Licitatie Publica - Sprijin pentru AM POS Mediu in vederea completarii portofoliului de proiecte finantate prin Axa Prioritara 3 a POS Mediu, pentru 7 aplicatii
Anunt de participare numarul 141723/30.01.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Mediului si Padurilor
Adresa postala: Calea Serban Voda nr. 30-32, sector 4, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 040212, Romania, Punct(e) de contact: Lucian MIHAI, Tel. +40 213006250, In atentia: Lucian MIHAI, Email: [email protected], Fax: +40 0213160778, Adresa internet (URL): www.posmediu.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Mediu
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Sprijin pentru AM POS Mediu in vederea completarii portofoliului de proiecte finantate prin Axa Prioritara 3 a POS Mediu, pentru 7 aplicatii
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
11 - Servicii de consultanta in management si servicii conexe
Locul principal de prestare: Romania
Codul NUTS: RO - ROMANIA
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Activitatea 1 - Elaborarea a 7 Aplicatii de finantare si a tuturor studiilor/documentelor suport (Studiu de Fezabilitate, Analiza Economico- Financiara, Analiza Institutionala, Evaluarea Impactului asupra Mediului, avize, acorduri, etc.) necesare pentru finantarea investitiilor propuse de catre Autoritatile locale in conformitate cu anexa 2Activitatea 2 - Pregatirea documentatiilor de atribuire a contractelor de achizitii publice corespunzatoare celor 7 proiecte , Prestatorul avind urmatoarele obligatii: - verificarea corelarii Cererii de Finantare cu Studiul de Fezabilitate;
- verificarea Cererii de Finantare/Studiu de Fezabilitate cu documentatia de atribuire;Activitatea 3 - Sesiuni de instruire (7x 3zile), aprox 20 cursanti /sesiune
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
79421200-3 - Servicii de elaborare de proiecte, altele decat pentru lucrarile de constructie (Rev.2)
71314300-5-Servicii de consultanta in eficienta energetica (Rev.2)
71318000-0-Servicii de consiliere si de consultanta in inginerie (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Activitatea 1 - Elaborarea a 7 Aplicatii de finantare si a tuturor studiilor/documentelor suport (Studiu de Fezabilitate, Analiza Economico- Financiara, Analiza Institutionala, Evaluarea Impactului asupra Mediului, avize, acorduri, etc.) necesare pentru finantarea investitiilor propuse de catre Autoritatile locale in conformitate cu anexa 2Activitatea 2 - Pregatirea documentatiilor de atribuire a contractelor de achizitii publice corespunzatoare celor 7 proiecte , Prestatorul avind urmatoarele obligatii: - verificarea corelarii Cererii de Finantare cu Studiul de Fezabilitate;
- verificarea Cererii de Finantare/Studiu de Fezabilitate cu documentatia de atribuire;Activitatea 3 - Sesiuni de instruire (7x 3zile), aprox 20 cursanti /sesiune
Valoarea estimata fara TVA: 5, 305, 989RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
14 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantie participare 24.000Euro/106.080Lei.Data pentru care se determina echivalenta leu/Euro: 07.01.2013; 1 Euro=4, 42Lei.Perioada de valabilitate: 90 de zile de la termenul limita de primire a ofertelor.Se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada solicitata sau ordin de plata in contul AC numarul RO80TREZ700500138X002145 deschis la DTCMB; Dovada constituirii: prezentata in ORIGINAL la sediul autoritatii contractante, inainte de termenul limita de primire a ofertelor;sa faca referire expresa la procedura organizata de Autoritatea Contractanta;sa contina in clar denumirea autoritatii contractante;sa contina valoarea garantiei care sa corespunda sumei fixe solicitate prin documentatia de atribuire;sa aiba inscrisa valabilitatea pentru care a fost constituita, care trebuie sa corespunda cu cea inscrisa in documentatie;sa contina parafa lizibila a bancii emitente si/sau semnatura autorizata;sa fie emisa pentru operatorul economic (asocierea de operatori economici) care a depus oferta.Garantia trebuie sa fie irevocabila.Instrumentul de garantare trebuie sa prevada daca plata garantiei se va executa: conditionat, respectiv dupa constatarea culpei persoanei garantate, in conformitate cu contractul garantat sau neconditionat, respectiv la prima cerere a beneficiarului, pe baza declaratiei acestuia cu privire la culpa persoanei garantate.Neprezentarea garantiei de participare, respectand cerintele de mai sus conduce la respingerea ofertei.In cazul in care ofertantul se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, acesta beneficiaza de reducerea cu 50% a garantiei de participare si de buna executie. Se va retine contestatorului caruia i-a fost respinsa contestatia, ca nefondata de catre CNSC, suma calculata conform prevederilor art. 278(1) din OUG nr. 34/2006. Garantie buna executie de 5% din pretul fara TVA al contractului (2, 5% pentru ofertantii din categoria IMM, in conditiile legale);Se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada solicitata.Perioada de valabilitate a garantiei de buna executie a contractului este cel putin egala cu durata contractului.Scrisoarea de garantie de buna executie trebuie prezentata in original, sa contina in clar denumirea autoritatii contractante in favoarea careia s-a constituit, sa aiba inscrisa valabilitatea pentru care a fost constituita (cel putin egala cu durata contractului), sa contina parafa lizibila a institutiei emitente si / sau semnatura autorizata.Garantia de buna executie a contractului trebuie constituita in termen de maxim 5 zile lucratoare, de la data semnarii contractului de catre ambele parti, sub sanctiunea anularii acestuia.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Sursa de finantare provine de la Bugetul de Stat, urmand ca 90% din totalul cheltuielilor eligibile sa fie rambursate din FEDR prin Axa Prioritara 6 ?Asistenta Tehnica? din POS Mediu
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cifra medie de afaceri a candidatului (individual sau asociere de operatori economici) care vizeaza activitatea din cel mult ultimii 3 ani (2010, 2011, 2012) sa fie echivalentul a cel putin 2.000.000 de Euro. Sunt lasate la latitudinea operatorului economic documentele care vor fi prezentate in sustinerea indeplinirii acestei cerinte. Prezentarea Fisei de informatii generale
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Prezentarea Fisei de informatii generale completata in conformitate cu Formularul nr. 6. Cursul valutar la care se va calcula cifra de afaceri medie anuala pe ultimii trei ani trebuie sa fie calculat la cursul valutar al Bancii Nationale Romane.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Experienta relevanta in contracte de servicii de consultanta /asistenta tehnica /expertiza de specialitate privind a) elaborarea aplicatiilor de finantare; b) elaborarea studiilor de fezabilitate; c) elaborarea documentatiilor de atribuire demonstrata prin prezentarea a maxim 2 (doua) contracte prestate in ultimii 3 (trei) ani, care, cumulat, sa confirme desfasurarea celor 3 activitati si a caror valoare insumata /cumulata este de minim 1.000.000 de Euro. Demonstrarea experientei similare se va face prin prezentarea de certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar. In cazul in care beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/confirmari din partea acestuia, demonstrarea prestarilor de servicii se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic
Declaratie privind lista principalelor prestari de servicii similare in ultimii 3 ani
Lista cu expertii principali implicati in derularea proiectului si precizarea specializarilor acestora completata in conformitate cu Formularul nr. 21, insotita de CV-uri completate in conformitate cu Formularul nr. 20, din care sa rezulte ca ofertantul dispune de personal specializat, dupa cum urmeaza: - Team leader / Manager de proiect - 4 experti tehnici/ tehnologi - 2 experti parte electrica - 1 expert parte de automatizare - 2 experti parte de constructii - 1 expert parte de arhitectura - 3 experti topo /geo - 1 expert institutional- diploma domeniu economic sau / si juridic, tehnic - 1 expert juridic sau/ si avocat sau/si cabinet avocatura - 2 experti mediu - 2 experti A.C.B. (analiza cost beneficiu) - 2 experti achizitii publice - alti experti considerati necesari de catre Prestator, pot fi propusi in oferta, suplimentar fata de cei 21 de experti mai sus mentionati.
Team leader-ul / Managerul de proiect propus va respecta minimal urmatoarele cerinte: -Diploma de studii superioare recunoscuta de catre o autoritate nationala/internationala;
-Recunoasterea profesionala a competentelor in ocupatia de manager de proiect/team leader demonstrata prin certificari profesionale nationale sau internationale ( ex. COR 2191, PMP, PRINCE, IPMA sau similar);
-Experienta de Manager de proiect/ Team leader in cel putin un contract.
Experti tehnici/tehnologi (4 persoane) - Diploma de studii superioare in domeniul termoenergetic recunoscuta de o autoritate nationala/internationala; - Experienta generala (minim 5 ani vechime in munca) - Experienta specifica in domeniul pentru care sunt propusi demonstrata prin participarea in cel putin un contract in care s-au realizat documentatii de proiectare pentru sisteme de alimentare cu energie termica.
Experti financiar/ACB (2 persoane) - Diploma de studii superioare in domeniul economic, recunoscuta de o autoritate nationala/internationala; - Experienta generala (minim 5 ani vechime in munca) - Experienta anterioara demonstrata prin participarea /efectuarea a cel putin o analiza cost beneficiu pentru proiecte de investitii
Expert institutional (1 persoana) - Diploma de studii superioare in domeniul economic/juridic/tehnic, recunoscuta de o autoritate nationala/internationala; - Experienta generala (minim 5 ani vechime in munca) - Experienta anterioara demonstrata prin participarea /efectuarea a cel putin o analiza institutionala
Experti juridici/avocati/cabinet avocatura (1 persoana) - Diploma de studii superioare in domeniul juridic, recunoscuta de o autoritate nationala/internationala; - Experienta generala (minim 5 ani vechime in munca)
Experti de mediu (2 persoane) - Diploma de studii superioare, recunoscuta de o autoritate nationala /internationala; - Experienta generala (minim 3 ani vechime in munca) - Experienta anterioara demonstrata prin efectuarea a cel putin o lucrare de evaluare a impactului proiectelor de investitii asupra mediului
Experti achizitii publice (2 persoane) - Diploma de studii superioare, recunoscuta de o autoritate nationala/internationala; - Experienta generala (minim 5 ani vechime in munca) - Experienta anterioara demonstrata prin elaborarea a cel putin o documentatie de atribuire pentru contracte de proiectare si lucrari sau pentru contracte de lucrari
Alti experti (parte electrica, automatizare, constructii, arhitectura, geo, topo) (9 persoane) - Diploma de studii superioare in domeniul solicitat, recunoscuta de o autoritate nationala/internationala - Experienta generala minim 5 ani vechime in munca - Experienta specifica in domeniul pentru care sunt propusi demonstrata prin participarea in cel putin un contract in care s-au realizat documentatii de proiectare
Informatii privind sub-contractantii /asociatii Ofertantul, in cazul in care este format dintr-o asociere la care participa mai multi operatori economici, va semna o declaratie prin care se obliga ca in cazul in care oferta sa este declarata castigatoare va legaliza asocierea, iar contractul de asociere legalizat va fi prezentat Autoritatii Contractante, inainte de data semnarii contractului. Subcontractantii vor completa obligatoriu Declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69¹ din O.U.G. 34/2006.
Declaratiile de disponibilitate ale expertilor
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Completarea formularului nr. 8 Convertirea in euro, pentru ofertantii romani si straini se va realiza la cursul mediu stabilit de Banca Nationala Romana pentru anul semnarii contractului. Pentru anul in curs: transformarea in Euro, se va face fie la cursul mediu lunar comunicat de BNR din luna semnarii contractului, fie la cursul BNR din ziua publicarii anuntului de participare la licitatie.Completarea formularului nr. 7Completarea formularelor nr. 20 si 21Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Dovada indeplinirii criteriilor de mai sus se va realiza prin CV si copii dupa actele de studii, respectiv orice alte documente relevante in demonstrarea indeplinirii criteriilor. De asemenea, expertii ce vor fi implicati in derularea contractului vor semna Declaratiile de disponibilitate in conformitate cu Formularul nr. 22.Completarea formularelor 9, 10 si 11Completarea formularului nr. 22
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da
Alte publicari anterioare
Numarul anuntului in JO: 2012/S212-350382din03.11.2012
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 12.03.2013 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
14.03.2013 16:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
Moneda in care se transmite oferta de pret: RON
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 03.04.2013 18:00
Locul: In SEAP
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: nu
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Sursa de finantare provine de la Bugetul de Stat, urmand ca 90% din totalul cheltuielilor eligibile sa fie rambursate din FEDR prin Axa Prioritara 6 ?Asistenta Tehnica? din POS Mediu
Tip de finantare: Program / ProiectProgram / Proiect: Programul Operational Sectorial de Mediu - POS Mediu
VI.3) Alte informatii
Modul de departajare a ofertelor clasate pe primul loc cu punctaje/preturi egale: autoritatea contractanta va solicita clarificari prin intermediul S.E.A.P., in vederea incarcarii electronice de catre operatorii economici de documente care contin noi preturi. Documentatia de atribuire poate fi descarcata din SEAP la linkul www.e-licitatie.ro.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Serviciul Asistenta Tehnica, Directia Asistenta Tehnica, AM POS Mediu
Adresa postala: Calea Serban Voda nr. 30-32, sector 4, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 040212, Romania, Tel. +40 213006250, Fax: +40 213160778, Adresa internet (URL): www.posmediu.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
29.01.2013 09:23