Licitatie Publica - Verificare tehnica periodica, revizii si reparatii la instalatiile de utilizare a gazelor naturale de pe raza Suc.?CREIR CF? Brasov? ? 2 loturi (puncte de consum existente cf Anexei 1 si 2 la caietul de sarcini)
Anunt de participare (utilitati) numarul 147112/09.10.2013
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" - SA
Adresa postala: str. Politehnicii, nr.1, camerele P19-P20, Localitatea: Brasov, Cod postal: 500024, Romania, Punct(e) de contact: Adriana Mita, Tel. +40 268410709, Email: [email protected], Fax: +40 268410709, Adresa internet (URL): www.cfr.ro, Adresa profilului cumparatorului: www.e-licitatie.ro
Adresa de la care se pot obtine informatii suplimentare:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Caietul de sarcini si documentele suplimentare (inclusiv documentele pentru dialogul competitiv si sistemul de achizitie dinamic) pot fi obtinute la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
Ofertele sau solicitarile de participare trebuie transmise la:
Punctul (punctele) de contact mentionat(e) anterior
I.2) Tipul autoritatii contractante si activitatea principala (activitatile principale)
Minister sauorice alta autoritate nationala sau federala, inclusiv subdiviziuni regionale sau locale ale acestora
Activitate (activitati)
- Servicii feroviare
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea data contractului de entitatea contractanta
Verificare tehnica periodica, revizii si reparatiila instalatiile de utilizare a gazelornaturale de pe raza Suc.?CREIR CF? Brasov? ? 2 loturi (puncte de consum existente cf Anexei 1 si 2 la caietul de sarcini)
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor
Servicii
1 - Servicii de intretinere si reparare
Locul principal de prestare: Cladirile de pe raza Suc CREIR CF BV dotate cu instalatii de alimentare cu gaze naturale-133 puncte de consum gaze naturale grupate pe 2 loturicf. Anexelor 1, 2 si 3 la caiet sarcini.
Codul NUTS: RO122 - Brasov
II.1.3) Anuntul implica
Un contract de achizitii publice
II.1.4) Informatii privind acordul-cadru
II.1.5) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Verificare tehnica periodica, revizii si reparatiila instalatiile de utilizare a gazelornaturale de pe raza Suc.CREIR CF BVcf cerintelor dincaietul de sarcini
II.1.6) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)
50531200-8 - Servicii de intretinere a aparatelor cu gaz (Rev.2)
II.1.7) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.1.8) Impartire in loturi
Da
Trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi
II.1.9) Vor fi acceptate variante
Nu
II.2) Cantitatea sau domeniul contractului/acordului cadru
II.2.1) Cantitatea totala sau domeniul
Verificare tehnica periodica, revizii si reparatiila instalatiile de utilizare a gazelornaturale de pe raza Suc.CREIR CF Brasov -133 puncte de consum gaze naturale grupate pe 2 loturicf. Anexelor 1, 2si 3la Caietul de sarcini
Valoarea estimata fara TVA: 290, 000RON
II.2.2) Optiuni
Nu
II.3) Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare
24 luni incepand de la data atribuirii contractului
III.1) Conditii referitoare la contract
III.1.1) Depozite valorice ?i garantii solicitate
Garantia departicipare se constituie prin virament bancar sau printr-un instrument de garantare bancara emis in conditiile legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, prezentat in original, in cuantum de 3000 lei pt. lot 1 si 2800 lei pt lot 2 si pentru cel putin 90 de zile de la data limita de depunere a ofertelor.Pt o evaluare si raportare unitara ale cuantumului aferent garantiilor de participare, echivalenta pentru o garantie de participare depusa in alta moneda decat leise face la cursul BNR din data anterioara datei limita de depunere a ofertelor cu 5 zile.Instrumentul de garantare trebuie sa prevada faptul ca plata garantiei se va executa conditionat sau neconditionat.Garantia de participare trebuie sa fie irevocabila si se poate constitui prin: virament bancar in contul autoritatii contractante (CNCF « CFR » SA Bucuresti punct de lucru Voila, CUI 15495994) nr. RO42 CARP 0080 0085 1505 RO01 deschis la Banca Carpatica BVsau printr-un instrument de garantare emis in cond. legii de o societate bancara ori de o societate de asigurari, care se prezinta in original, sau OP/fila CEC confirmat(a) de banca emitenta pana la data deschiderii ofertelor. IMM- 50%.Autoritatea contractanta are dreptul de a retine garantia pentru participare cf art.87, alin.(1) din HG 925/2006.Cand ofertantul depune o contestatie la procedura de atribuire la CNSC, iar Consiliul respinge contestatia ca nefondata sau contestatorul renunta la contestatie, avand in vedere ca autorit. contractanta achizitioneaza servicii defalcate pe loturi, aceasta va retine contestatorului din garantia de participare, cf art.278^1, alin (1), lit.a) si alin(2) din OUG nr.34/2006, suma de1500lei pt lot 1si1400 lei pt lot 2.Garantia pentru participare se va returna de catre autoritatea contractanta conf art.88 din HG 925/2006. Garantia de buna executie va fi de 5% din pretul contractului de prestari servicii, fara TVA. IMM -50%.Garantia de buna executie se constituie prin retineri succesive din plata cuvenita pentru situatiile de plata lunare pe perioada de derulare a contractului. Contractantul are obligatia de a deschide la unit. Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent in administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispozitia autoritatii contractante.Suma initiala care se depune de catre contractant in contul de disponibil astfel deschis nu trebuie sa fie mai mica de 0, 5 % din pretul contractului.Contul astfel deschis este purtator de dobanda in favoarea contractantului.Garantia de buna executie se va constitui in perioada de valabilitate a ofertei si oricum nu mai tarziu de 7 zile de la semnarea contractului. Autoritatea contractanta are dreptul de a emite pretentii asupra garantiei de buna executie, cf art.91 din HG nr.925/2006.Autoritatea contractanta va elibera/restitui garantia de buna executie cf art.92, alin(2) din HG.nr.925/2006.
III.1.2) Principalele modalitati de finantare si plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
alte surse (fonduri proprii)
III.1.3) Forma juridica pe care o va lua grupul de operatori economici caruia i se atribuie contractul
Asociere conform art. 44 din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare
III.1.4) Executarea contractului este supusa altor conditii speciale
Nu
III.2) Conditii de participare
III.2.1) Situatia personala a operatorilor economici, inclusiv cerintele referitoare la inscrierea in registrul comertului sau al profesiei
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
1)Declaratie pe propria raspundere privind eligibilitatea- Formular 12A din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat, tert sustinator);
Nota: In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, se accepta o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens
2)Declaratie privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 181 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare- Formular 12B din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat, tert sustinator ? pentru tertul sustinator doar pentru neincadrarea in art.181, lit.a), lit.c^1) si lit.d) );
Nota: In cazul in care in tara de origine sau in tara in care este stabilit ofertantul nu exista prevederi legale referitoare la declaratia pe propria raspundere, se accepta o declaratie autentica data in fata unui notar, a unei autoritati administrative sau judiciare sau a unei asociatii profesionale care are competente in acest sens.
3)Certificate fiscale privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si a contributiei pentru asigurarile sociale catre stat, inclusiv cele locale, respectiv:
- Certificat de atestare fiscala privind obligatiile la bugetul general consolidat (D.G.F.P.C.S.), care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor;
- Certificat de taxe si impozite catre bugetul local (Consiliul local), care sa ateste situatia obligatiilor scadente la plata in luna anterioara celei in care este prevazut termenul limita de depunere a ofertelor;
Certificatele vor fi prezentate in original, copielegalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul? si vor fi depuse dupa caz, de catre fiecare ofertant, asociat.
Nota: Data la care expira termenul de achitare a datoriilor este data de 25 a fiecarei luni, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
4)Declaratie pe propria raspundere conform prevederilor OrdinuluiANRMAP314/ 2010 - Formularul 12B-2 din fisierul « Modele de formulare » (Certificat de participare la licitatie cu oferta independenta), prin care se certifica faptul ca participarea la procedura de achizitie este facuta in concordanta cu regulile de concurenta -(ofertant, asociat).
5)Declaratie privind calitatea de participant la procedura-Formularul 12 C din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat)
6) Acord de asociere, daca este cazul - Formularul 44 din fisierul « Modele de formulare »
7)Declaratie pe proprie raspundere privind neincadrarea in situatiile prevazute la art. 69^1 din OG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare- Formularul 12C bis din fisierul « Modele de formulare » (ofertant, asociat, subcontractantul, tertulsustinator).
Sunt considerate persoane ce detinfunctie de decizie (referitor la modul de analiza si evaluare al ofertelor/candidaturilor depuse in cadrul unei proceduri de atribuire)in cadrul CNCF ?CFR? SABucuresti- Suc. ?CREIR CF? Brasovurmatorii: Radulescu Gheorghe, Nasulea Mariana, Nicolau Costache, Oancea Emilian , Anastasiei Mirela, Calefariu Aspazia, Zetu Tatiana, Mita Adriana, Ilas Florin, Dospinescu Daniela , Costiuc Marcel, FrijanOrest-Marius. , Stoica Constantin-Sebastian, Dumitrascu. Georgeta ?Claudia, Gall.Iulia-Emilia, , Plescan Vanina-Anamaria, , Preda. Eduard ?Constantin, Costescu Sorin.NOTA: 1.Ofertantul nu are dreptul, ca in cadrul aceleasi proceduri:
a) sa depuna doua sau mai multe oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor ofertelor in cauza;
b) sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.
c) Sa depuna oferta individuala/ comuna si sa fie nominalizat ca tert sustinator in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.Intreprinderile afiliate (asa cum au fost definite la art.46, alin.(3) din OUG nr.34/2006) au dreptul de a participa in cadrul aceleasi proceduri de atribuire, dar numai. in cazul in care participarea acestora nu este de natura sa distorsioneze concurenta.2. Autoritatea contractanta are obligatia de a exclude din procedura aplicata pentru atribuirea contractului de achizitie publica orice ofertant despre care are cunostinta ca in ultimii 5 ani, a fost condamnat prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru participare la activitati ale unei organizatii criminale, pentru coruptie, pentru frauda si/sau pentru spalare de bani;
3. Autoritatea contractanta are dreptul de a exclude dintr-o procedura pentru atribuirea contractului de achizitie publica orice ofertant care se afla in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) a intrat in faliment ca urmare a hotarariipronuntate de judecatorul-sindic;
b) nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale catre bugetele componente ale bugetului general consolidat, in conformitate cu prevederile legale in vigoare in Romania sau in tara in care este stabilit;
c) in ultimii 2 ani, nu si-a indeplinit sau si-a indeplinit in mod defectuos obligatiile contractuale, din motive imputabile ofertantului in cauza, fapt care a produs sau este de natura sa produca grave prejudicii beneficiarilor acestuiad) a fost condamnat, in ultimii trei ani, prin hotararea definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;
e) prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile solicitate de catre autoritatea contractanta, in scopul demonstrarii indeplinirii criteriilor de calificare si selectie.
4.Autoritate contractanta va exclude din procedura ofertantul care se afla in situatia prevazuta la art.691 din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume:
-ofertantul /candidatul/ofertantul asociatul/ tertul sustinatorcare are drept membrii in cadrul consiliului de administratie/organ de conducere sau de supervizare si/sau are actionari ori asociati persoane care sunt sot /sotie, ruda sau afin pana la gradul al patruleainclusiv sau care se afla in relatii comerciale, astfel cum sunt acestea prevazute la art. 69 lit.a) din OUG nr.34/2006, cu persoane care detin functii de decizie in cadrul autoritatii contractante.5.Autoritatea contractanta va descalifica de la procedura de achizitie publica ofertantul care, prin cele declarate in Formularul 12B-2furnizeazainformatii neadevarate si/sau incomplete in orice privinta. 1)Dovada ca obiectul de activitate al ofertantului include si prestarea unor servicii similare cu cele supuse achizitiei- Certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Municipiului Bucuresti/ teritorial, din care sa rezulte ca ofertantul are ca obiect de activitate principal sau secundar prestarea unor servicii de tipul celor supuse procedurii de achizitie (obiectul contractului de achizitie trebuie sa aiba corespondent in codul CAEN din certificatul constatator emis de ONRC). (ofertant, asociat).Informatiile din certificatul constatator trebuie sa fie reale/actuale la data limita de depunere a ofertelor.
Certificatele constatatoare vor fi prezentate in original, copielegalizata/autentificata sau copie lizibila cu mentiunea conform cu originalul.In etapa evaluarii ofertelor, autoritatea contractanta va solicita ofertantului clasat pe primul loc, inainte de transmiterea comunicarii privind rezultatul procedurii de atribuire, sa prezinte pentru conformitate documentul in original/ copie legalizata.- In cazul in care ofertantii sunt persoane juridice straine, acestia vor prezenta traduceri autorizate in limba romana a unor documente edificatoare care sa dovedeasca forma de inregistrare ca persoana juridica si a unor documente de atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile din tara in care ofertantul este stabilit.
2)Documente care atesta inregistrarea si faptul ca ofertantul este I.M.M. (atunci cand este cazul).
Dovezile privind calitatea de I.M.M. sunt necesare in vederea reducerii cu 50% a valorilor pentru criteriile legate de garantia de participare, pentru cifra de afaceri si pentru garantia de buna executie.
Dovada calitatii de IMM se va realiza astfel:
-in cazul intreprinderilor autonome ? se va depune:
? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii? (Anexa 1 din fisierul « Modele de formulare »)
-in cazul intreprinderilor partenere ? se vor depune: ? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii?(Anexa 1 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Calculul pentru intreprinderile partenere sau legate? (Anexa 2 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Fisa de parteneriat?;
? ?Intreprinderi partenere?
-in cazul intreprinderilor legate - se vor depune: ? ?Declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii?(Anexa 1 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Calculul pentru intreprinderile partenere sau legate? (Anexa 2 din fisierul « Modele de formulare »);
? ?Intreprinderi legate?;?Fisa privind legatura dintre intreprinderi?
Incadrarea in una dintre cele 3 categorii mentionate mai sus se face conform prevederilor art. 41, 42, 43, 44 si 45 din Legea nr. 346/2004 modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 27/2006.
Modelele formularelor enumerate se regasesc in fisierul « Modele de formulare »
3)Autorizari ? Autorizatii ANRE pentru: ?Proiectarea instalatiilor de utilizare a gazelor naturale? si ?Executia instalatiilor de utilizare a gazelor naturale? conform cerintelor NTPEE - 2008 (valabile la data limita de depunere a ofertelor) .
Se vor prezenta in copii lizibile cu mentiunea ?conform cu originalul?.Operatorii economici asociati in vederea depunerii unei oferte comune, vor specifica in acordul de asociere partea de contract pe care urmeaza sa o presteze fiecare operator economic din asociere.Fiecare operator economic din asociere va prezenta (in dosarul cu documentele de calificare), AutorizatiaANRE pentrupartea de contract pe care s-a angajat in acordul de asociere ca o va presta, in cazul in care oferta comuna va fi declarata castigatoare;
Tertul nu poate sustine, prin prezentarea unei astfel de autorizatii, operatorul economic ofertant, din considerentul ca acest gen de autorizare se poate utiliza numai in nume propriu, nefiind o resursa transferabila.
Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Prezentare Autorizatii ANRE pentru: ?Proiectarea instalatiilor de utilizare a gazelor naturale? si ?Executia instalatiilor de utilizare a gazelor naturale? conform cerintelor NTPEE - 2008 (valabile la data limita de depunere a ofertelor).
Se vor prezenta in copii lizibile cu mentiunea ?conform cu originalul?.Operatorii economici asociati in vederea depunerii unei oferte comune, vor specifica in acordul de asociere partea de contract pe care urmeaza sa o execute fiecare operator economic din asociere.Fiecare operator economic din asociere va prezenta (in dosarul cu documentele de calificare), Autorizatia ANRE pentrupartea de contract pe care s-a angajat in acordul de asociere ca o va presta, in cazul in care oferta comuna va fi declarata castigatoare;In cazul unui grup de operatori economici care depun oferta comuna, cerinta este considerata indeplinita daca unul dintre asociati ? respectiv subcontractantul, daca este cazul ? detine autorizarea solicitata si numai cu conditia ca acesta sa presteze integral partea din contract pentru care este solicitata autorizarea ANRE.
Tertul nu poate sustine, prin prezentarea unei astfel de autorizatii, operatorul economic ofertant, din considerentul ca acest gen de autorizare se poate utiliza numai in nume propriu, nefiind o resursa transferabila.
4)Angajament de prelungire a valabilitatii Autorizatiei ANRE. Ofertantii vor prezenta un angajament prin care, in cazul expirarii Autorizatiei ANRE pe perioada de derulare a contractului, vor proceda la prelungirea valabilitatii acestora in termen util, din proprie initiativa, aducand acest fapt si la cunostinta autoritatii contractante.Modalitatea de indeplinire si aplicabilitatea in cadrul procedurii
Prezentarea unui angajament prin care, in cazul expirarii AutorizatieiANREpe perioada de derulare a contractului, va proceda la prelungirea valabilitatii acesteia in termen util, din proprie initiativa, aducand acest fapt si la cunostinta autoritatii contractante.
NOTA:
Pentru demonstrarea indeplinirii criteriilor de calificare solicitate la cap.III.2) ?Conditii de participare?, ofertantul are dreptul de a prezenta initial doar o declaratie pe proprie raspundere, semnata de reprezentantul sau legal, prin care confirma ca indeplineste cerintele de calificare astfel cum au fost solicitate in documentatia de atribuire. Declaratia va fi insotita de o anexa in care ofertantul trebuie sa mentioneze succint, dar precis, modul concret de indeplinire a respectivelor cerinte-inclusiv diverse valori, cantitati, asa cum au fost solicitate prin documentatia de atribuire.
Uzand de acest drept, ofertantul are obligatia de a prezenta/completa certificatele/documentele edificatoare care probeaza/confirma indeplinirea cerintelor de calificare, atunci cand primeste din partea autoritatii contractante o solicitare in acest sens, in termenul prevazut in respectiva solicitare.
III.2.2) Capacitatea economica si financiara
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
PrezentareaFisei de informatii generale (Formular B3)din care sa rezulte alaturi de date generale despre ofertant: adresa, obiect de activitate, principala piata a afacerilor simedia cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani a acestuia(2010, 2011, 2012) .
Ofertantul va face conversia valorilor la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza:
Anul 2010:1 euro=4, 2099 lei;
Anul 2011:1 euro=4, 2379 lei;
Anul 2012:1 euro=4, 4560 lei.
Pentru echivalenta lei/ alta valuta se va tine cont de cursul mediu anuallei/ alta valutacomunicat de BNR.
Ramane la latitudine operatorului economic documentele care vor fi prezentate pt sustinerea cifrei medii de afaceri globale (daca se prezinta bilanturile contabile, acesteavor fi vizate si inregistrate de organele competente - se vor depune in copie).
Modalitatea de indeplinire
Fisa de informatii generale (Formular B3 din fisierul « Modele de formulare » semnat pe propria raspundere) din care sa rezulte alaturi de date generale despre ofertant: adresa, obiect de activitate, principala piata a afacerilor simedia cifrei de afaceri globale pe ultimii 3 ani a acestuia(2010, 2011, 2012) .
Ofertantul va face conversia valorilor la cursul lei/euro mediu comunicat de BNR pentru anul respectiv, dupa cum urmeaza:
Anul 2010:1 euro=4, 2099 lei;
Anul 2011:1 euro=4, 2379 lei;
Anul 2012:1 euro=4, 4560 lei.
Pentru echivalenta lei/ alta valuta se va tine cont de cursul mediu anuallei/ alta valutacomunicat de BNR.
Ramane la latitudine operatorului economic documentele care vor fi prezentate pt sustinerea cifrei medii de afaceri globale (daca se prezinta bilanturile contabile, acestea vot fivizate si inregistrate de organele competente - se vor depune in copie).
cand ofertantul isi demonstreaza situatia economica si financiara invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva, ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele financiare invocate.
Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art. 180 si art. 181, lit.a), c^1), d) si art.69^1 din OUG 34/2006, fapt pt care va prezenta Formularul 12A, Formularul 12B si Formular 12C bis din « Modele de formulare »
Modalitatea de indeplinire
ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, de regula prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resurse financiare invocate.Persoana ce asigura sustinerea financiara nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire conform prevederilor art.180 si art.181, lit.a), c^1), d) si art.69^1 din OUG 34/2006, fapt pentru care va prezenta Formular 12A, Formular 12B si Formular 12C bis din « Modele de formulare »
III.2.3) Capacitatea tehnica
Informatii si formalitati necesare pentru evaluarea respectarii cerintelor mentionate
Lista principalelor servicii prestatein ultimii 3 ani (impliniti la data termenului limita de depunere a ofertelor), continand valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati .
Pentru demonstrarea experientei similare se solicita ca cerinta minima prestarea in ultimii 3 ani, impliniti la data termenului limita de depunere a ofertelor, a unor servicii similare cu cele supuse achizitiei, servicii care trebuie sa se regaseasca in lista mai sus mentionata.Prestarile de servicii similare se confirma prin prezentareaunor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate sau de clientul beneficiar. Cand beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, operatorul economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/ confirmari din partea acestuia, demonstrarea prestarilor de servicii similare se realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic.Nota: Raportarea numarului de ani (3 ani) la nivelul carora se face dovada experientei similare se va face de la data limita dedepunere aofertelor.
Modalitatea de indeplinire
Formular 12 E din fisierul « Modele de formulare »
Prestarile de servicii similare se confirma prin prezentareaunor certificate/documente emise sau contrasemnate de o autoritate sau de clientul beneficiar. Cand beneficiarul este un client privat si, din motive obiective, op. economic nu are posibilitatea obtinerii unei certificari/ confirmari din partea acestuia, demonstrarea prestarilor de serviciise realizeaza printr-o declaratie a operatorului economic.
Documentele doveditoare care confirma prestarea unor servicii similarese prezinta in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
Informatii privind partea din contract pe care operatorul economic are, eventual, intentia sa o subcontracteze si datele de recunoastere ale subcontractantilor propusi.Faraa i se diminua raspunderea in ceea ce priveste modul de indeplinire a viitorului contract de achizitie publica, ofertantul are dreptul de a include in propunerea tehnica posibilitatea de a subcontracta o parte din contractul respectiv.Cand parti din contractul de achizitie publica urmeaza sa se indeplineasca de unul sau mai multi subcontractanti, autoritatea contractanta solicita, la incheierea contractului de achizitie publica cu ofertantul declarat castigator, prezentarea contractelor incheiate intre viitorul contractant si subcontractantii nominalizati in oferta. Contractele prezentate trebuie sa fie in concordanta cu oferta si se vor constitui in anexe la contractul de achizitie publica. Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta initiala, fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau a propunerii financiare initiale.Pe parcursul derularii contractului, contractantul nu are dreptul de a inlocui subcontractantii nominalizati in oferta initiala, fara acceptul autoritatii contractante, iar eventuala inlocuire nu trebuie sa conduca la modificarea propunerii tehnice sau a propunerii financiare initiale. Subcontractantul raspunde pentru prestarea serviciilor subcontractate dinnumai in fata contractantului, iar acesta va raspunde in fata autoritatii contractante pentru modul de indeplinire a obligatiilor contractuale.
Modalitatea de indeplinire
Formular 12 Gdin fisierul ?Modele de formulare?
Informatii referitoare la studiile, pregatirea profesionala si calificarea personalului de conducere, precum si ale persoanelor responsabile pt indeplinirea contractului de servicii.Se solicita o declaratie cu privire la personalul de specialitate autorizat ANRE pentru executie lucrari la instalatii de utilizare gaz metan (grad II D si III D) si pentru proiectare instalatii de utilizare gaz metan (grad I D), si sudor autorizat pentru polietilena si otel.Se solicita personal autorizat ANRE deoarece cf cu prevederile art.14.62. din NTPEE ? 2008 coroborat cu cap.2, art.3din Ordinul 89/12.10.2009, defectiunile semnalate in instalatiile de utilizare ale consumatorilor persoane juridice pot fi remediate deoperatori economici autorizati de ANRE, pe baza de contractsi calitatea de instalator autorizat, conferita prin legitimatie, se acorda pentru urmatoarele tipuri de activitati:
-proiectare, executie si/sau exploatare a obiectivelor aferente sistemelor de distributie si a instalatiilor de utilizare a gazelor naturale avand regimul de presiune de lucru mai mica sau egala cu 6 bar; legitimatiile sunt structurate pe urmatoarele grade: gradul I D, gradul II D si gradul III D.
In baza actelor normative mai sus mentionate, ptsudorul autorizatpentru polietilena si otel si personalul care executa si proiecteaza instalatiile de utilizare gaze naturale se solicita a se prezenta Autorizatiile ANRE valabile la data limita de depunere a ofertelor incopie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
Modalitatea de indeplinire
Formularul 12I din ?Modele de formulare?(ofertant/ asociat/ subcontractant/ tert sustinator).Ptsudorul autorizatpentru polietilena si otel si personalul care executa si proiecteaza instalatiile de utilizare gaze naturale se solicita a se prezenta Autorizatiile ANRE valabile la data limita de depunere a ofertelor incopie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
cand ofertantul isi demonstreaza capacitatea tehnica invocand si sustinerea acordata de catre o alta persoana, indiferent de natura relatiilor juridice existente intre ofertant si persoana respectiva, ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice invocate.Persoana care asigura sustinerea tehnica nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art.180 si art.181, lit.a), c^1), d) si art.69^1 din OUG 34/2006, fapt pentru care va prezenta Formular 12A, Formular 12B si Formular 12C bis din fisier « Modele de formulare »
Modalitatea de indeplinire
ofertantul are obligatia de a dovedi sustinerea de care beneficiaza, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, prin care aceasta confirma faptul ca va pune la dispozitie ofertantului resursele tehnice invocate. Persoana care asigura sustinerea tehnica nu trebuie sa se afle in situatia care determina excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art.180 si art.181, lit.a), c^1), d) si art.69^1 din OUG 34/2006, fapt pentru care va prezenta Formular 12A, Formular 12B si Formular 12C bis din « Modele de formulare »
Certificatul de conformitate a implementarii sistemului calitatii conform ISO 9001 :2008, valabil la data limita de depunere a ofertelor.
Ofertantul va prezenta Certificatul de conformitate a implementarii sistemului calitatii conform ISO 9001 :2008, eliberat de catre organisme acreditate, care dovedeste ca in societate este asigurat un nivel corespunzator al calitatii.
Ofertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem.Certificatele trebuie sa fie valabile la datalimita dedepunere a ofertelor si se vor depune in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. In cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului calitatii, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma asigurarea unui nivel corespunzator al calitatii in cadrul proceselor desfasurate in vederea prestarii serviciuluice se va achizitiona.In cazul unei asocieri, formularul va fi depus de ofertant si asociat pentru partea lor de implicare
Modalitatea de indeplinire
prezentarea Certificatului de conformitate a implementarii sistemului calitatii conform ISO 9001 :2008, eliberat de catre organisme acreditate.Ofertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem.Certificatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor si se vor depune in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
- in cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului calitatii, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma faptul cain societate este asigurat un nivel corespunzator al calitatii.
In cazul unei asocieri, formularul va fi depus de ofertant si asociat pentru partea lor de implicare.
Certificatul de conformitate a implementarii sistemului de protectia mediului conform ISO 14001:2005, valabil la data limita de depunere a ofertelor.
Ofertantul va prezenta Certificatul de conformitate a implementarii sistemului mediu conform ISO 14001:2005 eliberat de catre organisme acreditate, care dovedeste ca in societate este asigurat un nivel corespunzator al protectiei mediului.
Ofertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem.Certificatul se va depune in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?. In cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului de protectia mediului, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma asigurarea unui nivel corespunzator al protectiei mediului in cadrul proceselor desfasurate in vederea prestarii serviciuluice se va achizitiona.In cazul unei asocieri, formularul va fi depus de ofertant si asociat pentru partea lor de implicare.
Modalitatea de indeplinire
prezentarea Certificatului de conformitate a implementarii sistemului de protectia mediului conform ISO 14001:2005, eliberat de catre organisme acreditate.Ofertantul poate prezenta si certificate echivalente emise de organisme stabilite in alte state ale UE care atesta implementarea acestui sistem.Certificatele trebuie sa fie valabile la data limita de depunere a ofertelor si se vor depune in copie lizibila cu mentiunea ?conform cu originalul?.
- in cazul in care ofertantul nu detine certificat de conformitate a implementarii sistemului de protectia mediului, se pot prezenta orice alte probe sau dovezi, in masura in care probele/dovezile confirma faptul cain societate este asigurat un nivel corespunzator al protectiei mediului.
In cazul unei asocieri, formularul va fi depus de ofertant si asociat pentru partea lor de implicare.
III.2.4) Contracte rezervate
Nu
III.3) Conditii specifice pentru contractele de servicii
III.3.1) Prestarea serviciilor in cauza este rezervata unei anumite profesii
Nu
III.3.2) Persoanele juridice au obligatia sa indice numele si calificarile profesionale ale membrilor personalului responsabili pentru prestarea serviciilor respective
Nu
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa
IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire
Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economicin ceea ce priveste:
- criteriile mentionate in continuare
Criterii
Pondere
1.
Pretul ofertei
95%
Descriere: Componenta financiara
2.
timp de interventie
5%
Descriere: componenta tehnica
Punctaj maxim componenta tehnica: 5
IV.2.2) Se va organiza o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de entitatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Nu
IV.3.3) Conditii de obtinere a caietului de sarcini si a documentatiei suplimentare (cu exceptia unui SAD)
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 24.10.2013 09:00
Documente de plata: NU
IV.3.4) Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare
28.10.2013 09:00
IV.3.5) Limba sau limbile in care poate fi redactata oferta sau cererea de participare
Romana
IV.3.6) Perioada minima pe parcursul careia ofertantul trebuie sa isi mentina oferta
90zile (de la termenul limita de primire a ofertelor)
IV.3.7) Conditii de deschidere a ofertelor
Data: 28.10.2013 11:00
Locul: Suc."CREIR CF" Brasov, sala de sedinte, Brasov, str. Politehnicii, nr.1
Persoane autorizate sa asiste la deschiderea ofertelor: da
membrii comisiei de evaluare si reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor
VI.1) Contractul este periodic
Nu
VI.2) Contractul se inscrie intr-un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
Tip de finantare: Alte fonduri
VI.3) Alte informatii
1) Comisia de evaluare are obligatia de a stabili oferta castigatoare dintre ofertele admisibile, pe baza criteriului de atribuire precizat la cap.IV.2. Evaluarea ofertelor se realizeaza prin acordarea fiecarei oferte in parte, a unui punctaj rezultat ca urmare a aplicarii algoritmului de calcul stabilit in cadrul cap.IV.2. Membrii comisiei de evaluare vor acorda fiecarei oferte in parte un punctaj individual.Punctajul individual rezulta prin insumarea punctajelor partiale obtinute prin aplicarea algoritmilor de calcul pentru fiecare factor de evaluare. Punctajul individual obtinut de catre un ofertant, dupa aplicarea algoritmului de calcul se calculeaza astfel: P individual oferta = P1+T1.Punctajul total obtinut de o oferta va fi media punctajelor individuale acordate de catre membrii comisiei.Clasamentul final se intocmeste in ordinea descrescatoare a punctajului total acordat.Oferta castigatoare este cea admisibila, care raspunde la toate cerintele obligatorii din documentatia de atribuire si care obtine punctajul total maxim.2)Daca comisia de evaluare a acordat acelasi punctaj pentru doua sau mai multe oferte, atunci autorit contractanta va incheia contractul cu ofertantul a carui oferta are cel mai mic pret, pentru respectarea principiului eficientei utilizarii fondurilor.Daca si preturile ofertate sunt egale, atunci autoritatea contractantava solicita ofertantilor care au oferit cel mai mic pret o noua propunere financiara in plic inchis, caz in care contractul va fi atribuit ofertantului a carui noua propunere financiara are pretul cel mai scazut.
VI.4) Cai de atac
VI.4.1) Organism competent pentru caile de atac
Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor
Adresa postala: Str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3, Bucuresti, Localitatea: Bucuresti, Cod postal: 030084, Romania, Tel. +40 213104641, Email: [email protected], Fax: +40 213104642 / +40 218900745, Adresa internet (URL): http: //www.cnsc.ro
Organism competent pentru procedurile de mediere
VI.4.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
Contestatia poate fi depusa in termen de 5 zile incepand cu ziua urmatoare luarii la cunostinta de catre contestator despre un act al autoritatii contractante pe care il considera nelegal, cf. art.256, alin.(1) si 256^2 din OUG 34/2006
VI.4.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac
Oficiul Juridic din cadrul Sucursalei « CREIR CF »Brasov
Adresa postala: str.Politehicii, nr.1, Localitatea: Brasov, Cod postal: 500024, Romania, Tel. +40 268474506, Fax: +40 268474506
VI.5) Data expedierii prezentului anunt
08.10.2013 11:35