raspundere
Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pentru indeplinirea contractului.
1.Prezentarea Listei expertilor propusi de ofertant pentru elaborarea lucrarii, cu indicarea coordonatorului pentru elaborarea reglementarii tehnice.2.CV-urile expertilor propusi pentru elaborarea lucrarii incluzand calificarile si experienta profesionala a acestora. Lista acestora si formatul CV-ului trebuie sa fie depuse in formatul standard indicat.
Expertii propusi de ofertant pentru elaborarea reglementarii tehnice vor mentiona in CV-ul lor si referintele de identificare ale proiectelor/contractelor la care au participat, indicand domeniul, titlul, anul etc., si vor descrie detaliat pozitia detinuta, contributia efectiva si rezultatele activitatii desfasurate.In situatia in care unul dintre expertii cheie propusi sau coordonatorul proiectului nu indeplineste toate cerintele minime oferta se respinge.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
30%
Descriere: detaliat in caietul de sarcini anexat
2.
oferta tehnica
70%
Descriere: detaliat in caietul de sarcini anexat
Punctaj maxim componenta tehnica: 70
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 11.07.2012 14:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
17.07.2012 10:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 18.07.2012 14:00
Locul: Sediul Mninisterului Dezvoltarii Regionale si Turismului, str.Apolodor, nr.17, latura Nord, Sector 5
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Personale autorizate ale operatorilor economici insotite de copie dupa cartea de identitate
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
Modificarea si retragerea ofertei nu este permisa dupa data si ora limita pentru depunerea ofertelor, data precizata conform anuntului de participare.Conditii pentru participantii la sedinta de deschidere: imputernicire scrisa din partea reprezentantului legal al ofertantului, copie act identitate.Neindeplinirea oricarei cerinte din documentatia de atribuire, constituie motiv pentru respingerea ofertei ca inacceptabila, respectiv neconforma.Pentru ca autoritatea contractanta sa asigure garantarea protejarii acelor informatii pe care ofertantul le precizeaza ca fiind confidentiale, in ceea ce priveste secretul comercial si protejarea intelectuala, ofertantul va preciza care din elementele care compun oferta sunt considerate confidentiale.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Directia Generala Juridica, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
Adresa postala: Str. Apolodor nr. 17, latura Nord, Sector 5, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Tel. +40 372111473, Fax: +40 372111445, Adresa internet (URL): www.mdrt.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
29.05.2012 14:18