Filtru Cereri Oferta Achizitii Publice

Cuvinte cheie

Tip achizitie

invitatii de participare
anunturi de atribuire

Data publicare

Licitatie Publica - Strategia de marketing pentru dezvoltarea turistica turistica a zonei de parteneriat transfrontaliere, in cadrul proiectului,,Perle medievale-Hotin,Soroca,Suceava-Mejekss"


Anunt de participare numarul 140959/05.12.2012
Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Primaria municipiului Suceava
Adresa postala: B-dul 1 Mai, nr. 5A, Localitatea: Suceava, Cod postal: 720224, Romania, Punct(e) de contact: Dan Dura, Eugen Ignat, Tel. +40 230212696, In atentia: Dan Dura , Eugen Ignat, Email: [email protected], [email protected], Fax: +40 230520593, Adresa internet (URL): www.primariasv.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Autoritate regionala sau locala
Activitate (activitati)
- Servicii generale ale administratiilor publice
Autoritatea contractanta actioneaza in numele altor autoritati contractante
Nu
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de autoritatea contractanta
Strategia de marketing pentru dezvoltarea turistica turistica a zonei de parteneriat transfrontaliere, in cadrul proiectului, ,Perle medievale-Hotin, Soroca, Suceava-Mejekss"
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
11 - Servicii de consultanta in management si servicii conexe
Locul principal de prestare: Primaria Municipiului Suceava
Codul NUTS: RO215 - Suceava
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Obiectul contractului il constituie elaborarea unei strategii de marketingdedezvoltare turistica pentru zona de parteneriat transfrontalier si a cetatilor medievale: Hotin , Soroca, Suceava in cadrul proiectului , , Perle medievale - Hotin, Soroca, Suceava"/ Medieval Jewlleries: Khotyn, Soroca, Suceava - Mejekss", MIS ETC :1098
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
79400000-8 - Consultanta in afaceri si in management si servicii conexe (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Servicii de consultanta in vederea elaborarii unei strategii de marketing in cadrul proiectului , , Perle medievale - Hotin, Soroca, Suceava"/ Medieval Jewlleries: Khotyn, Soroca, Suceava - Mejekss", MIS ETC :1098
Valoarea estimata fara TVA: 72, 581RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
4 luni incepand de la data atribuirii contractului
Sectiunea III: INFORMATII JURIDICE, ECONOMICE, FINANCIARE SI TEHNICE
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Valoare garantie participare: 1451, 62 lei. Garantia de participare va fi constituita in conditiile art. 86 alin. (1) din HG 925/2006 - Cont depunere garantie: RO05TREZ5915006XXX000186, deschis la Trezoreria municipiului Suceava, cod fiscal 4244792; Termenul de valabilitate: 120 de zile de la data limita stabilita pentru depunerea ofertelor; Garantia de participare se poate constitui si prin depunerea sumei la caseria autoritatii. - Instrumentul de garantare trebuie sa prevada in mod obligatoriu ca ofertantul va pierde suma de 725, 81 lei din garantia de participare, in cazul in care se incadreaza in situatia descrisa la art. 278^1 din OUG nr. 34/2006; In cazul in care ofertantul va constitui garantia de participare ca fiind IMM, aceasta va fi insotita de declaratie pe proprie raspundere(Anexa 2 sau Anexa 3) - prezentata in original;
- In cazul unei asocieri, daca se doreste sa se beneficieze de prevederile art. 16, alin. (2) din Legea 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, atunci fiecare membru al asocierii trebuie sa faca dovada ca este IMM . Se va prezenta in original Anexa 2 sau Anexa 3 completata de fiecare asociat, dupa caz. Dovada platii garantiei de participare va fi prezentata in cadrul sedintei de deschidere a ofertelor de catre reprezentantul imputernicit al ofertantului sau va fi introdusa in oferta, alaturi de cele trei plicuri: 1 original si 2 copii. Echivalenta pentru o garantie de participare depusa in euro se va face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile. Cuantumul garantiei de buna executie este de 10% din pretul contractului fara TVA si se va constitui, in conformitate cu prevederile art. 89 alin. (2) din HG nr. 925/2006 - garantia de buna executie se poate constitui in oricare dintre formelel prevazute la art. 90 alin. ( 1) din HG 925/2006 - daca partile convin, garantia de buna executie se poate constitui in conditiile art. 90, alin ( 3 ) din HG 925/2006.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Buget local - 15.27% contributie (Fonduri europene) ENPI CBC - 84.23%
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul unei asocieri se va prezenta un Acord de asociere( in original) - Anexa 5 din sectiunea Formulare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1). Declaratie privind neincadrarea in art. 180, 181, 69^1 din OUG 34/2006- completare Formular 12A, 12 B, Formular 69^1, astfel:
- Completare Formular 12 A, prezentat in original. In cazul unei asocieri, fiecare membru al asocierii este obligat sa prezinte acest formular;Fiecare ofertant / ofertant asociat/ tert sustinator este obligat sa prezinte Formularul 12A in original
- Completare Formular 12B, prezentat in original. In cazul unei asocieri, fiecare membru al asocierii este obligat sa prezinte acest formular;Fiecare ofertant / ofertant asociat/ este obligat sa prezinte Formularul 12B in original iar iar tertul sustinator este obligat sa prezinte Formularul 12B ?TERT, in original.
Formularul 12B va fi insotit de certificate de atestare fiscala, astfel:
- Pentru persoane fizice / juridice romane: Certificate de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare (formulare tip emise de Primariile de care apartine si de DGFP teritoriala) - prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
- Pentru persoane fizice / juridice straine: documente edificatoare (certificate, cazier fiscal, etc., alte documente echivalente) prin care sa dovedeasca ca si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre buget, in conformitate cu prevederile legale ale tarii in care este stabilit - prezentate in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.In cazul ofertantilor (persoane fizice sau juridice) de alta nationalitate decat cea romana, documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana.NOTA. Din documentele prezentate trebuie sa rezulte faptul ca nu exista datorii scadente in luna anterioara celei in care se depun ofertele.- Completare Formular 69^1 ? prezentat in original.Fiecare ofertant/ofertant asociat/subcontractant/tert sustinator este obligat sa prezinte
acest formular. In vederea completarii acestei declaratii, precizam ca persoanele cu functii de decizie din cadrul autoritatii contractante sunt urmatoarele: - Ion Lungu ? primar- Ovidiu Doroftei ? viceprimar
- Gavril Varvara ? viceprimar;
- Ioan Ciutac ? secretar municipiu.
- Elisabeta Vaideanu, director executiv- Carmen Cordus, sef Serviciu Contabilitate
- Mihaela Siriteanu, viza control financiar preventiv propriu
- Mirela Sofian, viza control financiar preventiv propriuMembrii comisiei de evaluare:
- Dan Dura, Sef Serviciu Integrare Europeana si Strategii de Dezvoltare- Camelia Damian, sef Serviciu Patrimoniu
- Mihaela Olariu, consilier Serviciul contencios administrativ
- Razvan Marcu, consilier Serviciu Integrare Europeana si Strategii de Dezvoltare
- Cezar Olariu, consilier Serviciu Integrare Europeana si Strategii de Dezvoltare
- Gabriela Lazar, consilier Serviciu Integrare Europeana si Strategii de Dezvoltare
- Anca Zama, consilier Serviciu Integrare Europeana si Strategii de Dezvoltare- Mihaela Gramada, consilier Serviciu Integrare Europeana si Strategii de Dezvoltare
- Eugen Ignat, consilier Compartimentul achizitii publiceMembri de rezerva:
- Narciza Nenec, consilier Serviciu Integrare Europeana si Strategii de Dezvoltare
- Ana Vasiliu, consilier Serviciul Contencios administrativ
- Rodica Mihalescul, consilier Compartimentul achizitii publice.
In conformitate cu HCL 116/21.06.2012 coroborat cu HCL nr. 121/12.07.2012 si HCL nr. 122/12.07.2012 consilierii din componenta Consiliului local al municipiului Suceava sunt : ARAMESCU ADRIAN, BARBA NICULAI, BRADATAN TIBERIUS MARIUS, CIOBANU ?TIMOFI ADRIAN, CIRLAN LIVIU, CRETU SILVIU ? CRISTINEL, DONTU OVIDIU ? LIVIU, DOROFTEI OVIDIU, GIRIGAN EUGEN, GROSAR ALEXANDRU - CORNEL , HARSOVSCHI LUCIAN, MOCANU VASILE, MONACU VASILE, ONOFREI ? RAILEANU GHEORGHE, PADURARU ANDREI ? GEORGE, ROIBU MARCEL ? DAN, RUSU PAUL, SEREDENCIUC VIOREL, SFECLA GENILONI, TATARANU COSTEL, UNGURIAN DANIEL, VIRVARA GAVRIL, VORNICU CORNELIU2). Certificat de participare cu oferta independenta - Completare Formular 314, prezentat in original.3). Declaratie privind calitatea de participant la procedura-Completare Formular 12C, prezentat in original. In cazul unei asocieri, fiecare membru al asocierii este obligat sa prezinte acest formular. Ofertantul va prezenta documente din care sa reiasa ca obiectul contractului are corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC.In cazul unei asocieri, fiecare membru al asocierii este obligat sa prezinte aceste documente.Nota: Autoritatea contractanta poate solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, prezentarea pentru conformitate a documentelor in original/copie legalizata.Cerinte: A). Persoane juridice romane: 1). Certificat constatator emis de ONRC, informatiile cuprinse in certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor . Documentul va fi prezentat in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea " conform cu originalul".B). Persoane fizice romane1). Documente edificatoare, eliberate cu maxim 30 de zile inainte de data de depunerea ofertei, din care sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana fizica si, dupa caz, de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Documentul va fi prezentat in original, copie legalizata sau copie lizibila cu mentiunea " conform cu originalul".C).Persoane juridice /fizice straine1). Documente, in termen de valabilitate, care dovedesc o forma de inregistrare / atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care este stabilit. Documentele vor fi transmise in limba in care au fost emise, insotite de o traducere autorizata a acestora in limba romana.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Informatii generale despre ofertant cu mentionarea cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani. Cifra de afaceri globale in ultimii trei ani in domeniul de activitate aferent obiectului contractului sa fie de minim 140000 RON.
Completare Formularul 2 ? se va prezenta in original, cu mentionarea cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani. In cazul unei asocieri, fiecare membru al asocierii este obligat sa prezinte acest formular. In cazul persoanelor juridice/fizice straine, la calculul cifrei de afaceri globale anuale se va lua in considerare cursul euro mediu anual practicat de BNR pentru anul respectiv. Se vor lua in calcul urmatoarele cursuri: 2009:1 Euro = 4, 2373 RON; 2010:1 Euro = 4, 2099 RON; 2011:1Euro = 4, 2379 RON. Ofertantii
care trebuie sa efectueze conversia altor monede decat Euro in RON, vor utiliza ratele de schimb medii anuale stabilite de catre Banca Nationala a tarii respective in care s-a facut inregistrarea si va specifica ratele utilizate in oferta depusa
Copie certificata dupa ultimul bilant contabil, inregistrata si vizata de organele competente
Capacitatea ec. si fin. a ofertantului poate fi sustinuta, pentru indeplinirea
unui contract, si de o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice
existente intre ofertant si persoana respectiva. In cazul in care ofertantul isi
demonstreaza sit. ec. si fin. invocand sustinerea acordata din partea unui
tert, in conf. cu prev. art.186?alin.1 din OUG 34/2006, de catre o alta persoana
- prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitia ofertantului resursele fin. invocate
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1).Lista principalelor servicii prestate in ultimii 3 ani- Formular 12 E.
2).Experienta similara. Prezentarea unui numar de maxim 2 (doua ) contracte
in valoare cumulata de cel putin 70000lei fara TVA, care sa confirme prestarea in ultimii 3 ani de servicii similare(strategii/planuri de marketing ).Pentru contractul/contractele similare se va prezenta: Formularul B4(continand valori, perioade de prestare , beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati,
- prezentarea unor certificate /documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar, conform art.188, alin(2)lit.a) din OUG34/2006.
recomandare/recomandari semnate de benef. contractului/contractelor(in copie lizibila cu mentiunea "conform cu
originalul")a act. adit. la acestea(dupa caz), a recomand. din partea benef.(form. F8) din care sa reiasa modul de indeplinire si stadiul de executie, precum si a doc. constatator( daca este un contract finalizat).In cazul unei asocieri, experienta similara va fi indeplinita prin cum
3)Asigurarea de personal responsabil de indeplinirea contractului.
Echipa desemnata in derularea contractului va cuprinde personalul direct implicat si responsabil de indeplinirea contractului si poate fi dimensionata liber de catre ofertant,
astfel incat cerintele caietului de sarcini sa fie integral indeplinite. Echipa va
include obligatoriu urmatoarele functii:
-Expert cheie 1-lider/ manager proiect: studii superioare de lunga durata cu diploma de licenta, certificat de calificare manager proiect, COR 241101, recunoscut CNFPA sau
echivalent , cu experienta relevanta in cel putin un proiect similar-Expert cheie 2-expert marketing: studii superioare cu diploma de licenta, certificat de calificare profesionala in domeniul marketinguluiCOR 243103 sau 243203, recunoscut CNFPA sau echivalent , cu experienta relevanta in cel putin un proiect similar.Ofertantul va prezenta, alaturi de Formularul 12J, pentru fiecare persoana, CV-ul( formular F12 in original) si formularul F13 in orig.
4) Organigrama echipei care va fi implicata in derularea contractului, cu specificarea numelor si a pozitiilor personalului in cadrul acestei echipe
5)Declaratie privind echipamentele tehnice, utilajele, instalatii de care dispune operatorul economic pentru indeplinirea corespunzatoare a contractului de serviciiSe vor prezenta, in copie lizibila cu
mentiunea "conform cu originalul", documente care atesta detinerea(dotarea
proprie/inchirierea sau alte forme de punere la dispozitie
6)Informatii privind partea de contract pe care operatorul economic are
intentia sa o subcontracteze ? se va completa, daca este cazul, Formularul
12 G-prezentat in original si Acordurile de subcontractare incheiate cu
fiecare subcontractant - Anexa 6(in original).
7)In cazul in care ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica si/sau
profesionala invocand si sustinerea acordata, atunci acesta are obligatia de
a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament
ferm, in forma autentica, al persoanei respective, prin care aceasta confirma
faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele invocate.
- Se va prezenta un angajament ferm in forma autentica
8)In cazul in care sustinerea tertului se refera la indeplinirea unor cerinte privind experienta similara, reflectata prin prezentarea unor liste de servicii, atunci angajamentul ferm trebuie sa garanteze faptul ca in cazul in care contractantul intampina dificultati, sustinatorul urmeaza sa se implice direct pentru finalizarea contractului.
- Se va prezenta un angajament ferm in forma autentica
Documente/certificate emise de organisme independente acreditate, prin care se atesta respectarea de catre ofertant a standardelor de asigurare a calitatii pentru activitati ce implica serviciile de consultanta in cauza conform SR EN ISO 9001:2008 sau echivalent
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD) sau a documentului descriptiv (in cazul unui dialog competitiv)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 21.12.2012 16:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
27.12.2012 09:30
IV.3.5) Data transmiterii invitatiilor de prezentare de oferte sau de participare candidatilor selectati
IV.3.6) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.7) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
120zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.8) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 27.12.2012 11:00
Locul: Primaria Municipiului Suceava, B-ul 1 Mai nr.5A
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
Reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor
SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Proiectul , , Perle medievale: Hotin, Soroca, Suceava"/ , , Medieval Jewelleries : Khotyn, Soroca, Suceava-Mejeks" MIS ETC: 1098 finantat prin Programul Operational Comun ENPI CBC -Romania - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Altul (Programul Operational Comun ENPI CBC)
VI.3) Alte informatii
Documentele minime de calificare solicitate, trebuie prezentate in oferte, altfel oferta va fi respinsa (exceptie, situatia fiind art.11, alin. 4 din HG 925). Nu se admit completari cu documente dupa inceperea sedintei de deschidere.Ofertantul poate sa depuna o declaratie pe proprie raspundere semnata de catre reprezentantul sau legal prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare astfel cum au fost solicitate in documentatia de atribuire. Declaratia va fi insotita de o anexa in care ofertantul trebuie sa mentioneze succint, dar precis, modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte-inclusiv, daca au fost solicitate, diverse valori, cantitati sau altele asemenea (art. 11, alin. 4 si 5 din HG 925/2006).In conformitate cu art. 189 din OUG nr.34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea contractanta are dreptul de a verifica/controla - direct sau prin intermediul unei autoritati competente apartinand statului in care operatorul economic este stabilit si cu conditia acordului acestei autoritati - capacitatea tehnica a prestatorului, metodele de studiu si cercetare utilizate, precum si masurile aplicate pentru controlul calitatii.Ofertantii incadrati ca IMM beneficiaza de reduceri cu 50% pentru criteriile legate de cifra de afaceri si garantiile cerute. Daca oferta este depusa de un grup de agenti economici asociati, pentru a beneficia de prevederile Legii 346/2004, fiecare membru al asocierii va trebui sa seincadreze in categoria IMM-urilor. Daca mai multi operatori economici prezinta oferte egale, cu pretul cel mai scazut, se va solicita reofertarea propunerii financiare, in plic inchis, pana la departajare.In cazul depunerii unei oferte comune, daca aceasta este declarata castigatoare, se va prezenta Acordul de asociere legalizat la notariat inainte de semnarea contractului.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
5 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostiinta despre un act al autoritatii contractante considerat nelegal
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Primaria municipiului Suceava-Serviciul contencios Administrativ, juridic
Adresa postala: B-dul 1Mai nr.5A, Localitatea: Suceava, Cod postal: 720224, Romania, Tel. +40 230212696, Fax: +40 230520593, Adresa internet (URL): www.primariasv.ro
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
05.12.2012 09:53
ClubAfaceri.ro prin intermediul serviciului Licitatii si Achizitii Publice va ofera posibilitatea de a monitoriza aparitia tuturor licitatiilor publice si a achizitiilor publice din Romania prin filtrarea acestora dupa necesitatile dumneavoastra. In fiecare zi veti primi un email cu toate licitatiile aparute in domeniul tau de interes. Aboneaza-te pentru a nu pierde nici o oportunitate de afaceri.
Disclaimer