Licitatie Publica - Supervizare si control date SCADA
Anunt de participare (utilitati) numarul 136590/16.06.2012
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
COMPANIA DE APA OLT SA
Adresa postala: str. Artileriei, nr. 2, Localitatea: Slatina, Cod postal: 230072, Romania, Punct(e) de contact: Dan NEDELEA, Tel. +40 249431750, In atentia: Ec. Iuliana STRINU - Director General, Email: [email protected], [email protected], Fax: +40 349401168, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Activitate (activitati)
- Ap?
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Supervizare si control date SCADA
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Slatina, sediul Autoritatii contractante si sediile secundare
Codul NUTS: RO414 - Olt
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
In conformitate cu cerintele specifice ale Caietului de Sarcini, obiectivul general de indeplinit il reprezinta implementarea unei solutii integrate tip SCADA Regional, care sa permita managementul centralizat al informatiilor colectate din sistemele de alimentare cu apa si canalizare din 5 orase ale regiunii, si sa ofere facilitatile necesare realizarii unei gestiuni performante ale activitatilor si activelor companiei de apa.Acest obiectiv se va realiza prin amenajarea, dotarea, instalarea, verificarea si punerea in functiune a unui Dispecerat de Telecontrol Regional (DTR), in cadrul S.C. Compania de Apa Olt S.A., cu ajutorul caruia sa poata fi realizat controlul si supervizarea sistemelor de alimentare cu apa (inclusiv a telemetriei de retea/debitmetrie) si canalizare din aria proiectului, o gestiune performanta a activitatilor si activelor companiei, precum si instruirea necesara Beneficiarului in vederea utilizarii si exploatarii eficiente a sistemului astfel implementat.
Durata contractului de achizitie publica: 18luni ? 6luni executie propriu-zisa (inclusiv testarea sistemului pus in functiune si instruirea personalului)+ 12 luni perioada de garantie de buna executie.
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
42961200-2 - Sisteme Scada sau sisteme echivalente (Rev.2)
48000000-8-Pachete software si sisteme informatice (Rev.2)
51220000-0-Servicii de instalare de echipament de control (Rev.2)
72212421-6-Servicii de dezvoltare de software de gestionare a instalatiilor (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Nu
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
In conformitate cu cerintele specifice ale Caietului de Sarcini, obiectivul general de indeplinit il reprezinta implementarea unei solutii integrate tip SCADA Regional, care sa permita managementul centralizat al informatiilor colectate din sistemele de alimentare cu apa si canalizare din 5 orase ale regiunii, si sa ofere facilitatile necesare realizarii unei gestiuni performante ale activitatilor si activelor companiei de apa.
Valoarea estimata fara TVA: 4, 803, 583RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
18 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Cuantumul garantiei de participare: 90 000 lei. Perioada de valabilitate a garantiei: 90 de zile de la termenul limita stabilit pentru primirea ofertelor. Forma de constituire a garantiei de participare: -prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, in cuantumul si pentru perioada prevazuta in documentatia de atribuire-ordin de plata in contul Autoritatii ContractanteCont RO33BRDE290SV14995572900 deschis la BRD ? GSG Sucursala Slatina, cu conditia confirmarii acestuia de catre banca emitenta pana la data deschiderii ofertelor. Cuantumul garantiei de buna executie este de 5% din valoarea totala a contractului.Garantia de buna executie se constituie prin printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate bancara sau de o societate de asigurari (Formularul 20)in conditiile art. 90 alin. (1) din H.G. nr. 925/2006 sau prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturile partiale, in conformitate cu prevederile HG nr.1045/2011. In acest ultim caz, suma initiala pe care o va depune contractantul in contul deschis la dispozitia autoritatii contractante va fi de 1% din pretul contractului.Ofertantul declarat castigator are obligatia de a constitui garantia de buna executie a contractului in conditiile de mai sus cel mai tarziu in termen de 15 zile de la data semnarii contractului, sub sanctiunea rezilierii acestuia.Autoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de buna executie conform prevederilor art. 91-92 din H.G. nr. 925/2006.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Fonduri europene - 85%Co-finantare nationala - 15%
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Cerinta nr. 1Operatorii economici participanti la procedura nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art.180 din O.U.G.34/2006, aprobata prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
?Se va prezenta declaratie privind eligibilitatea Formularul nr. 1semnat si stampilat
?Prezentarea cazierului judiciar si cazierului fiscal pentru operatorul economic - original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?
Cerinta nr. 2Operatorii economici participanti la procedura nu trebuie sa se incadreze in situatiile prevazute la art. 181 din O.U.G.
34/2006, aprobata prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
?Se va prezenta declaratie privind neincadrarea in prevederile art.181 lit.a), c)1 si d) din OUG nr.34/2006: Completarea si prezentarea Formularul nr. 2 semnat si stampilat
?Prezentarea Certificatului eliberat de Administratia Finantelor Publice din care sa rezulte faptul ca operatorul economic si-a indeplinit obligatiile fiscale de plata catre bugetul de stat, in luna anterioara celei in care se depune oferta - original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?
?Prezentarea Certificatului eliberat de Autoritatile Publice Locale din care sa rezulte faptul ca operatorul economic si-a indeplinit obligatiile de plata catre bugetul local, in luna anterioara celei in care se depune oferta - original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?
?Se va prezenta certificat de participare cu oferta independenta conform Ordinului presedintelul ANRMAP nr. 314/2010: Formularulnr 3 semnat si stampilat
?Se va prezenta declaratie privind neincadrarea in prevederile art. 69 1din OUG 34/2006: Formularul nr 4 semnat si stampilat. Persoane cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, in ceea ce priveste organizarea, derularea si finalizarea procedurii de atribuire:
-Strinu Iuliana - Director General
-Bircea Cristian - Director Adjunct
-Stancu Adrian - Director Economic
-Dorobantu Magdalena - Manager UIP
Note: a.)In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele solicitate la acest capitol
b.)Documentele solicitate pentru neincadrarea in prevederile art.181 lit.a), c)1 si d)din OUG nr.34/2006 vor fi prezentate si de catre tertul sustinator, daca este cazul.
c.)Documentele privind neincadrarea in prevederile art.180 din OUG nr.34/2006 vor fi prezentate si de catre tertul sustinator, daca este cazul.
d.)Declaratia privind neincadrarea in prev.art. 69 1din OUG 34/2006se va prezenta atat de subcontractant, cat si de tertul sustinator, daca este cazul
e.)Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a fiecarei luni, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
f.)Ofertele depuse de operatorii economici care figureaza cu datorii restante neachitate catre bugetul de stat sau catre bugetul local vor fi respinse.
Operatorii economici nerezidenti (straini) au dreptul de aprezenta orice documente edificatoare pentru demonstrarea faptului ca si-au indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor catre bugetul de stat si bugetul local, in conformitate cu cerintele solicitate de autoritatea contractanta, eliberate de autoritatile competente ale tarii de origine (cum ar fi certificate, caziere fiscale sau alte documente echivalente), precum si un certificat de rezidenta fiscala (evitarea dublei impuneri) valabil pentru anul in curs, ori a unui angajament de obtinere a acestui document, cel mai tarziu pana la data semnarii contractului de achizitie. Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.
Nota:
-Cerintele privind experienta similara se vor considera indeplinite in masura in care operatorul economic poate face dovada tuturor elementelor solicitate prin documente suport corespunzatoare (cum ar fi copii dupa contractele respective, certificate de acceptanta, recomandari/ documente constatatoare de la beneficiari).-In cazul in care contractul contine clauze de confidentialitate, care impiedica prezentarea acestuia in integralitate, operatorul economic va prezenta paginile din contract care contin referintele privind: partile contractante, obiectul contractului, durata contractului, pretul contractului precum si semnaturile/stampila partilor. Copiile respective vor fi certificate prin semnarea pe proprie raspundere a documentelor, cu mentiunea ?conform cu originalul? si stampila operatorului economic si vor fi insotite in mod obligatoriu de recomandarile/documentele constatatoare emise de catre beneficiari.
-In cazul in care exista incertitudini sau neclaritati in ceea ce priveste anumite documente prezentate, autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita detalii, precizari sau confirmari suplimentare atat de la ofertantul in cauza, cat si de la autoritatile competente care pot furniza informatii in acest sens.
Contractele incheiate in alte limbi decat limba romana se vor prezenta in copie, insotite de traducerile in limba romana autorizate Cerinta 1
Prezentarea de documente care dovedesc forma de inregistrare in calitate de operator economicModalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
?Prezentarea Certificatului constatator emis de Oficiul Registrului Comertului in raza caruia este situat sediul ofertantului cu cel mult 30 de zile inainte de data limita de depunere a ofertei din care sa rezulte cel putin informatiile legate de structura actionarilor, reprezentantilor legali, obiectul de activitate - original/copie legalizata/copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?
Note:
a.)In cazul unei asocieri, fiecare asociat este obligat sa prezinte documentele solicitate la acest capitol
b.)In cazul persoanelor fizice autorizate se vaprezenta autorizatia de functionare sau alte documente echivalente din care sa rezulte competenta acestora de a presta serviciile care fac obiectul prezentului contract;c.)In situatia in care ofertantul nu este afiliat la nicio organizatie profesionala, punctul b din aceasta sectiune nu este aplicabil.
d.)Operatoriieconomici nerezidenti (straini): vor prezenta documente care dovedesc o forma de inregistrare/ atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, din care sa rezulte abilitarea persoanei juridice/fizice straine de a presta serviciile care fac obiectul prezentului contract, in conformitate cu tara de origine/tara in care operatorul economic este stabilit. Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.
Autoritatea contractanta isi rezerva dreptul de a solicita ofertantului castigator prezentarea pentru conformitate a certificatului constatator in original sau copie legalizata.
In cazul in care cerintele de calificare referitoare la situatia economica si financiara si la capacitatea tehnica si/sau profesionala se demonstreaza de catre operatorul economic prin invocarea sustinerii de catre o alta persona, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant/ofertant si persoana respectiva, atunci acesta din urma are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, incheiat in forma autentica, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie resursele invocate. Angajamentul de sustinere va trebui sa respecte conditiile specifice prevazute la art. 111 din H.G. nr. 925/2006.
Persoana care asigura sustinerea nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 si si ale art. 181 lit. a), c1) si d), scop in care aceasta va completa declaratia de eligibilitate, respectiv Formularul nr. 1 si Formularul 2.
Angajamentul ferm de sustinere prezentat de ofertantul castigator va face parte integranta a contractul de achizitie publica.
Nota:
-Un expert poate fi nominalizat pentru o singura pozitie din cele identificate mai jos.
-In cazul in care specialistii prezentati nu sunt vorbitori de limba romana, operatorul economic va asigura servicii de traducere si interpretare de specialitate, in limba romana pe toata durata contractului. Operatorul economic va lua toate masurile pentru asigurarea unor traduceri de calitate. In acest sens se vor prezenta CV-urile traducatorilor precum si atestatele si diplomele acestora.
-Ofertele care nu cuprind profilele de experti conform rolurilor si responsabilitatilor care rezulta din metodologia de proiect aleasa vor fi declarate neconforme.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Media cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani (2009, 2010, 2011) sa fie cel putin egala cu suma de 8.000.000 Lei - se va completaFormularul nr. 5 semnat si stampilat.
Pentru calculul cifrelor de afaceri exprimate in alta moneda decat euro se va folosi cursul mediu comunicat de catre Banca Nationala a Romaniei pentru anii indicati;
Prezentarea bilanturilor contabile, pe ultimii 3 ani, 2009, 2010 si 2011, vizate si inregistrate de organele competente. ? copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?
Pentru operatorii economici nerezidenti, in masura in care publicarea bilanturilor contabile nu este prevazuta de legislatia tarii de origine/tarii in care este stabilit operatorul economic, atunci acesta va prezenta alte documente edificatoare care sa reflecte o imagine fidela a situatiei economice si financiare a operatorului economic. Documentele se vor prezenta insotite de traducerea autorizata si legalizata a acestora in limba romana.
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Ofertantul (operator economic sau membrii asocierii impreuna) trebuie sa demonstreze ca in ultimii 3 ani impliniti pana la data depunerii ofertelor, a derulat unul sau mai multe contracte in cadrul carora s-au implementat sisteme de monitorizare si agregare centralizata a datelor.
-furnizare produse necesare (echipamente hardware, licente software);
-prestarea serviciilor de instalare, dezvoltare si implementare aplicatii, punere in functiune a echipamentelor, testarea solutiei si instruirea utilizatorilor.
Ofertantul trebuie sa faca dovada indeplinirii, din punctul de vedere al capacitatii profesionale a expertilor propusi, a urmatoarelor cerinte obligatorii:
1. Director de proiect
Studii superioare in unul din domeniile: Tehnic/IT&C/Stiinte exacte/Economic, dovedite prin diploma de licenta sau echivalent
Cunostinte privind o metodologie de proiect aplicabila in cadrul proiectelor, dovedite prin prezentarea unei certificari de tipul PMP, PRINCE2 Registered Practitioner sau echivalent
Cunostinte in ceea ce priveste administrarea si controlul sistemelor informatice (certificare de tipul Certified in the Governance of Enterprise IT ? CGEIT sau echivalent)
Participarea in calitate de Manager de proiect in cadrul a cel putin unui proiect similar
2.Specialist modelare hidraulica
Studii superioare in unul din domeniile: Tehnic/IT&C/Stiinte exacte, dovedite prin diploma de licenta sau echivalent
Declaratia de disponibilitate ? angajament de participare.
Cunostinte privind modelarea hidraulica, dovedite prin participarea in cadrul a cel putin unui proiect in caremodelare hidraulica
3.Expert instalare echipamente hardware
Studii superioare in unul din domeniile: Tehnic/IT&C/Stiinte exacte/Economic, dovedite prin diploma de licenta sau echivalent
Declaratia de disponibilitate ? angajament de participare.
Cunostinte de instalare si configurare a echipamentelor hardware, dovedite prin certificariCunostinte tehnice privind arhitecturile hardware dovedite prin certificari
4.Expert responsabil cu testarea si controlul calitatii
Diploma de absolvire studii superioare in domeniul IT&C/tehnic/economic;
Certificare profesionala, care sa ateste detinerea de cunostinte avansate privind sistemele de management al calitatii, cum ar fi ISO 9001 sau echivalent
Certificare profesionala, care sa ateste detinerea de cunostinte avansate privind testarea, cum ar fi ISTQB Advanced Level sau echivalent
Declaratia de disponibilitate ? angajament de participare.
5.Expert instruire
Studii superioare in unul din domeniile: Tehnic/IT&C/Stiinte exacte/Economic, dovedite prin diploma de licenta sau echivalent
Cunostinte dovedite in activitatea de formare/instruire (certificare de formator autorizata CNFPA sau echivalent)
Cunostinte dovedite in domeniul tehnologiilor software
Participarea in cadrul a cel putin un proiect ce a presupus implementarea unui sistem IT
Declaratia de disponibilitate ? angajament de participare.
Se solicita informatii privindsubcontractantii. Prezentarea Listei cuprinzand subcontractantii cu specializarea acestora.
Se va completa Formularul nr. 13 semnat si stampilat de catre ofertant precum si de fiecare subcontractant in parte al acestuia.
a.In cazul in care pentru indeplinirea contractului nu este necesara subcontractarea, operatorul economic va face precizarea ?nu este cazul? in cadrul formularului mentionat mai sus.
b.Resursele materiale si umane ale subcontractantilor declarati se vor lua in considerare pentru partea lor de implicare in contractul care urmeaza sa fie indeplinit, daca sunt prezentate documente relevante in acest sens de catre ofertantii care invoca sustinerea din partea subcontractantilor.
Certificat ISO 9001 sau certificate echivalente.
Certificat ISO 27001 sau certificate echivalente
Certificat ISO 14001 sau certificate echivalente
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Pretul cel mai scazut
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 03.08.2012 10:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
06.08.2012 10:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 06.08.2012 13:00
Locul: Sediul AC - str. Artileriei nr. 2, Slatina 230072, Olt
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
membrii comisiei de evaluare, reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor, observatorii UCVAP
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Da
Trimitere (trimiteri) la proiect(e) si/sau program(e): Proiect cod: CCI 2007 RO 161 PR 010 Programul Operational Sectorial de Mediu Axa 1 ?? Extindere si modernizare a sistemelor de apa si apa uzata?
Tip de finantare: Fonduri europeneFond european: Programul Operational Sectorial Mediu
VI.3) Alte informatii
In situatia in care doua sau mai multe oferte vor fi clasate pe primul loc cupunctaje egale, se vor aplica urmatoarele modalitati de departajare: - oferta castigatoare va fi stabilita ca fiind cea care a prezentat cel mai mic pret- in situatia in care ofertele clasate pe primul loc au preturi egale, comisia de evaluareva solicita reofertarea in plic inchis, in vederea departajarii ofertelorAutoritatea Contractanta isi rezerva dreptul de a opta pentru achizitionarea ulterioara de noi echipamente si/sau lucrari similare/aditionale, respectiv noi servicii similare, de la operatorul economic a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri, la preturile din oferta.Pretul Contractului nu include capitolul pentru lucrari?diverse si neprevazute.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Termenele de exercitare a caii de atac sunt cele prevazute la art. 256^2 din OUG 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
SC Compania de Apa Olt SA
Adresa postala: str. Artileriei nr.2, Localitatea: Slatina, Cod postal: 230072, Romania, Tel. +40 249431750, Email: [email protected], Fax: +40 349401168
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
14.06.2012 09:25