Licitatie Publica - Sprijin pentru IMM-urile romanesti din sectoarele selectate in vederea alinierii cu Directivele UE privind securitatea muncii, calitatea si siguranta produselor si protectia mediului
Anunt de participare numarul 63877/17.09.2008
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor
Adresa postala: Str. Apolodor nr.17, latura Nord, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Punct(e) de contact: Directia Asistenta Tehnica, Tel.+40372111314, In atentia: Alina Dragsan, Email: [email protected], Fax: +40372 111 376, Adresa internet (URL): www.mdlpl.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), MDLPL
Adresa postala: Bd, Libertatii nr. 12, Sector 4, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 040129, Romania, Punct(e) de contact: Directia Asistenta Tehnica, Tel.+40372111314, In atentia: Alina Dragsan, Fax: +40372 111 376, Adresa internet (URL): www.e-licitatie.ro, www.mdlpl.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Sprijin pentru IMM-urile romanesti din sectoarele selectate in vederea alinierii cu Directivele UE privind securitatea muncii, calitatea si siguranta produselor si protectia mediului
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
11 - Servicii de consultanta pentru afaceri si management si servicii conexe
Locul principal de prestare: Baza de operare a proiectului va fi in Bucuresti
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Scopul proiectuluiesteintarirea competitivitatii IMM-urilor din Romania pe piata UE prin intermediul alinierii la standardele UE in ceea ce priveste protectia mediului, calitatea produselor si siguranta la locul de munca.Serviciile prestate vor asigura urmatoarele: - Identificarea si selectareadirectivelordin domeniul protectiei mediului, calitatii produselor si sigurantei la locul de munca care vor fi implementatesi a IMM-urilor dinurmatoarele sectoare: procesarea lemnului-mobila, electronica-electrotehnica si industria textila;
- Metodologiade evaluare elaborata, planurile de aliniere dezvoltate;
- Evaluarea IMM-urilor romanesti din sectoarele selectate din punct de vedere al indepliniriicerintelor directivelor UE in domeniile: protectia mediului, calitatea produselor si siguranta la locul de munca;
- Cresterea vizibilitatii printre IMM-urile romanesti care isi desfasoara activitatea in sectoarele selectate in ceea priveste directivele UEselectate prin: diseminarea de fluturasi, brosuri, sustinerea de seminarii si prezentari, chestionare diseminate;
- Implementarea rezultatelor evaluarii;
- Instruire pentru managerii IMM-urilor din sectoarele selectate si institutiile partenere reprezentative(elaborarea necesarului de instruire, evaluarea instruirii );
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
73220000-0 - Servicii de consultanta in dezvoltare (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Da
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Conform documentatiei de atribuire
Valoarea estimata fara TVA: 3, 000, 000EUR
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului sau termenul pentru finalizare
12 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice i garantii solicitate
Garantia participare sub forma Scrisorii de garantie bancara in original, pt 20.000 EUR. In cazul ofertantilor IMM, cuantumul garantiei se reduce cu 50%.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Contractul este finantat din fonduri comunitare, prin Programul National PHARE 2006, componenta Sprijin pentru Industria Orizontala.
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Ofertantii se pot asocia in conditiile prevazute in Fisa de Date a Achizitiei
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Incadrarea ofertantului in situatiile prevazute la art. 180 si art. 181 din OUG nr. 34/2006 atrage excluderea ofertantului din procedura pentru atribuirea contractului.
Ofertantul nu are dreptul, in cadrul acestei proceduri: a) sa participe la doua sau mai multe asocieri de operatori economici; b) sa depuna candidatura/oferta individuala si o alta candidatura/oferta comuna; c) sa depuna oferta individuala si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte;d) Intreprinderile afiliate au dreptul de a participa in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire, dar numai in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta.
Existenta unei forme de inregistrare si/sau atestare / apartenenta din punct de vedere profesional.
Autoritatea contractanta are obligatia de a exclude din procedura aplicata orice ofertant care in ultimii 5 ani, a fost condamnat prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru participare la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru frauda si/sau pentru spalare de bani.
Autoritatea contractanta are dreptul de a solicita ofertantilor sa prezinte documente edificatoare care sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica sau juridica, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Media cifrei de afaceri a ofertantului pe ultimii 3 ani (2005, 2006, 2007) trebuie sa fie de minimum 500.000 euro. In cazul unei asocieri de operatori economici cerinta se va considera indeplinita in mod cumulativ.Rezultatul net anual al exercitiului pentru ofertant, conform bilantului (in cazul ofertantilor individuali) sau media anuala a rezultatului net anual al exercitiului pentru ofertant, conform bilanturilor fiecarui asociat (in cazul asocierilor de operatori economici) pentru fiecare din ultimii 2 ani (2006, 2007) trebuie sa fie pozitiv (i.e.profit net).
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
Minim500.000 euroIn cazul ofertantilor care se incadreaza in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, cuantumul cifrei de afaceri minime solicitate este redus cu 50%.Pozitiv
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1. Personalul angajat (individual sau asociere) pe ultimii 3 ani (2005, 2006, 2007) trebuie sa fie de minim 20 persoane.2. Ofertantul (operator economic sau membrii grupului de operatori economici impreuna) au finalizat in ultimii 5 ani cel putin 1 proiect in domeniul armonizarii cu Directivele UE privind acquis-ul comunitar orizontal, in domeniul asistentei tehnice pentru care participarea ofertantului a fost de minimum 200.000 Euro.3. Pentru personalul responsabil cu prestarea serviciilor - Lider de echipa, Expert in aquis orizontal, Expert in training acquis orizontal, Grup de 4 experti (experti cheie/principali) se cere indeplinirea conditiilor minime reliefate in Capitolul 6.1.1 "Experti principali".
Nivel(uri) specific(e) minim(e) necesar(e)
1.Minim 20 persoane.2.Minim 1 proiect pt care participarea ofertantului min 200.000 Euro.3.Experti cheie conditii min: a)Lider de echipa: -master Econ./Admin Afaceri/Inginerie/Juridic sau echivalent;cunostinte bune engleza;operare PC;
-Min 10 ani experienta practica sector IMM/organiz suport pt IMM din UE 25 (ex.: politici, masuri de asistenta, cooperare, internationalizare);min 5 ani exp profesionala evaluare programe, studii fezabilitate, instruire (incl evaluare nevoi training) si armonizare acquis industrial;
-Sef Proiect min 1 proiect cu mai mult 10 experti; Sef Proiect min 2 proiecte: investitii si/sau intarire capacitate institutionala IMM, Acquis Industrial, promovare exporturi; experienta relevanta min 2 sectoare proiect.b)Expert aquis orizontal: -licenta Econ/Inginerie/Mediu/Juridic sau echivalent;cunostinte bune engleza;operare PC;
-min 10 ani experienta profesionala sector IMM/organiz suport pt IMM; min 2 proiecte sectoarele proiectului;
-min 3 ani experienta acquis orizontal pt protectia mediului si siguranta la locul de munca.c)Expert training aquis orizontal-licenta Econ/Inginerie/Mediu/Social sau echivalent;cunostintebune engleza;operare PC;
-min 5 ani experienta profesionala sector IMM/organiz suport pt IMM; min 2 proiecte specializare training, finalizate pana la deschidere oferte;
-cunostinte analiza nevoi instruire, dezvoltare si implementare programe instruire; min 3 ani experienta furnizare training in sectoare proiect, sau departamente de asigurare calitatii din companii UE 25, sau organiz/autoritati responsabile cu verif respectare legislatie in sectorul specific.d)Grup 4 experti sectoriali-licenta Econ/Inginerie sau echivalent;cunostintebune engleza;operare PC;
-min 10 ani experienta profesionala in sector IMM/organiz suport pt IMM; min 2 proiecte sectoarele proiectului, fiecare expert pe sector propus;
-min 5 ani experienta profesionala reglementari UE pt calitate si siguranta produse pe fiecare sector al proiect.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Da
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Rationament
20%
Descriere:
2.
Strategia de abordare
20%
Descriere:
3.
Graficul implementarii
20%
Descriere:
4.
Oferta financiara
40%
Descriere:
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
RO2006/018-147.02.02.01
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 30.10.2008 13:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
30.10.2008 16:00
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 31.10.2008 10:00
Locul: MDLPL, Blvd. Libertatii nr.12, sector 4, Bucuresti, Et. 4
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentanti ai ofertantilor, pe baza prezentarii unei imputerniciri scrise si a unui act de identitate, cu fotografie, al persoanei imputernicite
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Proiectul este finantat prin programul national Phare 2006 pentru Romania, in baza Memorandumului de Finantare semnat intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana in data de 14 decembrie 2006.
VI.3) Alte informatii
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor CNSC
Adresa postala: Str. Stavropoleos nr. 6, Sector 3, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel.+4021/310.4641, Email: [email protected], Fax: +4021/310.4642, Adresa internet (URL): www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Directia Generala Juridica din cadrul Ministerului Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor
Adresa postala: Strada Apolodor, nr. 17, latura Nord, Sector 5, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 050741, Romania, Tel.+40372111412, Fax: +40372111649, Adresa internet (URL): www.mdlpl.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
15.09.2008 16:08